شاندیز مشهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/13
بازدید: 4896
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور ایران مملو از جاذبه های گردشگری متنوع و فوق العاده خاص است و همین موضوع سبب گشته تا گردشگران داخلی و خارجی بتوانند در طول سال به سراغ شهرهای مختلف ایران رفته و از جاذبه های گردشگری آن بازدید کنند. یکی از بهترین مناطق گردشگری در داخل کشور، منطقه شاندیز مشهد است که در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این منطقه انداخته و در رابطه با آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به شاندیز مشهد بیاندازیم.

شاندیز مشهد

معرفی شاندیز مشهد

اگر بخواهیم نگاهی به شاندیز مشهد بیاندازیم باید گفت که این منطقه جزء بخش های کهن مشهد بوده که با دره با صفای خود جزء مناطق ییلاقی به حساب می آید. البته باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از افراد شاندیز را جزء دسته بندی مناطق سردسیری و ییلاقی قرار می دهند، با این حال این منطقه آب و هوای معتدل داشته و همین موضوع باعث شده تا شاهد طبیعت با صفا و سر سبزی در شاندیز مشهد باشیم. یکی از سوالات بسیار مهم این است که نام شاندیز به چه معنا است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نام این منطقه در گذشته شاه دژ یا شاه دیژ بوده است و در طی سال ها این نام دستخوش تغییر شده و حالا به این منطقه شاندیز می گویند. البته روایت ها و داستان های مختلفی در رابطه با نام این منطقه وجود دارد که هر یک طرفداران مختلفی داشته و همین موضوع سبب گشته تا ریشه نام این منطقه همواره بین مورخین مورد بحث قرار بگیرد.فارغ از بحث های تاریخی، منطقه شاندیز همواره محبوبیت فوق العاده ای بین مردم مشهد و گردشگران ایرانی و خارجی داشته است و همین موضوع باعث محبوبیت و شهرت این منطقه در شرق کشور ایران شده است. در زمان های قدیم منطقه شاندیز در راه گذر مشهد به نیشابور بوده و همین مسئله تا حد زیادی کمک کرده تا شاهد رونق و شکل گیری اجتماعات مردمی در شاندیز باشیم.

عکس شاندیز مشهد

گردشگری دهکده شاندیز مشهد

سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه شاندیز سبب گشته تا شاهد به وجود آمدن مجموعه گردشگری دهکده شاندیز مشهد باشیم. این دهکده گردشگری با وجود امکانات تفریحی متنوع و خاص باعث شده تا نام منطقه شاندیز بیشتر از همیشه بر سر زبان ها بیافتد و حالا گردشگران داخلی و خارجی زمانی که به این منطقه سفر می کنند، می توانند در دهکده تفریحی شاندیز استراحت کرده و از خدمات متنوع آن استفاده کنند. این دهکده دارای بخش های مختلف و متنوع است که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها پرداخته و در رابطه با بخش های مختلف آن توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم، پس با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

رستوران بزرگ دهکده شاندیز

یکی از بخش های مهم دهکده شاندیز رستوران بزرگ آن است که شما می توانید خوشمزه ترین غذاهای اصیل ایرانی را در این رستوران امتحان کنید. فهرست غذاهای رستوران شاندیز مملو از خوراکی های خوشمزه و خاص بوده و افراد می توانند با توجه به میل و ذائقه خود غذاهای مختلفی را سفارش دهند. بی شک در بین غذاهای موجود در منو، شیشلیک غذای ویژه دهکده است که محبوبیت بسیار زیادی نیز دارد. از این شیشلیک به عنوان بهترین شیشلیک جهان یاد شده و افرادی که قصد دارند تا غذایی شگفت انگیز را در رستوران بزرگ شاندیز میل کنند، معمولاً به سراغ این شیشلیک ویژه می روند.

رستوران و چایخانه شاندیز مشهد

چایخانه شاندیز

یکی دیگر از بخش های موجود در دهکده شاندیز چایخانه آن است که شما می توانید در آن انواع مختلفی از نوشیدنی ها مثل چای کوهی، دمنوش های مختلف و شربت های ایرانی را میل کرده و در فضای فوق العاده زیبا و روح نواز این دهکده لحظات شگفت انگیزی را تجربه کنید.

طرقبه مشهد -  یکی از جاذبه های بسیار زیبا شهر مقدس مشهد محسوب می شود.

سالن های پذیرایی شاندیز

دهکده شاندیز دارای سالن های پذیرایی مختلف با گنجایش های گوناگون است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید مهمانی ها و برنامه های خود را در آن ها برگزار کنید. بسیاری از سازمان ها برای برگزاری همایش های خود به سراغ سالن های پذیرایی دهکده شاندیز رفته و آن ها را رزرو می کنند.

رستوران ملل شاندیز مشهد

اگر دوست دارید تا غذاهای بین المللی را در دهکده شاندیز امتحان کنید، باید به شما این نوید را بدهیم که این دهکده دارای رستوران ملل نیز هست و در آن خوشمزه ترین و خاص ترین غذاهای بین المللی سرو می شود. رستوران ملل شاندیز یکی از زیباترین و خاص ترین رستوران های شرق ایران است که در مساحت یک هکتاری ساخته شده است. این مجموعه دارای پنج بخش اصلی بوده که شامل موارد زیر می شود:
سالن اصلی
سالن مجلل ملل
تالار های ضیافت
باغ ایرانی
کافی شاپ
رستوران ملل شاندیز ظرفیت پذیرش ۲۰۰۰ مهمان را داشته و در آن شاهد استفاده از مجهزترین و مدرن ترین سیستم های صوتی و نورپردازی هستیم و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد این رستوران حرفه ای و خاص را در منطقه شاندیز انتخاب کنند. یکی از مهم ترین پارامتر هایی که در رستوران ملل شاندیز شاهد آن است، معماری منحصر به فرد این رستوران است. معماری رستوران ملل شاندیز برگرفته از تاریخ ایران بوده و شباهت بسیار زیادی به مجموعه تخت جمشید دارد. در ساخت این رستوران شاهد استفاده از چوب های سفید هستیم که باعث شده تا فضایی زیبا و شگفت انگیزی در این مجموعه به وجود بیاید. با توجه به شرایط و امکاناتی که رستوران ملل شاندیز دارد، این مجموعه بهترین مکان برای تفریح و همچنین برگزاری مراسمات مختلف است. به همین دلیل اگر سری به مشهد زدید به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً به سراغ رستوران ملل شاندیز بروید و از این مجموعه نیز دیدن کنید.

بهترین رستوران های مشهد - لیستی از معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس و راه های تماس

رستوران پدیده شاندیز مشهد

باغ عشایر شاندیز

اگر دوست دارید تا با زندگی عشایر غرب ایران آشنا شوید، می توانید در دهکده شاندیز به سراغ بخش باغ عشایر رفته و از آن دیدن کنید. این باغ جلوه گاهی از زندگی سنتی و اصیل عشایر ایرانی بوده و می توانید لحظاتی را در آن مثل عشایر ایران زندگی کنید.

باغ پرندگان و باغ گل شاندیز

برای عاشقان طبیعت، مدیریت مجموعه شاندیز باغ گل و باغ پرندگان را نیز به وجود آورده است. شما می توانید در این دو باغ انواع گل های اصیل ایرانی و پرندگان خاص و جذاب را مشاهده کنید. بی شک لذت بخش ترین لحظه در باغ پرندگان تماشای طاووس های زیبایی است که در این باغ قرار دارند و تلاش می کنند تا خودنمایی کرده و نگاه افراد را به خود جذب کنند.

باغ پرندگان و باغ گل شاندیز مشهد

گردش با درشکه در محوطه شاندیز

شما می توانید در دهکده شاندیز سوار بر درشکه شده و سوار شدن بر روی درشکه را تجربه کنید. برای کودکانی که در دنیای مدرن و مجازی غرق شده اند، بی شک تجربه درشکه سواری یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات زندگی آن ها خواهد شد. پس به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً پس از حضور در دهکده شاندیز سوار بر درشکه نیز شوید و آن را تجربه کنید.

عکاس خانه سنتی شاندیز

دهکده شاندیز دارای بخش عکاس خانه سنتی نیز هست. شما می توانید برای ثبت کردن خاطرات خود به سراغ این عکاس خانه رفته و عکس های جذاب با لباس های سنتی بگیرید.

بازارچه هنر و سنتی در شاندیز مشهد

یکی از فعالیت هایی که می توانید در طول سفر خود انجام دهید، خرید کردن است. گردشگران عموماً وقت بسیار زیادی را برای گشت و گذار در بازارها و بازارچه های شهر های مختلف در نظر می گیرد و تلاش می کنند تا با خرید سوغاتی های مختلف یادگاری هایی به شهرهای خود ببرند. در همین راستا در دهکده تفریحی شاندیز شاهد بازارچه سنتی هستیم که در آن می توانید سوغاتی های مختلف استان خراسان رضوی و منطقه شاندیز را مشاهده کرده و آن ها را خریداری کنید. مطمئنا با خرید سوغاتی از این بازارچه و هدیه دادن آن به دوستان و آشنایان تان می توانید به آن ها ثابت کنید که در سفر به شاندیز به فکرشان بوده اید.

بازارچه سنتی و عکاسخانه شاندیز

گردش با درشکه در محوطه شاندیز

شما می توانید در دهکده شاندیز سوار بر درشکه شده و سوار شدن بر روی درشکه را تجربه کنید. برای کودکانی که در دنیای مدرن و مجازی غرق شده اند، بی شک تجربه درشکه سواری یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات زندگی آن ها خواهد شد. پس به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً پس از حضور در دهکده شاندیز سوار بر درشکه نیز شوید و آن را تجربه کنید.

پارک ملت مشهد - پارک ملت مشهد یکی از بهترین، بزرگ ترین و پر طرفدار ترین شهر بازی های ایران محسوب می شود.

جاهای دیدنی شاندیز مشهد

علاوه بر دهکده تفریحی شاندیز این منطقه دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری مختلفی است که شما می توانید به سراغ آن ها رفته و لحظات لذت بخش و فوق العاده ای را در این مکان های تفریحی و گردشگری تجربه کنید. در ادامه مهم ترین جاذبه های گردشگری و تفریحی شاندیز را نام برده و آن ها را به شما معرفی می کنیم.

  • روستا زشک
  • آرامگاه شیخ حافظ ابردهی
  • رباط تاریخی ویرانی
  • سنگ نگاره های شتر سنگ
  • پیست اسکی شیرباد
  • پیست موتور سواری ویرانی
  • مجموعه پذیرایی باغ سالار
  • رستوران ارم
  • رستوران پدیده
  • رستوران حسن شیشلیکی
  • رستوران تخت جمشید
  • رستوران مهرگان
  • مجتمع تفریحی دیزد

جاذبه های گردشگری و تفریحی شاندیز

سوغات شاندیز

اگر قصد دارید تا از شاندیز مشهد سوغاتی خریداری کنید، به شما پیشنهاد می دهیم تا به سراغ صنایع دستی معروف این منطقه یعنی پوستین دوزی رفته و محصولاتی مثل کفش، کیف، چکمه و... را خریداری کنید. یکی دیگر از صنایع دستی شاندیز سنگ تراشی است. مردم این منطقه سالیان سال است که ظروف سنگی را به شکل های خاص و منحصر به فردی به وجود می آورند. نمد بافی، ارغوان بافی، آینه کاری، گلیم بافی، فیروزه تراشی و... از مهم ترین صنایع دستی و هنرهای مردم شاندیز به حساب می آیند و شما می توانید سوغاتی های مختلفی را خریداری کرده و به یادگار از شاندیز به شهرهای خود ببرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر