جاهای دیدنی کوش آداسی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 335
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بسیاری از افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، آن را به قصد بازدید از شهرهایی مثل استانبول، آنتالیا یا آنکارا انجام می‌دهند ولی ترکیه کشوری است که دارای جزیره‌ها و شهرهای گردشگری بسیاری است که در میان مسافران ممکن است کمتر شناخته شده باشند. یکی از مکان‌هایی که ممکن است کمتر کسی آن را بشناسد، جزیره کوشی آداسی ترکیه است که در فاصله حدود 90 کیلومتری شهر ازمیر در جنوب ترکیه قرار دارد. نام این جزیره به معنی جزیره پرنده است که شما با سفر به آن می‌توانید پرواز انواع پرنده‌ها را در بالای سر خود ببینید. اگر قصد سفر به ترکیه با تور کوش آداسی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب از وبلاگ لحظه آخر همراه باشید تا با معرفی جاهای دیدنی کوش آداسی به تفکیک جاذبه های تاریخی و تفریحی، به شما ثابت کنیم که این شهر یکی از مقاصد بی‌نظیر برای سفر ترکیه است.

جاهای دیدنی کوش آداسی

جاهای دیدنی تاریخی کوش آداسی؛ سفر در زمان

کوش آداسی با قدمت نزدیک به 3000 سال، دارای تاریخچه بسیار طولانی است که همین امر نیز باعث شده که این جزیره قدیمی در جنوب ترکیه، دارای مکان‌های دیدنی تاریخی زیبایی برای بازدید گردشگران یاشد. کوشی آداسی به عنوان یکی از نقاط مهم فرهنگی در منطقه، با باقی‌مانده‌ آثار باستانی و مکان‌های تاریخی خود، گردشگران را به سفر در زمان می‌برد و شما را به کاوش در گذشته و فهم عمیق‌تر از فرهنگ این ناحیه دعوت می‌کند.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

کاروانسرای محمد پاشا؛ مکانی از پادشاهی های دور

یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی که شاید کمتر به گوش شما خورده باشد، کاروانسرای محمد پاشا است. محمد پاشا یکی از پادشاهان شناخته شده و مهم در تاریخ ترکیه است که کاروانسرای محمد پاشا نیز یکی از مکان‌هایی است که در سال ۱۶۱۸ به دست او ساخته شده است. در مورد معماری این مکان می‌تان گفت که این کاروانسرا در دو طبقه ساخته شده و دارای دو درب اصلی است که درب اول آن به سمت بازار شهر و درب دیگر به سمت دو گذرگاه سرپوشیده باز می‌شود. کاروانسرای محمد پاشا در گذشته از نظر تجاری بسیار مهم و استراحتگاه تجار بوده است ولی امروزه این جاذبه تاریخی، مورد بازسازی قرار گرفته و به یک هتل با معماری سنتی تبدیل شده است.

کارونسرای محمد پاشا

افه ‌سوس؛ دیدار از زادگاه فیلسوفان

افه سوس در واقع قلب شهر کوش آداسی است و بسیاری افراد این شهر را به قصد بازدید از این مکان انتخاب می‌کنند و حتی می‌توان آن را گردشگری ترین مکان منطقه به حساب آورد. یکی از مهم‌ترین، شهرهای رومی در دریای مدیترانه، شهر تاریخی اِفِسوس است که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. شهر کوش آداسی تا شهر تاریخی اِفِسوس باستان ۱۵ دقیقه فاصله دارد و دارای جاهای دیدنی از جمله مرکز زیارتی سیبل اول، آرتمیس و مریم مقدس و زادگاه فیلسوف هراکلیتوس در گوشه‌های مختلف خود است.

افه سوس

میلتوس؛ قدم زدن در ویرانه‌های تاریخ

اطراف کوش آداسی مملو از شهرهای تاریخی جذابی است که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای گردشگران بسیارجالب باشد. یکی از این شهرها، میلتوس است که مانند شهر پرینه یک شهر تاریخی و باستانی است که در زمان امپراطوری یونان ساخته شده و تا قرن ۱۴ میلادی در دوران سلجوقیان بسیار شهر مهمی بوده است. این شهر تا 500 سال قبل از میلاد مسیح، یکی از مکان‌های تجاری مهم در ق یونان به حساب می‌آمده است. از جمله مواردی که می‌توانید در این مکان دیدن کنید، آمفی تئاتر۱۵۰۰۰ نفری میلتوس، بقایای معبد آپولو، خرابه‌هایی از دیوارهای چند قلعه، حمام فائوستینا، کاروانسرای دوران سلجوقی هستند که هرکدام به تنهایی گنجینه ی تاریخی ارزشمندی برای مردم ترکیه محسوب می‌شوند.

تور کوش آداسی - شهر زیبا و رویایی کوش آداسی را با ارزان ترین قیمت بگردید.

