روستای واریش

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/02/26
بازدید: 1335
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اطراف تهران روستاهای زیادی هستند که به عنوان نقاط تفریحی و گردشگری از آنها یاد می شود و جذابیت های طبیعی فوق العاده و بکری را در خود دارند. یکی از این روستاها که می توان برای دور شدن از شلوغی ها سفر یک روزه ای به آن داشت، روستای واریش است. برای آشنایی بیشتر با این روستا با ما همراه شوید.

 

روستای زیبای واریش در تهران

 

آشنایی با روستای واریش

روستای واریش به عبارتی در دل کوه های البرز میانی قرار گرفته که در هر فصلی می توانید آنجا بروید و از مناظر زیبا و طبیعی روستا بهره ببرید. برای ورود به این روستا کافیست مبلغ ناچیزی در حدود 5000 تومان پرداخت کنید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این روستا رفتگر ندارد و هنگام ورود شما کیسه های زباله ای را از دهیاری روستا دریافت می کنید تا زباله هایتان را در آنها ریخته و موقع برگشت با خود برگردانید. روستای واریش بسیار سرسبز بوده و محصولاتی مثل گیلاس، آلو، شاتوت و زردآلو در باغ های آن دیده می شوند. همچنین چشمه واریش که در جنوب روستا و نزدیک دره واقع شده است، با آب خنک و گوارا و صدای دلنشین روح شما را نوازش می کند. علاوه بر طبیعت بکر، مکان های دیگری در روستا هستند که در ادامه مطلب به آنها می پردازیم.

 

آب و هوای روستای واریش

همانطور که گفته شد روستای واریش در منطقه کوهستانی قرار دارد که موجب می شود در فصل های گرم همچون تابستان هوایی خنک و مطلوب داشته باشد که بهترین زمان برای سفر به این روستا است. همچنین در فصول سرد سال هوایی سرد و خشک دارد که حتی گاهی باعث خروج اهالی روستا از آن می شود. 

 

آب و هوا در روستای واریش چطور است؟

 

مکان های دیدنی روستای واریش

در این بخش سه جاذبه ی شگفت انگیز روستای واریش را معرفی می کنیم که در آنها می توانید لحظات خوب و به یاد ماندنی در کنار خانواده و دوستانتان رقم بزنید.


ارتفاعات پهنه حصار

یکی از رشته کوه های البرز که در قسمت شرقی آن و در ارتفاعات کن قرار دارد، ارتفاعات پهنه حصار نام گرفته است. این ارتفاعات بین جاده های چالوس و سولقان هستند که آبشار سنگان نیز از آن سرچشمه گرفته (به عبارتی پشت ارتفاعات پهنه حصار و دامنه شمالی کوه وجود دارد)، این آبشار در زمستان ها به دلیل هوای بسیار سرد یخ زده و منظره فوق العاده ای را ایجاد می کند. اگر در فصل بهار به این ارتفاعات سفر کرده اید با دو ساعت پیاده روی می توانید از بلندترین قله آن به اسم پهنه سار دیدن کنید؛ پهنه سار، بلندترین قله این ارتفاعات با نام های دیگری همچون پشته بند، گندم چال و پهن حصار شناخته می شود.


امامزاده بی بی زرین قمر

این امامزاده در نزدیکی روستای واریش قرار گرفته و دارای دو اتاق است، که یکی قبر بی بی زرین قمر و دیگری به عنوان استراحت گاه و پناهگاه کوهنوردان مورد استفاده می باشد. چشمه آبی در کنار امامزاده بی بی زرین قمر وجود دارد که کوهنوردان هنگام صعود به کوه از آن آب برمی دارند.
اعتقاداتی درباره امامزاده وجود دارند که مقدس بودن آن را توجیه می کنند برای مثال برخی از مردم معتقدند خواهران امام رضا (ع) به نام بدرالنسا و زرین‌قمر برای فرار از حاکمان به این صخره پناه می آورند و با صدا زدن کوه و تکرار "یا کوه" باعث شکافته شدن کوه می شوند و در آن مخفی می شوند. زمانی که دشمنان به کوه می رسند با شمشیر ضربه ای به کوه می زنند و شکافی را ایجاد می کنند که در حال حاضر ترک خوردگی کوه را نشان از آن ضربات می دانند.

