غار کارائین آنتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/21
بازدید: 3234
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

غار کارائین که با نام غار کارین نیز مشهور است، در روزگاران قدیم محل زندگی انسان‌های پیش از تاریخ بود. باستان‌شناسان از دوران پارینه سنگی زیرین و میانی یافته‌های زیادی کشف کرده‌اند. تعدادی از این یافته‌ها در موزه‌ای در معرض دید گردشگران قرار دارد. در ادامه به معرفی بیشتر این غار خواهیم پرداخت.

مشخصات غار کارائیب

غار کارائین کجاست؟

 غار کارائین یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که مسافران علاقه زیادی به بازدید از آن دارند. این غار در 27 کیلومتری شهر آنتالیا و شرق کوه چان واقع شده است. این غار که قدمت 25000 ساله دارد محل سکونت انسان های زیادی بوده است و بر روی کوهی در مسیر ترمسوس قرار دارد و باید بخشی از مسیر که 480 پله دارد پیاده روی کنید.

مشخصات غار کارائین آنتالیا

غار کارائین یکی از قدیمی‌ترین غارهایی است که می توان در ترکیه به آن سر زد. اگر بدانید که این غار متعلق به دوران پارینه سنگی است، مکان‌های بسیار کمی بر روی زمین وجود دارد که قدمت سکونت انسان در آن‌ها به چندین هزار سال باز گردد. پس اگر قصد دارید تا یکی از قدیمی‌ترین غارهای ترکیه را ببینید، باید سری به آنتالیا بزنید. فضای ترسناک این غار برای بیشتر گردشگران و مسافران یک جاذبه منحصر به فرد محسوب می‌شود. آن‌هایی که عاشق ماجراجویی در دل غارهای تاریک و مخوف هستند، بازدید از غار کارائین را بسیار لذت‌بخش خواهند دانست. 

زمانی که پاهایتان را داخل غار می‌گذارید، آب‌و‌هوای مطلوب و خنک آن، روح و روانتان را تازه می‌کند. حتی در فصل‌های گرم سال و فصل‌هایی که دمای هوا به زیر صفر می‌رسد، این غار آب و هوای مطلوبی دارد و بازدید از آن می‌تواند برایتان بسیار لذت بخش باشد. از آب‌و‌هوای مطلوب و دلپذیر این غار که بگذریم، به کاربرد جذاب کارائین در روزگاران گذشته می‌رسیم. این غار در گذشته به عنوان انبار آذوقه مورد استفاده قرار گرفته است تا مواد غذایی از باد و باران در امان باشند. افراد معمولا از این غار به عنوان انبار مواد غذایی استفاده می‌کردند. غار کارائین دو ورودی مجزا در خود دارد. این دو ورودی با نور خورشید روشن می شوند و در نهایت به سه تالار به هم پیوسته می‌رسند. 

مشخصات غار کارائین

بهترین زمان سفر به آنتالیا - کدام فصل سال به شهر ساحلی آنتالیا سفر کنیم؟

تاریخچه غار کارائین آنتالیا

غار کارائین در گذشته محل زندگی مردم آنتالیا بوده است و مردمان غار روزهای زیادی را در این غار زندگی کرده‌اند. البته ناگفته نماند که مردم این منطقه از آن به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند و تنها در زمان حمله دشمن و بلایای طبیعی و... برای زندگی به این غار پناه می‌بردند. این غار محل مناسبی برای پناهجویی در گرمای شدید و سرمای شدید محسوب میشد. بعلاوه اطراف غار محوطه مناسبی برای کشاورزی بود و به راحتی می‌شد علاوه بر پناه گرفتن با استفاده از کشاورزی امرار معاش کرد.

غار کارائین

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

موزه غار کارائین

درب ورودی غار را که رد می کنید، موزه کوچکی نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند. در ابتدا ممکن است از دیدن این موزه شوکه شوید، اما زمانی که ببینید اشیای تاریخی و آثار باستانی که قدمت آن ها به 160 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. در این بخش از غار نگهداری می شوند، شگفت زده خواهید شد. این غار موقعیتی استراتژیک داشته است زیرا تا سال های متمادی توانسته بود از دید دشمنان مخفی بماند. شاید به همین دلیل بوده است که کمتر کسی از وجود آن اطلاع داشته است. طبق تحقیقاتی که باستان شناسان در این ناحیه انجام داده اند، دریاچه‌ای در این ناحیه روان بوده است که که در حال حاضر  با سنگ های آهکی پوشیده شده است.

زمانی که خودتان را به این ناحیه جذاب و مرموز می‌رسانید، با جاذبه‌های دیگری که در نزدیکی غار هستند هم رو به رو خواهید شد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به صومعه‌هایی اشاره کرد که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. کمی که از ورودی غار دور می‌شوید، چندین اتاق بزرگ با سقف‌ها و دیوارهایی که با چراغ‌هایی روشن شده‌اند نظرتان را به سمت خود جلب می‌کند. در بالای یکی از ستون‌هایی که می‌بینید، تصویری حک شده است که به نظر ادای احترام به قهرمان ترکیه یعنی آتاتورک است. در محوطه غار نیز باستان شناسانی را خواهید دید که در حال حاضر مشغول به حفاری و بررسی این منطقه هستند. اگر به موضوعات تاریخی و فعالیت‌های این چنینی علاقه دارید می‌توانید از نزدیک شاهد کار باستان‌شناسان هم باشید.

غار کارائین

لوازم مورد نیاز به هنگام ورود به غار کارائین

از آنجایی که مسیر پیش روی شما کوهستانی و پر از سنگ است، برای صعود به کوه کفش و لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشید. در فصل‌های گرم سال نیز بهتر است از ضدآفتابی که به همراه دارید استفاده کنید تا مشکلی برای پوست تان پیش نیاید. داخل غار به کمک نورافکن های متعددی که در آن گنجانده شده روشن است، اما بهتر است با خود چراغ قوه به همراه داشته باشید. از آنجایی که ممکن است داخل غار به دلیل رطوبت لیز باشد، مراقب خودتان باشید تا زمین نخورید.

ساعات کار غار کارائین آنتالیا

غار کارائین از ماه آپریل تا اکتبر، هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 عصر باز است. اگر مایلید تا در ماه اکتبر تا ماه مارس به این ناحیه سفر کنید، باید ساعت 8.30 تا 17 عصر را برای بازدید از این غار انتخاب کنید. گردشگرانی که قصد بازدید از این مجموعه را دارند می‌توانند در تمام طول هفته با تهیه بلیط ورودی از این مکان دیدن کنند.

ساعت کار بازدید از غار کارائین

مسیر دسترسی به غار کارائین

غار کارائیب در قسمت شمالی آنتالیا قرار دارد. برای رسیدن به غار کارائین، باید از طریق بزرگراه بوردور- کورکوتلی راهی این غار شوید و در میانه راه در سمت راست تان جاده‌ای را که به سمت کارائین می‌رود را در پیش بگیرید. اگر با تور آنتالیا به سفر رفتید به راحتی با استفاده از  تاکسی می‌توانید راهی این غار شوید. البته در نظر داشته باشید بعد از پیاده شدن از ماشین باید 15 تا 20 دقیقه پیاده روی کنید تا به مقصد برسید. اگر با ماشین کرایه‌ای در ترکیه می‌خواهید به این جاذبه گردشگری بروید مراقب باشید راه را گم نکنید زیرا تابلوهای راهنما کم بوده و مسیر شیب تندی دارد.

مسیر دسترسی به کارائین

هزینه بازدید از غار کارائین آنتالیا

در نزدیکی پارکینگ، باجه بلیت فروشی را خواهید دید که با پرداخت 5 لیر برای هر نفر، می‌توانید سری به این غار زیبا بزنید. بعد از اینکه بلیت تان را تهیه کردید، باید مسیری شیب دار را به مدت 10دقیقه طی کنید تا به بالای کوه برسید و از آنجا به داخل غار کارائین بروید. 
سخن پایانی
 سفر به آنتالیا می تواند شما را با جاذبه های تاریخی و تفریحی متعددی آشنا کند. اگر تصمیم گرفته‌اید چند روزی را از روزمرگی‌های خود فاصله بگیرید و به سفر بروید سر‌زدن به آنتالیا را فراموش نکنید. در کنار همه جاذبه‌هایی که این شهر دارد، بازدید از غار کارائین تجربه نوینی برایتان خواهد بود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر