شمشک

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/04/26
بازدید: 2619
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شمشک نام شهری در استان تهران و پس از شهر های اوشان، فشم و میگون است؛ که از آب و هوای مناسب و مطبوع برخوردار می باشد. امروزه این منطقه کوهستانی علاوه بر شهرت پیست بین المللی خود به یک ناحیه عالی برای گردشگر، عکاسی و استراحت تبدیل شده که سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است. برای کسب اطلاعات هر چه بیشتر در خصوص این پیست تا انتهای این مقاله با لحظه آخر همراه باشید.

شمشک کجاست؟

شمشک نام شهری با پیست اسکی بین المللی در شمال شرقی استان تهران است که بعد از پیست دیزین لقب بزرگترین پیست بین المللی را به خود داده است. این پیست که تا کنون چندین بار توسط فدراسیون بین المللی اسکی بازسازی شده که همین امر آن را به محل مناسبی برای افراد حرفه ای در ورزش اسکی تبدیل کرده است. هم چنین این ناحیه علاوه بر جنبه ورزشی خود به عنوان ناحیه تفریحی نیز شناخته می شود از جمله امکانات این ناحیه می توان به هتل، استراحتگاه، چهار رستوران، قهوه خانه، فروشگاه های صنایع دستی، کافی شاپ، مغازه های متعدد و غیره اشاره کرد.

فاصله تهران با شمشک

فاصله و زمان رسیدن به شمشک وابسته به محل قرارگیری، ترافیک و غیره متغیر است؛ اما به طور کلی فاصله تهران با شمشک حدوداً 60 کیلومتر می باشد.

 

شمشک دقیقاً کجاست؟

 

آشنایی با محله های شمشک

شهر شمشک با لقب شهر شمش های کوچک و وفور معادل زغال سنگ و سنگ های قیمتی یکی از شهر های ناحیه رودبار قصران است که عموم مردم اصیل این ناحیه دارای گویشی مازنی هستند. این شهر دارای روستا های زیادی است اما از جمله مهم ترین محله های آن می توان به روستای شمشک پایین، روستای دورود، روستای جیرود و غیره اشاره کرد. عموم مردم روستا های این ناحیه با فروش صنایع دستی، فرآورده های لبنی، میوه های باغ های شخصی و فروش سبزی های محلی اعم از والک، سیرک، پونه، تره کوهی، خاکشیر، کاسنی و غیره امرار معاش می کنند.

آب و هوای شمشک

به طور کلی شمشک دارای آب و هوای قاره ای غالب است. این ناحیه دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوب است. متوسط دمای شمشک  در سال حدوداً 19 درجه است و در این ناحیه حدوداً 206 میلی لیتر در سال باران می بارد. سردترین ماه سال در شمشک بهمن و گرم ترین ماه سال در این ناحیه مرداد ماه تخمین زده شده است. هم چنین میانگین دمای هوا در این ناحیه بین منفی 7 درجه تا مثبت 30 درجه وابسته به فصول مختلف سال متغیر است.

بهترین زمان سفر به شمشک

بهترین زمان سفر و بازدید از جاده شمشک از اردیبهشت تا نیمه آبان ماه است. چرا که پس از آن امکان طوفان و بارش برف در جاده شمشک وجود دارد که این موضوع شرایط سفر را برای مسافران سخت تر می کند؛ ضمن اینکه در فصول سرد سال عموماً جاده شمشک لغزنده است که این موضوع ریسک سفر و تصادف را بالاتر می برد. پس حتماً در هنگام سفر به این نقطه لباس گرم و پتو همراه خود ببرید تا بتوانید در با شرایط مساعد تری از طبیعت زیبای جاده شمشک و شهر شمشک لذت ببرید.

 

آب و هوای شمشک چگونه است؟

 

جاهای دیدنی شمشک

به طور کلی هر ناحیه از شمشک به علت آب و هوا و طبیعت بی نظیرش تبدیل به یک جاذبه دیدنی شده است؛ اما جدول زیر می تواند مهم ترین جاهای دیدنی شمشک را به شما مخاطب عزیز معرفی کند، اگر قصد بازدید از این ناحیه را دارید حتماً جدول ذیل را با دقت مطالعه کنید.

 

ردیفعنوانتوضیحات
1پیست اسکی بین المللی شمشک و دربند سردو پیست ذکر شده محلی برای تفریح و اسکی می باشند.
2چشمه آفتاب ندیدهنام چشمه ای که به آن در گذشته آفتاب نرسیده است.
3کلن بستکنام قله در البرز مرکزی (دربندسر)
4جاذبه های تجاریفرصتی برای خرید و گردش
5آبشار تل تنگهیکی از جاذبه های دیدنی دربندسر با آب و هوای ییلاقی
6قلقله چشمهیکی از مناطق دیدنی در شمشک

 

تفریحات شمشک

شمشک یکی از مقاصد مهم برای برای افرادی است که بسیار علاقه مند به وزش اسکی هستند با توجه به این موضوع پس عموم تفریحات این ناحیه بر محور ورزش های می گردد از جمله تفریحات این ناحیه می توان به اسکی در پیست شموشک، فتح قلعه سرکچال، بازدید از روستای های هم جوار شمشک و غیره اشاره کرد که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

پیست اسکی شمشک

یکی از بهترین و دومین پیست محبوب کشور ایران که طرفداران زیادی از سراسر ایران دارد، پیست اسکی شمشک است. اسکان شبانه و بازی در شب و امکاناتی نظیر نورافکن، هتل، فروشگاه و غیره از دیگر امکانات این پیست است.

روستای امامه

یکی از روستای های مشترک بین فشم و شمشک روستای امامه هست که دارای بافت سنتی و اشرافی جذاب است. اگر به عکاسی علاقه مند هستید پاییز این روستا بسیار برای عکاسی جذاب است. هم چنین به علت رونق دامپروری در این منطقه می توانید از فرآورده های لبنی که در این روستا به فروش می رسد خریداری کنید.

امام زاده محمد (ع) و امامزاده اسماعیل (ع)

دو امام زاده کوچک با معماری جالب در جاده شمشک وجود دارند که به عنوان جاذبه های دیدنی این ناحیه نیز به شمار می روند. قدمت بالا و معماری جالب این دو امامزاده از جمله دلایلی است که عموم افراد را علاقه مند به بازدید از این دو ناحیه زیارتی و سیاحتی می کند.

 

تفریحات توچال

 

قله سرکچال

یکی از تفریحات و جاهای دیدنی شمشک قله سرکچال است که هر شخص علاقه مند به کوهنوردی را ترغیب می کند تا از این ناحیه دیدن کند. قله سرکچال یکی از قله های منطقه البرز است که برای صعود و عکسبرداری بهتر است ماه تیر را انتخاب کنید. استراحت و استحمام در هتل های شمشک، گردش و محو شدن طبیعت استان تهران، غذا خوردن در فست فود ها و اسکی در شب به کمک نورافکن ها از دیگر تفریحات شمشک محسوب می شود که اغلب طرفداران طبیعت گردی را به وجد می آورد، نکته حائز اهمیت در هنگام تفریح و بازدید از جاذبه های دیدنی شمشک این است که زباله های خود را در محیط رها نکنید و از پراکنده سازی زباله هایی با طول عمر بالا نظیر بطری نوشابه، بطری آب معدنی و ... جدا خودداری کنید.

چگونه به شمشک برویم؟

برای رسیدن به جاده شمشک از تهران حدوداً 50 الی 60 دقیقه زمان نیاز دارید. این شهر در بخش رودبار قصران واقع شده، برای رسیدن به جاده شمشک می توانید از طریق تهران پارس، بزرگراه شهید بابائی اقدام کنید. پس از رسیدن به جاده لشکرک و عبور از اوشان، فشم و میگون به جاده شمشک و در نهایت پیست شمشک خواهید رسید. این پروسه معمولاً یک ساعت و نیم زمان می برد. با توجه به کوهستانی بودن جاده توصیه می کنیم با سرعت مطمئن رانندگی کنید و حتماً به توصیه های ایمنی دقت کنید. سفر خوب به همراه خاطرات خوشی را برایتان آرزومندیم.

جمع بندی

شمشک نام شهری در پایتخت ایران است که به علت موقعیت جغرافیایی اش دارای جاذبه های طبیعی و پیست اسکی می باشد. شمشک که در شمال شرقی تهران و در رشته کوه البرز واقع است بعد از پیست دیزین به عنوان دومین اسکی بزرگ ایران شناخته می شود. این پیست در سال 1958 با دو دامنه به ارتفاع های 2550 تا 3050 از سطح دریا افتتاح شده است. برای این پیست امکانات روشنایی و شرایط اسکان در شب با قیمت مقرون به صرفه وجود دارد. این امکانات شرایط را برای علاقه مندان به اسکی آسان تر می کند. بسیار خوشحالیم که تا انتهای یکی دیگر از مقالات سایت لحظه آخر با ما همراه بودید در صورت داشتن اطلاعات بیشتر و تجربه خاص در خصوص این پیست، جاده شمشک و جاذبه های دیدنی شمشک حتما آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 101 کاربر