کن سولقان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/12
بازدید: 2868
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کن سولقون یکی روستاهای نزدیک شهر تهران است که از جمله مناطق ییلاقی محسوب می شود طبق سرشماری سال 2006 جمعیت این منطقه شامل 749 نفر در تعداد 195 خانوار هستند. این منطقه ییلاقی یکی از مهم ترین قطب های گردشگری استان تهران در کنار شمشک، فشم، توچال و غیره است که در خود جاذبه های گردشگری جذابی و سفره خانه های زیبایی جای داده است. لحظه آخر در ادامه بیشتر درباره سولقون تهران صحبت خواهد کرد.

آشنایی با کن سولقان

روستای سولَقان و روستای کن نام دو روستای گردشگری در شمال غربی تهران هستند که گاهی آن ها را با هم به نام کن سولَقان و یا به صورت تک تک تلفظ می کنند. در کنار آب و هوای مطبوع این منطقه آنچه که مردم تهران را به سمت این ناحیه می کشاند رستوران های خوب کن سولقان و سفره خانه های کن سولقان است که سبب جذب گردشگران به خود می شوند. گر چه به علت ساخت و ساز در این ناحیه دیگر شاهد باغ ها و درختان سر به فلک کشیده نسبت به سابق نیستیم اما آب و هوا و اندک طبیعت باقیمانده در این ناحیه سبب می شود تا عموم شهروندان تهران و دیگر گردشگران برای استراحت کوتاه مدت آخر هفته این نقطه برگزینند. در حال حاضر کَن جز منطقه 5 شهرداری تهران واقع شده است و اتوبان سازی و آپارتمان سازی سبب شده تا این ناحیه کمی از بافت قدیمی خود خارج شود. پس از عبور از بلوار قرار گرفته در کوهسار جاده ای زیبا و پرپیچ و خمی قرار دارد که انتهای آن به یکی از جاذبه های مذهبی و معروف تهران با نام امامزاده داوود ختم می شود. پس از عبور از سولقون تهران به آبادی های زیبایی نظیر وردیج، سنگان، واریش، کشار و غیره خواهید رسید که هر یک از این روستا ها می توانند به عنوان یک ناحیه گردشگری شناخته شوند.

 

کن سولقان

 

آب و هوای کن سولقان

کن سولقون به عنوان یکی از مناطق ییلاقی و خوش و آب و هوای تهران محسوب می شود که دارای بهار و تابستان های خنک و در مقابل پاییز و زمستان های به شدت سرد است. معمولا عموم روستا های جاده کن سولقون تهران در فصول سرد سال خالی از سکنه می شوند. سردترین ماه سال در این منطقه به ماه بهمن تعلق می گیرد. اگر قصد سفر و بازدید از سفره خانه های کن سولقان را در فصل زمستان را دارید حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و از زنجیر چرخ غافل نشوید. هم چنین اگر قصد گذراندن یک وعده غذایی عالی در رستوران های خوب کن سولقان را دارید اردیبهشت ماه بهترین زمان برای گردش و تفریح در این نقطه است.

 

دربندکوهنوردی در کنار رستوران های متفاوت و تفریحات مهیج در آب و هوایی مناسب و طبیعتی زیبا را در کنار دوستان و خانواده

 

بهترین زمان سفر به کن سولقان

بهترین زمان بازدید از سولقون تهران با توجه به آب و هوا ییلاقی و مطبوعش می تواند وابسته به علایق و اهداف هر شخص متفاوت باشد؛ اما با توجه به برودت هوا در فصل زمستان و نظر سنجی از گردشگران بهترین زمان سفر به کن سولقان فصل بهار و تابستان است. فصل پاییز این منطقه نیز می تواند در کنار طبیعت زیبایش که بسیار مناسب عکاسی است دلبرانه باشد، اما اگر به سرمای هوا حساس هستید بهتر است بازدید و عکاسی از کن سولقون را به نیمه فصل بهار و تابستان موکول کنید.

جاهای دیدنی کن سولقان

اغلب مناطق و قسمت های کن سولقون به عنوان جاذبه دیدنی شناخته می شود اما به طور کلی می توان جاذبه های دیدنی این منطقه را به سه بخش مذهبی، تاریخی و طبیعی تقسیم کرد و هر شخص می تواند وابسته به برنامه ریزی و علایق خود از یک ناحیه دیدن کند. در ادامه بیشتر در مورد جاهای دیدنی کن سولقون آشنا خواهیم شد.

غار بیوک

غار بیوک و یا به بیان ساده هتل های آقا بیوک مجموعه از سه غار است که توسط بیوک آقا 80 ساله تبریزی در مدت زمان طولانی به منظور محلی برای جان پناه کوهنوردان حفر شده است. کلیه این غار به انظمام غار سنگان به وسیله ابزار هایی نظیر درفش و تیشه در مدت زمان 11 تا 23 سال حفر شده اند که دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

غار بیوک

 

رودخانه کن

رودخانه‌ کن یا رودِ کن نام رودی به طول سی و سه کیلومتر است که از ارتفاعات تهران منشا می گیرد و در قسمت های جنوبی تهران به اتمام می رسد. این رودخانه که از جمله بزرگترین و پر آب ترین رود های تهران شناخته می شود به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی کن سولقون تهران به شمار می رود. در کنار جاده پر پیچ و خم کن و رودخانه کن موضوعی که موجب تجمع گردشگران در این ناحیه می شود سفره خانه های کن سولقون و رستوران های خوب واقع شده در این ناحیه است. لازم به ذکر است که بگوییم در طول مسیر این رودخانه 5 امام زاده وجود دارد که هر کدام می تواند یک جاذبه دیدنی مذهبی برای گردشگران علاقه مند باشد.

پارک کوهسار

پارک کوهسار یکی از جاذبه های زیبا و دارای امکانات ناحیه کن سولقون است که امکان دسترسی به آن به کمک مترو و خودروی شخصی وجود دارد. از جمله امکانات این پارک می توان به پیست اسکی و موتور سیکلت، پارکینگ، آب سالم، سرویس بهداشتی، سوپر مارکت، آموزشگاه بالن سازی و غیره اشاره کرد.

امام زاده داوود

امام زاده داوود یکی از مهم ترین قطب های دیدنی در این مسیر است که از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه ای در میان شهروندان تهرانی و ایرانیان دارد. این امام زاده در 20 کیلومتری جاده سولقان کن قرار دارد. به بیان بهتر فاصله تهران تا امام زاده داوود حدودا 45 کیلومتر است.

آبشار رندان

دومین آبشار مهم و مرتفع تهران آبشار رندان است که در نزدیکی روستای رندان در جاده کن سولقان واقع شده است. این آبشار به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی و ییلاقی تهران محسوب می شود که علاوه بر اینکه پذیرای گردشگران داخلی است هر ساله از تعداد زیادی گردشگر خارجی نیز استقبال می کند.

دره کشار

یکی از زیباترین مناطق جاده کن سولقون که غنی از درختان سر به فلک کشیده است دره کشار می باشد. در این فضای زیبا می توانید رستوران های خوب کن سولقان را مشاهده کنید و در صورت رضایت از خدمات آن ها استفاده کنید.

 

جاذبه های دیدنی کن

 

روستاهای وردیچ و واریش

دو روستای وردیچ و واریش دو روستای معروف جاده کن سولقون در کنار دیگر روستا های زیبای این ناحیه است که به علت آب و هوای خوب و ییلاقی خود در کنار آب چشمه و طبیعت بکر دارای طرفداران زیادی است. اغلب شهروندان ایرانی سعی می کنند برای یک استراحت کوتاه یکی از این دو روستا را انتخاب کنند تا بتوانند در کنار استفاده از طبیعت و آب و هوای مناسب از نوشیدن آب چشمه نیز لذت ببرند.

چگونه به کن سولقان برویم؟

اصولی ترین مسیر برای رسیدن به کن سولقان اتوبان همت به سمت بزرگ راه آبشناسان است. پس از ورود به بزرگراه آبشناسان و گذر از بلوار کوهسار به جاده سولقان خواهید رسید. مسیر یادگار امام و طی کردن مسیر فرحزاد نیز از دیگر راه های رفتن به امام زاده داوود و کن سولقون تهران است.

فاصله سولقان تا تهران

همانطور که پیشتر گفته شد امروزه کن در منطقه 5 شهرداری تهران قرار گرفته است از این رو این سولقان فاصله چندان با تهران ندارد، بر اساس بررسی ها جاده سولقان با تهران 5 کیلومتر فاصله دارد؛ اما افرادی که مقصد خود را زیارت امامزاده داوود انتخاب کرده اند بهتر است بدانند که مسیر پر پیچ و خمی را در ادامه خواهند داشت لذا توصیه های ایمنی را رعایت کرده و با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

جمع بندی

بسیار خوشحالیم که تا پایان یکی دیگر از مقالات سایت لحظه آخر با ما همراه بودید. کن سولقان یکی از مناطق گردشگری پایتخت نشینان است که طبیعت و آب و هوای مناسبش در کنار سایر عوامل محیطی سبب می شود تا پایتخت نشینان آخر هفته خود را به منظور استراحت و ریلکسیشن در این ناحیه سپری کنند. هم چنین امام زاده داوود نیز یکی از جاذبه های دیدنی این مسیر است که سبب می شود تا برخی از گردشگران از سایر شهر ها برای بازدید از این ناحیه معنوی و مذهبی از جاده کن سولقان عبور کنند. کاربر گرامی خوشحال می شویم اگر اطلاعات و یا تجربه ای در مورد رستوران های خوب کن سولقان و یا سفره خانه های این ناحیه دارید آن را با به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 112 کاربر