جزیره بیوک آدا استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/09
بازدید: 5214
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره بیوک آدا استانبول که با نام جزیره پرنس نیز شناخته می شود، بزرگترین جزیره از مجمع الجزایر دریای مرمره در نزدیکی استانبول ترکیه می باشد. جزیره بیوک آدا یکی از زیبا ترین و محبوب ترین نقاط گردشگری دنیا است که سالانه پذیرای مسافرین زیادی از جمله مردم عادی و توریست ها است. این جزیره خوش آب و هوا و دیدنی، حدود 5 کیلومتر مربع مساحت دارد.

جزیره بیوک آدا

معرفی جزیره بیوک آدا در استانبول 

در زبان ترکی، بیوک به معنای" بزرگ" و آدا به معنای" جزیره" می باشد؛ به همین دلیل جزیره بیوک آدا از دیرباز به این نام خوانده می شود. در این جزیره حدود 7500 نفر جمعیت ساکن هستند. البته در فصل تابستان این تعداد افزایش پیدا می کند چراکه عده زیادی برای تفریح و گردش به این مکان جذاب و دلپذیر سفر می کنند. همچنین جزیره بیوک آدا به شهر استانبول و اماکن تاریخی و توریستی نیز دسترسی دارد و از همین رو بین مردم شهرت بیشتری نسبت به سایر جزایر دریای مرمره کسب کرده است.

سفر به سواحل زیبای شهرهای توریستی ترکیه

جزیره بیوک آدا

ساحل جزیره بیوک آدا

یکی از فعالیت های مفرحی که در سفر به جزیره بیوک آدا پیشنهاد می شود، شنا کردن و آفتاب گرفتن و تماشای غروب در ساحل است. جزیره بیوک آدا سواحل بی نظیر و زیبایی دارد؛ از جمله ساحل هالیک بِی، ساحل هاجیا نیکولا و همچنین ساحل پرنسس بِی. در این سواحل امکانات بهداشتی، رفاهی و تفریحی برای مسافرین فراهم شده است و شما می توانید اوقات به یاد ماندنی را در کنار سواحل این جزیره تجربه کنید.

ساعات حرکت کشتی بیوک آدا استانبول

روزانه کشتی هایی از اسکله های کاباتاش، امین اونو، بستانجی و کادیکوی به سمت جزیره راهی می شوند. معمولا ساعت 9 صبح اولین کشتی به مقصد جزیره بیوک آدا حرکت می کند و آخرین کشتی که مسافرین را به اسکله بر می گرداند، ساعت 19 حرکت می کند. البته برخی افراد برای صرفه جویی در هزینه ها، از اتوبوس دریایی استفاده می کنند. فاصله اسکله تا جزیره چیزی حدود دو ساعت می باشد که برای لذت بردن از منظره دریا و نسیم خنک و تماشای مرغ های دریایی، فرصت فوق العاده ای است.

جزیره های استانبول - در سفر به استانبول از این جزایر دیدن کنید!

جزیره بیوک آدا

قیمت بلیط کشتی به جزیره بیوک آدا استانبول

این جزیره ها از 4 جزیره در دریای مرمره تشکیل شده است که بزرگترین آنها جزیره بیوک آدا است. برای رسیدن به این جزیره بهترین راه استفاده از کشتی‌های کاباتاش است. البته برای رفتن به جزیره بیوک آدا می‌توانید از کشتی معمولی هم استفاده کنید که ابتدا در سمت آسیایی و سپس در چهار جزیره توقف می‌کند. برای رسیدن به بیوک آدا حدود 1 ساعت و نیم در مسیر خواهید بود. برای بازگشت از جزیره بیوک آدا می‌توانید از اتوبوس‌های دریایی استفاده کنید. ترمینال اتوبوس های دریایی در سمت راست ایستگاه کشتی قرار گرفته است و هزینه‌ی آن حدود 9 تا 10 لیر است و هزینه کشتی معمولی حدود 6 لیر است.

مشخصات جزیره بیوک آدا استانبول

همانطور که اشاره شد، جزیره بیوک آدا در بین مجموعه ۹‌گانه جزایر پرنس، بزرگترین جزیره است. ویژگی جالب این جزیره آن است که مردم فقط با دوچرخه و کالسکه تردد می کنند و به غیر از ماشین های پلیس و شهرداری، استفاده از اتومبیل ممنوع است. خانه ها در این جزیره عموما به سبک عثمانی و ویکتوریایی ساخته شده اند. عمده مساحت این جزیره، پوشش جنگلی دارد.

جزیره بیوک آدا

دیدنی های جزیره بیوک آدا استانبول 

جزیره بیوک آدا مملو از جاذبه های دیدنی است. حتی خانه ها و کوچه های این جزیره نیز با زیبایی چشم نواز خود، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کنند و افراد زیادی هم ترجیح می دهند در جاده های جنگلی و سرسبز قدم بزنند و هوای تازه و پاک تنفس کنند. اما کلیسای حاجیا یورگی (ایا یورگی) محبوب ترین مکان این جزیره است؛ این کلیسا در ارتفاع 200 متری از سطح آب و روی قله  یوجه تپه بنا شده است. قدمت این بنا به قرن ششم می رسد. منزل کشیش ها و همچنین رستورانی مخصوص گردشگران نیز در نزدیکی کلیسا قرار گرفته است.

یتیم خانه یونانی پرینکیپو:  یکی دیگر از اماکن دیدنی این جزیره به شمار می آید. طبق گفته ها، این بنا بزرگترین سازه چوبی در اروپا و دومین سازه چوبی بزرگ دنیا است. بخش عظیمی از این بنا که توسط الکساندر والوری، معمار فرانسوی-عثمانی ساخته شده است، حدود 40 سال پیش در آتش سوزی تخریب شد اما در سال 2018 از طرف سازمان" اروپای ما" و" بانک سرمایه اروپا" به عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی شناخته شد.
موزه آدالار: موزه آدالار نیز از بهترین مکان ها برای گردشگرانی است که علاقه دارند راجع به گذشته این جزیره، اطلاعاتی به دست بیاورند. در این موزه حدود شش هزار عکس، صدها وسیله بازمانده از دوران کهن و همچنین فیلم ها و مستندهای بسیاری است که بازدید از آنها به دوستداران علم تاریخ و باستان شناسی توصیه می شود.
مسجد حمیدیه: این مسجد با طول عمر بیش از یک قرن، همواره مقصد عده زیادی از گردشگران بوده است. این مسجد با ویژگی های معماری مساجد دوره عثمانی، شهرت بسیاری دارد. 
علاوه بر مکان هایی که ذکر شد بازدید از برج ساعت، باغ وحش و خانه لئون تروتسکی، صومعه سنت جورج کودوناس و جنگل کاج جزیره بیوک آدا نیز از جاهایی هستند که می توانید لحظات خوشی را در آنها سپری کرده و عکس های زیادی بگیرید.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

جاذبه گردشگری بیوک ادا

تفریحات مهیج در جزیره بیوک آدا ترکیه

جزیره بیوک آدا تقریبا برای همه سلایق و ذائقه ها مورد پسند است. تنوع کافه ها و رستوران ها و غذاخوری ها به قدری زیاد است که هرگز با محدودیت خدمات پذیرایی مواجه نخواهید شد.همچنین می توانید شیرینی ها و بستنی های خوشمزه را از فروشندگان دوره گرد تهیه و نوش جان کنید. این جزیره پاتوق انواع رستوران هاست؛ از رستوران هایی با غذاهای سنتی و محلی گرفته تا رستوران های بین المللی و لوکس. انتخاب با شماست! کالسکه سواری و دوچرخه سواری در فضای سرسبز و هوای مطبوع این جزیره، از تفریحات هیجان انگیز و جالب خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که اگر در فصل تابستان به جزیره بیوک آدا سفر می کنید، باید مدت زمان زیادی را در صف بایستید.یکی دیگر از تفریحات مورد علاقه گردشگرانی که به جزیره بیوک آدا سفر می کنند، آفتاب گرفتن در ساحل است. در اکثر سواحل این جزیره می توانید از وسایلی مثل صندلی آفتاب گرفتن و سایه بان و انواع خدمات پذیرایی استفاده کنید.

جزیره بیوک آدا

چه زمانی به جزیره بیوک آدا استانبول سفر کنیم؟

لذت بخش ترین فعالیت هایی که در سفر به این جزیره می توان انجام داد، آفتاب گرفتن در ساحل، شنا کردن و بستنی خوردن است؛ بنابراین به نظر می رسد بهترین زمان برای مسافرت به جزیره بیوک آدا، فصل بهار و تابستان باشد. چرا که در فصول گرم سال، می توانید از هوای معتدل و مطبوع این جزیره زیبا و دیدنی نیز بهره مند شوید. در حالی که در نیمه دوم سال هوای جزیره بسیار سرد است و خیلی برای گردش مناسب نیست.

جزیره بیوک آدا

راه های دسترسی به جزیره بیوک آدا استانبول

اگر به همراه تور استانبول سفر می کنید، می توانید توری را انتخاب کنید که بازدید از جزیره بیوک آدا را در برنامه خود دارند. در این صورت لیدر تور رأس ساعت معینی شما را به اسکله می برد. اما اگر بدون تور سفر کرده باشید، می توانید خود را به نزدیک ترین اسکله رسانده و بلیط کشتی را خریداری کنید. ساده ترین راه رسیدن به اسکله کاباتاش، این است که در استانبول سوار مترو کاباتاش بشوید. در انتها چند توصیه برای شما داریم: هنگام گشت و گذار در جزیره بیوک آدا، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و عینک آفتابی هم به همراه داشته باشید. هرگز زباله هایتان را در طبیعت رها نکنید و مراقب محیط زیست زیبای این جزیره باشید. از شیرین ترین قسمت سفر، یعنی خرید سوغاتی برای دوستان و عزیزانتان غافل نشوید؛ صنایع دستی گزینه خوبی خواهند بود! سفر خوبی را برای شما آرزومندیم.

نظرات کاربران

  1. سارا مسعودی سارا مسعودی 1401/12/14
    12 نفر پسندیدند
    رستوران های کنار ساحل غذای خیلی بدی دارن اما کافه های داخل جزیره ارزش امتحان کردن رو دارن.
  2. مصطفی مصطفی 1401/12/14
    17 نفر پسندیدند
    با فری میتونید دو ساعته از استانبول به جزیره رسید. شلوغ اما زیباست. توی خیابونهای این جزیره هیچ ماشینی وجود نداره مگه وسایل حمل و نقل برقی.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر