رینه

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/02
بازدید: 1939
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

رینه یکی از شهر های استان مازندران واقع در جاده هزار است، این منطقه که در گذشته دور با عنوان روستای رینه لاریجان مشهور بود امروز به عنوان یک شهر مستقل در خطه مازندران وجود دارد. این شهر بسیار از لحاظ جاذبه گردشگری و جاذبه درمانی حائز اهمیت است. اکنون سایت لحظه آخر تصمیم دارد در مورد روستای رینه لاریجان و یا وضعیت رینه در زمستان اطلاعاتی را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهد پس با ما همراه باشید.

رینه کجاست؟

روستای رینه لاریجان با نام هایی مانند رنه و رهنه که امروزه با عنوان شهر رینه شناخته می شود نام منطقه ای در لاریجان، شهرستان آمل و استان مازندران است. رینه به علت جای دادن آبگرم درمانی و طبیعت بکر هر ساله تعداد زیاد گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می کند. این ناحیه هم چنین دارای سوغات جذابی نیز هست که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. بر اساس آخرین سر شماری در این منطقه حدوداً 860 نفر معادل 260 خانواده زندگی می کنند.

فاصله تهران تا رینه

بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به روستای رینه لاریجان جاده هراز است. پس از پشت سر گذاشتن امامزاده هاشم و پلور به رینه نزدیک خواهید شد چرا که 10 کیلومتر پس از منطقه آب اسک روستای رینه را خواهید دید. از دیگر راه های دسترسی به روستای رینه لاریجان می توان به مسیر پلور نیز اشاره کرد. بر اساس تحقیقات فاصله تهران تا شهر رینه حدوداً 108 کیلومتر تخمین زده شده است که طی کردن این مسافت حدوداً 2 الی 3 ساعت وابسته به فصل و فاکتور های مختلف متغیر است، با توجه به اینکه رانندگی در روزهای سرد می تواند دشوار باشد پس سفر به رینه در زمستان به طور حتم نیاز به دقت و زمان بیشتری دارد.

 

رینه کجاست؟

 

جاهای دیدنی رینه

روستای رینه لاریجان یکی از مناطق گردشگری خطه مازندران محسوب می شود که به نوعی نزدیک ترین شهر به کوه دماوند است. از جمله جاذبه های دیدنی این منطقه می توان به دشت لاله، آبگرم رینه و غیره اشاره کرد اگر می خواهید با جاذبه های دیدنی رینه آشنا شوید، این قسمت را با دقت بخوانید.

دشت شقایق های وحشی

 دشت شقایق شهر رینه یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را از سراسر دنیا در فصول بهار و تابستان به این نقطه فرا می خواند. اگر به عکاسی علاقه مند هستید دامان دشت گل های شقایق وحشی روستای رینه لاریجان گزینه مناسبی برای شما است.

آبگرم رینه

یکی از مهم ترین جاذبه های این ناحیه آبگرم رینه است، خواص درمانی این آبگرم گوگردی سبب می شود تا عموم افراد برای تفریح و تسکین درد های مفصلی خود به این ناحیه مراجعه کنند. جالب است بدانیم عموم خانه های روستایی رینه دارای استخر های آبگرم هستند که آن را برای مدتی به گردشگران اجاره می دهد. آبگرم رینه که دارای دمای 60 درجه سانتی گراد است دارای مقدار قابل توجهی گوگرد می باشد. از جمله خواص چشمه های آبگرم می توان به تسکین درد های عضلانی، درمان بیماری های پوستی، گشاد شدن مویرگ ها و غیره اشاره کرد. با توجه به وفور گوگرد در آبگرم رینه پیشنهاد می کنیم بیشتر از 30 دقیقه در آب نمانید چرا که این به ضرر شما است. هزینه بلیط آبگرم رینه می تواند وابسته به فاکتور های مختلفی مانند فصل منتخب، محل مورد استفاده، سال سفر و غیره متغیر باشد اما به طور کلی برای استفاده از آبگرم رینه بودجه ای نزدیک به 30 الی 50 هزار تومان را برای هر نفر در نظر بگیرید.

استخر شاه عباس

گرچه در این شهر استخر های آبگرم اختصاصی وجود دارد اما یکی از بزرگترین منابع آبگرم رینه در استخر شاه عباس است که توسط شاه عباس وقف شده و در میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. این استخر به عنوان مهم ترین مرکز درمانی روستای رینه لاریجان محسوب می شود.

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت یکی از آبشار های زیبای جاده هزار است که به عنوان بلندترین آبشار استان مازندران نیز تلقی می شود. این آبشار دائمی و زیبا نیز یکی از جاذبه های دیدنی رینه محسوب می شود که دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

جاهای دیدنی رینه

 

قلعه کولِ رضوانشهر

قلعه کول رضوانشهر از توابع شهرستان رضوانشهر در فاصله اندکی از روستای رینه لاریجان است. در قسمت شمالی این قلعه شفارود و در جنوب آن رودخانه ماف محله قرار دارد.

جشن تی تی (شکوفه)

این جشن بیانگر یکی از رسومات اصیل خطه مازندران است که در هر ساله روستای رینه لاریجان برگزار می شود. همزمان با نوید بهار و پدیدار شدن شکوفه درختان در این ناحیه یک عروسی محلی و نمادین برگزار می شود. از دیگر آداب و رسوم این جشن می توان به طبخ آش محلی (ترشی آش) و پخت نان اشاره کرد.

روز ملی دماوند

یکی دیگر از مراسم هایی که در شهر رینه برگزار می شود روز ملی دماوند است، هر ساله با دعوت انجمن کوهنوردی تعداد زیادی ورزشکار و کوهنورد در روز 13 تیر گرد هم می آیند، این روز به ثبت ملی نیز رسیده است.

جاهای دیدنی رینه تنها محدود به عناوین فوق نیست بلکه از دیگر مناطق دیدنی این ناحیه می توان به موارد زیر اشاره کرد، اگر قصد سفر به شهر رینه را دارید پس جدول زیر را با دقت مطالعه کنید.

 

ردیفنام جاذبه دیدنی
1پل قدیمی و غار پلمون
2آبشار سرآسیاب
3امامزاد محمد طاهر
4تکیه سید الشهدا رینه
5طبیعت زیبای روستای رینه لاریجان
6هتل پهلوی
7مسجد امام زمان
8عمارت نادری (در نزدیکی روستا)
9غار کربن (در نزدیکی روستا)

 

بهترین زمان بازدید از رینه

برای هر شخص بهترین زمان سفر به روستای رینه لاریجان می تواند متغیر باشد چرا که هر فصل سال این روستا دارای جاذبه و پدیده های زیبای مخصوص به خود است. فصل پاییز و زمستان رینه با آب و هوا سرد خود می تواند برای برخی جذاب و برای برخی چندان خوب نباشد، با این حال بر اساس نظر گردشگران بهترین زمان سفر به روستای رینه لاریجان و استفاده از آبگرم رینه فصل بهار و تابستان است.

سوغات شهر رینه

به طور کلی اقتصاد روستای رینه لاریجان بر محور کشاورزی و باغداری می گردد با توجه به این جمله می توان مهم ترین سوغات رینه را آلبالو، گیلاس، گردو، فندوق، سیب و دیگر میوه ها دانست؛ اما عسل گون و عسل آویشن مهم ترین و معروف ترین سوغات رینه است که عموم گردشگران به آن گرایش دارند. هم چنین نان محلی، بسته های خشک شده آویشن، صنایع دستی نیز می توانند از دیگر سوغات شهر رینه محسوب شوند.

جمع بندی

روستای رینه لاریجان یکی از روستاهای ییلاقی نزدیک به تهران است که امکان دسترسی به آن از طریق تاکسی میسر است و پروسه رسیدن به این منطقه با تاکسی حدوداً 2 و نیم ساعت تخمین زده می شود. متأسفانه هیچ اتوبوسی برای مقصد رینه وجود ندارد اما با سوار شدن اتوبوس های ترمینال شرق تهران به مقصد آمل می توان به این نقطه رسید. با توجه به خواص درمانی آبگرم رینه به نظر می رسد بازدید از ناحیه جذاب است، کاربران گرامی اگر خاطره و یا نظری در مورد روستای رینه لاریجان و یا آبگرم رینه دارید حتماً آن را با ما و سایر گردشگران و مخاطبان لحظه آخر به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر