پارک جنگلی النگدره

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/10/04
بازدید: 998
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک جنگلی النگدره، که به عنوان  یکی از 7 جاذبه  برتر گردشگری ایران و شاخص ترین پارک جنگلی شمال کشور شناخته شده است دارای مساحتی در حدود 185 کیلومتر و چشم انداز های بی نظیری می باشد. هوای این جاذبه ی گردشگری از بقیه نقاط شهر در حدود 10 درجه خنک تر می باشد . از ویژگی های این پارک جنگلی می توان به رودخانه، چشمه ها و پوشش گیاهی ویژه اشاره کرد.

النگدره به چه معناست

یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید معنای واژهی النگدره است. در جست و جو های فراوان به نتیجه ی قطعی معنای این واژه نرسیدیم و به احتمال زیاد النگدره تنها نام پارک جنگلی ای در استان گلستان می باشد در میان مناطق مسکونی قرار گرفته است.

 

پارک جنگلی النگدره گرگان

 

پارک جنگلی النگدره کجاست

پارک جنگلی النگدره یکی از محبوب ترین نقاط ایران برای گردشگری به خصوص در فصل های تابستان و بهار گرگان می باشد. از ویژگی های دلربای گرگان می توان به طبیعت سرسبز،آب و هوای پاکیزه و دریای فوق العاده اشاره کرد. یکی از جاذبه های طبیعی گرگان که در تمامی فصول سال چهره زیبای متفاوتی از خود نشان می دهد پارک النگدره می باشد. از این جاذبه ی گردشگری هر ساله گردشگران زیادی بازدید می کنند و از زیبایی های بی نظیر آن لذت می برند.

مشخصات پارک جنگلی النگدره

برای بازدید از این پارک جنگلی جذاب باید از مرکز شهر گرگان دور شده به سمت جنوب غربی برویم، در این قسمت از گرگان، نزدیک به پارک جنگلی ناهارخوران، طبیعت جنگلی تماشایی جای گرفته است. النگدره یکی از شاخص ترین پارک های جنگلی ایران می باشد و از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری گرگان محسوب می شود. درختان بلند قامت و گذر رودخانه از میان این پارک، آب و هوای این مکان را بسیار خنک و دلچسب نموده است. النگدره از جمله جاذبه های چهار فصل می باشد که در فصول مختلف سال زیبایی های متفاوتی را به رخ بازدید کنندگان می کشاند. می توان از پاییز به عنوان فصل هزار رنگ این پارک جنگلی یاد کنیم.

 

چهار فصل در پارک النگدره

 

تفریحات و دیدنی های پارک جنگلی النگدره

این پارک جنگلی جاذبه های دیدنی و تفریحات گوناگونی دارد که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

جاده چوبی (سلامت)

یکی از زیباترین لذت ها که موجب افزایش انرژی و پیدایش حال خوب می شود، پیاده روی  در جنگل های سرسبز و انبوه می باشد به ویژه اگر در این پیاده روی مسیر مقابل شما دارای مناظر متنوع  و امکانات لازم برای پیاده روی باشد. گردشگران می توانند در جاده ای که سراسر جنگل النگدره را به هم وصل نموده پیاده روی نمایند یا از جاده چوبی که ایمن تر می باشد و از میان جنگل گذر کرده است برای تماشای حداکثر زیبایی استفاده نمایند. یکی از تعابیری که مسئولان گرگان در نظر گرفته اند محدودیت تردد خودرو در روزهای زود از ساعت 6 الی 18 در جاده النگدره می باشد که گردشگران می توانند با ایمنی کامل در جاده جنگل النگدره به پیاده روی بپردازند.

 

مسیر چوبی جنگل النگدره

 

چشمه ها و رودخانه قلاشی

یک از جذابیت های چشم نواز النگدره رودخانه قلاشی و سه چشمه کنار آن می باشد. به هنگام گشت و گذار در این پارک جنگلی به اوسط این جنگل که می رسید صدای طراوت بخش جوش و خروش آب به گوش شما میرسد که مربوط به رودخانه قلاشی می باشد. این رودخانه زیبایی و خنکی خاصی به این پارک بخشیده است که از میان درخت های این جنگل عبور می کند.

 

رودخانه ی قشلاق در اویل پاییز

 

کمپ زدن و گشت و گذار

اگر به گرگان سفر کردید خود را از دیدن زیبایی النگدره محروم نکنید. وسایل پیک نیک رفتن از جمله تنقلات، غذا و زیرانداز و چایی را بردارید و به همراه دوستان یا خانواده، آماده شوید که نهایت لذت و تفریح را تجربه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در پیک نیک و تفریح شما به طبیعت آسیبی وارد نشود و از گشت و گذار و بازی های دوستانه لذت ببرید. این پارک جنگلی دارای محیطی مناسب برای بازی کودکان می باشد که فرزندان شما می توانند در این محیط خوشحال باشند و به بازی بپردازند.

لذت عکاسی 

در سفر به پارک النگدره نمی توان به راحتی از کنار جلوه های شگفت انگیز این مکان  گشت و یکی از بهترین سوغات هایی که میتوانید همراه خود بیاورید عکس هایی زیبا در این منطقه است. در تمامی فصول سال می توان مناظر بسیار زیبایی در النگدره مشاهده کرد که البته خیلی ها بر این باورند که پاییز زیباترین فصل این جنگل می باشد.

 

مکا های دیدینی جنگل النگ دره

 

امکانات پارک جنگلی النگدره

پارک النگدره امکانات مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده است از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برق رسانی

  • زمین ورزش

  • منطقه کمپین

  • باربیکیو

  • ماشین های برقی

  • گشت های نیروی انتظامی

  • ساختمان های نگهبانی

اقامت در پارک جنگلی النگدره

برای اقامت در ای پارک می توانید از منطقه ای که برای کمپ زدن و پیک نیک تدارک دیده شده استفاده نمایید. البته اگر علاقه ای به کمپ زدن در طبیعت ندارید می توانید از اقامتگاه ها و مسافرخانه های شهر گرگان استفاده نمایید.

پوشش گیاهی این منطقه شامل :  بید، لرگ، ممرز، درختان و گیاهان انجیلی، توسکا، افرا، بلوط، شیردار و خردمندی می باشد.

 

پادشاه فصل های النگدره

 

آدرس پارک جنگلی النگدره

برای دیدن این پارک جنگلی زیبا و شگفت انگیز باید به استان گلستان و شهرستان گرگان سفر نمایید. در 5 کیلومتری جنوب غربی گرگان بعد از بلوار ناهارخوران باید وارد جاده فرعی جنگل النگدره شوید تا پس از گذراندن مسافت کوتاهی به این پارک جنگلی برسید. به این نکته توجه داشته باشید برای افزایش امنیت گردشگرانی که قصد لذت بردن از پیاده روی در این جنگل را دارند، روز های زوج از ساعت 6 الی 18 تردد خودرو های شخصی ممنوع می باشد.

کلام آخر:

اگر قصد مسافرت به گرگان را دارید توصیه می کنیم از پارک جنگلی النگدره دیدن فرمایید. این پارک از زیباترین جاذبه های گردشگری گرگان می باشد که یک جاذبه چهار فصل می باشد، در بهار و تابستان میتوان از سرسبزی و خنک بودن این منطقه لذت برد و در فصل پاییز (پادشاه فصل های این جنگل) تجربه ی دیدن جنگلی هزار رنگ را تجربه نمود، نشستن برف به جای برگ بر روی درختان یکی از قشنگ ترین منظره های طبیعت است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر