جاهای دیدنی عمان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/14
بازدید: 4487
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور پادشاهی عمان، یکی از زیباترین کشور های حوزه خلیج فارس به شمار می رود که جاهای دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است. این کشور زیبا از سالهای بسیار دور، از جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار است که تا چند دهه اخیر ناشناخته بودند. قلعه‌ها و موزه‌های تاریخی عمان و سبک معماری آن‌ها، نشان دهنده پیشینه، فرهنگ و سنت غنی این کشور است. عمان، دارای سواحل زیبا، کوهستان، دره ها و غار هایی است که با شگفتی های طبیعی و زیبای خود، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. جاهای دیدنی عمان چه تاریخی، چه فرهنگی و چه طبیعی از جمله چیزهایی هستند که در سفر خود به عمان باید از آن‌ها دیدن نمایید.

جاهای دیدنی عمان | معرفی ۱۴ جاذبه گردشگری عمان

تور عمان - لیست قیمت لحظه آخری تور عمان!

دیدنی های عمان

یکی از مهمترین نکات قبل از سفر، این است که اطلاعات کافی درباره جاذبه های طبیعی و گردشگری مقصد خود داشته باشید. به همین منظور، در این مقاله به چند نمونه از مهم ترین و جذاب ترین آثار دیدنی عمان می پردازیم:

 

جاهای دیدنی عمان

همه چیز درباره کشور عمان _ قبل از سفر به عمان با این کشور بیشتر آشنا شوید!!

مسجد جامع سلطان قابوس

مسجد سلطان قابوس، یکی از جاذبه های مشهور جهان و کشور عمان است. این مسجد، در پایتخت کشور عمان،و در منطقه ولاية بوشر مسقط قرار گرفته که یکی از بزرگترین مساجد این کشور نیز به شمار می رود. معماری ساختمان مسجد، ترکیبی از معماری اسلامی، خاورمیانه و کشور عمان است که به دستور سلطان قابوس، توسط هنرمندان نیشابوری و همکاری عمانی ها ساخته شد. این مسجد با مساحتی بالغ بر۴۱۶۰۰متر مربع، ظرفیت ۲۰هزار نمازگزار را دارد. ساختمان مسجد، مستطیلی شکل است که در چهار گوشه آن، چهار مناره قرار گرفته که هر کدام ۴۵ متر ارتفاع دارند. سالن اصلی، سالن سخنرانی، کتابخانه و سالن مخصوص بانوان، بخشهای مختلف این مسجد بزرگ هستند.بزرگترین فرش دستباف ایرانی با۴۲۶۳متر مربع مساحت و یکی از عظیم ترین لوسترهای جهان،با۱۴ متر طول و ۸/۵ تن وزن، در این مسجد قرار گرفته است. کف این مسجد، با سنگهای رنگارنگ تزئین شده و زیبایی مسجد را دوچندان کرده است. این مسجد به قدری زیبا و عظیم است که هر بازدید کننده ای را کاملا مسحور خود میکند.

مسجد جامع سلطان قابوس

راهنمای سفر به عمان - کشور عمان که در حاشیه خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد، مملو از جاذبه های تاریخی و طبیعی برای گردشگران می باشد، که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می نماید.

ساحل السیفه

ساحل السیفه در نزدیکی کوه های السیفه واقع شده و روی نوار ساحلی شرقی مسقط قرار دارد. شن های سفید رنگ، دریای فیروزه ای و آبهای شفاف این ساحل، مناظر چشم نواز و زیبایی را ایجاد کرده است. ساحل السیفه ۴۵ دقیقه با مقسط فاصله دارد و به لطف همین فاصله کم تا مرکز شهر، گردشگران می توانند در کنار گشت و گذار هایشان در مراکز خرید شهر، از این ساحل زیبا نیز بازدید کنند.

ساحل السیفه

جاهای دیدنی عمان : جزیره مصیره

این جزیره، در جنوب‌شرقی و در نزدیکی سواحل عمان، قرار گرفته است و به ولایت مصیره معروف است.جزیره تاریخی مصیره، جزو بزرگترین جزایرکشور عمان محسوب می‌شود و مساحت آن ۶۴۹ متر مربع می باشد.طول این جزیره ۵۹ کیلومتر، و عرض آن ۱۲تا۱۴ کیلومتر است.آب در اطراف این جزیره حدود ۱۰ متر عمق دارد. در بخش شمالی جزیره ۱۲ روستا وجود دارد و جمعیت آن حدودا۱۲ هزار نفر تخمین زده شده است.یکی از دهکده های اصلی آن، دهکده ای به نام راس هیلف است. این جزیره آب و هوای بیابانی و گرمی دارد و بارش های کمی در آن اتفاق می افتد. صنایع این جزیره شامل ماهیگیری، تولید پارچه های سنتی و کشتی سازی می باشد‌. گردشگران در این جزیره زیبا می توانند کشتی های غرق شده در سواحل، موج‌سواری، قایقرانی و کایت سواری بپردازند و از این منطقه لذت ببرند.

جزیره مصیره یکی دیگر از جاهای دیدنی عمان

رمال آل وهیبه

رمال آل وهیبه، یکی دیگر از جاذبه های کشور عمان به شمار می رود که در مرکز عمان قرار دارد. این منطقه کویری، محلی برای شتر سواری، رصد ستاره ها و بازی با شن های صحرایی برای گردشگران است.

 

مکان های دیدنی عمان

شهر مسقط

شهر مسقط، پایتخت عمان می‌باشد که در کرانه‌های دریای خلیج عمان و منتهی الیه جنوب شرقی عربستان، قرار دارد. این شهر در کنار یک دریاچه قرار گرفته و توسط کوه‌های آتشفشانی احاطه شده است.معماری عجیب و غیرمعمول این شهر، تاثیرات معماری عربی، ایرانی، پرتغالی، هندی و آفریقایی را نشان می دهد.این شهر زیبا، پر از میراث قدیمی و باستانی است.از جمله زیبایی های شهر مقسط:مسجد بزرگ سلطان قابوس، خانه اپرای سنتی، بیت‌الزبیر و موزه های بیت الباراندا می‌باشند که چشمه ای از فرهنگ تاریخی و غنی این شهر را نشان می دهد.

واحد پول عمان - تبدیل ریال عمان به تومان و دلار!

شهر مسقط

وادی شاب

یکی دیگر از جاذبه‌ها، وادی شاب است که متشکل از صخره‌ها، غارها و استخرهایی با آبهای زلال و شفاف است.این مکان، دره‌ای خیره کننده با رودخانه ای است که از آن عبور می‌کند.این جاذبه، از شهر مقسط یک و نیم ساعت فاصله دارد‌ و برای رسیدن به استخرهای آن، ۴۰ دقیقه پیاده‌روی لازم است.

وادی شاب

بیابان واهب

بیابان واهب، با مناظر دیدنی و چشم نواز و همچنین اقیانوسی از شن های طلایی رنگ، یکی از جاذبه های منحصر بفرد و جذاب کشور عمان به شمار می رود.تپه های شنی، منظم و در امتداد هم قرار گرفته اند و چشم انداز فوق العاده ای را ایجاد کرده اند.گردشگران در این منطقه می توانند از فعالیت های متنوعی بهره مند شوند. آلودگی نوری در این بیابان بسیار کم است و بازدیدکنندگان می توانند پس از غروب آفتاب، به تماشای ستارگان پرفروغ آسمان زیبای بیابان واهب بپردازند.

خانه‌ اپرای رویال مسقط

سالن اپرای رویال مسقط، یکی از مهم ترین سالن های اپرای عمان است که بسیاری از اجراهای موسیقی و فرهنگی این کشور، در این مکان صورت می گیرد. این سالن اپرا، به دستور سلطان قابوس، در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ ساخته شد. این سالن با ظرفیت پذیرش ۱۱۰۰ نفر، شامل بخش هایی از جمله:سالن کنسرت، سالن تاتر، تالار سخنرانی، باغ های رسمی و رستوران های لوکس می شود.

عمان یا دبی - کدام گزینه برای سفر بهتر است؟

خانه‌ اپرای رویال مسقط

دروازه و دیوار مسقط

دروازه قدیمی این شهر یکی از قدیمی ترین بنا های به جا مانده و تاریخی شهر مقسط است که هم اکنون به موزه تبدیل شده‌اند. این دروازه، تا دهه۱۹۷۰، به منظور جلوگیری از سرقت متجاوزین استفاده میشد.موزه دروازه مقسط، در سال ۲۰۰۱ میلادی افتتاح شد که شامل آثاری درباره تاریخ عمان از دوران نوسنگی تا به امروز است.

 

عکس جاذبه های گردشگری عمان

حفره هویه النجم

حفره هویه النجم، که به حفره بیماه نیز معروف است، یکی از زیباترین استخر‌های طبیعی جهان به شمار می رود.طریقه شکل گیری این حفره، رازیست که این منطقه را شگفت انگیز و جذاب جلوه می‌دهد.طبق افسانه های محلی، گفته می شود که یک ستاره یا شهاب سنگ به این منطقه برخورد کرده و عامل ایجاد این حفره است و بر این اعتقاد هستند که یک هیولای آبزی در آبهای این حفره کمین کرده است! در واقع این مکان، یک فرورفتگی در سنگهای آهکی است که با آبهای شور پر شده و ۶۰۰متر نیز با اقیانوس فاصله دارد.

راس الجینز

این جاذبه گردشگری، در شرقی ترین بخش عمان قرار گرفته است و منطقه ای برای حفاظت از لاکپشت های اقیانوس هند می باشد.هر ساله حدود ۳۰ هزار لاکپشت برای تخم گذاری به این منطقه می آیند.

جبل الاخدر

جبل‌الاخدر منطقه ای کوهستانی در شمال فلات الحجر است که در فاصله ۱۵۰ کیلومتری مسقط قرار گرفته است.این منطقه، به دلیل آب و هوای مطبوع و مدیترانه‌ای، یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی عمان به حساب می‌آید.ارتفاع این کوه،۲۹۸۰ متر می باشد. در این منطقه انواعی از میوه‌ها، مانند: مانند انار، زردآلو، آلو، انجیر، سیب، گلابی، بادام، گردو و زعفران به عمل می آید.منطقه جبل الاخدر دارای آثار طبیعی شگفت انگیز از جمله: آبشار های فسیلی، مزارع بزرگ میوه‌جات، غارها است. روستای العین و روستای وادی بنی حبیب نیز، روستاهای زیبای این منطقه محبوب و گردشگرپذیر هستند.

جبل الاخدر

فلات مسندم

از جاذبه‌های گردشگری کشور عمان، فلات مسندم نام دارد.شبه جزیره مسندم، شمالی ترین بخش عمان است و از سایر قسمتهای این کشور دورافتاده‌تر است.فلات مسندم به سمت شمال کشیده شده ومناظری عالی و چشمگیر را در این منطقه ایجاد کرده است‌. از سری جاذبه های تفریحی این فلات، میتوانیم به تماشای دلفین ها، قایق سواری و غواصی اشاره کنیم.جمعیت در این منطقه پراکنده است و تقریبا خالی از جمعیت می باشد.بنابراین، این منطقه با طبیعتی زیبا، بکر و خالی ازسکونت انسان، می تواند گزینه خوبی برای گردشگران علاقمندان به طبیعت باشد.

مکان های گردشگری عمان

شهر نیزوا یکی دیگر از جاهای دیدنی عمان

شهر نیزوا، یکی از قدیمی و تاریخی‌ترین شهرها و جاهای دیدنی کشور عمان می باشد.نیزوا، در قلب و مرکز عمان، ودر ۱۶۵ کیلومتری از مسقط قرار دارد. این شهر در قرن های ششم و هفتم، پایتخت عمان، و زمانی مرکز دین، تجارت، آموزش و هنر بوده است. شهر تاریخی نیزوا، توسط واحه ای پر از درختان نخل و برخی از بلندترین کوه های عمان، احاطه شده و قلعه ای بزرگ با دیواره‌هایی بلند و ضخیمی در این شهر قرار دارد.شهر نزوا، هم اکنون دومین مقصد بزرگ گردشگری در عمان محسوب می شود و در سال۲۰۱۳، به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی لقب گرفته است.

شهر نیزوا یکی دیگر از جاهای دیدنی عمان

سوق مطرح : تجربه خرید و بازدید از یکی از جاهای دیدنی عمان

بازار مطرح یکی از قدیمی‌ترین بازارهای عمان و جهان عرب است. قدمت این بازار به قرن‌ها پیش بازمیگردد. در بازار مطرح محصولاتی چون میوه و سبزیجات، پارچه، اجناس وارداتی و خرما بفروش می‌رسد. این بازار مکانی مناسب برای خرید صنایع دستی و محصولات سنتی عمان مثل کندر، خنجر، پارچه‌های محلی، جواهرات است. همچنین در گشت و گذار خود در این مکان با مردم محلی و فضای خاص این بازار شلوغ عربی نیز آشنا می‌شوید. این بازار به دلیل قدمت و تنوعی که دارد در لیست جاهای دیدنی عمان قرار می‌گیرد.

سوق مطرح : تجربه خرید و بازدید از یکی از جاهای دیدنی عمان

موزه ملی عمان

موزه ملی از دیگر جاهای دیدنی عمان است که داستان تاریخ و فرهنگ این کشور را روایت می‌کند. این موزه بزرگترین مرکز فرهنگی در کشور سلطنتی عمان است که با فرمان سلطنتی در سال 2016 افتتاح شد. این موزه مساحتی بالغ 13,700 متر مربع دارد. در اینجا شما آثاری از ساکنان امارات از دو میلیون سال پیش تا کنون خواهید یافت. موزه ملی عمان در قلب شهر مسقط با ۱۴ گالری دائمی با اسامی "تاریخ دریانوردی"، "مردم و سرزمین"، "ارز"، "شکوه اسلام"، "رنسانس"، 5466 قطعه را برای بازدید عموم به نمایش می‌گذارد. اگر برای بازدید به این موزه رفتید، برای تماشای تمامی بخش‌های این مکان به دو تا سه ساعت زمان نیاز دارید. همچنین، این موزه شامل مرکز آموزش، سینما و مناطق اکتشافی برای کودکان است.

موزه ملی عمان

روستای الوکان : گشت و گذار در یکی از جاهای دیدنی عمان

روستای الوکان در فاصله سه ساعتی شهر مسقط قرار دارد. این روستای کوهستانی یک مقصد پرطرفدار برای پیاده‌روی در قلب طبیعت است. همچنین در بازدید از این روستا می‌توانید با استفاده از ۷۰۰ پله سنگی، به مناطق بلندتر روستا دست پیدا کنید. چشم‌انداز دره‌ها از بالای کوه بسیار دیدنی است و ارزش پیاده روی در این روستا را دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از وسایل آفرود خودتان را به اینجا برسانید. باغ‌های انار این روستای کوهستانی قسمتی از چشم‌انداز زیبای این مکان را تشکیل می‌دهند. مردمان این روستا با غریبه‌ها رفتاری صمیمانه دارند و به مهمان‌نوازی معروف هستند.

روستای الوکان : گشت و گذار در یکی از جاهای دیدنی عمان

مهاجرت به عمان - صفر تا صد روش‌های مختلف مهاجرت به عمان!!!

کلام آخر

در این مقاله جاهای دیدنی عمان را بررسی کردیم و درباره جذابیت‌های هرکدام از آن‌ها توضیحاتی دادیم. کشورهای حاشیه خلیج، در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری کرده‌اند. حاکمان این کشورها تلاش‌های بسیاری برای تلاش استقلال درآمدشان از نفت انجام داده‌اند. گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایعی است که به این کشورها در جهت رسیدن به این هدف کمک کرده است.
بازدید از عمان در فصل‌های سرد سال یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید تجربه کنید. حتی بعضی از افراد در فصل‌های گرم سال هم به این کشور سفر می‌کنند و از شب‌های سرزنده شهرهای مختلف عمان لذت می‌برند. در لحظه آخر، انواع تورهای کشور عمان وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به زمانی که برای سفر برنامه‌ریزی کرده‌اید یا بودجه‌ای که به آن اختصاص داده‌اید، تور مناسب را رزرو کنید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. محمد عساکره محمد عساکره 1402/03/23
    3 نفر پسندیدند
    ممنون از مقاله خوبتون. خیلی کامل و جامع مکان‌های دیدنی عمان رو معرفی کردید.
  2. سیدرضا حسینی سیدرضا حسینی 1402/03/21
    5 نفر پسندیدند
    سال ۹۹ بود که رفتم عمان برای کار یادمه به محض ورود انگار داخل بهشت شدم. اصلا جاهای دیدنی عمان رو که نگم براتون چقدر قشنگ بود. رفتار مردمشون رو بخوام بگم خیلی خونگرم و مهمان نواز هستند
  3. سیدرضا حسینی لحظه آخر 1402/03/21
    2 نفر پسندیدند
    سلام آقای حسینی ممنونیم که تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر