پارک المهدی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 8514
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک المهدی یکی از بوستان های شهر تهران است که طرفداران بسیار زیادی داشته و در طول روز افراد بسیار زیادی به سراغ این پارک رفته و از آن بازدید می کنند. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این پارک انداخته و در رابطه با مهم ترین ویژگی های آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا بوستان المهدی تهران را به صورت کامل به شما معرفی کنیم.

 

پارک المهدی

 

پارک المهدی کجاست

یکی از اولین سوالاتی که پرسیده می شود این است که پارک المهدی در کجا واقع شده است. در واقع می توان گفت این بوستان موقعیت مناسبی در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی و در ابتدای بزرگراه آیت الله سعیدی دارد. 
در حقیقت مسیر سر راست و راحت این پارک باعث شده تا افراد بسیار زیادی از سراسر شهر تهران به سراغ این مجموعه رفته و از آن بازدید کنند.
 همچنین نکته مهمی که باید بدانید این است که مسیر دسترسی به این پارک بسیار راحت و ساده است که در بخش خود، آن را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد و بیان می کنیم که چگونه می توانید به این پارک دسترسی پیدا کنید.

 

میدان آزادی - برج آزادی نماد اصلی پایتخت! تلفیقی از معماری هخامنشی و اسلامی

 

دیدنی های پارک المهدی

پارک المهدی دارای بخش های جذاب و مختلفی است و شما می توانید از تمامی امکانات و ویژگی های موجود در این پارک استفاده کنید. در وهله اول باید گفت که فضا و اتمسفر این مجموعه بسیار عالی و فوق العاده است و به دلیل داشتن دریاچه در داخلی این مجموعه شاهد شرایط آب و هوایی نسبتا خوبی در داخل بوستان هستیم.
شما می توانید هر زمان که علاقه مند بودید اقدام به پیاده روی در این مجموعه کرده و از این کار لذت ببرید. از سوی دیگر یکی از بخش های جذاب این پارک، شهرک آموزش ترافیک آن است که در واقع چند خیابان کوچک خط کشی شده دارد و در آن چراغ های راهنما تعبیه شده است.
 این خیابان ها به اسم سیاره های منظومه شمسی نامگذاری شده و مدیریت این مجموعه این امکان را فراهم کرده تا کودکان بتوانند با کرایه کردن ماشین های برقی و یا دوچرخه اقدام به رانندگی در این خیابان ها کرده و با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شوند. 
از دیگر دیدنی های این مجموعه می توان به مجسمه فردوسی اشاره کرد که در شمال این پارک واقع شده است. تمامی این بخش ها سبب شد تا پارک المهدی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند.

پارک المهدی تهزان کجاست


تفریحات پارک المهدی

یکی از موضوعاتی که باید به آن دقت کنید این است که این پارک داره بخش های رفاهی مختلفی است و شما می توانید تفریحات گوناگونی را در این مجموعه تجربه کنید. اگر بخواهیم مهم ترین تفریحاتی که امکان تجربه کردن آن ها در پارک المهدی وجود دارد را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

 

ماهیگیری

در داخل پارک المهدی دریاچه ای تعبیه شده که شما می توانید اقدام به ماهیگیری در آن کنید. در واقع هر سال شهرداری تهران تعداد مشخصی ماهی در داخل این دریاچه ریخته و این امکان را به علاقه مندان به ماهیگیری می دهد تا بتوانند در مرکز شهر تهران به این فعالیت هیجان انگیز و آرامش بخش مشغول شوند.
 اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید، می توانید با تهیه بلیت و به مدت 5 ساعت اقدام به ماهیگیری در این دریاچه کنید.
موضوعی دیگری که باید بدانید این است که در نهایت می توانید ۵ ماهی صید شده را به همراه خود ببرید. اگر وقت کافی برای خارج شدن از شهر تهران و رفتن به سراغ دریاچه های طبیعی را ندارید، می توانید در داخل شهر تهران و در این بوستان اقدام به تجربه ورزش جذاب ماهیگیری کنید.

پیک نیک

در داخل پارک المهدی آلاچیق های مختلفی وجود دارد و شما می توانید به همراه خانواده خود در روزهای آخر هفته یک پیک نیک عالی و لذت بخش در این مجموعه تجربه کنید.
اگر پس از یک هفته کاری شلوغ به دنبال انجام تفریحات لذت بخشی هستید، پیشنهاد ما این است که حتماً وسایل پیک نیک خود را جمع کرده و به سراغ پارک المهدی بیایید. 
مطمئن باشید که پیک نیک در آب و هوای فوق العاده این مجموعه و استفاده کردن از امکانات رفاهی مختلف آن به شما کمک کند تا خستگی یک هفته کاری را به راحتی از بدن خود خارج کرده و با انگیزه و انرژی فوق العاده ای برای هفته بعدی خود را آماده شوید.

تصویر  پارک المهدی

 


شهربازی

این مجموعه دارای شهر بازی نسبتا خوبی است و شما می توانید هر زمان که علاقه مند هستید به راحتی به سراغ شهربازی این پارک رفته و از وسایل موجود در آن استفاده کنید. البته به نسبت شهربازی های بزرگی مثل ارم، شهربازی موجود در این پارک نسبتاً کوچک تر بوده و امکانات کمتری دارد، با این حال شما می توانید به همراه خانواده خود به این بخش رفته و از تفریحات و امکانات مختلف این شهربازی خاص و جذاب استفاده کنید.

 

شهربازی های تهران - فهرستی از بهترین شهربازی های تهران

 

عکاسی

یکی دیگر از تفریحات و فعالیت هایی که می توانید در پارک المهدی انجام دهید، عکاسی است. در واقع این پارک طبیعت فوق العاده زیبایی داشته و مملو از جاذبه های طبیعی مختلف است. در نتیجه شما می توانید عکس های فوق العاده ای از خود بگیرید.
اگر دوست دارید تا تصاویر شگفت انگیزی از خودتان را به ثبت برسانید می توانید در هنگام ماهیگیری عکس های جذابی از خود گرفته و آن را با دوستان و آشنایان تان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.


امکانات رفاهی پارک المهدی

همان طور که اشاره کردیم، پارک المهدی مملو از امکانات رفاهی و بخش های دیدنی و جذاب مختلف است که از مهم ترین آن ها می توان به شهرک ترافیک، مجسمه های زیبا، شهربازی، مرکز تحقیقات گیاهان، آلاچیق، دریاچه ماهیگیری، آب نما، فروشگاه کتاب، وسایل بدنسازی و پرورش اندام، زمین اسکیت و... اشاره کرد.
ویژگی ها و امکانات رفاهی مختلف موجود در این بوستان باعث شده تا همه افراد بتوانند با هر سلیقه ای از بودن در پارک المهدی لذت برده و لحظات شگفت انگیزی را در این مجموعه تجربه کنند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که بازدید از این پارک را حتما در برنامه خود قرار دهید.

امکانات رفاهی پارک المهدی


راه های دسترسی به پارک المهدی

به منظور دسترسی به پارک المهدی راه های مختلفی در پیش روی شما وجود دارد. اگر بخواهیم این مسیرها و راه ها را به شما معرفی کنیم باید گفت که در وهله اول شما می توانید با استفاده از اتوبوس های تندرو خط آزادی - تهرانپارس یا آزادی - خاوران به سراغ ایستگاه میدان آزادی رفته و پس از چند دقیقه پیاده روی به سمت جنوب شرقی این میدان، به بوستان المهدی دسترسی پیدا کنید.
از سوی دیگر با استفاده از مترو خط ۴ هم می توان به ایستگاه میدان آزادی رفت و در شمال غربی این میدان، به بوستان المهدی دسترسی پیدا کرد.
 همچنین اگر به دنبال آن هستید تا با استفاده از خودروی شخصی خودتان را به این بوستان برسانید، می توانید از سمت شرق و بزرگراه چمران و بزرگراه یادگار امام به خیابان آزادی دسترسی پیدا کرده و از این طریق وارد بوستان المهدی شوید. همچنین از سمت غرب نیز می توان از طریق جاده مخصوص کرج و بزرگراه لشکری به میدان آزادی رسید و به سراغ بوستان المهدی رفت.

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!


عکس هایی از پارک المهدی

به منظور آشنایی بیشتر شما با پارک المهدی در این بخش تصاویر خاص و زیبایی از این مجموعه را انتخاب کرده و ارائه می دهیم. شما می توانید با تماشای این تصاویر بیشتر با فضای این پارک آشنا شده و دیدن نسبتا خوبی از این مجموعه را به دست بیاورد.

 

عکس های پارک المهدی در تهران

 

وسایل بازی در پارک المهدی

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر