سیشل،کوچک ترین کشور آفریقا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/04/02
بازدید: 2010

کشور سیشل (Seychelles) با نام جمهوری سیشل که کوچک ترین کشور قاره آفریقا است، که کشوری جزیره ای محسوب می شود.این کشور واقع در اقیانوس هند بوده و متشکل شده از 115 جزیره می باشد  که این جزایر در شمال ماداگاسکار قرار گرفته‌اند و  تنها یک سوم آن قابلیت سکونت دارند. پایتخت سیشل، ویکتوریا نام دارد که بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود و در جزیره ای به نام ماهه قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر 86 هزار و 525 نفر، کم جمعیت ترین کشور آفریقا به شمار می رود.

سیشل کجاست

یکی از زیباترین مکان های دنیا جزیره سیشل است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری قاره آفریقا واقع شده‌اند. سیشل در واقع مجموعه جزایری است که در قاره آفریقا و اقیانوس هند قرار گرفته که یک مقصدی برای ثروتمندان اروپایی بوده و هنوزم می باشد. در طول سال به این جزیره گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا سفر می کنند و در سال های اخیر مردمان ایران با شناختی که به دست آوردند به این کشور سفر کردند. پایتخت این کشور ویکتوریا نام دارد که در جزیره ای به نام ماهه قرار گرفته است و جزیره ماهه 3 تا 8 کیلومتر پهنا و 27 کیلومتر درازا دارد.این جزایر در سده هجدهم مستعمره فرانسه شد که در سال 1814 به بریتانیا واگذار و در سال 1976 استقلال یافت.

 

تصاویر جزیره سیشل

معرفی کشور سیشل

تاریخ و قدمت سیشل به 200 میلیون سال پیش برمی گردد که جزایر سیشل یک تکه بودند تا به مرور زمان و با حرکات صفحات زمین از یکدیگر دور شدند که چندین جزیره را تشکیل دادند. تا حدود 500 سال پیش کسی از وجود سیشل خبر نداشت تا اینکه «واسکو دو گاما» جهانگرد و کاشف پرتغالی، در سال 1502 میلادی به منظور انتقام از کشته شدن بازرگانان پرتغالی در هند از طریق دریا ازسوی اروپا به سمت هند رفته و در بین راه این جزایر را کشف کرد. پس از آن که این جزیره کشف شد، به مخفیگاه و پناهگاه دزدان دریایی تبدیل شد.در قرن هجدهم بین سال های 1756 تا 1794 فرانسویان جزایر سیشل را اداره می‌کردند وانگلیسی ها در سال 1794 این جزایر را بر دست گرفتند. در آخر سیشل در سال 1814 به بریتانیا واگذار شد و بعد ها در سال 1976 مستقل گردید؛ اما امروزه یکی از اعضای جامع مشترک المنافع انگلستان به شمار می رود.

درباره مردم سیشل بیشتر بدانید 

کشور سیشل طبق آمار حدود 86 هزار و 525 نفر را در خود جای داده است که این کشور با این تعداد جمعیت  جز کم جمعیت ترین کشورهای آفریقا به شمار می آید. 90 درصد از مردم سیشل در جزیره ماهه زندگی می کنند و پایتخت این کشور در جزیره ماهه قرار دارد. سیشل از نظر سطح کیفیت رفاه و زندگی نسبت به تمام اغلب کشور های آفریقا بهتر است و توسعه شاخص انسانی در این کشور یکی از بالاترین‌ها در آفریقا به حساب می‌آید. مردمان سیشل به زبان انگلیسی و روسی مکالمه می کنند و این دو زبان ، زبان رسمی مردم سیشل به حساب می آید. اما تاثیر استعمار باعث شده که انگلیسی و فرانسوی در زبان بومیان نیز وارد شود و زبانی ترکیبی داشته باشند ولی این امر موجب شد تا گردشگران و توریست های خارجه در این کشور راحت تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. منبع درآمد مردم بومی این کشور گردشگران هستند و بسیاری از مردم محلی با کشاورزی و صادرات انواع ماهی و برگ چای و دیگر گیاهان امرار معاش می‌کنند. دین مردم سیشل نیز مسیحیت است و اغلب مردم به مذهب کاتولیک گرایش دارند.

آب و هوای سیشل

در اغلب فصول سال کشور سیشل آب و هوایی استوایی دریایی دارد که در طول سال هوای این کشور بسیار مطلوب می باشد.کشور سیشل به همین دلیل توانسته به یکی از محبوب ترین کشور های گردشگر پذیر قاره آفریقا تبدیل شود و البته الان می تواند با سواحل جنوب شرق آسیا رقابت کند. در بیشتر فصل ها بارندگی قابل مشاهده می باشد و میزان رطوبت هوا به قدری بالاست که در تمامی نقاط این جزایر هموار باد خنک می وزد که در فتوسنتز گیاهان و تلطیف هوا نقش موثری دارد.

 

جاهای دیدنی جزیره سیشل

 

بهترین زمان سفر به سیشل

در طول سال دمای هوا سیشل حدود 28 درجه است که هرازگاهی متغیر می شود؛ ولی کلا دمای هوای ثابت است. فروردین ماه و اردیبهشت ماه بهترین زمان برای سفر می‌باشد، چون بارندگی و رطوبت کم می باشد و از تجمع توریست ها خبری نیست و علاوه بر این قیمت پرواز و هتل ها خیلی ارزان‌تر می باشد.از خرداد تا آخر تابستان بهترین فصل برا سفر به سیشل می باشد؛ ولی  در این فصل اگر می توانید سفر نکنید. بارندگی در مهر ماه و آبان ماه مقداری کمتر از فصول دیگر است و این دو فصل می‌تواند گزینه خوبی برای سفر باشد. از آذر ماه و تا اواخر اسفند ماه بارندگی بسیار است و خیلی از گردشگران به این علت و از طرفی دیگر به تعطیلات آخر سال میلادی و اوایل ژانویه گردشگرهای زیادی به سیشل سفر می‌کنند و در آخر نتیجه قیمت پرواز و هتل ها خیلی گران می شوند.

دیدنی های جزیره سیشل

قرن ها پیش زمانی که این جزیره قلمرو و محل پنهان شدن دزدان دریای تبدیل بوده است  و همین موضوع باعث جذب بسیاری از گردشگران شد، بلکه هر گردشگری دوست دارد، یک شب اقامت در آن مکان را تجربه کند. وزارت توریسم سیشل در تلاش است که این نقطه از دنیا را به یکی از محبوب ترین و زیباترین جاهای دیدنی قاره آفریقا تبدیل کند؛ بلکه طبیعت سیشل به قدری زیبا می باشد که تمامی گردشگران را مجذوب خود می‌کند و بهانه‌ی خوبیست تا هر گردشگر برای سفر و کسب آرامش به آنجا سفر کند.سیشل در واقع تفریحگاه های لوکس به شمار می آید و دارای اقامتگاهایی می باشد که تمام نیاز گردشگران در آنها فراهم می‌شود. از دو جاذبه گردشگری مهم  این کشور می توان اشاره کرد به جنگل وله دو مه و آبشار پورت گلاد که هر سال میزبان ماجراجویان زیادی خواهند بود.
یکی دیگر از تفریحات مورد علاقه بیشتر گردشگران غواصی در آب های کم عمق سیشل می‌باشد که هنگام شنا  می‌توان با چشم موجودات دریای و حیات جانوری را دید. یکی از معروف ترین سواحل سیشل ساحل آنسه لاتزیو در جزیره پراسلین می باشد که تعداد بسیاری از گردشگران برای آفتاب گرفتن و لذت بردن از منظره اقیانوس به آنجا سفر می کنند. از تفریحات دیگر در این جزیره می‌توان به زیپ لاین و سنگ نوردی اشاره کرد که این  امکانات در مجتمع اقامتی Constance Ephelia فراهم شده و ترکیبی از هیجان واقعی و چشم انداز های بسیار فوق العاده و زیبا اشاره کرد.از تفریحات سالم میتوان به گلف و دوچرخه‌ سواری در این جزیره  هم اشاره کرد.

قیمت تور سیشل

با توجه به نوسانات ارزی، قیمت دقیقی از تور سیشل در دسترس نیست؛ لیکن شما به سادگی و با جستوجو کوتاهی در سایت لحظه آخر می توانید بهترین و مناسب ترین تور ها با مقصد سیشل را با هزینه ای به صرفه و اقتصادی، رزرو کنید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر