پارک جوانمردان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 7421
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک جوانمردان نیز همانند پارک ارم یکی از مکان های تفریحی و پارک های شهر تهران به حساب می آید که در زمان شهرداری محمد باقر قالیباف به عنوان شهردار وقت تهران احداث شد. این بوستان در بین بزرگراه شهید همت و شهید حکیم واقع شده و افراد می توانند به راحتی به این مجموعه دسترسی پیدا کنند. 
در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به بوستان جوانمردان انداخته و در رابطه با مهم ترین ویژگی های این بوستان توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این مجموعه بیاندازیم و در رابطه با بخش های مختلف آن صحبت کنیم.

ورودی بوستان جوانمردان تهران

معرفی پارک جوانمردان تهران، پارک مشاهیر تهران

اگر بخواهیم پارک جوانمردان تهران را به شما معرفی کنیم، باید گفت که این مجموعه که در سال ۹۱ افتتاح شد و تا به امروز به عنوان یکی از محبوب ترین تفرجگاه های غرب تهران شناخته می شود. 
این مجموعه ۱۵۰ هکتار فضای سبز داشته و مکان مناسبی برای تفریح و گردش خانواده ها به حساب می آید. نکته مهم و جالب در رابطه با این مجموعه آن است که در این پارک شاهد ۴۰ تندیس از جوانمردان ایرانی و همچنین ۳۰ تندیس از مشاهیر کشور هستیم و همین موضوع باعث شده تا این پارک به نام جوانمردان نامگذاری شود.
این تندیس ها علاوه بر آن که نشان دهنده فرهنگ غنی ایران هستند، برای حفظ ارزش های ملی به وجود آمده و در این پارک قرار گرفته اند. نکته جالب و مهمی که باید بدانید این است که رودخانه ای از وسط این بوستان می گذرد و در حقیقت این رودخانه پارک را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است. 
بخش غربی بوستان جوانمردان متعلق به شهرداری منطقه ۲۲ و بخش شرقی آن نیز مربوط به منطقه ۵ است و پلی برای ارتباط بین این دو بخش در بوستان جوانمردان قرار گرفته است. در رابطه با این رودخانه در بخش آن توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم.

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

مساحت پارک جوانمردان

همان طور که اشاره کردیم مساحت پارک جوانمردان ۱۵۰ هکتار بوده و در این مجموعه شاهد فضای سبزی فوق العاده ای هستیم. نکته جالبی که باید بدانید این است که برای به وجود آمدن این پارک تلاش های بسیار زیادی شده است تا شاهد فضای سبز شگفت انگیزی در این پارک باشیم و همچنین به منظور تأمین روشنایی در بوستان جوانمردان از انرژی های تجدید پذیر مثل انرژی خورشیدی استفاده می شود. این مسئله باعث شده تا شاهد انجام فرآیندهای تامین انرژی این مجموعه به صورت کاملا پاک باشیم.

امکانات پارک جوانمردان

به منظور بررسی امکانات پارک جوانمردان باید گفت که در این مجموعه شاهد بخش های مختلفی هستیم که از مهم ترین این امکانات می توان به رستوران، بوفه، کافه، باربیکیو، آلاچیق، آب خوری، نیمکت، نمازخانه، مسجد، زمین بازی، محل انجام ورزش های همگانی، آمفی تئاتر، میز پینگ پونگ، اورژانس، نیروی انتظامی، سرویس بهداشتی و نگهبانی اشاره کرد.
وجود این ویژگی های مهم در کنار هم سبب گشته تا پارک جوانمردان به عنوان یکی از بخش های بسیار مهم شهر تهران شناخته شده و در طول روز هزاران نفر به این مجموعه سر زده و از این پارک بازدید کنند.

بوستان جوانمردان

دیدنی ها و تفریحات پارک جوانمردان

شما می توانید در پارک جوانمردان به تفریحات مختلفی مشغول شوید. نکته مهم این است که در این مجموعه شاهد دیدنی های گوناگونی هستیم که اگر بخواهیم تفریحات این پارک را به شما معرفی کنیم می توان به دوچرخه سواری، زمین اسکیت، انجام ورزش صبحگاهی، فضای باز برای کودکان، شهربازی، میز تنیس روی میز، میز شطرنج، کافه ها و رستوران های مختلف، امکان پیک نیک کردن، محل پیاده روی، درشکه سواری و... اشاره کرد.
تمامی این تفریحات و امکانات برای آن است تا خانواده ها بتوانند یک روز فوق العاده را در پارک جوانمردان سپری کرده و به بهترین شکل ممکن از این مجموعه بازدید کنند.
موضوع لازم به ذکر آن است که شما می توانید متناسب با سلیقه خود به سراغ هر یک از تفریحات موجود در این مجموعه رفته و از آن ها استفاده کنید. از سوی دیگر اگر بخواهیم بخش های دیدنی این پارک را به شما معرفی کنیم می توان به آب نمای موزیکال، باغ هنرمندان، چشم انداز مجموعه، تندیس و سردیس های مشاهیر و جوانمردان، باغ گیاه شناسی و... اشاره کرد. 
در واقع این بخش ها نیز به این دلیل به وجود آمده اند تا بتوانند پارک جوانمردان را یکی از مدرن ترین و حرفه ای ترین پارک های تهران کنند.
اگر بخواهیم یکی از بخش های جذاب پارک جوانمردان را به شما معرفی کنیم، بهتر است نگاهی به باغ گیاه شناسی این مجموعه بیاندازیم. باغ گیاه شناسی پارک جوانمردان در مساحت ۳۰۰۰ مترمربع افتتاح شده و در آن می توان گونه های مختلفی از گل و گیاه را مشاهده کرد. 
همچنین این امکان وجود دارد تا شما بتوانید برخی از این گل ها و گیاهان را به راحتی خریداری کنید. در فصول مختلف شاهد برگزاری جشنواره های گل گوناگون در باغ گیاه شناسی هستیم و هدف این مجموعه آن است که افراد بتوانند با بازدید است این باغ گیاه شناسی بیشتر با گل و گیاه آشنا شده و ارتباط نزدیکی با آن برقرار کنند.

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

رودخانه پارک جوانمردان

همان طور که اشاره کردیم، مهم ترین ویژگی پارک جوانمردان رد شدن رودخانه کن از وسط آن است که این موضوع باعث شده تا شاهد به وجود آمدن حال و هوای شگفت انگیزی در این پارک باشیم. 
وجود این رودخانه باعث شده تا پارک به دو بخش تقسیم شود و با استفاده از یک پل دو قسمت مختلف بوستان جوانمردان به یکدیگر متصل شوند. وجود این رودخانه سبب زیبایی و دلپذیر شدن فضای کلی بوستان جوانمردان شده است.

رودخانه پارک جوانمردان

رستوران پارک جوانمردان

در مجموعه پارک جوانمردان شاهد رستورانی نیز هستیم که شما می توانید پس از حضور در این مجموعه، ناهار و شام را در این رستوران میل کنید. شما می توانید انواع غذاهای مختلف ایرانی را در این رستوران سفارش داده و لحظات شگفت انگیزی را در این رستوران تجربه کنید. 
پیشنهاد ما این است که اگر به سراغ پارک جوانمردان رفتید، حتما از رستوران این مجموعه نیز بازدید کرده و اقدام به میل کردن غذاهای خوشمزه ایرانی در این مجموعه کنید.

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

مسیرهای دسترسی به پارک جوانمردان

یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می شود این است که مسیر دسترسی به پارک جوانمردان چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما برای دسترسی پیدا کردن به این مجموعه می توانید از چندین راه استفاده کنید.
در وهله اول برای دسترسی به این پارک باید گفت که این مجموعه دو ورودی دارد. ورودی غربی آن در بلوار صدرا و ورودی شمالی آن در بزرگراه شهید همت است. 
مسیر اولی که شما را به این پارک می رساند از سمت حکیم غرب بوده و شما می توانید از طریق اتوبان علامه جعفری، میدان المپیک و بلوار صدرا به ورودی غربی این مجموعه برسید. از سوی دیگر با استفاده از بزرگراه همت غرب می توان به دهکده المپیک رفته و از ورودی شمالی به این مجموعه دسترسی پیدا کرد.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به بوستان جوانمردان

به دلیل شلوغی شهر تهران، افراد بسیار زیادی در طول روز برای سریع تر جا به جا شدن در شهر تهران از خطوط مترو استفاده می کنند. در صورتی که علاقه مند هستید و می خواهید که به بوستان جوانمردان به سرعت دسترسی پیدا کنید، می توانید سوار خط ۵ مترو شده و در ایستگاه ورزشگاه آزادی از مترو پیاده شوید. 
سپس می توانید با استفاده از تاکسی ها میدان المپیک، به این میدان رفته و در نهایت خودتان را به بوستان جوانمردان برسانید و از این مجموعه زیبا دیدن کنید.

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + نقشه (ویژه افراد دارای معلولیت)

عکس پارک جوانمردان

در این بخش تصاویر زیبا و شگفت انگیزی از پارک جوانمردان را جمع آوری کرده و به شما ارائه می دهیم. شما می توانید با تماشای این تصاویر بیشتر با فضای این مجموعه آشنا شده و حس و حال این فضا را به خوبی درک کنید.

پارک جوانمردان تهران

پارک ملت _ آشنایی با پارک ملت تهران(معرفی+آدرس)

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 102 کاربر