دربندسر

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/03/07
بازدید: 3545

دربندسر یکی از روستاهای زیبا و دیدنی تهران است و منطقه ای مناسب برای استراحت یک روزه، دور شدن از شلوغی ها و همچنین لذت بردن از مناظر بکر و طبیعی محسوب می شود. در گذشته اغلب مردم این ناحیه به کشاورزی مشغول بوده اند زیرا آب و هوای آن به شدت برای کشاورزی مناسب است. با افزایش تعداد ویلاهایی که در این منطقه احداث شدند، باغ های میوه مثل گیلاس و سیب و… کاهش پیدا کردند، با این حال به دلیل اینکه برخی اهالی روستا هنوز به کاشت و پرورش گل توجه می کنند، این منطقه سرسبزی خود را حفظ کرده است و گردشگران و مسافران می توانند لحظات خوشی را در این روستا سپری کنند.

دربندسر کجاست؟

چندین سال پیش و در سال 1391 با توجه به پیشنهاد وزارت کشور مزارع و روستاهای محله هایی همچون شمشک بالا و شمشک پایین، دربندسر، سفیدان، درود و جیرود با عنوان شهر شمشک در کنار یکدیگر قرار گرفتند. روستای دربندسر در حقیقت جزو شمشک دربندسر می باشد و در قسمت رودبار قصران واقع شده است.

 

روستای دربندسر تهران

 

دیدنی های دربندسر

در منطقه دربند سر می توانید از ـآبشارتل تنگه دیدن نمائید و برای کوه پیمایی به قله کلون بستک بروید

قله کلون بستک

 در شمال دربندسر قله کلون بستک واقع شده یکی از قله های البرز مرکزی می باشد. ارتفاع این قله در حدود 4 هزار و 180 متر است. صعود به این قله یک روز به طول  می‌انجامد و مسیری محبوب را در میان کوهنوردان دارد.

آبشار تل تنگه دربندسر

تل تنگه در میان دو کوه قرار دارد و زمانی که برف می بارد، این مکان یخ زده و یک یخچال طبیعی را تشکیل می دهد، که حتی در گرم‌ ترین زمان‌سال نیز یخ های این قسمت آب نمی‌شود. این مسیر به یک آبشار زیبا منتهی می شود از جاذبه های پرطرفدار دربندسر می باشد.

روستای دربندسر جاذبه های زیبا و دیدنی دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان به دریاچه دریوک، کوه محمود چال، قلقل چشمه و آستان امامزاده محمود نیز اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به روستای دربندسر

این محله در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و به همین دلیل زمستان های نسبتا سردی دارد و البته شب های این منطقه در تمام فصول سال سرد هستند. اگر قصد رفتن به این سفر کوتاه را دارید بهترین زمان آن شش ماه اول سال یعنی تابستان و بهار بوده و همچنین تا قبل از اولین برف دارای هوای مطلوبی می باشد. البته باید بدانید که فصل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از آبشار دربندسر است.

لذت اسکی سواری حرفه ای در پیست اسکی دربندسر

یکی از لذت‌هایی که ما در زندگی داریم بارش برف است، که می توانیم با اسکی سواری، این لذت را چند برابر کنیم.کلانشهر تهران دارای پیست‌های زیادی است، که می توان دربندسر را یکی از این پیست‌ها دانست، این پیست در شمشک قرار دارد و از مهم ترین پیست‌های ایران به حساب می آید و در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با پیست اسکی دربندسر و لذت اسکی کردن در آن آشنا کنیم. به دلیل نزدیکی به تهران و موقعیت مناسبی که دارد  بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و علاقه‌ مندان به اسکی نسبت به پیست اسکی دربندسر علاقه بیشتری نشان می‌ دهند.

 

اسکی سواری حرفه ای در پیست اسکی دربندسر


امکانات ورزشی و رفاهی پیست اسکی دربندسرپ

امکانات ورزشی در پیست اسکی دربندسر به شرح زیر است.

●    دو دستگاه تله اسکی چکشی (جهت استفاده اسکی بازان مبتدی)
●    یک دستگاه تله‌ کابین 12 نفره به طول 1830 متر با 57 کابین و ظرفیت 3000 نفر در هر ساعت
●    یک دستگاه تله‌ اسکی بشقابی به طول 700 متر
●    یک دستگاه تله سیژ 2 نفره به طول 1110 متر
●    یک دستگاه تله سیژ 4 نفره به طول 800 متر در ارتفاع 3750 متری از سطح دریا
●    یک دستگاه تله سیژ 4 نفره به طول 1200 متر
●    یک دستگاه برف ‌ساز که قابلیت تولید برف در دمای صفر درجه، در طول 1300 متر و به عرض 100 متر و ارتفاع 50 سانتی‌ متر را دارد.

امکانات رفاهی پیست اسکی دربندسر به شرح زیر می باشد.

●    مدرسه اسکی
●    سه دستگاه برف کوب
●    پیست اسکی شب

در پیست اسکی سربندر برای کسانی که دوستدار ورزش اسکی هستند، اما با این ورزش آشنایی خاصی ندارند، می‌توانند از خدمتی که در این پیست اسکی در اختیار مبتدیان قرار گرفته استفاده کنند، در اینجا کلاسهای آموزشی برگزار می شود، تا علاقه مندان به این ورزش نیز آموزش های لازم را دیده و از این ورزش لذت کافی را ببرند.


اطلاعات بازدید از دربندسر

در تمام روز های هفته می توانید از ساعت 8:30 الی 22 با پرداخت ورودی از امکانات پیست اسکی دربندسر بهره مند شوید.
ورودی: شنبه تا چهارشنبه 15 هزار تومان، پنج شنبه و جمعه 19 هزار تومان، شبانه 88 هزار تومان.

چطور به دربندسر برویم؟

فاصله تهران تا روستای دربندسر تقریبا 55 کیلومتر بوده، که طی کردن آن حدود یک ساعت و نیم طول می کشد. برای رفتن به دربندسر ابتدا باید خودتان را به جاده لشکرک برسانید. این جاده را 50 کیلومتر ادامه دهید، تا به شمشک برسید. با ادامه دادن مسیر به طرف دیزین، در سمت راست آبشار دربندسر در فاصله سه کیلومتری از جاده و بعد از یک پیچ 180 درجه ای قرار دارد. در سمت دیگر جاده روستای دربندسر واقع شده است.


 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر