جزیره های استانبول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/26
بازدید: 4106
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ترکیه از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می رود که در بین گردشگران ایرانی نیز جایگاه بسیار خاص و بالایی دارد. در بین گردشگران این کشور، مقاصد آنتالیا، کوش آداسی و استانبول بسیار مرسوم و متداول اند اما این کشور جذاب مقاصد گردشگری دیگری نیز دارد. از جمله این مقاصد گردشگری، می توان به جزایر زیبای استانبول اشاره کرد. 

جزایر پرنس

جزایر پرنس ترکیه

استانبول در قسمت آسیایی خود و در دریای مرمره، چهار جزیره زیبا دارد که زمانی به عنوان محل تبعید شاهزادگان عثمانی مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه این جزایر به نام جزایر پرنس مشهورند و از مقاصد محبوب گردشگری این کشور به شمار می روند. چهار جزیره جزایر پرنس عبارت اند از: بویوک آدا، بورگاز آدا، کینالی آدا و هیبلی آدا. نکته قابل توجه این است که هیچ اتومبیلی اجازه ورود به جزایر پرنس را ندارد و برای گشت و گذار در این جزایر زیبا و خوش آب و هوا، سه راه موجود است: پیاده روی، کرایه درشکه و کرایه دوچرخه.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

جزیره بویوک آدا استانبول

بویوک آدا (به ترکی: Büyükada) به معنای "جزیره بزرگ" می باشد. علت این نام گذاری، این است که بویوک آدا بزرگ ترین جزیره از مجموعه جزایر پرنس می باشد. بویوک آدا مساحتی در حدود 5 کیلومتر مربع دارد و محله ای از منطقه Adalar در استانبول به شمار می رود. این جزیره معروف و زیبا دارای آثار تاریخی فراوانی از زمان عثمانی ها و همچنین امپراطوری بیزانس است که معروف ترین بنای آن را می توان کلیسای آیایورگی با قدمت 600 سال دانست. بویوک آدا دارای دو تپه است که یکی از این تپه ها در نزدیکی بندرگاه کشتی قرار گرفته و نام آن عیسی تپسی می باشد. عیسی تپسی در زبان ترکی به معنای تپه عیسی است. در دره واقع میان این دو تپه، یک کلیسا و همچنین صومعه ای به نام آگیوس نیکولاوس وجود دارد. 
از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره می توان به این موارد اشاره کرد: کلیساهای ارتودکس یونان هاجیوس دمتریوس، پاناژیا، کلیسای ارمنی Surp Astvadzadzin Verapolium و کلیسای فرانسیسکان سن پاسیفیو. 

جزیره بویوک آدا

جزیره کاشیک کشور ترکیه

جزیره کاشیک (Kaşık island) به معنای "جزیره قاشق" می باشد. علت این نام گذاری، شباهت شکل زمین این جزیره به قاشق بیان شده است. این جزیره تحت مالکیت خصوصی خانواده ای یونانی به نام دانون قرار دارد. به همین سبب گردشگران بدون کسب اجازه از مالک این جزیره قادر به بازدید از آن نخواهند بود. راه دیگر برای بازدید، استفاده از یک تور گردشگری می باشد. دقت داشته باشید که تورهای گردشگری مربوط به این جزیره به سرعت تکمیل ظرفیت می شوند. برای رسیدن به این جزیره باید از کشتی استفاده کنید. لازم به ذکر است که جزیره کاشیک در بین جزایر بورگاز آدا و هیبلی آدا واقع گردیده است.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

جزیره بورگاز آدا در ترکیه

سومین جزیره بزرگ استانبول، بورگاز آدا می باشد که نام آن برگرفته از قلعه ای است که دیمیتریوس اول مقدونیه (یکی از جانشینان اسکندر) ساخته است. گردشگران این جزیره می توانند از موزه ای به نام Sait Faik Abasıyanık دیدن کنند که به نام یکی از نویسندگان معروف ترک می باشد. این نویسنده از بورگاز آدا به عنوان مکانی مشترک برای آثارش استفاده می کرد. 

جزیره بورگاز آدا

جزیره هیبلی آدا استانبول ترکیه

هیبلی آدا یکی از جزایر پرنس می باشد که در دریای مرمره واقع است. دو جاذبه گردشگری و اثر زیبا از نظر معماری در منطقه مدرسه نیروی دریایی در این جزیره وجود دارد: مورد اول تنها کلیسای بیزانس باقی مانده در جزایر استانبول با نام Kamariotissa می باشد. این کلیسا آخرین اثر ساخته شده پیش از آغاز فتح قسطنطنیه است. مورد دوم، قبر ادوارد باریون، دومین سفیر انگلستان می باشد که به دستور ملکه الیزابت اول به این منطقه فرستاده شد. 

جزایر صدف و گالاتاسرای

جزیره گالاتاسرای ترکیه

این جزیره کوچک به باشگاه ورزشی گالاتاسارای تعلق دارد و از 6 رستوران، بارهای خانگی و 2 استخر تشکیل شده است. جزیره گالاتاسارای حدودا 165 متر از ساحل اروپا فاصله داشته که این فاصله با کشتی آزاد طی می گردد. استخر شنایی در این جزیره وجود دارد که در بین سال های 1957 تا 1968 برای تیم واترپلو مورد استفاده قرار گرفته است.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

جزیره صدف استانبول

جزیره صدف در طول دوران تاریخی، با نام های آندروویتا یا آندیرکیتوس خوانده می شد. این جزیره بسیار کوچک از مجموعه جزایر استانبول، دارای مساحتی در حدود 0.157 کیلومتر مربع است و مالکیت آن خصوصی می باشد. اغلب جنگل های کاج این جزیره توسط صاحب آن کاشته شده اند.

جزیره صف

جزیره کینالی آدا در ترکیه

کینالی آدا Kınalıada)) به معنای "جزیره حنا" می باشد. علت این نام گذاری، رنگ مایل به قرمز زمین این جزیره بوده که ناشی از وجود آهن و مس است. افرادی که می خواهند از این جزیره زیبا بازدید کنندگان، می توانند مسیر ساحل تا جزیره را در مدت 25 دقیقه با استفاده از کشتی تندرو و یا در 40 دقیقه با استفاده از کشتی معمولی، طی کنند. 

کدام جزیره استانبول بهتر است؟ 

اولین و بهترین پیشنهاد به خریداران تور استانبول و علاقه مندان به گردشگری در این شهر، بازدید از جزایر پرنس می باشد. این جزایر نزدیک ترین جزایر به شهر استانبول بوده و از مکان ها و مقاصد گردشگری نسبتا ارزان و به صرفه تکیه به شمار می روند. قایق هایی به نام ماوی مارمارا Mavi Marmara)) به طور مرتب از بندرگاهی به نام کاباتاش Kabataş)) در محله اروپایی و بندرگاه بوستنکی در محله آسیایی به طرف این جزایر به حرکت در می آیند. طی کردن مسیر بندرگاه تا جزایر پرنس چیزی در حدود 45 دقیقه سفر دریایی به طول می انجامد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر