پارک زیتون قشم

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/07/01
بازدید: 3653
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره قشم یکی از بزرگترین جزایر خلیج فارس محسوب می‌شود که ساحل، دریا و تفریحات بی‌نظیری را در خود جای داده است. پارک زیتون یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی قشم به شمار می‌رود که در آن می‌توانید از شن‌های ساحل و موج‌های دریا لذت ببرید و تفریحات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی پارک زیتون قشم بپردازیم؛ پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید تا با این جاذبه گردشگری بیشتر آشنا شوید.

پارک زیتون قشم

معرفی پارک زیتون قشم | جایی برای تفریحات واقعی!

پارک زیتون قشم مساحتی به میزان ۴۵ هزار متر مربع دارد که در ۲ کیلومتری ساحل جنوبی این جزیره واقع شده است‌. این پارک وسعت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از مردم واقع شده است. منظره پارک زیتون قشم را ترکیب رنگ‌های آبی و سبز تشکیل داده‌اند. پیوند دریا و پارک و همچنین وجود نخل‌های ساحلی در این پارک، احساس خوبی را در شما به وجود می‌آورند. همچنین وجود آلاچیق‌های سرپوشیده در این پارک، آن را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل کرده است. پارک زیتون به صورت کامل در مجاورت دریا قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی سبب می‌شود که در فواصل پاییز، زمستان و اوایل بهار بادهای خنکی از سمت دریا بوزد. البته در اواخر فصل بهار و تابستان این مجاورت دلپذیر هوا را بسیار شرجی می‌کند.

تور قشم - سفر به بکرترین و بزرگترین جزیره ایران با قیمت های باورنکردنی!

پارک زیتون قشم

وسایل مورد نیاز برای پارک ساحلی زیتون قشم

به احتمال زیاد شما نیز در هنگام شنیدن نام این پارک ساحلی این سوال در ذهنتان ایجاد شده است که پارک یا ساحل؟ چه کفشی را باید انتخاب کنیم؟ کتانی یا صندل‌؟ برای تفریح توپ و بدمینتون به همراه داشته باشیم یا وسایل آب‌تنی؟در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم درست است که شرایط مقصد در انتخاب‌های ما از جمله نوع لباس پوشیدن، نوع خورد و خوراک، وسایل تفریحی و ... تاثیر دارد، اما در این پارک ساحلی، یک پارک و یک ساحل میزبان شما خواهند بود. در واقع در این پارک شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر ساحل، خود را به یک پیک نیک در یک محیط سرسبز دعوت کنید. اگر دلتان می‌خواهد در هوای آزاد استراحت کنید، در لب ساحل والیبال و بدمینتون بازی کنید، مشتاق به دوچرخه‌سواری هستید یا به دنبال یک ساحل تمیز و دلنشین برای شنا هستید، می‌توانید پارک زیتون قشم را مقصد خود قرار دهید و هر دو این تفریحات را در یک مکان تجربه کنید.

پارک زیتون قشم به دلیل نزدیکی به ساحل و امنیت بالا پارک هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران است. امکان برپا کردن چادرهای مسافرتی و اطراق کردن در این پارک وجود دارد؛ از این رو بسیاری از افراد ساعت‌ها با خیال راحت در این پارک اطراق می‌کنند و لحظات خاطره‌انگیزی را در کنار دوستان و خانواده خود تجربه می‌کنند. اگر شما نیز به کمپینگ علاقه دارید، می‌توانید پارک زیتون قشم را مقصد خود قرار دهید. اگر روزهای آفتابی را جهت وقت گذراندن در این پارک انتخاب کردید، بهتر است زودتر حرکت کنید تا بتوانید آلاچیقی را به عنوان سایبان پیدا کنید. با اطلاعاتی که در رابطه با این پارک ذکر شد به نظر می‌رسد به همراه داشتن چنین وسایلی بسیار کمک‌کننده خواهند بود.

  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتاب‌گیر
  • عینک آفتابی
  • چادر مسافرتی یا زیرانداز
  • کیسه زباله
  • صندل یا دمپایی
  • لباس راحتی
  • لباس اضافه برای مواقع خیس شدن لباس‌ها

تفریحات قشم- شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از تفریحات جالب و دیدنی جزیره زیبای قشم بر روی لینک کلیک کنید.

پارک زیتون قشم

تفریحات پارک زیتون قشم چیست؟

تفریحات موجود در پارک زیتون قشم از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و قطعا این تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز شما را به وجد خواهند آورد. در ادامه این مطلب با تفریحات پارک زیتون قشم بیشتر آشنا می‌شویم.

پیاده روی در پارک زیتون

حتی در صورتی که اهل ورزش و پیاده روی نباشید، هوای مطبوع، دلپذیر و ساحل شنی شما را ترغیب به قدم زدن می‌کنند. می‌توانید با خیالی آسوده در این پارک قدم بزنید و در صورتی که خسته شدید، چمن‌ها و نیمکت‌های سنگی داخل پارک می‌توانند استراحتگاه شما باشند.

آب‌تنی و شنا در پارک ساحلی زیتون قشم

گرچه در پارک زیتون قشم تمهیدات خاصی برای شنا مهیا نشده‌ است، اما گردشگرانی که از این پارک بازدید می‌کنند استقبال فوق‌العاده‌ای از آب‌تنی می‌کنند. بهترین زمان برای آب‌تنی در ساحل این پارک معمولا در ساعات ابتدایی روز یا عصرها است که خورشید تابش کمتری دارد. در ساعات میانی روز آفتاب تابش شدیدی دارد و لذت بردن از شنا را به حداقل می‌رساند. علاوه بر آن برای سلامتی نیز خطرات بسیاری دارد؛ بنابراین اگر قصد دارید در این ساحل آفتاب بگیرید، حتما کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید.

تماشای اجرای موسیقی در پارک

اگر فرد خوش شانسی باشید خواننده‌هایی بومی را در پارک زیتون قشم می‌بینید که موسیقی‌های جنوبی را به صورت زنده اجرا می‌کنند. در صورتی که در روزهای پر تراکم مانند ایام عید نوروز به این پارک بروید شاهد اجراهای زنده و جنگ‌های شادی خواهید بود.

دوچرخه سواری | تفریح محبوب پارک زیتون

فرصت دوچرخه سواری در این پارک، فرصتی است که به راحتی نباید آن را از دست بدهید. رکاب زدن در هوای مطلوب و خوشایند این پارک حسابی سرحالتان می‌آورد. در پارک زیتون قشم لاینی مخصوص برای دوچرخه وجود دارد که به راحتی می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و به تفریح بپردازید.

معرفی جزیره قشم - با جزیره زیبای قشم آشنا شوید

تفریحات دریایی پارک زیتون در جزیره قشم

یکی از تفریحات دریایی قابل دسترس پارک زیتون قشم، قایق سواری است. در صورتی که تمایل دارید هیجان بیشتری را تجربه کنید، گزینه‌های دیگری مانند جت اسکی، شاتل، فلای برد و بنانا نیز وجود دارند. قیمت این تفریحات بستگی به زمان سفر شما دارد؛ برای مثال در زمان‌های پرطرفدار سفر به جزیره قشم، هزینه این تفریحات بیشتر از سایر مواقع است.

غواصی

تماشا کردن ماهی‌های رنگارنگ از فاصله نزدیک، تجربه‌ای متفاوت و بی‌شباهت به سایر تفریحات است. غواصی کردن در آب‌های نیلگون جنوبی از دیگر جاذبه‌های قشم محسوب می‌شود. برای غواصی می‌توانید به دو کلوب غواصی در مجاورت پارک زیتون قشم مراجعه کنید. طول زمان غواصی از زمان حرکت تا بازگشت قایق حدود یک ساعت است که ۱۵ دقیقه از آن را زیر آب سپری خواهید کرد.

سینما | تماشای 4 بعدی فیلم ها

اگر اهل هیجان هستید و ترجیح می‌دهید و به‌جای صرفاً تماشا کردن فیلم، هیجانات داخل آن را با حواسی بالاتر از بینایی و شنوایی تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به سینما ۴ بعدی پارک زیتون سر بزنید. خوشبختانه پارک زیتون قشم این تفریح پرطرفدار را نیز فراهم کرده است که می‌تواند تجربه جالبی را برای شما به همراه داشته باشد.
چگونه به پارک زیتون قشم برویم؟
در صورتی که قصد بازدید از این پارک شگفت‌انگیز را دارید، باید این آدرس را دنبال کنید. هرمزگان، جزیره قشم، خیابان دریا، روبرو تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون، پارک زیتون قشم.

حمل و نقل عمومی برای پارک زیتون قشم

معمولا در جزیره قشم اتوبوس رانی و تاکسی‌های خطی وجود ندارند. برای رفتن به پارک زیتون تنها می‌توانید با ماشین شخصی خود بروید یا تاکسی کرایه کنید. احتمال دارد تاکسی‌های بین راهی را ببینید که با استفاده از آنها نیز می‌توان به این پارک رفت.

پارک زیتون قشم

ساحل نقره ای قشم - زیباترین ساحل جزیره زیبای قشم

امکانات پارک زیتون قشم شامل چه چیزهایی است؟

در اطراف پارک زیتون می‌توان تعداد بی‌شماری از هتل‌هایی را دید که به ساحل مشرف هستند؛ اما اگر تمایل دارید که با مردم خونگرم جنوبی مصاحبت بیشتری داشته باشید می‌توانید کافه‌ها و چای‌خانه‌های اطراف پارک را از نظر بگذرانید و خود و مردم دوست داشتنی جنوب را به یک چای و گفتگو شیرین دعوت کنید. چه در هنگام شام و چه در هنگام ناهار که به این پارک بروید، همچنان رستوران‌های خوش‌نامی در مجاورت پارک زیتون قرار دارند که به بهترین شکل خدمات‌رسانی می‌کنند. غذاهای دریایی در منوهای این رستوران‌ها حرف اول را می‌زنند. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر علاقه‌ای به این نوع غذا ندارید، برای اولین بار در یکی از این رستوران‌ها طعم بی‌نظیر آن را تجربه کنید.
رستوران شب‌های طلایی از محبوب‌ترین رستوران‌های نزدیک به پارک زیتون به شمار می‌رود. اگر در هنگام آمدن به پارک زیتون وسایل ضروری، خوراکی و ... را فراموش کردید می‌توانید آنها را به راحتی از سوپرمارکت‌های پارک زیتون تهیه کنید. در این پارک زمین‌های بازی هیجا‌ن‌انگیزی برای کودکان و زمین‌های ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال و ... برای بزرگسالان وجود دارند که با استفاده از آنها تمامی رنج‌های سنی در این پارک لذت خواهند برد.
نیمکت‌‌های سنگی برای استراحت و وقت‌ گذراندن گردشگران در داخل پارک نیز وجود دارند. همچنین آلاچیق‌های موجود در این پارک محیط خیلی خوبی را برای چادر زدن و کمپینگ فراهم کرده‌اند‌. لازم به ذکر است که در این پارک هیچگاه نگران دسترسی به سرویس بهداشتی نخواهید بود؛ چرا که آنها در طول ۲۴ ساعت باز هستند و عموم افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند.
اگر با خودرو شخصی به پارک زیتون می‌روید، به هیچ عنوان نگران جای پارک خودرو خود نباشید؛ زیرا یکی از امکانات دیگر این پارک، پارکینگ آن است که به صورت مرتب توسط گشت پلیس سرکشی می‌شود و امنیت بالایی دارد. برای رفتن به پارک زیتون قشم نیازی به پرداخت هزینه ورودی نیست، اما برای استفاده از پارکینگ باید هزینه‌ بپردازید.