 

مکان های دیدنی روستای واریش


جاده مسیح الله دین محمد

در انتهای روستای واریش به جاده ای که مسیر رفت و آمد گردشگران و کوهنوردان است می رسید. این جاده از بالای روستا به طرف شمال شرق ادامه دارد که با شیب ملایمی در ارتفاعات پهنه حصار تمام می شود. این جاده را به عنوان یادگاری از یک خلبان نیروی هوایی ارتش که در عملیات تاریخی و پر تعداد فانتوم های ایرانی در روز های اول جنگ ایران و عراق به شهادت رسید با نام "مسیح‌الله دین‌محمد" نامگذاری کردند.

 

تفریحات روستای واریش

روستای واریش از مکان های مورد علاقه کوهنوردان می باشد. این روستا مبدا صعود به ارتفاعات پهنه حصار بوده و رسیدن به قله اصلی در ارتفاع 3400 متر نزدیک به 4 یا 5 ساعت زمان لازم دارد. جاده خاکی که در ضلع غربی روستا واریش واقع شده، به ضلع شمالی قله لیچه (پشت قله) می رسد که برای صعود به ارتفاعات باید از این مسیر عبور کرد. قله لیچه در شمال غرب روستای واریش قرار گرفته و از جنوب غرب به قله دشته، از شمال به قله‌های پهنه‌حصار و روستای کندر و همچنین از شرق ارتفاعات واریش قله های چین کلاغ، دوشاخ و پلنگ چال قابل مشاهده هستند. ممکن است شما قصد اقامت در این روستا را داشته باشید اما باید بدانید امکانات اقامت در روستا یافت نمی شوند ولی می توانید از نقاط مختلف تهران و یا شهر های مجاور برای اقامت استفاده کنید. همچنین در صورت آگاهی داشتن از اصول کمپینگ می توانید این تجربه ی جذاب را امتحان کنید.

 

تفریح در روستای واریش

 

آدرس روستای واریش تهران

این روستا جزو بخش کن و سولقان شهرستان تهران می باشد و به تازگی جز منطقه 22 تهران محسوب می شود. جاده ی آسفالت و کوهستانی با پیچ و خم فراوان، کمی بالاتر از محله وردآورد تهران قرار دارد که به روستای وردیج و بعد از آن به روستای واریش می رسد.

 

چگونه به روستای واریش برویم؟

برای رفتن به روستای واریش گزینه های مختلفی وجود دارند که در این بخش آنها را برای شما آورده ایم.
مترو و تاکسی: اگر می خواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید کافیست خودتان را به مترو وردآورد برسانید، سپس از تاکسی هایی که آنجا هستند استفاده کنید و به راحتی به روستای واریش بروید.
خودروی شخصی: اگر قصد دارید برای رفتن به روستای واریش از خودروی شخصی خودتان استفاده کنید راه های مختلفی برای آن وجود دارد که در این قسمت برای شما بیان کرده ایم.
1.اتوبان تهران – کرج: از اتوبان تهران-کرج، در حد فاصل ایران خودرو و پمپ بنزین وردآورد باید وارد فرعی با تابلوی: "مترو وردآورد – شهرک دانشگاه شریف" شده، چراغ قرمز را رد کنید و تقریبا در انتهای بلوار شهید اردستانی به خروجی می رسید و می توانید تابلوی "وردیج و واریش" را ببینید.
2.بزرگراه همت: در بزرگراه همت غرب، بعد از بازار بزرگ ایران در محدوده وردآورد با دیدن تابلو "شهید اردستانی" باید وارد لاین کندرو شوید. تقریبا 1 کیلومتر جلوتر به خروجی می رسید و می توانید تابلوی "وردیج و واریش" را ببینید.
بعد از ورود به این جاده و طی کردن حدود 8 کیلومتر به روستای وردیج می رسید، با ادامه دادن مسیر به طول 4 کیلومتر به روستای واریش که در انتهای جاده قرار گرفته است، می رسید.
اگر از کرج می خواهید به این روستا بروید می توانید از زیرگذر پمپ بنزین وردآورد وارد بلوار شهید اردستانی شوید.


 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر