آبشار وارک لرستان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/23
بازدید: 1416
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا برای سفر خود به دنبال مکانی فوق العاده و جذاب می گردید؟ آبشارهای شهرستان خرم آباد که یکی از زیباترین شهرهای استان لرستان می باشد، زیبایی وصف نشدنی ای به طبیعت این منطقه بخشیده اند.آبشار وارک یکی از زیباترین و بی نظیر ترین آبشارهای استان لرستان می باشد.

 

طبیعت آبشار وارک

 

شهرستان خرم آباد یکی از زیباترین مقصد ها برای گردشگران در فصل های گرم سال است.یکی از مهمترین جذابیت ها برای گردشگران آبشارهای این منطقه می باشد. با سقوط جریان آب از ارتفاع ، با برخورد این جریان با صخره ها و هزار ذره شدن آن ها یک تصویر زیبا و بی نظیر در طبیعت به وجود می آید که هر شخصی را مجذوب خود می کند.

یک از راه های گریختن از گرمای فصل تابستان و لذت بردن از هوای خنک مستقر شدن در کنار آبشارها می باشد. این جاذبه های گردشگری گنجی گرانبها برای فراموشی دمای زیادی هوا هستند، که تجربه ی وصف نشدنی با تصاویر بی نظیر و بکر طبیعت، به همراه صدای جوش و خروش آب را برای شما به ارمغان می آورند.غرب کشور در دامنه های زاگرس بیشترین آبشارهای جذاب ایران وجود دارد.

 

سخره های آبشار وارک

 

لرستان سرزمین آبشار ها

 در استان لرستان در حدود 50 آبشار کوچک و بزرگ شناخته شده است که بیشتر این آبشار ها بر روی مسیر رودخانه های استان لرستان می باشند.آبشار های هفتگانه ی لرستان که بسیار معروف و بی نظیر می باشند عبارتند از: آبشار تله زنگ یا شوی ، آبشار بیشه، آبشار آب سفید، آبشار نوژیان، آبشار چکان، آبشار سرکانه، آبشار وارک، آبشار افرینه.

ابشار وارک

بدون شک یکی از زیباترین آبشار های لرستان ( سرزمین آبشارها ) ابشار وارک می باشد. این مسیر رودخانه ای کوچک است که از رودخانه ی بزنوید در ارتفاعات بالا سرچشمه می گیرد و با گذراندن شیب تندی به رودخانه می ریزد. منظره ی زیبای این آبشار هر بیننده ای را مجذوب خود می کند و یکی از مهم ترین ویژگی های این آبشار به وجود آمدن آبشار های کوچک و بسیار جذاب از آبشار اصلی در طول مسیر گذر می باشد.

 

آبشار وارک در خرم آباد

 

آبشار وارک کجاست؟

این آبشار در غرب  گردنه ی نوژیان (جنوب شرقی خرم آباد) قرار دارد که فاصله آن با مرکز خرم آباد 48 کیلومتر می باشد،این آبشار در نزدیکی آبشار نوژیان واقع شده است.

 ویژگی های آبشار وارک خرم آباد

آبشار وارک یک نوع آبشار دوقلو می باشد که ارتفاع آن به 57 متر می رسد. موقعیت جغرافیایی این آبشار E483054 N331303 می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این آبشار همسایگی با استان های خوزستان، چهار محال و بختیاری و اصفهان است. به علت گرم بودن نسبی منطقه پوشش گیاهی این منطقه را درختان بلوط ، انجیر کوهی، گلابی و زالزالک تشکیل داده اند.

این آبشار از دو قسمت سرازیر می شود که سرچشمه اول آن از تخته سنگی به طول 15 متر سقوط کرده و به تخت سنگ دوم رسیده و آبشار دوم را تشکیل می دهد.

آبشار وارک از دوقسمت تشکیل شده است که قسمت اول در فصل های کم بارش حدود 7 متر ارتفاع و 12 متر عرض دارد و قسمت دوم حدود 16 متر ارتفاع و 6 متر عرض دارد.بیشینه ی ارتفاع این آبشار به 57 و عرض آن به 50 متر میرسد.

 چگونه به آبشار وارک برویم ؟

اقامتگاه های بوم گردی در در اطراف منطقه ی وارک برای گردشگران مهیا شده است.مسیر رسیدن به آبشار از روستای وارک 1 ساعت پیاده روی می باشد.اما اگر از شهر قصد رفتن به این منطقه را دارید، این آبشار تا سه راهی پلیس راه بروجرد خرم آباد  40 کیلومتر فاصله دارد. از پلیس راه باید 14 کیلومتر در کمربندی خرم آباد به سمت جنوب رانندگی کرده تا بار دیگر با یک سه راهی رو به رو شوید.

در این سه راهی تابلوی راهنمای رفتن به سمت آبشار نوژیان مشخص می باشد، مسیر آبشار وارک هم از همین مسیر می باشد که بعد از طی نمودن چند کیلومتر بار دیگر با سه راهی جدیدی رو به رو می شوید.سمت چپ این سه راهی به آبشار نوژیان منتهی می شود و سمت راست تان به وارک، بعد از گذراندن چندین کیلومتر دیگر جاده کوهستانی می شود و طبیعت جنگلی با درختان بلوط در مقابل چشم شما خودنمایی میکند.

در حدود 5 کیلومتری مانده تا آبشار دیگر نمی توانید با ماشین به مسیر خود ادامه دهید و باید ماشین خود را پارک کرده و با پیاده رفتن در این مسیر بسیار دیدنی از سفر خود لذت ببرید.

 

طبیعت آبشار وارک لرستان

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر