لوزان شهری برای دانشجویان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/04/08
بازدید: 1726

لوزان، شهری در کشور سوئیس است که کوچه پس کوچه هایی با خانه های رنگارنگ و زیبا دارد. این شهر در بخش فرانسوی زبان سوئیس قرار گرفته است که در ادامه این مطلب، بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

لوزان کجاست؟

این شهر از نظر جغرافیایی، در کنار دریاچه ژنو در باختر و در مقابل بخش اویان فرانسه واقع شده است. شهر لوزان در ۵۰ کیلومتری شمال خاوری ژنو قرار داشته و همسایه کشور فرانسه می باشد.

 

لوزان کجاست

 

آشنایی با شهر لوزان سوئیس

شهر لوزان مرکز ایالت کانتون بوده و نام خود را از زمان فرمانروایی رومی ‌ها بر اروپا حفظ کرده است. این واژه در لغت به معنی "شهر پر فراز و نشیب" می باشد و علت انتخاب این نام را جغرافیا و تاریخ پر فراز و نشیب این شهر بیان نموده اند. لوزان با وجود اینکه در بخش فرانسوی زبان سوئیس واقع شده، دو سوم جمعیت آن از مهاجران آلمانی و نژاد سوئیسی تشکیل یافته است.  مساحت این شهر چیزی در حدود 41 کیلومتر مربع و جمعیت آن طبق سرشماری سال ۲۰۱۶ ، 137 هزار نفر اعلام گشت. لوزان نمونه یک شهر فرهنگی اروپایی است. این شهر همه ساله میزبان جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی مختلف و متنوع از جمله جشنواره کتاب های مصور لوزان است. کشورهای ژاپن و کره جنوبی پیشرو در زمینه تولید کتاب های کمیک و داستان های وبتون می باشند؛ اما بزرگ ترین جشنواره این نوع کتاب ها در لوزان برگزار می گردد. لوزان به شهر دانشجویان نیز مشهور است. دو دانشگاه لوزان و دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان از هفت دانشگاه برتر اروپا و 17 دانشگاه برتر جهان اند. این دو مرکز آموزشی، بسیار پیشرفته و مجهز بوده و از آخرین متدهای آموزشی روز دنیا بهره می برند. همچنین، اکثر دانشجویان این دو دانشگاه بعد از اتمام تحصیل و یا حتی در حین تحصیل وارد چرخه اشتغال می شوند.

  • زبان: فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی
  • واحد پول: فرانک سوئیس  (CHF)
  • اختلاف ساعت با تهران: دو و نیم ساعت از تهران عقب تر می باشد.
  • نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز
  • کد کشور: 41+

 

جاذبه های دیدنی شهر لوزان سوئیس

 

دیدنی های لوزان

شهر لوزان علی رغم وسعت کم، جاذبه های گردشگری فراوان و متنوعی را در خود جای داده است. لوزان همانند اکثر شهرهای سوئیس، بسیار سرسبز و دل انگیز می باشد. بیشتر تفریحات این شهر در حاشیه دریاچه ژنو و اسکله اوشی قرار گرفته است. در راستای این اسکله، خیابان رزیدنتال (Residential) قرار دارد که مقر دائمی کمیته بین المللی المپیک و موزه دریایی سوئیس می باشد. منطقه اوشی، یک منطقه خیلی قدیمی در شهر لوزان بوده و به دلیل نزدیکی به دریاچه، دارای امکانات تفریحی و رفاهی فراوان و متنوعی است. از دیگر جاذبه های طبیعی لوزان می توان به باغ گیاه شناسی استوایی، آکوآتیس (آکواریوم لوزان)، باغ وحش لوزان، پارک مون روپس، باغ گیاه شناسی و پارک المپیک اشاره کرد.
معماری قرن هفدهم اروپا به خوبی در شهر لوزان خودنمایی می کند. گرچه نمای خانه ها و رستوران ها قدیمی است؛ اما امکانات خوب و مدرنی به گردشگران ارائه می گردد. در این شهر تپه های متعددی وجود دارد که برخی، پناهگاه مهاجران در طول جنگ جهانی اول بوده اند. از دیگر جاذبه های تاریخی این شهر، کلیسای نوتردام به جامانده از قرن 13 میلادی می باشد که بزرگ ترین صومعه و کلیسا در سوئیس و ساخته شده به سبک معماری گوتیک است. برای دیدن قدیمی ترین قسمت لوزان، به منطقه سیته  (Cité) بروید. از میدان پَلو (پالود) تا کلیسای جامع چیزی در حدود 225 پله سنگی به نام اِسکَلیه دو مارشه  (Escaliers du Marché)قرار دارد که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. در این قسمت همچنین می توانید ساختمان های مربوط به قرن 13 میلادی را ببینید. خیابان فلون (Le Flon)  یکی از مهم ترین و زیباترین خیابان های شهر لوزان است که دارای مراکز خرید و کافی شاپ های متعددی می باشد. به طور کلی بیشتر مراکز خرید و فروشگاه ها، در منطقه فلون و اطراف پَلو (پالود) واقع شده اند. در این خیابان ها، فروشگاه های متعددی برای فروش انواع تابلوهای نقاشی، صنایع دستی چوبی، محصولات چرمی، شیرینی و شکلات وجود دارند.

آب و هوای شهر لوزان

به طور کلی سوئیس، یک کشور کوهستانی بوده و در ارتفاعات واقع شده است، به همین دلیل، آب و هوای سوئیس سرد و کوهستانی، همراه با بارش های فراوان می باشد. لوزان به عنوان شهری در سوئیس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. البته این منطقه در فصل های گرم دمای مناسب تری داشته و هوایی خنک دارد.

بهترین زمان سفر به لوزان سوئیس

بهترین زمان سفر به این شهر در طول تابستان و بین ماه های مرداد تا شهریور است. در این بازه زمانی، آب و هوای شهر لوزان بسیار دلپذیر شده و از سرمای زمستانی خبری نیست. این شهر در میان سه تپه قرار دارد و دریاچه ژنو از میان آن عبور می کند، بنابراین این شهر در زمستان هوای بسیار سردی دارد که تحمل آن برای بسیاری از افراد، امری مشکل است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر