كردان، مقصدی محبوب برای تعطیلات آخر هفته تهرانی ها

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/04/07
بازدید: 693
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در این روزها گردشگری و سفر به نیازهای مردم و ساکنین حومه نشین تبدیل شده است. با یک شکل شدن زندگی ها عجیب نیست که هر فردی بخواهد از محل زندگی و کسب کار خود دور شود. در مکانی نزدیک، با آرامش، به استراحت ذهن و بدن خود بپردازد. در نزدیکی تهران، حوالی کرج، محلی به نام روستای کردان وجود دارد که منطقه‌ای با آب هوای بسیار پاکیزه و عالی است. کردان با جاذبه های تاریخی و تفریحی در خود همواره یکی از بهترین جاهای گردشگری برای جذب مردم می باشد. در ادامه شما را با جاهای دیدنی به خود کردان آشنا می کنیم تا برای سفر به این مکان به راحتی و با آشنایی کامل بروید.

کردان کجاست

کردان در توابع ساوجبلاغ در استان البرز می‌باشد که در فاصله 25 کیلومتری از کرج قرار گرفته است. فاصله آن با هشتگرد 15 کیلومتر بوده و با کوهسار نیز 5  کیلومتر دارای فاصله می باشد. 104 هکتار مساحت منطقه‌ی مسکونی در کردان برآورد شده است. در دوران جنگ بیشتر تهرانیی ها به منطقه کردان برای زندگی، سفر کردند و این امر، کردان را به منطقه ای حاشیه نشین تبدیل گردید. این روستا به داشتن باغ های فراوان توت، گردو، زردآلو، گیلاس و آلبالو معروف است و یک دلیل که این منطقه سرسبز شده رودخانه کردان می باشد. این رود از ارتفاعات رشته کوه البرز قله کهار سرچشمه می ‎‌گیرد و زمین‌ های کردان را سیراب می‎‌کند.

 

کردان

 

معرفی روستای کردان

در روستای زیبای کردان رودخانه‌ای جاریست که از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده و در اطراف روستای نجم آباد، به رودخانه شور می‌‎ ریزد. کردان در گذشته توانست به مرور زمان به یک قطب اقتصادی قوی تبدیل شود و مردم در  کارهای  کارتن‌ سازی، بافندگی، آلومینیوم‌ سازی، ریسندگی  و مرغداری در این منطقه مشغول شدند. همین باعث شد تا ساکنین کردان و توابع در این کارخانه‌ ها مشغول به کار شوند. جمعیت مردم کردان طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۴۵۰۰ نفر است. در این سال های اخیر قیمت زمین یا خانه در کردان بسیار افزایش چشمگیری داشته و به این دلیل کردان را منطقه ای لوکس از لحاظ محیطی می شناسند که در آن ویلا هایی با قیمت بالا ساخته اند.

بهترین منطقه کردان کجاست

بدانید که تنها سرسبز بودن و ویلا های گران دلیل جذابیت این منطقه نیست، یکی از بهترین مکان های کردان برج مقبره است. این مقبره از اهمیت  بالایی بین ساکنین روستا برخوردار می باشد، به طوری که بیشتر مواقع ساکنین این روستا با افتخار این مقبره را یاد می کنند. این برج در سلجوقیان ساخته شده که تا امروز بدون هیچ بازسازی سالم و بدون عیب ایراد باقی ماند. اگر به این روستا سر زدید، حتما از برج مقبره دیدن کنید. از روستا تا این مقبره حدود ۱ کیلومتر پیاده‌ روی است و در نزدیکی ساوجبلاغ قرار دارد.

جاهای دیدنی کردان

شما با رفتن به این منطقه می توانید از آب و هوای عالی کردان منطقه ای سرسبز پر از درخت و میوه استفاده کنید. تمامی دیدینی های کردان کنار هم جمع شده و منظره ای چشم نواز از کوهستان، رودخانه و درختان به وجود آورده است. همانطور که پیش تر گفته شد، از این روستا رودی گذر می کند که به آن دریاچه کردان کرج می گویند. جالب است بدانید، این رود پر آب و قوی از کوه کهار سرچشمه می‌گیرد. قطعا با برخورد به این رودخانه زلال، شنیدن صدای جریان آب، حتما به این فکر خواهید افتاد که ساعاتی در کنار این رودخانه زیبا استراحت کرده یا کمپ بزنید و از این طبیعت لذت ببرید. آب و هوای این منطقه به قدری جذاب می باشد که اهمیتی ندارد چه فصلی به این روستا سفر می‌ کنید. به هر حال در کنار این رودخانه قرار گرفتن حس خوبی به شما خواهد داد و توصیه می‌ کنیم به سادگی از آن نگذرید.

 

جاهای دیدنی کردان

 

مکان های تفریحی کردان

روستای کردان در مقایسه با بسیاری از روستاهای ایران امکانات ویژه‌ای دارد و همین امکانات بوده که آن را برای گردشگری منحصربه‌فرد و غیر قابل قیاس با سایر روستاها کرده است. برای نمونه، در کردان یک دهکده‌ تفریحی مجهز به امکانات شنا، والیبال، فوتبال، بسکتبال، سوارکاری و... وجود دارد و می‌توانید در سفر به این منطقه روزی پر از هیجان و تحرک را تجربه کنید. پرواز با پاراگلایدر در سایت پروازی کردان و کوهنوردی در ارتفاعات کردان از سایر تفریحات جذاب منطقه کردان محسوب می‌شوند.

آب و هوای کردان

روستایی بدور از سر و صدا، دود و آلودگی هوا و ساختمان های زیبا بلند مرتبه و ترافیک و تا چشم کار می کند، باغ ها و درختان و سرسبزی و زیبایی پیش روی چشمان شما می باشد. این روستا به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص و منحصر به فرد، وجود جاذبه های زیبای طبیعی، تاریخی و گردشگری، همچنین نزدیکی به اتوبان تهران-قزوین و برخورداری از آب و هوایی بسیار مطلوب، علاوه بر دارا بودن تعداد زیاد گردشگر، پتانسیل خوبی در مهاجر پذیری نیز دارد.

بهترین زمان سفر به کردان

روستای کردان در همه روزهای سال مقصدی عالی برای سفر محسوب می‌شود و در بسیاری از ماه‌های سال کردان پذیرای گردشگران بسیاری است، ولی عمده حضور آن‌ها در نوروز و فصل تابستان است.

چگونه به کردان برویم؟

برای رسیدن به کردان از سوی اریان خود را به سمت کرج راهی کنید و از و سمت آزاد راه کرج به قزوین با طی کردن کمتر از ۲۰ کیلومتر به تابلو قزوین خروجی روستای کردان دیده می شود. بعد از وارد شدن به خروجی چند کیلومتر راه است و به کردان می‌ رسید.

فاصله تهران تا کردان

از تهران تا کردان ۵۸ کیلومتر می باشد. این فاصله بر روی نقشه تعیین شده است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر