جاهای دیدنی هند

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/27
بازدید: 2113
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور هند سرزمینی پر جنب و جوش و مملو از تضادهای حیرت انگیز است. در این کشور می توان چشم اندازی از دنیای سنتی و مدرن را مشاهده کرد. هند که لقب هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و دومین کشور از نظر جمعیت را از آن خود کرده میراث غنی، قرن ها، فرهنگ و مذاهب مختلف بازمانده از نسل های گذشته است. شهرهای دیدنی هند و جاهای دیدنی هند بی شمارند، در واقع هر نقطه از هند دارای زیبایی مخصوص به خود است. اغلب مردم جهان هند را برای ماه عسل و یا یک استراحت طولانی مدت انتخاب می کنند، اگر می خواهید با جاهای دیدنی هند آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

 

جاهای دیدنی هند

دهلی - معرفی پایتخت کشور هند + فرهنگ و موقعیت جغرافیایی

مکان های دیدنی هند

هند کشوری غنی از سنت ها و مذاهب متفاوت و دیدنی است که می تواند هر گردشگری غافل گیر و یا مجذوب خود کند. به بیان ساده زمانی که اسم جاهای دیدنی هند و یا شهر ها دیدنی هند شنیده می شود برای انتخاب یک شهر کاملا گیج می شوید چرا که نمی دانید از کدام یک بازدید کنید از این رو نیاز به یک راهنما و عکس های متفاوت از جاهای دیدنی هند دارید؛ تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. سایت آخر این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بهترین و سازگار ترین مناطق را متناسب با سلایق و روحیات خود انتخاب کنید.

تاج محل

تاج محل اسم یکی از شناخته شده ترین ساختمان های هند است که مشهور به ساختمان قدرت عشق است. این آرامگاه محل دفن همسر مورد علاقه جهان شاه است که در سال 1631 فوت شد. ساخت تاج محل حدودا 17 سال با کمک و تلاش 20000 هزار کارگر به اتمام رسید. آنچه که تاج محل را جالب تر کرده است عناصر طرح اسلامی از جمله طاق ها، مناره ها، گنبد اصلی و خطاطی سیاه منقوش به درب ورودی است، برای ساخت این آرامگاه از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زیادی استفاده شده است. اگر قصد دیدن این ناحیه را دارید حتما صبح زود و یا غروب را انتخاب کنید چرا که در اثر تغییر نور، جو به طرز چشمگیری تغییر می کند.

سفر به شهر زیبای هند و تماشای عمارت های باستانی و زیبای این کشور

شهر مقدس بنارس

شهر مقدس بنارس نام یکی از جاهای دیدنی هند است که لقب قدیمی ترین شهر جهان را از آن خود کرده است. در این مکان مقدس عموم افراد قبل از ورود غسل می کنند و در این محل به عبادت می پردازند. البته در این شهر لذت تفریح قایق سواری و قدم زدن و کوچه های پر پیچ و خم وجود دارد که گردشگران خارجی می توانند از آن بهره مند شوند. هر ساله در این مکان دیدنی جشنواره های معنوی و مذهبی هندی برگزار می شود که دیدن آن خالی از لطف نیست.

شهر طلایی جیزآلمر

یکی از شهر های دیدنی هند شهر طلایی جیزالمر می باشد که نام این شهر برگرفته از شن های زرد رنگی است که در بیشتر قسمت های ساختمان این جاذبه گردشگری استفاده شده است. این شهر که زمانی یک ایستگاه استراتژیک بود، امروز پر از قصرهای باشکوه قدیمی، دروازه های باشکوه و قلعه طلایی است. معماری این قلعه بی نظیر است چرا که علاوه بر وجود کاخ های متعدد در این قلعه می توان خانه های قدیمی، سنگر های متعدد و ... را مشاهده کرد. این قلعه فرهنگ و تاریخ هند را به تصویر می کشد که به شدت دیدن آن را پیشنهاد می کنیم. درون قلعه این شهر تاریخی علاوه بر مشاهده معماری و کاشی کاری ایتالیایی و چینی می توان یک کتابخانه نفیس نیز مشاهده کرد که کتاب های آن به قرن 16 بازمی گردد.

کشور هند - عجیب ترین کشور در جهان

دروازه هند

دروازه هند در واقع نماد کشور هند است. این دروازه با معماری خیره کننده خود برای بزرگداشت ورود پادشاه جورج پنجم و همسرش ملکه ماری در سال 1911 ساخته شده است و برای مدتی بلندترین سازه شهر بمبئی بود. جنس دروازه هند کاملاً از بازالت و بتن زرد است. پس از این که هند کاملا استقلال خود را به دست آورد این بنا با معماری خیره کننده اش تبدیل به یک نقطه دیدنی برای گردشگران داخلی و خارجی شد.

 

جاذبه های گردشگری هند

 

قلعه عامر جیپور

قلعه عامر جیپور که به آن قلعه آمبر نیز می گویند، به عنوان یک سازه محکم در جیپور شناخته می شود که در زمان های جنگ از آن به منظور دیدبانی بهتر استفاده می شد. امروزه این قلعه تبدیل به یکی از جاهای دیدنی هند شده است که می توان از معماری و ظریف کاری زیبای این نقطه لذت برد. اگر علاقه مند به بازدید از قلعه های تاریخی هستید، قلعه عامر جیپور یک نقطه ایده آل و منحصر به فرد برای شما است.

معبد طلایی آمریتسار

معبد طلایی آمریتسار در سال 1577 توسط Ram Das تاسیس شد، این قلعه نقطه مهمی برای افراد معتقد به فرهنگ و دین سیک است. این معبد علاوه بر این که یک نقطه مقدس برای مردم هند است به علت ساختار زیبای خود می تواند یک مکان شگفت انگیز برای بازدید باشد. معماری این معبد ترکیبی از سبک هندب و اسلامی است. قسمت مرمر پایین معبد و بخش های منبت کاری شده آن بسیار زیبا و قابل تامل است، جذاب ترین قسمت این بنا، گنبد هم چون نیلوفر آبی آن است که نمادی از خلوص برای سیک ها است.

کاخ دریاچه

کاخ دریاچه در واقع نام یکی از جاهای دیدنی هند است که در گذشته محل تفریح خاندان سلطنتی بوده است اما امروزه تبدیل به یک هتل رستوران مجلل و زیبا شده است. زیر بنای این مقصد دیدنی حدودا 4 هکتار است که در آن می توان علاوه بر ساختمان کاخ حیاط، باغ، تراس های متعدد و غیره را مشاهده کرد که همه آن ها با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی آذین شده اند. از جمله میهمانان معروف این کاخ می توان به به لرد کرزن، ویوین لی، ملکه الیزابت، شاه ایران، پادشاه نپال و بانوی اول ایالات متحده ژاکلین کندی اشاره کرد.

اختلاف ساعت ایران و هند - اختلاف ساعت بین ایران و هند چقدر است؟

پارک ملی کانها

پارک ملی کانها که ملقب به ذخیره گاه ببر Kanha می باشد به عنوان یکی از مهیج ترین و مهم ترین پارک های جهان شناخته می شود که علاوه بر جای دادن ببر مامن حدودا 300 نوع گونه گیاهی و جانوری از جمله پلنگ هندی، خرس تنبل، باراسینگه و دهول است. همچنین در این پارک بیش از 1000 گونه گیاه گلدار زندگی می کنند. از جمله گونه های پرنده موجود در این پارک می توان به ایبیس سیاه، زنبورخواران، مضراب گاو، پارکت های شکوفه دار، حواصیل حوضچه، درختچه، گل مرغ، تاج دار، شاخ خاکستری، غلتک هندی، کمتر کمکی، گورب های کوچک، گل سوت کمتری، مینی بوت، شاخدار پارچه ای مالابار، دارکوب، کبوتر، مگس خوار بهشت ، مینا، مرغ دریایی هند، مرغ جنگلی سرخ، لاپینگ قرمز، عقاب استپی، طغیان آبی تیزل، صدای سفید چشم سفید، شاه ماهی، خار موی سفید، ضربات چوبی و کرکس اشاره کرد، اگر به محیط زیست و طبیعت بکر علاقه مند هستید پارک ملی کانها یکی از جاهای دیدنی هند است که به شما پیشنهاد می کنیم.

 

شهرهای دیدنی هند

 

کاخ هوا محل

این کاخ در واقع یک بنای پنج طبقه به شکل هرم می باشد که دارای معماری لانه زنبوری است. هر بخش از این پنجره های مینیاتوری را با ماسه سنگ منبت کاری کرده اند. بیشتر این بنا را با ماسه های صورتی و قرمز ساخته اند که زیبایی آن را صد چندان کرده است. معماری زیبای این کاخ به همراه فواره ها و آبنما ها متعدد از جمله دلایلی است که هر شخص را ترغیب به یک بار بازدید از این ناحیه می کند.

قلعه سرخ دهلی نو

قلعه سرخ دهلی نو یکی از جاهای دیدنی کشور هند محسوب می شود که علی رغم شلوغی و هرج و مرج خود، عشق بسیاری را به گردشگران داخلی و خارجی می دهد این منطقه که به پایتخت رنگارنگ هند مشهور است، محل مناسبی برای ازدواج سنتی یا مدرن است. اگر از اطراف این قلعه بازدید کنید حتما مکان دیدنی دیگری را با هدف معنوی و فرهنگی مشاهده خواهید کرد.

واحد پول هند - واحد پول کشور هند چیست

غارهای آژانتا

غارهای آژانتا در واقع 30 معبد صومعه ای صخره ای و صومعه بودایی است که در امتداد تنگه رودخانه به شکل نعل اسب قرار گرفته اند. قدمت این غارها به قرن 5 میلادی باز می گردد، این منطقه دیدنی که در فهرست میراث جهان یونسکو ثبت شده است دارای آثار و مجسمه های زیادی از هنر بودا است.

جزیره هولاک

این جزیره دیدنی بین جزایر آندان و نیکوبار در ۴۰ کیلومتری پورت بلر قرا دارد، این منطقه آرام و بکر بسیار مناسب افرادی است که می خواهند برای چند روز یا چند ساعت از هرج و مرج شهر دور باشند. گرچه در این محل جاذبه دیدنی چندانی مشاهده نمی کنید اما این جزیره بهترین و آرام ترین ساحل را دارد که می تواند بسیار زیبا و دیدنی باشد.

جاهای گردشگری هند

 

قصر میسور

کاخ میسور در واقع یکی از اسم جاهای دیدنی هند است که با تاریخ این کشور عجین شده است. این کاخ مامن و اقامتگاه چندین حاکم هندی بوده است که امروزه این منطقه را به شهر کاخ ها نیز خطاب می کنند چرا که در این ناحیه بیش از شش کاخ وجود دارد که هر کدام از آن ها دیدنی و جالب است. جالب است بدانیم سبک معماری تمام این کاخ ها هندی است و در ساخت تمام این کاخ از چندین نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی استفاده شده است. این جاذبه گردشگری هر ساله پذیرای بیش از 6 میلیون نفر از سراسر جهان است.

سواحل گوا

سواحل زیبای غربی گوا یکی از جاذبه های دیدنی و آرام هند محسوب می شود که فضایی آرام و بکر را برای گردشگران پدید می آورد. این منطقه بسیار مناسب افرادی است که می خواهند در محیطی آرام و فضایی باز به یوگا و یا ریلکشین بپردازند. در این منطقه استراحتگاه های متعددی وجود دارد و فاصله این ساحل با مراکز تجاری بسیار اندک است. جالب است بدانیم این نقطه دیدنی محل حیات وحش حیواناتی نظیر گوزن، میمون، فیل، پلنگ، ببر و پلنگ سیاه و همچنین شاه کبرای معروف هند است.

پارک ملی پریار

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند جنوبی، پارک ملی پریار و پناهگاه حیات وحش در اطراف دریاچه آن است که توسط مهندسان انگلیسی در سال 1895 برای آبیاری و تأمین آب شهر مادورای هندوستان ساخته شده است. این پارک زیبا که در سال 1934 تاسیس شده امروزه محل حیاط گونه های مختلفی از پستانداران نظیر فیل هندی، گراز وحشی، سمور دریایی، ماکاک و ببر بنگال است. از دیگر جاذبه های دیدنی این پارک می توان به تماشای پرندگانی نظیرلک لک، پرنده شاه ماهی، مرغ شاخدار و غیره اشاره کرد. پیاده روی در پارک، تماشای پرواز های رنگارنگ، آب زلال دریاچه، مناظر باشکوه کوهستان از دیگر لذت های بازدید از این پارک است.

معبد ماهابودی

معبد ماهابودی که یکی از مقدس ترین مکان های مذهبی بودایی جهان محسوب می شود هر ساله پذیرای هزاران بازدید کننده از سراسر جهان است. در این مکان دیدنی معمولا راهبه ها مشغول به دعا و عبادت هستند. این منطقه بر محور فلسفه و منطق در قرن 6 ساخته شده و از آن زمان تا به کنون به علت تغییرات و خسارات بارها مورد مرمت قرار گرفته است. در قسمت بالای معبد ماهابودی یک گلدسته هرمی زیبا و یک مجسمه طلاکاری شده بزرگ بودا قرار دارد که چشم هر گردشگری را به خود جلب می کند، هم چنین بزرگ ترین و مورد احترام ترین درخت جهان هم در این منطقه قرار دارد.

 

عکس مکان های گردشگری هند

 

مسجد مکه حیدرآباد

مسجد مکه حیدرآباد، یکی از بزرگترین مساجد جهان و یکی از قدیمی ترین مساجد هند است که ساخت آن در سال 1614 در زمان محمدقلی قطب شاه آغاز شد و پس از 80 سالبه اتمام رسید. این مسجد بزرگ دارای ظرفیت 10 هزار نفری است. از جمله آثار برجسته این مسجد می توان به معماری زیبا، کتیبه های قرآنی، 15 ستون متعدد، درواز مرکزی، حوض بزرگ، میدان عظیم و غیره اشاره کرد. نقل است که در این مسجد اتاقی وجود دارد که در آن می توان موهای پیامبر اسلام را مشاهده کرد.

جمع بندی

به پایان یکی دیگر از مقالات سایت لحظه آخر نزدیک می شویم بسیار خوشحالیم که ما را تا انتهای این مقاله نیز همراهی کردید، اسم جاهای دیدنی هند و شهرهای دیدنی هند تنها به نقاط فوق محدود نمی شود بلکه هر نقطه از این کشور هزار تمدن و فرهنگ به عنوان یک نقطه دیدنی شناخته می شود. شنیده ها و شایعات در مورد کشور هند فراوان است که عده ای را مردد می کند تا از این کشور دیدنی بازدید کنند، اما هند در واقع یکی از زیباترین و متفاوت ترین جاذبه های دیدنی قاره آسیا است که می تواند هر گردشگری را مجذوب خود کند. مخاطب عزیز لحظه آخر اگر تجربه بازدید از کشور هند را دارید حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر