مسجد امام حسین دبی

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/27
بازدید: 2299
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مسجد امام حسین دبی که به عنوان مسجد ایرانی نیز شناخته می شود به عنوان یکی از آثار فاخر معماری ایرانی در منطقه جمیرا دبی می درخشد. سبک اسلامی و نقوش گنبد اصلی به همراه میناکاری و تزئینات سرامیکی این مسجد دلایلی است که سبب می شود گردشگران علاقه مند به معماری اصیل ایرانی از آن بازدید کنند. سایت لحظه آخر قصد دارد امروز شما را با این مسجد ایرانی واقع در دبی بیشتر آشنا کند و در مورد سال تأسیس مسجد امام حسین دبی، معماری این مسجد، بخش های مختلف این مسجد آن اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

معرفی مسجد امام حسین

معرفی مسجد امام حسین در دبی

دبی به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی شناخته می شود که به آن القابی مانند ثروتمندترین و پیشرفته ترین کشور مسلمان جهان هم می دهند. فارغ از اینکه دبی به عنوان مکانی شگفت انگیز و توریسم پسند هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می کند؛ این کشور زیباترین مساجد زیادی را نیز در خود جای داده است. یکی از مساجد زیبای این ناحیه مسجد امام حسین دبی است که ساله میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می کند. یکی از دلایل بازدید از مسجد امام حسین در دبی معماری زیبای آن است که با وجود سادگی و سبک اسلامی اش هر گردشگری را به خود جلب می کند. مسجد امام حسین دبی در جاده الوصل جمیرا واقع شده است. این مسجد که به عنوان یکی از مشهورترین مساجد شیعیان در دبی توسط جامعه ایرانی در دبی و با کمک هلال احمر ایران تأسیس شد. معماری این مسجد با فرهنگ و تمدن ایرانی عجین شده است. قسمت بیرون این مسجد و گنبد آن با کاشی های آبی سنتی پوشانده شده است. هم چنین فضای داخلی این مسجد نیز با کاشی های سبز و طلایی و کتیبه های عربی آذین شده که هر گردشگری را به وجود می آورد. این مسجد دارای سالن های مختلفی و کتابخانه عظیمی با کتاب هایی به زبان های مختلف می باشد که گردشگران غیر مسلمان می توانند 4 بار در هفته از آن بازدید کنند.

ارزان ترین تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + خدمات و آفر ویژه تور دبی در لحظه آخر

مسجد امام حسین دبی در چه سالی تاسیس شد؟

بر اساس تحقیقات سال تأسیس مسجد امام حسین دبی 1979 و به تاریخ شمسی 1375 در منطقه جمیرا می باشد. گر چه این مسجد چندان بزرگ نیست اما ظرافت و ساختار مینیاتوری آن از جمله دلایلی است که سبب میشود افراد مختلفی از دبی و مناطق خاورمیانه مشتاق دیدار آن باشند.

در مسجد ایرانی امام حسین چه برنامه هایی برگزار می شود؟

گفته ها بیانگر این است که در مسجد امام حسین دبی علاوه بر آموزش دستورالعمل های دینی در روز های خاصی از روز دعای جوشن کبیر تلاوت می شود. هم چنین پس اقامه نماز در سه نوبت صبح، ظهر و عصر تلاوت قرآن و سخنرانی انجام می گیرد. از دیگر برنامه های مسجد امام حسین در دبی می توان به بحث های علمی، دینی، مراسم روضه خوانی، اقامه نماز جماعت، جلسات قرائت قرآن، تفسیر قرآن کریم برای بانوان و آقایان اشاره کرد.

کتابخانه مسجد امام حسین دبی

یکی از بخش های اصلی مسجد امام حسین دبی کتابخانه مشهور و بزرگ آن است که در خود بیش از هفت هزار کتاب را جای داده! این کتابخانه یک کتابخانه معمولی نیست بلکه در این کتابخانه امکان بحث علمی و آگاهی هر چه بیشتر از ادیان دیگر توسط کارشناس کتابخانه وجود دارد. محتوای عموم کتاب ها دینی و علمی است. در این کتابخانه هم چنین کتاب های زیادی به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی و اردو وجود دارد. کتابخانه مسجد امام حسین در دبی علاوه بر قرار دادن کتاب های نفیس تعداد زیادی کتاب با موضوع کودک و نوجوان در خود جای داده است. از دیگر مزایای این کتابخانه می توان به تولید 150 غذا در روز با کمک های مردمی اشاره کرد.

مجسد امام حسین دبی

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

دسترسی به مسجد امام حسین دبی

در اغلب مساجد دنیا افراد غیر مسلمان اجازه بازدید از مسجد را ندارند، این موضوع در مورد مسجد امام حسین در دبی نیز صدق می کند. افراد غیر مسلمان بدون حجاب اسلامی حق ورود و عکس برداری از این مسجد را ندارند؛ اما اشخاص غیر مسلمان علاقه مند به بازدید از مسجد می توانند از کتابخانه این مسجد بهره مند شوند و ساعاتی از وقت خود را مطالعه بپردازند. تمامی مفاهیم فوق گفته شد تا در مورد راه های دسترسی به این مسجد صحبت کنیم؛ با توجه به محبوبیت این مسجد برای ایرانیان و سایر افراد ساکن در دبی امکان دسترسی به مسجد بسیار آسان و متنوع است و افراد علاقه مند به بازدید از این مسجد می توانند با تاکسی و یا اتوبوس خود را به این مسجد برسانند و در کنار عبادت معبود از زیبایی های این مسجد لذت ببرند.

جمع بندی

مسجد ایرانی دبی که در اصل با نام مسجد امام حسین (ع) شناخته می شود، یکی از جواهرات پنهان در امارت است. این مسجد تنها بنای ایرانی امارات متحده عربی می باشد که سبک معماری آن بیان کننده فرهنگ ایرانی است. برخلاف اکثر مساجد دیگر دبی که نمای بیرونی ساده دارند، این مسجد دارای نمای بسیار ظریف و زیبا است. یکی از ویژگی های بارز دیوارهای خارجی این مسجد کاشی های فایننس آبی لاجوردی است که با نقوش پیچیده گل ترکیب شده؛ همچنین چرخش های منحنی خطی در رنگ هایی مانند قرمز، سبز، زرد و سفید بسیار جذاب و دلنشین است. این مسجد ایرانی در دبی واقع در خیابان الوصل، جنب بیمارستان ایرانیان، در جمیرا، در مساحتی حدود 2500 متر مربع قرار گرفته دارد. از دیگر بخش های مسجد امام حسین در دبی می توان به مهمان سرا، بخش اداری و کتابخانه مشهور آن اشاره کرد. به پایان یکی دیگر از مقالات سایت لحظه آخر نزدیک می شویم، مهمان گرامی لحظه آخر اگر قصد سفر به دبی را دارید توصیه می کنیم حتماً از این مسجد زیبا دیدن کنید و اگر از این مسجد بازدید کرده اید حتماً نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 109 کاربر