امکانات پارک زیتون

جاذبه‌ های اطراف پارک زیتون در قشم کدامند؟

پارک زیتون علاوه بر جاذبه‌هایی که از آنها برخوردار است، اماکن و جاذبه‌هایی در اطراف آن وجود دارند که جذابیت آن را افزایش داده‌اند. از اماکن و جاذبه‌های اطراف این پارک می‌توان به مراکز خرید مدرن و دسترسی راحت گردشگران به هتل‌های مطرح جزیره قشم اشاره داشت.

مراکز خرید نزدیک پارک

مراکز خرید سیتی سنتر یک و دو از جمله مراکز خریدی هستند که امکان ندارد به جزیره قشم بروید و به آنها سر نزنید. این مراکز خرید فاصله چندانی با پارک زیتون ندارند و با پای پیاده نیز می‌توان به آنجا رسید. در داخل پارک نیز یک بازارچه صنایع دستی وجود دارد که می‌توانید سوغاتی‌هایی با حال و هوا جنوب را از آن تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم خود را از لذت بازار گردی در قشم محروم نکنید و از این فرصت به خوبی استفاده کنید.

هتل های اطراف پارک زیتون

در مجاورت پارک زیتون دریایی وجود دارد که همین سبب شده است که هتل‌های بی‌شماری در همسایگی آن وجود داشته باشند. این هتل‌ها از سطح قیمت و امکانات متنوعی برخوردار هستند؛ به همین دلیل امکان حضور مسافرانی با سطح اقتصادی و سلایق متنوع را نیز فراهم کرده‌اند. 
هتل‌ ارم، آرتا، آرام، بوتیک ایرمان و بهشت از هتل‌های نزدیک به این پارک ساحلی به شمار می‌روند که برای اقامت گزینه‌های مناسبی هستند. در صورتی که در این هتل‌ها اقامت دارید، انتخاب پارک زیتون جهت وقت گذراندن با دوستان و خانواده یک گزینه در دسترس و دائمی برای شما است.

جاهای دیدنی قشم - شما میتوانید برای دیدن جاهای دیدنی و معروف جزیره زیبای قشم بر روی لینک کلیک کنید.

پارک زیتون

بهترین زمان برای بازدید از پارک زیتون قشم

فرقی نمی‌کند که در کدام قسمت از جنوب ایران باشید، در هر نقطه از استان هرمزگان و جزیره قشم، در اکثر روزهای سال، خورشید مهمان این جزیره است؛ به همین دلیل اکثر روزهای سال هوای گرم و شرجی دارند؛ اما به هرحال اگر قصد دارید در هوای خنک به این جزیره با تور قشم از تهران کنید، می‌توانید در فصل‌های پاییز و زمستان به این جزیره بروید. برای رفتن به پارک زیتون قشم نیز حوالی غروب زمان کاملا مناسبی است؛ زیرا در این موقع از روز هوای خنکی جریان دارد و می‌توانید غروب زیبا خورشید را تماشا کنید. در شب هم شاهد اجرای موسیقی زنده خواهید بود و از طرفی دیگر هم شاید ترغیب شوید که در همین پارک کمپ بزنید و شب را در کنار دریا به روز برسانید.

پارک زیتون

سخن پایانی

همه ما می‌دانیم که جزیره قشم به سواحل زیبایی که دارد معروف است؛ اما با جرات می‌توانیم بگوییم که پارک زیتون قشم گل سرسبد این سواحل محسوب می‌شود. اگر روزی گذرتان به جزیره قشم افتاد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این پارک بازدید کنید و عکس‌ها و خاطرات زیبایی را به سوغات بیاورید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر