بام سبز لاهیجان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1403/03/08
بازدید: 3320

لاهیجان بزرگترین شهر شرقی استان گیلان و پس از رشت و انزلی پرجمعیت ترین شهر است. لاهیجان را به خاطر جاذبه های دیدنی فراوان عروس گیلان نیز می نامند. هرکس یک بار به این شهر سفر کرده باشد به خاطر مناظر بی نظیر آن و غذاهای فوق العاده گیلانی و چای خوش طعم همراه با کلوچه های معروفش مطمئنا دوباره به این شهر سفر خواهد کرد. یکی از این مناظر دیدنی فوق العاده، منظره بام سبز لاهیجان در شب است، که در اینجا قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

بام سبز لاهیجان استان گیلان

همانطور که گفتیم، بام سبز لاهیجان از مناظر دیدنی استان گیلان است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. بام سبز لاهیجان سطحی مسطح است که در بالای شیطان کوه قرار گرفته و دیدن منظره بام سبز لاهیجان در شب خالی از لطف نیست. همچنین دارای امکانات تفریحی و دیدنی بسیاری است. در ادامه امکانات آن را برای شما بیان می کنیم، تا اگر سفری به شهر لاهیجان داشتید با استفاده از این اطلاعات بتوانید سفری خوش و خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید.

 

شهربازی بام سبز لاهیجان

تله کابین لاهیجان - مهیج ترین تفریح لاهیجان را بشناسید.

تفریحات بام سبز لاهیجان

برای گردشگران و مسافرانی که به لاهیجان سفر می کنند، علاوه بر مناظر دیدنی بام سبز لاهیجان در شب و همچنین نمای بی نظیر در روز تفریحات بسیار متنوع آن جا نیز افراد را ترغیب می کند که از بام سبز دیدن کنند.

شهربازی بام سبز لاهیجان

شهربازی بام سبز اولین چیزی است که هنگام ورود با آن مواجه می شوید. همچنین چرخ و فلک بزرگی در آن وجود دارد که با سوار شدن بر آن می توانید از مناظر طبیعی پایین کوه، دریا، روستا های اطراف، وزمین های شالیکاری و مزارع چای بهره ببرید و تمام شهر را در زیر پای خود احساس کنید. در این شهر بازی تمام امکانات تفریحی برای بازی کودکان و بزرگسالان وجود دارد. همچنین این شهر بازی به پارکینگ، سرویس بهداشتی ، رستوران وکافی شاپ نیز مجهز است.

تله کابین بام سبز لاهیجان

از دیگر تفریحات بام سبز، تله کابین آن است، که سوار شدن بر آن منظره زیبایی را برای شما به تصویر میکشد. این تله کابین که تله کابین احراز نام دارد از معروف ترین تله کابین های ایران است و در هر ساعت توانایی جابه جا کردن 1000 نفر را در ارتفاع 110 متر اگر در ایستگاه اول که بام سبز است پیاده شوید را دارد  و همچنین اگر بخواهید به ایستگاه دوم که ایستگاه تاج خروس است بروید، اینگونه در ارتفاع 220 متری زمین قرار می گیرید. در ایستگاه اول غرفه های خوراکی و صنایع دستی و در ایستگاه دوم کافی شاپ و آلاچیق هایی برای استراحت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. استفاده از تله کابین بام سبز لاهیجان در شب می تواند تجربه ای به یاد ماندنی را برای شما بوجود آورد. 
از دیگر مراکز تفریحی بام سبز می توان پینت بال، باشگاه فرهنگی کیوبال، باغ ملی لاهیجان و قایق رانی در استخر بزرگ لاهیجان را نام برد.

 

شیطان کوه و تله کابین لاهیجان

 

شیطان کوه بام سبز لاهیجان

شیطان کوه از دیگر مکان هایی است که می توانید برای تفریح و لذت بردن از طبیعت به آن جا بروید.  در محوطه شیطان کوه در قدیم برکه ای کوچک وجود داشت که از ان برای آبیاری مزارع استفاده می کردند. اما بعد ها این برکه به دریاچه ای مصنوعی تبدیل شد که امروزه به آن استخر لاهیجان نیز می گویند. شیطان کوه در قدیم محل زندگی شیخان و بزرگان بوده و به همین دلیل به شاه نشین معروف شده است. این کوه 60 متر ارتفاع دارد و سراسر مسیر از جنگل ها و مراتع سرسبز پوشیده شده است. علت نام گذاری این کوه به این دلیل بوده است که در اثر وزش باد صداهایی از آن شنیده می شد و مردم داستان هایی برای آن می گفتند و از آن به بعد شیطان کوه نام گرفت. 

بام سبز لاهیجان چند پله دارد؟

همانطور که اشاره کردیم برای بالارفتن این کوه یکی از راه ها این است، که با پله خود را به بالای کوه برسانید. از پای کوه تا بام سبز 1000 پله وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این راه از مناظر طبیعی و هوای پاک آن جا بهره برده و نیز با ثبت لحظه ها می توانید عکس های زیادی را در دل طبیعت برای خود به یادگار داشته باشید. 

بهترین زمان بازدید از بام سبز لاهیجان

اگر می خواهید از زیبایی های منحصر به فرد بام سبز لاهیجان در شب بهره ببرید، از ابتدای بهار تا رسیدن فصل پاییز بهترین زمان مسافرت به لاهیجان و لذت بردن از مناظر و چشم انداز های طبیعی است.

چگونه به بام سبز لاهیجان برویم

 برای رفتن به بام سبز باید از شیطان کوه بالارفته تا در بالای آن به بام سبز لاهیجان برسید. برای بالا رفتن از کوه چند راه برای شما وجود دارد مسیری ماشین رو که شما می توانید با استفاده از ماشین تا بالای کوه بروید راه دیگر استفاده از تله کابین است تا بتوانید خود را به بام سبز برسانید. اگر اهل پیاده روی هستید می توانید از پله هایی که برای بالارفتن در نظر گرفته شده اند، استفاده کنید و در طول مسیر از دیدن آبشار و مناظر طبیعی اطراف لذت ببرید. اگر خواهان دیدن منظره بام سبز لاهیجان در شب هستید برای رسیدن به آنجا توصیه می کنیم در شب برای امنیت خود از مسیر ماشین رو و یا تله کابین استفاده کنید.
اگر به استان گیلان و شهر لاهیجان سفر کردید این را فراموش نکنید که حتما از بام سبز لاهیجان دیدن کنید و از امکانات تفریحی و مناظر دیدنی آن استفاده کرده و لذت ببرید، تا بتوانید خاطرات خوبی را از این سفر برای خود به یادگار داشته باشید. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر