جاهای دیدنی چابهار

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 7929
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جاهای دیدنی چابهار در مقایسه با مناطق توریستی و دیگر نقاط جنوبی ایران بی‌شمار است. در هر گوشه از این بندر زیبا یک جاذبه دیدنی و طبیعی خارق‌العاده نهفته است و همین مسئله شما را واردار می‌کند تا مدت زمانی بیشتری در این بندر بمانید و از گوشه و کنار آن لذت ببرید. در ادامه قصد داریم لیستی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چابهار را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید تا با این بندر زیبا بیشتر آشنا شوید و در صورت سفر به این بندر با تور چابهار بدانید کجاها را برای بازدید در اولویت قرار دهید.

جاهای دیدنی چابهارمناطق دیدنی چابهار

دیدنی‌های ساحلی چابهار

بهتر است جاهای دیدنی چابهار را با دیدنی‌های ساحلی و زیبای آن معرفی کنیم. اگر شما هم عاشق ساحل‌گردی در چابهار هستید و دوست دارید در آرامش ساحل و دریای بی‌کران سهیم شوید، این قسمت را با دقت هر چه تمام‌تر مطالعه کنید. در سفر به چابهار مناطق ساحلی که در ادامه معرفی می‌کنیم را از دست ندهید.

ساحل صخره‌ای چابهار

بدون شک یکی از زیباترین مناطق در ساحل‌گردی چابهار، ساحل صخره‌ای چابهار است. زمانی که در این ساحل هستید می‌توانید برخورد موج‌های بلند با صخره‌ها را مشاهده کنید و لذت ببرید. این ساحل در صورت وزش بادهای موسمیف موج‌هایی با ارتفاع 15 متر دارد!  این ساحل که به ساحل خزه‌ای معروف است، در بیشتر مواقع دارای صخره‌هایی است که با خزه پوشیده شده و جذاب هستند.

  • آدرس ساحل صخره‌ای: جاده چابهار، امتداد خیابان کارگر، مجموعه تفریحی ساحل صخره‌ای یا دریا بزرگ
  • ساعت بازدید از ساحل صخره‌ای: 24 ساعته

سساحل صخره‌ای چابهار

ساحل و اسکله بریس

یکی دیگر از سواحل و اسکله‌های مشهور چابهار، ساحل بریس است که در مجاورت دریای عمان واقع شده و یکی از بنادر مهم برای صیادان محلی به حساب می‌آید. این بندر ۱۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و محل بسیار خوبی برای صید انواع ماهی و شاه میگو به حساب می‌آید؛ همچنین برای لنگر انداختن لنج‌ها و کشتی‌ها نیز مکان مناسبی است؛ چرا که بریس آخرین بندر منطقه چابهار بوده که در نقطه صفر مرزی دریایی واقع شده است. یکی از زیباترین بخش‌های این ساحل، صخره‌های مرتفع مرجانی آن هستند که به شما پیشنهاد می‌دهیم تا از دور به این صخره‌های زیبا نگاه کنید.

  • آدرس ساحل بریس: ۶۰ کیلومتری شرقی بندر چابهار
  • ساعت بازدید از ساحل بریس: 24 ساعته

 ساحل و اسکله بریس

جاذبه توریستی و تفریحی خلیج گواتر

یکی دیگر از مهم‌ترین بنادر منطقه چابهار، بندر گواتر است. اهمیت بندر گواتر به دلیل آن است که این بندر در نقطه صفر مرزی واقع شده است و در حقیقت خط مرزی نامرئی وجود دارد که خاک دو کشور ایران و پاکستان را در این بخش از هم جدا می‌کند. زمانی که به بندر گواتر بروید و از این بندر زیبا دیدن کنید، می‌توانید خاک پاکستان را هم به راحتی مشاهده کنید. خلیج گواتر یکی از خلیج‌های نسبتاً کوچک در طول ساحل مکران است که از نظر جغرافیایی جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور نیز محسوب می‌شود. از این بندر تا پاکستان تنها نیم ساعت راه است و همین موضوع باعث شده تا این منطقه اهمیت بالایی داشته باشد و شاهد ماموران گارد ساحلی در این ساحل باشیم.

  • آدرس خلیج گواتر: شهرستان دشتیاری، 95 کیلومتری چابهار
  • ساعت بازدید از خلیج گواتر: 24 ساعته

تور چابهار - سفری لذت بخش به جنوب ایران با بهترین قیمت از تهران و سایر شهرها

جاذبه توریستی و تفریحی خلیج گواتر

 

جنگل زیبای حرا

در نزدیکی رودخانه باهوکلات و همچنین ساحل خلیج گواتر، منطقه‌ای به نام جنگل حرا واقع شده است که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی منطقه چابهار و جنوب ایران است که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را از دست بدهید. جنگل حرا یکی از ناب‌ترین جاذبه‌های توریستی و طبیعی در این منطقه به حساب می‌آید و در آن می‌توان به فعالیت‌هایی مثل قایق‌سواری مشغول شوید.

  • آدرس جنگل حرا چابهار: ۱۵ کیلومتری چابهار
  • ساعت بازدید از جنگل حرا چابهار: 24 ساعته

جنگل حرا درچابهار

فواره بزرگ و دیدنی چابهار

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی چابهار، فواره بزرگ و دیدنی چابهار است. در این فواره می‌توانید عکس‌های زیبایی ثبت کنید و از بزرگی آن شگفت‌زده شوید. این فواره در روبه‌روی دریا قرار گرفته و از دل صخره‌ها بیرون زده است. فواره چابهار شاهکاری طبیعی است که به مرور زمان و در اثر برخورد اب به صخره‌های سنگی و سوراخ‌های آن اتفاق می‌افتد. لازم است بدانید در بیشتر مواقع ارتفاع‌ای فواره به 10 متر هم می‌رسد.

  • آدرس فواره چابهار: میدان ناخدا، انتهای خیابان کارگر، بوستان ساحلی دریا بزرگ
  • ساعت بازدید از فواره چابهار: 24 ساعته

فواره بزرگ و دیدنی چابهار

ساحل درک چابهار

از دیگر شگفتی‌هایی که در چابهار وجود دارد ساحل درک است. این ساحل زیبا خطی بین کویر و دریا ایجاد کرده است. با مشاهده تصاویر ساحل درک می‌توانید به عمق زیبایی و خاص بودن این ساحل پی ببرید. در این ساحل می‌توانید عکس‌های جالبی ثبت کنید و از نخل و کویر و دریا در کنار هم، تصویر زیبا و خاصی بگیرید. در روستای درک که ساحل درک در آن قرار گرفته است، می‌توانید اقامت کنید و از غذاهای محلی آن لذت ببرید.

آدرس ساحل درک: زرآباد

ساعت بازدید از درک: 24 ساعته

ساحل درک چابهار

اسکله تیس چابهار

منطقه تیس چابهار در گذشت قطب اصلی تجارت دریایی محسوب می‌شد. همین مسئله سبب شده است تا اسکله‌های زیادی در اطراف آن قرار بگیرند. یکی از مهم‌ترین این اسکله ها، اسکله تیس چابهار است که با شرق چابهار حدودا ده کیلومتر فاصله دارد. جالب است بدانید بازدید از این اسکله در روزهای گرم تابستان بسیار لذت‌بخش است. این ساحل دارای ماسه‌های نرم است که راه رفتن روی آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در این اسکله می‌توانید از فعالیت ماهیگیران و صیادان نیز لذت ببرید. در نهایت باید گفت انواع امکانات رفاهی در اسکله تیس قابل مشاهده است و محلی مخصوص شنا و آب تنی در پلاژهای آن وجود دارد.

آدرس اسکله تیس: استان سیستان بلوچستان، ده کیلومتری شرق چابهار

ساعت بازدید از اسکله تیس: 24 ساعته

اسکله تیس چابهار

جاذبه‌های طبیعی چابهار

جاذبه‌های طبیعی چابهار در کل جهان نظیر ندارند. به طور کلی وقتی وارد این بندر می‌شوید از دیدن جاهای دیدنی آن شگفت‌زده خواهید شد. در این بخش قصد داریم به معرفی و بررسی جاذبه‌های طبیعی چابهار بپردازیم. همراه ما باشید تا با این جاذبه‌ها آشنا شوید.

درخت انجیر معابد روستای رمین

جالب است بدانید روستاهای چابهار به تنهایی بیش از نیمی از جاذبه‌های این منطقه را شامل می‌شوند. روستای رمین که در دسته جاهای دیدنی چابهار محسوب می‌شود، دارای درختی زیباست که به درخت انجیر معابد معروف است. در واقع این منطقه مشهورترین انجیر معابد با نام لور-لول را در خود جای داده است که این منطقه را به یک جاذبه توریستی خاص تبدیل کرده است. این درخت با اسم درخت مکرزن نیز معروف است. درخت انجیر معابد نوعی درخت توت است اما نکته جالب اینجاست که تکثیر آن عجیب است. در واقع ساقه‌های این درخت نزدیک به زمین شده و داخل خاک فرو می‌روند. ساقه‌های تبدیل به ریشه شده و دوباره از همان ناحیه ساقه‌ای جدید رشد می‌کند. توصیه می‌کنیم در صورت سفر به چابهار بازدید از این درخت عجیب را فراموش نکنید.

آدرس: چابهار، روستای رمین

ساعت بازدید: 24 ساعته

درخت انجیر معابد روستای رمین

تالاب توریستی لیپار

در مسیر رسیدن به بندر گواتر یک تالاب زیبا و جذاب قرار دارد که به تالاب لیپار مشهور است. نکته مهمی که در رابطه با این تالاب باید بدانید این است که رنگ این تالاب صورتی بوده و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد جذب آن شوند. در دنیا فقط 4 تالاب وجود دارد که رنگ آن‌ها متفاوت بوده و تالاب لیپار یکی از این تالاب‌های خاص و جذاب است. رنگ صورتی این جاذبه توریستی و گردشگری به خاطر وجود پلانکتون‌های گیاهی است که باعث شده تا شاهد آب به رنگ صورتی در این تالاب باشیم. اگر بخواهیم گونه‌های جانوری که در اطراف این تالاب زندگی می‌کنند را به شما معرفی کنیم، می‌توانیم به فلامینگو، تیهو و عقاب دشتی اشاره کنیم. وجود این گونه‌های جانوری باعث افزایش جذابیت این منطقه شده است.

آدرس تالاب لیپار: ۲۰ کیلومتری شرق شهر چابهار

ساعت بازدید از تالاب لیپار: 24 ساعته

تالاب لیپار

روستای شیرگواز چابهار

شیرگواز یکی از روستاهای دیدنی و زیبای چابهار است که در میان جاهای دیدنی چابهار جایگاه ویژه‌ای دارد. این روستا در دهستان باهوکلات قرار گرفته است. نام این روستا از دو حیوان شیر و گراز گرفته شده است. جالب است بدانید حیواناتی خاص مثل طاووس، سنجاب راه راه، گاندو و قرقاول در این روستا وجود دارند. علاوه بر این شاهد میوه‌های خوش طعم و خاص مثل پاپایا، چیکو و گوارا در این روستا هستیم. در فصل تابستان به این روستای زیبا بروید و از میوه‌های آن لذت ببرید.

آدرس روستای شیرگواز: دهستان باهوکلات

ساعت بازدید از روستای شیرگواز: 24 ساعته

روستای شیرگواز چابهار

کوه‌های مریخی یا مینیاتوری چابهار

یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاذبه‌های توریستی و گردشگری چابهار، بدون هیچ شک و تردیدی کوه‌های مریخی این بخش است. این کوه‌ها  به قدری زیبا و خاص هستند که شبیه به نقاشی دیده می‌شوند. کوه‌های مریخی در حدود ۵۰ کیلومتری شهر چابهار و در سمت شرق آن واقع شده است. شما می‌توانید در طول مسیر از دوردست امتداد این کوه‌های زیبا و خاص را مشاهده کنید. اگر علاقه‌مند هستید تا از این جاذبه گردشگری و توریستی خاص و شگفت‌انگیز دیدن کنید، پیشنهاد ما این است که حتما وسایل و تجهیزات لازم برای سنگ‌نوردی به همراه داشته باشید.

آدرس کوه‌های مریخی: ۵۰ کیلومتری چابهار، جاده چابهار به گواتر

ساعت بازدید از کوه‌های مریخی: 24 ساعته

کوه های مریخی چابهار

کوه گل افشان چابهار

کوه گل افشان که در چابهار قرار دارند، یکی از خاص‌ترین و منحصر به فرد‌ترین جاذبه‌های توریستی این بندر است. کوه گل افشان در واقع تپه‌ای است که مثل یک کوه فعال آتشفشان بوده، اما به جای جاری شدن مواد مذاب از آن، شاهد جاری شدن گلی خاکستری رنگ هستیم. کوه‌های گل افشان در واقع چند تپه با ارتفاع مختلف هستند که هم‌اکنون فقط یکی از آن‌ها فعال بوده و در آن شاهد جوشیدن گل‌های خاکستری رنگ هستیم. نکته‌ای که باید بدانید این است که اگر نزدیک به این منطقه شوید در هنگام خارج شدن گل صدایی شبیه به شلیک شدن گلوله را می‌شنوید که در واقع همان صدای خارج شدن گل از سطح کوه است.

آدرس کوه گل افشان چابهار: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، دهستان کهیر، روستای تنگ

ساعت بازدید: 24 ساعته

کوه گل افشان چابهار

حیات وحش باهوکلات (منطقه حفاظت شده گاندو)

حیات وحش باهوکلات یا منطقه حفاظت شده گاندو، از دیگر جاهای دیدنی چابهار است. همانطور که از نام این منطقه می‌توان حدس زد ترسناک‌ترین و جالب‌ترین حیوانات ایران مانند گاندو در آن زندگی می‌کنند. زمانی که وارد این منطقه حفاظت شده در چابهار می‌شوید، علاوه بر گاندو که نوعی تمساح پوزه کوتاه است، حیوانات عجیب دیگری مثل قوچ، میش، گرگ، کرکس، قرقی، هما، راسوی خاکستری هندی و غرال شینکارا را مشاهده می‌کنید.

آدرس منطقه حفاظت‌شده باهوکلات: دهستان باهوکلات، روستای باهوکلات

ساعت بازدید: 24 ساعته

حیات وحش باهوکلات (منطقه حفاظت شده گاندو)

باغ گیاه شناسی چابهار (باغ گیاه شناسی تیس)

باغ گیاه شناسی چابهار از جمله مکان‌‎هایی است که حتما در سفر به این شهر باید آن را ببینید. قدمت این باغ به سال 1340 برمی گردد و باغی با مساحت 9 هکتار است. این باغ مشابه با باغ گیاه شناسی تهران، شیراز و اصفهان است اما با این تفاوت که زیبایی‌های چشم‌گیرتری دارد. در این مجموعه بیش از 4 هزار نوع گیاه وجود دارد که برخی از آن‌ها در حال انقراض هستند. ناگفته نماند که در این باغ برخی از گونه‌های جانوری نیز قابل مشاهده است.

آدرس باغ گیاه شناسی چابهار: استان سیستان و بلوچستان، ۵ کیلومتری شمال غرب چابهار، جاده تیس

زمان بازدید: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 7 صبح الی 14 بعد از ظهر

باغ گیاه شناسی چابهار (باغ گیاه شناسی تیس)

غارهای تیس یا بان مسیتی

غارهای سه گانه تیس که در روستایی به همین نام واقع شده، یکی دیگر از مناطق دیدنی چابهار است. این غارها در فاصله ۹۰ کیلومتری از شمال غربی چابهار قرار دارند و برای افرادی که علاقه‌مند به تاریخ هستند، به عنوان یکی از جاذبه‌های خاص و جذاب این بخش به حساب می‌آیند. در واقع اگر قصد دارید تا از این غارهای زیبا و خاص دیدن کنید، لازم است تا به سراغ روستای باستانی تیس بروید. نکته مهم این است که مردم منطقه آیین‌های قومی و تشریفات باستانی خاص و جذابی دارند.

آدرس غارهای تیس چابهار: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، ۵ کیلومتری شمال غربی روستای تیس

زمان بازدید: 24 ساعته

غارهای تیس یا بان مسیتی

منطقه آزاد چابهار -همه چیز در رابطه با چابهار

پلاژ ساحلی تیس

اگر در تور چابهار به سراغ منطقه تیس رفتید، به شما پیشنهاد می دهیم که بازدید از پلاژ ساحلی این منطقه را حتما در برنامه خود قرار دهید. در واقع این پلاژ محلی است که شما می توانید در آن به فعالیت های مختلفی مشغول شده و لحظات فوق العاده ای را در آن تجربه کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که در این مجموعه شاهد امکانات رفاهی مختلفی نظیر اغذیه فروشی، دوش، رستوران و آلاچیق و همچنین امکانات تفریحی مختلفی نظیر سرسره آبی، استخر بادی، جت اسکی، شاتل و... هستیم. در صورتی که قصد دارید تا به یک منطقه رفاهی و تفریحی بروید، حتماً به سراغ پلاژ ساحلی تیس رفته و از آن بازدید کنید. این پلاژ در ۵ کیلومتری جاده چابهار - کنارک و بعد از جاده تیس واقع شده است. 

پلاژ ساحلی تنیس

درخت مکرزن

اگر عاشق طبیعت و بازدید از جاذبه های طبیعی خاص و جذاب هر یک از مناطق زیبا کشور ایران هستید، پیشنهاد ما این است که حتماً در چابهار به سراغ درخت مکرزن بروید. این جاذبه توریستی یکی از خاص ترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های طبیعی شهر چابهار و نیکشهر است. درخت مکرزن در واقع درختی تنومند و قوی است که با نام هایی نظیر انجیر معابد، انجیر هندی و لور نیز شناخته می شود. از نظر گیاه شناسی اصالت این گیاه به منطقه هند شرقی باز می گردد و از مهم ترین ویژگی های آن می توان به داشتن برگ های بسیار پهن و شاخه های رو به پایین اشاره کرد. نکته مهم این است که این درخت در میان شن ها ریشه دوانده و منظره زیبا و فوق العاده ای را به وجود آورده است.

درخت مکرزن

جاذبه‌های گردشگری تاریخی چابهار

در نهایت قصد داریم جاذبه‌های گردشگری تاریخی چابهار را معرفی کنیم. در کنار جاذبه‌های طبیعی و ساحلی این بندر زیبا، بازدید از جاهای تاریخی را فراموش نکنید. در ادامه معروف‌ترین و زیباترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

قلعه پرتغالی ها

از آن‌جایی که در زمان‌های گذشته پرتغالی‌ها در جنوب کشور ما مدتی ساکن بودند، از این رو قلعه‌ای به اسم قلعه پرتغالی‌ها در این منطقه وجود دارد. این قلعه در روستای 2500 ساله تیس قرار دارد. قلعه پرتغالی‌ها در زمان‌های گذشته توسط پرتغالی‌ها اداره میشد. نکته دیگر که لازم است در خصوص این قلعه بدانید این است که چهار طرف آن با چهار برج احاطه شده است تا از نفوذ دشمن جلوگیری شود.

آدرس قلعه پرتغالی ها: جاده تیس

ساعت بازدید: 24 ساعته

قلعه پرتغالی ها در چابهار

گورستان تیس (گورستان جن ها)

اگر به بازدید از مکان‌های اسرارآمیز و عجیب علاقه دارید، پیشنها می‌کنیم در میان جاهای دیدنی چابهار، بازدید از گورستان تیس یا گورستان جن‌ها را فراموش نکنید. این گورستان در نزدیکی روستای تیس قرار گرفته است. علت نام‌گذاری این گورستان این است که محلی‌ها اعتقاد دارند این قبرستان برای موجودات غیرانسانی و جن هاست و برخی از اهالی روستا معتقدند شب‌ها از سمت این گورستان صدای شیون و گریه می‌آید. در واقع علت این گفته‌ها ظاهر عجیب قبرهاست که شباهتی به قبر انسان‌ها ندارد.

آدرس گورستان جن‌ها: ۳۰۰ متری غرب روستای تیس

ساعت بازدید: 24 ساعته

گورستان تیس (گورستان جن ها)

امامزاده سید غلام رسول

مقبره سید، در واقع زیارتگاهی مربوط به مسلمانان هندی است. سید غلام رسول به عقیده برخی عارف و به عقیده برخی کولی دوره‌‎گردی بود که با آواز خواندن باعث شادی مردم میشد. در هفته آخر ذی‌القعده در این مقبره مراسم خاصی برگذار می‌شود؛ چرا که سالگرد دگرگذشت سید غلام رسول است. در این روز مردم به شادی و پای‌کوبی می‌پردازند که دلیل این مسئله هم این است که وی قصد داشت با یکی از دختران چابهار ازدواج کند اما در روز عروسی در گذشت.

آدرس امامزاده سید غلام رسول: میدان شیلات چابهار

ساعت بازدید: 24 ساعته

امامزاده سید غلام رسول

قدمگاه خضر نبی

از دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی چابهار، قدمگاه خضر نبی است. این مکان در بخش غربی چابهار قرار گرفته است. خواجه خضر فردی دانشمند بوده است که برای مردم چابهار بسیار بااهمیت بود. این مکان، مکانی‌ست که چابهاری‌ها وی را ستایش می‌کنند. در واقع این مکان آرامگاه خضر نبی نیست اما مردم برای برآورده شدن حاجتشان در این مکان شمع روشن می‌کنند و باور دارند خضر نبی هنوز زنده است و از دریا و لنج‌ها محافظت می‌کند.

آدرس قدمگاه خضر نبی: جنوب‌غربی چابهار، سپوزه

ساعت بازدید: 24 ساعته

قدمگاه خضر نبی

موزه محلی چابهار

به منظور آشنایی بیشتر با منطقه چابهار و شناخت مردم و فرهنگ این منطقه به شما پیشنهاد می‌دهیم تا در خیابان دریا، به سراغ موزه محلی چابهار بروید و بیشتر با تاریخ منطقه چابهار آشنا شوید. این موزه که در یک ساختمان قدیمی زیبا و خاص طراحی شده است، ساختمانی متعلق به در دوران قاجار بوده و امروزه میزبان موزه محلی است. شما می‌توانید در این موزه بیشتر با تاریخ و فرهنگ مردم منطقه چابهار آشنا شده و همچنین اطلاعات کافی در رابطه با رویدادهای معاصر این منطقه بدست بیاورید.

آدرس موزه محلی: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، خیابان دریا

ساعات بازدید: روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و بعداز ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰

موزه محلی چابهار

قلعه پیروز گت

یکی دیگر از قلعه‌ها و دژهای منطقه چابهار، قلعه پیروز گت است که در بخش مرکزی و در پنج کیلومتری شمال غربی چابهار قرار دارد. این قلعه از مهم‌ترین آثار دوره اشکانیان و ساسانیان به حساب می‌آید. در حال حاضر تلاش میراث فرهنگی آن است که با تحقیق و کاوش‌های بیشتر اطلاعات کاملی در رابطه با این قلعه به دست بیاورد. شما می‌توانید در اضلاع شمالی و جنوبی این قلعه برج‌های آن را مشاهده کنید و همچنین در قسمت شمالی قلعه پیروز گت دو اتاق به منظور دیده بانی وجود دارد.

موضوع لازم به ذکر این است که سنگ‌های به کار رفته به منظور به وجود آوردن این قلعه غیر آهکی بودند و از آن جایی که جنس سنگ‌های این تپه با جنس سنگ‌های به کار رفته برای ساخت قلعه پیروز گت متفاوت است، به نظر می‌رسد که به منظور ساخت این قلعه مصالح مورد استفاده از مکان دیگری به این بخش آمده است و سپس قلعه پیروز گت به وجود آمده است.

قلعه پیروز گت

کوه های مریخی چابهار - با کلیک بر روی لینک می توانید با یکی دیگر از شگفتی های بندر چابهار آشنا شوید.

بازارهای چابهار

اگر به منطقه چابهار سری زدید، یکی از کارهای بسیار جذابی که می توانید انجام دهید، بازدید از بازارهای مختلف این منطقه است. شما می توانید در این بازارها اقدام به خرید محصولات مختلف کنید. در رابطه با بازارهای چابهار باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید.
در وهله اول اگر به سراغ بازارهای محلی این منطقه بروید، می توانید محصولات و آثاری را مشاهده کنید که تولیدات خود مردم چابهار هستند. پیشنهاد ما این است که در بازارهای محلی حتما اقدام به خرید سوغاتی های خاص و جذاب کنید، چرا که انجام این کار باعث می شود که شما به اقتصادی منطقه کمک کرده و باعث رشد آن شوید.
از سوی دیگر دسته دیگری از بازارهای چابهار، بازارهای جدید و مدرن این منطقه هستند که شما می توانید در آن محصولات مختلفی نظیر پوشاک، لوازم الکترونیکی و... را مشاهده کنید. بی شک خرید کردن از بازارهای یک منطقه باعث رشد اقتصادی آن بخش شده و باعث می شود تا شاهد پیشرفت آن بخش و منطقه باشیم.

بازارهای چابهار

مراکز خرید چابهار - معرفی بهترین مراکز خرید چابهار

تور چابهار؛ فرصتی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این بندر زیبا

در این بخش در خصوص جاهای دیدنی چابهار و شگفتی‌های این بندر زیبا صحبت کردیم. بدون شک چابهار مقصدی‌ است که هر فردی باید حداقل یکبار در زندگی خود به آنجا سفر کند. تور چابهار بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش برای بازدید از بیشتر جاذبه‌های گردشگری این بندر است. برای بازدید از تور چابهار و امکانات هر تور به صفحه مربوطه مراجعه نمایید. در بخش ثبت دیدگاه می‌توانید تجربه خود در خصوص سفر به چابهار را مطرح نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر