جنگل لفور

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/06/24
بازدید: 1165
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جنگل ها در سراسر جهان مهم ترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی محسوب می شوند. بسیاری از انسان ها از کمترین فرصت ممکن استفاده می کنند و راهی جنگل های مختلف در نقاط دور و نزدیک می شوند. جنگل ها فضای بکری دارند و می توانند با آب و هوای مطبوع انسان را از قید مشغله های ذهنی رها سازند.
انسانِ امروز فاصله بسیار زیادی با طبیعت واقعی و جنگل ها گرفته است. زندگی شهری در اغلب مناطق جهان از مناطق پرهیجان جنگل ها دور بوده و به همین علت باید روش های مناسبی جهت مسافرت و گردشگری به مناطق جنگلی فراهم شود.

 

جنگل گلستان - عکس های بی نظیری از جنگل گلستان را می توانید در لینک مشاهده کنید.


اگر منطقه خاصی از جنگل های داخلی را انتخاب کرده اید، می توانید به دو صورت کاملا شخصی و یا از طریق تورهای طبیعت گردی راهی این مناطق شوید. اگر منطقه مورد نظر پرطرفدار باشد، امکانات مناسبی جهت انتقال مسافران به آن جا فراهم شده است، بنابراین سفر از طریق تورهای طبیعت گردی را پیشنهاد می دهیم. یکی از زیباترین جنگل های ایران که می توانید در تمامی ایام سال از آن دیدن کنید جنگل لفور نام دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با این جنگل زیبا در اختیار شما قرار دهیم.

 

جنگل لفور


معرفی جنگل لفور

لفور یکی از زیباترین جنگل های ایران در شمال کشور است که قدمتی 40 میلیون ساله دارد. لفور در بخش شمالی استان مازندران قرار دارد و یکی از مناطق سوادکوه به شمار می رود که با بیش از 80 نوع گونه گیاهی و به علت چشمه های طبیعی شهرت بسیاری یافته است. ناگفته نماند که این جنگل با رودهای طولانی و آبشارهای کوچک و بزرگ معروف شده است. 
در سراسر منطقه حفاظت شده این جنگل می توانید روخانه های خروشان و آرام و آبشارهای متعدد را نظاره گر باشید. برخی از این آبشارها از دل کوهستان ها پایین می آیند و برخی دیگر در جریان رودخانه تشکیل شده اند، اما راز قدمت 40 میلیون ساله جنگل لفور، به درختان و جنگل های هیرکانی تعلق دارد.
در اطراف این جنگل روستاهای بسیار زیادی شکل گرفته اند که مجموع آن ها منجر به شکل گیری یک دهستان بزرگ در استان مازندران با نام دهستان لفور شده است. مساحت دهستان و جنگل های لفور به هشت هزار هکتار می رسد. بنابراین می توان حدس زد با یک منطقه گسترده و بسیار بزرگ رو به رو هستیم.

 

تفریحات جنگل لفور

تفریحات و امکانات جنگل لفور

در جنگل لفور شرایط مناسبی جهت طبیعت گردی و پیاده روی وجود دارد. آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع و دل چسب است. می توانید همراه خانواده و دوستان خود در این منطقه چادر بزنید و یا به بازی در نقاط مسطح و هموار بپردازید.
شما می توانید دوربین عکاسی خود را برای عکس برداری از مناظر بسیار زیبای این منطقه آماده نموده و اگر به دنیای هنر علاقمند هستید، ساعت ها به عکاسی در این منطقه بپردازید. آب تنی و شنا در قسمت هایی از رودخانه ها که عمق مناسبی دارند نیز یک پیشنهاد مناسب است. 
در این میان رستوران ماهی لفور مهم ترین مکان رفاهی و امکانات خدماتی است که در منطقه لفور قرار داشته و شما می توانید تجربه یک ماهی کباب خوشمزه را در این منطقه به دست آورید. همچنین بسیاری از آشپزهای محلی انواع آش ها و غذاهای شمالی را در مسیر این جنگل عرضه می کنند.

 

جنگل لفور

 

جاذبه های گردشگری در منطقه لفور

اگر به جنگل لفور بروید، علاوه بر گشت و گذار در این منطقه جنگلی می توانید از مناطق ذیل نیز بازدید کنید:
-    سد البرز
-    آبشار گزو
-    امامزاده گزو
-    پل ورسک
-    پارک گرو

 

جنگل لفور


بهترین زمان برای مسافرت به جنگل لفور

بهترین زمان مسافرت به یک منطقه از دیدگاه افراد متفاوت است. آن زمان که دیگری هوای بهاری و جنگل های سرسبز را مناسب می داند، ممکن است فرد دیگری با توجه به روحیات خود جنگل های نارنجی پاییزی و یا حتی هوای سرد و برفی زمستان را انتخاب کند.
اگر چندان نگران هزینه های مسافرت نیستید و در عین حال می خواهید به آب تنی در رودها و حوضچه های این منطقه بپردازید، می توانید در فصل تابستان به جنگل لفور مسافرت کنید. نیمه دوم فصل بهار نیز زمان مناسبی است.

 

آلوده ترین جنگل دنیا - چرا جنگل سرخ را آلوده ترین جنگل دنیا می نامند؟


تعطیلات نوروز هزینه مسافرت شما را به شمال افزایش می دهد، با این حال کیفیت خدمات رفاهی به شدت افزایش میابد و آب و هوای مطبوع تری در منطقه جریان دارد. فصل پاییز نیز دمای هوا مناسب است و در مقایسه با نیمه اول سال هزینه های کمتری را تقبل خواهید کرد، با این حال ارزان ترین ماه های سال جهت مسافرت به شمال و بازدید از جنگل لفور، فصل زمستان است.

 

جنگل لفور در مازندران

 

اطلاعات سفر به جنگل لفور

برای رفتن به منطقه لفور، باید از سمت فیروزکوه و پل سفید به سمت شیرگاه رفته و راه جنگل را در کناره مسیر سد البرز ادامه دهید. بعد از سد البرز تقریبا 2 ساعت جاده خاکی است و شما پس از پیمودن این مسیر می توانید به جنگل سرسبز لفور برسید. نقشه های بسیاری به صورت چاپی و یا آنلاین در خصوص این منطقه وجود دارد که بهتر است در طول تفریح و گشت و گذار از آن ها استفاده کنید. 
یکی از مهم ترین مسائلی که باید در این سفر به خاطر داشته باشید، این است که کفش مناسب می تواند خاطره یک مسافرت دلچسب را برای شما رقم بزند. به همراه خود وسایل ضروری همچون آب، غذا، دارو و لباس به همراه داشته باشید. 
دسترسی به امکانات و خدمات رفاهی در صورتی که در قلب جنگل قرار گرفته باشید دشوار است. سعی کنید تمامی وسایل ضروری را به همراه ببرید و در صورت روشن کردن آتش تمامی موازین لازم جهت پیشگیری از آتش سوزی را به کار گیرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر