شبه جزیره کامچاتکا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/06/15
بازدید: 1409
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جاذبه های گردشگری روسیه  محدود به نقاط دست یافتنی دروت شهری نمی باشد بلکه روسیه از جمله کشورهایی می باشد ک جاذبه های توریستی و گردشگری دور افتاده ای را نیز دارد که مورد اقبال مردم داخلی و خارجی است. پس زمانی که به فکر رفتن به روسیه افتادید تنها گزینه های خود را محدود به مسکو و سن پترزبورگ نکنید. شبه جزیره کامچاتکا در روسیه واقع شده است که البته بیشتر قسمت های این شبه جزیره هنوز بکر مانده و انسان هنوز با تمام زیبایی های ان اشنا نشده و آن را رویت نکرده است. این شبه جزیره بسیار جذاب همواره گردشگران زیادی را به خود توانسته جذب نماید. این شبه جزیره از ناوگان های زیردریایی اتمی روسیه بود که تا دو دهه گذشته هیچ گردشگر خارجی اجازه بازدید از آن را نداشت. البته این عدم دسترسی باعث حفظ زیبایی ها و جاذبه های محیطی آن نیز گشته است.
اگر دنبال کسب تجارب جدید ، تازه  و متفاوتی هستید از این شبه جزیره که همچون موزه ای طبیعی سر بر آورده است حتما دیدن نمایید اولین انسان ها حدود3 تا ۴هزار سال پیش از میلاد وارد این جزیره شدند. یعنی حتی قبل از اینکه روس ها وارد این شبه جزیره شوند مردمانی از قبیله کوریاک در آن زندگی می کردند و قسمت شمالی کامچاتکا که منطقه ای جنگلی و سر سبز است را خانه خود دانسته که البته بعد از گذشت مدت کوتاهی روس ها به آنجا رفته و تمام کنترل شبه جزیره را از آن خود کردند. تنها قبیله  کوریاک نیست که ساکن شبه جزیره کامچاتکا است بلکه قبیله کم جمعیت اما قدیمی ایتلمن که خانه های خود را در نوک شمالی جزیره بر پا کرده اند نیز وجود دارد که در آن جا زندگی می کنند.

 

عکس شبه جزیره کامچاتکا روسیه

 

شبه جزیره کامچاتکا کجاست؟

این شبه جزیره زیبا در شرق روسیه قرار دارد. شبه جزیره کامچاتکا از تپه ها، کوه ها، دریاچه ها و دشت های وسیعی تشکیل شده است و مساحتی تقریبا۴۷۲۳۰۰ کیلومتر مربعی را دارد که در میان اقیانوس آرام و در غرب دریای اوخوتسک است. نزدیک به دو دهه است که توریست ها و مسافران زیادی را این شبه جزیره به خود فرامی خواند. کامچاتکا جایی است که اهمیت بسیار ویژه ای برای روسیه دارد زیرا انواع سامانه های پدافند هوایی و موشک های خود را برای  جلوگیری از هرگونه حمله در این جزیره قرار داده است.سفر به این شبه جزیره آرامش را به انسان هدیه می دهد و می توان روزهایی را به دور از هر گونه هیاهوی شهری و شلوغی های روزمره به سر برد و در آن به استراحت پرداخت.

کامچاتکا سرزمین آتش و یخ

شبه جزیره کامچاتکا سرزمین بسیار عجیبی است که  ۴۰۰ یخچال و ۱۵۸ آتش فشان دارد که ۳۰ آتش فشان آن فعال است.این تناقض زیبا کامچاتکا را به سرزمین آتش و یخ معروف کرده است.۱۰ درصد از آتش فشان هایی که در جهان فعال هستند در این شبه جزیره واقع شده اند که از آثار جهانی یونسکو به شمار می آیند. برخی از آتش فشان های معروف این منطقه عبارتند از: کوریاکسکی،  آواچینسکی وویامپولسکی بلیسورنیا، اوستری، اسنژنی، اسپوکوینی، یلوفسکی، شیشل، تیتیلا، توزوفسکی، کامبالنی، کبنیکیزی و منکوزلسکی.
یخبندان های همیشگی روسیه و این آتش فشان ها و چشمه های آب گرم در این سرزمین تضادی زیبا و عجیبی را به وجود آورده است که همه را متحیر می کند و این خود یک از عواملی است که این شبه جزیره را معروف نموده و باعث شده گردشگران زیادی به آن جا بروند و از آن بازدید کنند. اگر به این سرزمین پر ضد و نقیض رفتید می توانید به صورت پیاده خیلی از این آتش فشان ها را نظاره کنید و از نزدیک با آن ها آشنا شوید. دره آب فشان که دومین میدان آب فشان متراکم دنیا است و تنها به وسیله پروازهای هوایی می توان به این دره دست پیدا کرد که درمیان این آتش فشان های فعال واقع شده است.

آب و هوای کامچاتکا

هوای بسیار سردی که این شبه جزیره دارد در زمستان به منفی ۲۵ درجه می رسد و در تابستان  مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد است. در شبه جزیره کامچاتکا یقینا هوای بسیار سردی را تجربه خواهید کرد که فراموش نشدنی است. پس اگر به هوای سرد عادت ندارید حتما با خود لباس گرم همراه داشته باشید.

جاذبه های گردشگری کامچاتکا

جاذبه های شبه جزیره کامچاتکا را نمیتوان به صورت کامل نام برد زیرا بسیار فضای جالب و متنوعی را دارد که هر گردشگری را به خود جذب میکند. این جاذبه های زیبا و دست نخورده در نوع خود بسیار منحصر به فرد می باشند و گردشگران را برای دیدن و لذت بردن از این مناطق جسورتر می کند.در میان این فضای بکر پیاده روی کردن بسیار هیجان انگیز است ومیتوانید اکسیژن خالص را وارد ریه های خود کنید و از طبیعت آن لذت ببرید و هنگام برگشت به سوی دیار خود تا مدتی روح و روان خود را از هرگونه دغدغه خالی نگه دارید. در میان پیاده روی های خود چشم شما عادت به تکرار نمی کند و مناظر یکنواخت را مشاهده نمی کنید که برایتان کسالت بار باشد بلکه هر نقطه از این شبه جزیره زیبایی های خاص خود را دارد.

 

عکس جاذبه های گردشگری کامچاتکای روسیه


دیدن آتش فشان های کوچک و بزرگ با آن طبیعت دست نخورده ای که به وجود آورده اند چشم هر توریستی را به خود خیره می کند. بسیاری از گردشگران و حتی مردم محلی آن جا چشمه های آب گرم را بهترین تفریح برای خود می دانند و از حمام کردن در این چشمه های آب گرم و طبیعی غافل نمی شوند. چشمه های آب گرم از مواردی می باشد که خیلی مورد استقبال مردم قرار می گیرد زیرا علاوه بر جنبه تفریحی که دارا است خواص درمانی بالایی را نیز به همراه دارند.در جای جای این شبه جزیره می توان به انواع گردش و ورزش و تفریح پرداخت. سرگرمی های که در این جا برای شما وجود دارد آنقدر زیاد است که می توان گفت در هر ساعت به سراغ یکی از آن ها خواهید رفت و تکرار برای شما بی معنی خواهد شد. 
از قله گرفته تا ساحل دریا یک امکان بی نظیر در جهان را ساخته است که هرگونه که میخواهید به ورزش مورد علاقه خود بپردازید. ۶ماه زمستان که همواره برفی است فضای عالی را برای ورزشکاران و علاقه مندان به اسکی و اسنو بورد تشکیل داده  که البته به بیشتر این قسمت ها باید از طریق پروازهای هوایی که از طریق هلیکوپتر صورت میگیرد دست پیدا کرد.
همواره ۲ خطر در این منطقه وجود دارد یکی خطر زلزله و دیگری خطر بهمن است. البته خیلی جای نگرانی نیست زیرا شرکت های جهانگردی و گردشگری تمام امکانات خود را بسیج کرده اند که اتفاقی برای مردم از جمله اسکی بازان و کوه نوردان نیفتد. آن ها هلیکوپتر، خودروهای ویژه برف و راهنماهای خود را برا منطقه مسلط کرده اند که همواره آماده هر گونه خدمت رسانی باشند. در این سفر می توانید به طور آزادانه در هر قسمت که می خواهید به اسکی بپردازید و از سفر خود لذت ببرید.
سفر به این شبه جزیره می تواند از افسانه ای ترین و رویایی ترین سفرهای هر گردشگری باشد که در طول زندگی خود به آن پرداخته است زیرا تجربه های شیرین و به یاد ماندنی را در طول سفر به دست می آورد. اولین هتل یخی روسیه در کامچاتکا بنا شده است و این امکان را به گردشگران داده است که در این هتل یخی زیبا اقامت کنند و از آن لذت ببرند. در بیرون از محوطه این هتل جذاب نیز برای مسافران چشمه های آب گرم وجود دارد که م یتوانند از آن بهره ببرند. 
تنوع زیستی که در شبه جزیره کامچاتکا وجود دارد باعث شده است که حیوانات مختلفی در آن جا زندگی کنند از جمله این حیوانات خرس قهوه ای است. احتمال اینکه خرس های قهوه ای را در طول سفرخود به آن جا ببینید بسیار زیاد است و اگر شانس با شما یار باشد شاهد دیدن این موجودات زیبا از نزدیک خواهید بود. علاوه بر خرس قهوه ای گرگ های تندرا، روباه قطب شمال، روباه آنادیزر، سمور ولورین، خرگوش کوهی و مارموت نیز در آن جا زندگی میکنند. حیات وحش بسیار متنوع این مرز و بوم گزینه های مختلف زندگی برای حیوانات است و محل زیست بیش از ۳۰۰ نوع ماهی و ۷ گونه پستاندار آبزی گوشتخوار، شیرماهی دریایی و نهنگ قاتل است. این منطقه جای خوبی برای قایقرانی، سورتمه سواری و ماهی گیری است و ورزش های زیادی را می شود در این جا انجام داد. می توانید با استفاده از کایاک بر روی آب به تفریح بپردازید و البته نهنگ ها را فراموش نکنید پس باید مواظب خود باشید.
منطقه اوزون در کامچاتکا که حدود 40 هزار سال پیش توسط فوران چشمه های آتش فشانی به وجود آمد از مناطق زیبای آن جا محسوب می شود. این منطقه که دارای چشمه های آب گرم زیادی می باشد و البته دریاچه دالنی هم در اوزون واقع گشته است. دالنی با عمق 65/1 از بزرگترین گودال های اوزون می باشد. فضاهای مختلف و جذاب شبه جزیره موقعیت مناسبی برای عکس برداری است و شما می توانید از زیبایی های این منطقه بهره ببرید و عکس های زیادی از دل این طبیعت باشکوه بگیرید و با خود همراه کنید تا همیشه با دیدن آن ها به یاد سفر رویایی خود بیفتید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر