دریاچه فراخین

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/12
بازدید: 2495

دریاچه فراخین استان مازندران

تالاب فراخین (Farakhin of Lake) در واقع یک دریاچه جنگلی زیبا، در قلب جنگل های ارتفاعات جنوبی نوشهر در استان مازندران است. تلفیق درختان جنگل و دریاچه فراخین در این منطقه همراه با انعکاس درختان پهن در آب تالاب منظره ای رویایی را در این منطقه خلق کرده است. این منطقه علاوه بر محلی مناسب برای عکاسی فضایی بسیار عالی برای تفریح و ماهیگیری است، تنوع بالای گونه آبزیان در این تالاب امکان ماهیگیری در دریاچه فراخین را فراهم کرده است.
همچنین انعکاس صدا در این منطقه جنگلی کوهستانی و فضایی مسطح و مناسب در دو طرف دریاچه، در نزدیکی تالاب فراخین، مکان مناسبی را برای برپایی چادرها و اتراق کردن گردشگران فراهم کرده است، اگر با علاقه و موشکافانه به طبیعت تالاب فراخین واقع در نوشهر استان مازندران بنگرید، می توانید بسیاری از قارچ های زیبا و رنگارنگ را مشاهده کنید که اغلب با خزه های موجود در تنه درختان افتاده در جنگل رشد همزیستی دارند.


 تالاب فراخین یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران
 

دریاچه فراخین کجاست؟

دریاچه فراخین یا تالاب فراخین در جنوب شهر نوشهر و شمال روستای ویسر در ارتفاع 790 متر و در قلب جنگل های هیرکانی پنهان شده است، این دریاچه بکر با طبیعت تمیز و چهار فصل گزینه مناسبی برای تفریح است، همچنین اگر به ماهیگیری علاقه مند هستید، ما به شما ماهیگیری در دریاچه فراخین را را پیشنهاد می کنیم.
 تالاب فراخین که از آن با نام تالاب ارواح نیز یاد می شود، دارای طبیعتی بکر و بی نظیر است. برای رسیدن به دریاچه فراخین و بهرمندی از طبیعت بی نظیر این منطقه می توانید مسیر جاده چالوس و گذشتن از مرزن آباد را برای رسیدن به این نقطه انتخاب کنید. دیدن طبیعت تالاب فراخین در فصل هایی نظیر پاییز، بهار و تابستان واقعا چشم نواز است.
 اگر قصد تفریح و یک گردش دلچسب در کنار دریاچه فراخین را دارید، ما به شما فصل پاییز و بهار را پیشنهاد می کنیم و اگر رویای ماهیگیری در دریاچه فراخین را در ذهن می پرورانید، فصل تابستان و پاییز بهترین زمان برای ماهیگیری است. این منطقه کوهستانی نسبت به نوشهر از آب و هوای نسبتا سردی برخوردار است، از این رو در هنگام بازدید تالاب فراخین در فصول پاییز و اوایل بهار لباس گرم را فراموش نکنید، هم چنین به علت ناهمواری مسیر و برودت هوا بازدید این تالاب در فصل زمستان توصیه نمی شود. از آن جایی که تالاب فراخین از جمله مناطق بکر منطقه مازندران به شمار می رود، لذا پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن به مقصد وسایل مورد نیاز برای یک تفریح ایده آل را همراه خود ببرید، زیرا در این منطقه امکانات رفاهی اعم از فروشگاه وجود ندارد.

بهترین مکان ماهیگیری در مازندران - پیدا کردن مکان مناسب و عالی برای ماهیگیری استان مازندران


ویژگی های دریاچه فراخین

یکی از جلوه های زیبای دریاچه فراخین و طبیعت آن وجود یک چشمه کمی جلوتر از تالاب فراخین است، اگر قصد نوشیدن آب از این چشمه را دارید، حتماً از قرص کلر به منظور گندزدایی و ضد عفونی کردن آب استفاده کنید و یا آب را 10 دقیقه بجوشانید تا آبی سالم مصرف کنید.

 

وجود چشمه ای جوشان در نزدیکی تالاب فراخین


 از دیگر ویژگی های دریاچه فراخین و طبیعت آن می توان به فضایی رویایی و انعکاس صدا در این منطقه اشاره کرد، رویش خزه در سنگ های این منطقه این طبیعت را بیش از حد ممکن سبزپوش کرده است. رویش انواع قارچ صدفی و دکمه ای در پیرامون طبیعت دریاچه فراخین زیبایی این منطقه را غنی تر کرده است. هم چنین قرار گیری گونه های مختلفی از ماهی هایی نظیر قزل آلا علاوه بستر ماهیگیری در دریاچه فراخین به رشد اقتصادی این منطقه هم کمک فراوانی کرده است.


چگونه به دریاچه فراخین برویم؟

راه های زیادی برای رفتن به تالاب فراخین وجود دارد، استفاده از اپلیکیشن هایی مانند بلد، خرید نقشه گردشگری، پرسش از بومیان منطقه و ... از جمله ابتدایی ترین راه های رسیدن به دریاچه فراخین است، اما در عصر فناوری امروز مناسب ترین راه برای رسیدن به تالاب فراخین استفاده از GPS است. عموم گردشگران داخلی مسیر جاده چالوس به سمت نوشهر را به عنوان مناسب ترین راه انتخاب می کنند، به این صورت که پس رد شدن از مرزن آباد و کمربندی چالوس به نوشهر در سمت راست جاده می توان شاهد جاده فرعی برای رسیدن به روستاهای دلسم و ویسر بود، در انتهای این مسیر و پس از عبور از رودخانه ای کم عمق و رانندگی و طی کردن مسافت 40 کیلومتری می توان دریاچه فراخین را مشاهده کرد، در میانه راه ممکن است با دو راهی یا چند راهی های زیادی رو به رو شوید، پس همواره استفاده از GPS مناسب ترین و آسان ترین راه برای رسیدن به تالاب فراخین است.

 

 مسیر جاده چالوس مناسب ترین و ساده ترین راه برای رسیدن به تالاب فراخین


یکی دیگر از راه های زیبا و طولانی رسیدن به دریاچه فراخین طی کردن جاده نور و کجور به سمت روستای ویسر است، در این راه نسبتا طولانی شما از جاذبه های گردشگری دیگری نظیر آبشارهای آب پری بهرمند خواهید شد.

 

جاذبه های اطراف دریاچه فراخین

جاذبه های گردشگری این منطقه عبارتند از:


روستای کندلوس

از جاذبه های بی نظیر اطراف تالاب فراخین که نمی توان از گذشت، می توان به روستای کندلوس اشاره کرد، این روستای زیبا در 45 کیلومتری تالاب فراخین قرار دارد، بافت روستایی و وجود خانه های زیبای کاه گلی در این منطقه یکی مکان های فراموش نشدنی برای گردشگران علی الخصوص گردشگران علاقه مند به عکاسی است.


 تالاب فراخین
 

آبشار دارنو وِلِرده

این آبشار کوچک و بزرگ 7 قسمتی در نزدیک دریاچه فراخین وجود دارد که طبیعت انبوه آن زیبایی این محیط را زیباتر کرده است، اگر می خواهید به نحوه احسن از این آبشار لذت ببرید ما به شما گردشگری در فصل بهار را پیشنهاد می دهیم.
به طور کلی اغلب روستای هایی که در نزدیکی دریاچه فراخین وجود دارند، خود به عنوان یک جاذبه گردشگری در این منطقه محسوب می شود، روستاهای موجود در نزدیکی این تالاب علاوه بر فراهم آوردن امکانات رفاهی برای گردشگران داخلی و خارجی با معماری اصیل و زیبای خود جذابیت این محیط را صد چندان می کنند. عموماً از سفر و بازدید از تالاب فراخین و ماهیگیری در دریاچه فراخین با عنوان یک تفریح کم هزینه و هیجان انگیز یاد می شود، اگر شما هم به طبیعت گردی در خطه های بکر مازندران علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم به کمک یک راهنما و یا شرکت در یک تور گردشگری از بازدید از تالاب فراخین و سایر جاذبه های گردشگری اطراف آن بهره مند شوید.
 

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.7 از 5 | از 101 کاربر