میلتوس

پاموکاله؛ قدم زدن در قصری پنبه ای

پاموکاله قصری در نزدیکی شهر تاریخی هیراپولیس است که در ارتفاع ۱۰۰ متری آن قابل مشاهده است. پاموکاله در زبان ترکی به معنای قصر پنبه‌ای است و دلیل نامگذاری این جاذبه گردشگری از نگاه مردمان ترکیه به علت شبیه بودن فضای این منطقه به پنبه‌های قابل کشت ترکیه است. کوش آداسی، این منطقه در زمان زلزله ۴۰۰ هزار سال پیش، به دلیل جابه‌جایی زمین و خروج چشمه‌های آب گرم ایجاد شده است. این آب‌ها با کربنات سدیم واکنش کرده و ساختارهای کریستالی سفید رنگی را ایجاد کرده‌اند، که مانند نقاشی زیبا کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.پس اگر شما دوست دارید تا از بین جاهای دیدنی کوش آداسی مکانی متفاوت را مشاهده کنید حتما پاموکاله را در صدر لیست خود قرار دهید.

پاموکاله

خانه حضرت مریم؛ شفا در چشمه مقدس

در حال حاضر این خانه به کلیسای کوچکی تبدیل شده و محلی برای زیارت مسیحیان کاتولیک است. این خانه سنگی کوچک در شهر سلجوق در میان درختان سرسبز قرار گرفته است و به گفته برخی مورخان حضرت مریم ۱۰ سال آخر عمرش را در این خانه زندگی کرده است. در نزدیکی این مکان، چشمه ای قرار دارد که مردم محلی با تور دارند که حضرت مریم از آن آب می‌نوشیده و به همین خاطر دارای اثر شفابخش است.

خانه حضرت مریم

مسجد عیسی بیگ؛ کتیبه گفتار خدا

اگر از دسته افرادی هستید که به معماری مناطق مختلف علاقه دارید، یکی از برجسته‌ترین آثار معماری کوش آداسی مسجد عیسی بیگ است که در قرن ۱۴ ساخته شده و ترکیبی از سبک معماری اسلامی و سبک آناتولی است. در ورودی مسجد کتیبه‌ای از گفتار خداوند وجود دارد و در آن آثاری مانند گنبد فیروزه‌ای تزئین شده، سبک عثمانی و درهای تاج مانند معماری سلجوقی بکار رفته که فرصت مناسبی هستند تا شما با این نوع از معماری در کشور ترکیه از نزدیک آشنا شوید.

مسجد عیسی

جاهای دیدنی تفریحی کوش آداسی؛ گم شدن در زمان

کوش آداسی، با طبیعت بکر و سرگرمی های بسیار یک مقصد مناسب و جذاب برای گردشگران است. جاذبه‌های تفریحی آن تنها به تفریح در سواحل دیدنی و آرام آن محدود نمی‌شود بلکه مسافران می‌توانند در پارک‌ها و باغ‌های زیبا و مکان‌های تفریحی متنوع آن خود را در زمان گم کنند و خاطرات به یادماندنی را از سفر به ترکیه برای خود رقم بزنند.

معرفی کوش آداسی - کوش آداسی زیباترین شهر ترکیه

ساحل بانوان؛ آفتاب گرفتن در آرامش

این ساحل برخلاف نامش، صرفا مخصوص بانوان نیست و آقایان نیز می‌توانند در این مکان تفریح کند. این ساحل در نوار ساحلی اژه در فاصله دو کیلومتری از مرکز شهر کوش‌آداسی قرار دارد. پیاده‌روی کنار ساحل، آفتاب گرفتن و ریلکس کردن در کنار ساحل دریا از جمله تفریحات ماندگاری هستند که شما ‌می‌توانید در این مکان تجربه کنید. کمترین لذت‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. از ماه تیر تا مهر ماه بهترین زمان برای گذراندن زمان در کنار ساحل بانوان است ولی اگر شلوغی را دوست ندارید می‌توانید در زمان‌های دیگری به این مکان سفر کنید.

ساحل بانوان

جزیره‌ کبوتر؛ تماشای کوچ پرنده‌های مهاجر

همانطور که اشاره کردیم، واژه کوش آداسی به معنی جزیره کبوترها است و به همین خاطر این بخش از آن، به عنوان نماد این شهر محسوب می‌شود. آب و هوای دل‌انگیز ییلاقی جزیره کبوتر آن را به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کوش‌ آداسی ترکیه تبدیل کرده است. نام جزیره کبوتر به علت پرنده‌های مهاجری است که دسته جمعی به این جزیره می‌آیند.این مکان در حال حاضر با راه‌بندی بر روی آب به شبه جزیره تبدیل شده است. این جزیره سمبل شهر کوش‌آداسی است و اگر به این جزیره سفر کردید به هیچ عنوان بازدید از آن را از دست ندهید.

جزیره کبوتر

شبه جزیره دیلک، ساحلی به رنگ زمرد

اگر از دسته افرادی هستید که به مکان‌های مشرف به کوه و دریا علاقه دارید، شبه جزیره زیبای دلیک می‌تواند مکانی مناسب برای ماجراجویی جذاب در سفر با تور کوشی آداسی برای شما باشد. پارک ملی دیلک در گوزل کاملی، در ۲۳ کیلومتری جنوب، کوش‌آداسی ترکیه واقع شده و یکی از میراث‌های طبیعی ترکیه به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که امکان اقامت گردشگران در چادرها یا کاروانسراها این پارک ملی 27 هکتاری وجود دارد و هر زمان که بخواهند می‌توانند وعده ی غذایی خود را نیز در این مکان تهیه کنند. این پارک ملی ترکیبی شاهکار از گیاهان مدیترانه‌ای با سواحلی زیبا به رنگ آبی و زمرد را به شما نشان می‌دهد و شما را برای ساعت‌ها در زیبایی های خود غرق می‌کند.

شبه جزیره دیلک

آدالند، سرزمین سرسره‌های آبشاری

اگر قصد سفر به ترکیه مخصوصا در فصل تابستان را دارید، آدالند یکی از بهترین انتخاب های برای تفریح شما خواهد بود.  شما با سفر به این مکان جذاب می‌توانید بالا رفتن آدرنالین را در خونتان حس کنید و ساعات جذاب و ماندگاری را همراه با خانواده تان بگذرانید. آدالند یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی جهان محسوب می‌شود و شما می‌توانید طیف گسترده ای از تفریحات آبی را در آن تجربه کنید. اگر به این قسمت از کوش آداسی سفر کردید حتما سرسره‌های آبشاری آن را امتحان کنید.

آدالند

پارک آبی آکوا فانتاسی؛ جایی پر از هیجان

اگر با خانواده خود به کوش آداسی سفر کرده اید، پارک آکوا فانتاسی مکان مناسبی است که هم شما و هم کودکانتان ساعت‌ها تفریحات مهیج را تجربه کنید. همچنین والدین می‌توانند هر زمان که بخواهند کودکان خود را در حین بازی تماشا کنند و از سلامت و امنیت آن‌ها مطمئن شوند. این پارک آبی در واقع قسمتی از یک هتل است که دارای هفت عدد رستوران و فضای سبزی همراه با درختان کاج همیشه سبز است. خبر خوب برای مسافران این است که این پارک آبی قابل دسترس همگان بوده و برای استفاده از آن نیازی نیست که حتماً در هتل اقامت داشته باشید. امکانات رفاهی و تفریحی از قبیل حمام ترکی، سالن اسپا، سالن ماساژ و سونا نیز در این پارک آبی وجود دارد که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا زمانی را ریلکس کنند. هنگام ورود به پارک آکوا فانتاسی باید خود را برای یک روز پر از هیجان آماده کنید، زیرا این مکان دارای انواع سرسره، استخر، بازی‌های آبی و والیبال و فوتبال ساحلی است که هرکدام به تنهایی می‌توانند شما را بسیار هیجان زده کنند.

پارک آبی آکوا فانتاسی

منطقه بندرگاه؛ کشتی سواری در دریای اژه

غیرممکن است که کسی به ترکیه سفر کند و در کشتی‌های تفریحی آن وقت نگذراند. بندر و اسکله کشتی‌های کروز و کشتی‌های تفریحی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است که به خاطر همجواری این شهر با دریای اژه شکل گرفته است. وقتی به گذشته ی این شهر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این شهر چند دهه قبل یک روستای ساحلی بوده که هم اکنون تبدیل به یکی از بنادر بزرگ ترکیه شده است. اگر از دسته افرادی هستید که به تفریحات دریای علاقه دارید، شما هم می‌توانید با قایق‌های این اسکله، گشتی‌ در دریای اژه بزنید و حتی در صورتی که بخواهید سری هم به بنادر اطراف بزنید و از آن‌ها دیدن کنید.

منطقه بندرگاه

ما در این مطلب جاهای دیدنی کوش آداسی را به شما معرفی کردیم تا شما را بیشتر با شهرهای کمتر دیده شده ترکیه آشنا کنیم و مقاصد سفر جذاب و جدیدی را در لیست تور ترکیه شما قرار دهیم. این جزیره یکی از زیباترین جزایر ترکیه است که جاذبه‌های گردشگری آن به اندازه ای است که بدون شک ارزش سفر کردن را دارد و قطعا مسافرت به این بخش از خاک ترکیه، برای شما تجربه های تکرار نشدنی را رقم خواهد زد. اگر شما به کوش آداسی سفر کرده اید و تجربه ی بازدید از مکان‌های دیدنی آن را دارید، ما در لحظه آخر خوشحال می‌شویم تا نظرات شما را در مورد این شهر دیدنی بدانیم.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. صابر صابر 1402/10/17
    0 نفر پسندیدند
    یه چی بین تفریحی و تاریخی میخوام

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر