دریاچه توشن

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/01/30
بازدید: 3425
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

امروز قصد داریم در یک مقاله از وب سایت لحظه آخر شما را به شهر گرگان و دریاچه توشن ببریم. این دریاچه یکی از معروف ترین دریاچه های کشور است که ارزش گردشگری و طبیعت گردی بالایی دارد و همه ساله پذیرای هزاران نفر از مسافران شمال کشور است. 
اگر شما هم به طبیعت گردی در میان جنگل های شمال، جاده های جنگلی، روستاهای ییلاقی، دریاچه های طبیعی، ماهیگیری و سرو یک ماهی کبابی خوشمزه در دامنه های کوهستان و سواحل زیبای دریاچه ها علاقه دارید بنابراین با مطالعه این مقاله و معرفی دریاچه توشن ما را همراهی کنید.

 

سد توشن
 

معرفی دریاچه توشن گرگان

دریاچه توشن در واقع یک سد طبیعی است که آب های شفاف و زلال خود را از چشمه دوبرار دریافت می کند. ماهیان رنگارنگ و حیات وحش متنوع در کنار پوشش گیاهی رنگارنگ و آب و هوای مطبوع و پاکیزه باعث شده اند تا یک منظره جذاب و دیدنی در این منطقه پدید آید. 
دریاچه توشن که در زبان مردم محلی به دریاچه آب بندان معروف است 250 متر از سطح دریا فاصله دارد و با طولی به میزان 300 متر در فاصله 10 کیلومتری گرگان پدید آمده است. 

 

غروب دریاچه توشن
 

سد توشن کجاست؟

دریاچه توشن در جنوب شهر گرگان قرار دارد. اغلب مناطق گردشگری گلستان در جنوب مرکز شهر این استان واقع شده اند و به همین علت دسترسی به همه آن ها در طول روز امکانپذیر است. اگر بخواهیم به صورت دقیق موقعیت این سد را بیان کنیم باید بگوییم که یکی از مناطق گردشگری روستای انجیرآب است که در دامنه کوه توشن واقع شده و در نزدیکی جنگل النگدره قرار دارد.

 

سن توشن گرگان

 

تفریحات دریاچه توشن 

بکر بودن منطقه با عدم برپایی تفریحات آبی و مدرن گره خورده است. سازمان حفاظت از محیط زیست هم برای حفظ زیبایی های طبیعی منطقه اجازه دایر کردن بسیاری از مکان های رفاهی، خدماتی یا ایجاد تفریحات مدرن را به افراد نمی دهد. شما در اینجا باید از پتانسیل های طبیعی منطقه و دریاچه توشن بهره ببرید.
جاده جنگلی که در مسیر دسترسی به دریاچه قرار دارد می تواند شما را برای دقایقی راهی یکی از بهشت های زمینی کند. بعد از آن کمپینگ در کنار دریاچه را پیشنهاد می دهیم. چادر زدن در این منطقه بکر و دست و نخورده شما را سرشار از انرژی می کند. 
ماهیگیری تفریح فوق العاده ای است که شما هم می توانید آن را در کنار دریاچه توشن تجربه کنید. ماهی کبابی در کنار دریاچه یکی از لذیذترین و دل چسب ترین غذاهایی است که قطعا طعم آن را به یاد خواهید سپرد. در زمان برپایی آتش و آماده کردن یک ناهار متفاوت، تمامی موارد ایمنی برای حفظ محیط زیست را فراموش نکنید.
تفریح دیگری که در این منطقه با استقبال بسیار زیادی مواجه می شود عکاسی از مناظر طبیعی است. در مسافرت به این منطقه حتما دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید یا با گوشی خود زیباترین عکس های ممکن را از مناظر طبیعی مربوط به دریاچه و مسیر دسترسی به آن تهیه کنید.

 

عکس دریاچه اوشن

 

بهترین زمان بازدید از دریاچه توشن

فصل بهار بهترین زمان ممکن برای بازدید از دریاچه توشن است. در این فصل که هوای مطبوعی در سراسر منطقه به جریان می افتد گل های رنگارنگ به همراه گیاهان متراکم در اطراف دریاچه یک منظره زیبا و فوق العاده را ایجاد می کنند. در این فصل و به خصوص اردیبهشت ماه میزان رطوبت هوا و همچنین گرمای آفتاب کمتر بوده و شما می توانید بسیاری از تفریحات دریاچه را تجربه کنید با این حال در فصل تابستان و پاییز نیز می توانید به این منطقه سفر کنید. فصل زمستان به علت برودت هوا چندان پیشنهاد نمی شود. 

 

غروب زیبای دریاچه توشن


 

مسیر دسترسی به دریاچه توشن

برای دسترسی به دریاچه توشن باید به سمت خیابان صیاد شیرازی بروید. بعد از ورود به خیابان باید مسیر ارتباطی گرگان و روستای توشن را در پیش بگیرید. از روستا که به سمت دریاچه می روید مسیر کاملا خاکی و پیچ در پیچ است اما چندان طولانی نبوده و شما می توانید با چند دقیقه رانندگی به دریاچه برسید. 

تصاویری از دریاچه توشن گرگان

شما می توانید در این صفحه از وب سایت لحظه آخر عکس های رویایی و بسیار زیبای دریاچه توشن را مشاهده کنید. زیبایی منطقه و بکر بودن آن در عکس های موجود نیز به خوبی هویداست.

 

سد توشن گرگان

 

عکس دریاچه توشن

 

قایق سواری در دریاچه توشن

 

دریاچه توشن در بهار

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر