آبشار لونک

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/04/01
بازدید: 1340
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

زمانی که صحبت از سفر داخلی به میان می‌آید، اولین گزینه‌ای که به ذهن ما ایرانیان خطور می‌کند، سفر به خطه سرسبز شمال است. شمال ایران به دلیل جاذبه‌های طبیعی فراوانی که در دل خود دارد، می‌تواند فرصت بی‌نظیری برای تجربه سفری هیجان‌انگیز باشد. اگر هوس کرده‌اید جنگل‌های سرسبز با درختان سر به فلک کشیده را ببینید و از آرامش دریا بهره‌مند شوید، سفر به شمال همه خواسته‌هایتان را بر آورده خواهد کرد. استان گیلان یکی از پر رونق‌ترین استان‌های شمالی ایران محسوب می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی همچون آبشارها و جنگل‌ها توانسته است دل مسافران را از  آنِ خود کند. یکی از همین آبشارها، آبشار لونک سیاهکل است. در این مقاله از سایت لحظه آخر، قصد داریم به طور مختصر به بررسی این آبشار بپردازیم. پس همراه ما باشید.

 

لونک

 

آبشار لونک، آبشاری مسحور کننده در استان گیلان

آبشار به عنوان جاهای دیدنی استان گیلان معرفی می‌شود و ارتفاع آن از سطح دریا 476 متر است. این آبشار بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد و نظر گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. آبشار لونک  از دو آبشار تشکیل شده و این دو آبشار کنار هم قرار دارند. آب این آبشار زیبا و رویایی بعد از 6 متر به حوضچه خود ریخته می‌شود و حدود 20 متر عرض و پهنا دارد. در کنار این آبشار می‌توانید بایستید و زیباترین عکس‌ها را به یادگار ثبت کنید. این آبشار در دل پارک جنگلی لونک قرار دارد. اطراف این آبشار را درختان فرا گرفته‌اند تا فضایی مسحور کننده برای توریست‌های خارجی و گردشگران داخلی به وجود بیاورند. زیبایی این آبشار به قدری می‌باشد که می‌توانید ساعت‌ها خیره آن بشوید و از صدای آب آبشار که با شدت به پایین فرود می‌آیند، آرامش بگیرید.

 

لونک

 

آبشار لونک کجاست؟

زمانی که با تور شمال به این خطه سرسبز سفر می‌کنید، گزینه‌های مختلفی برای کاوش خواهید داشت. از جنگل‌های سرسبز گرفته تا جاذبه‌های تاریخی مختلفی که در این ناحیه خودنمایی می‌کنند، همه چیز برای یک سفر بی‌نظیر آماده خواهد بود. در میان همه جاذبه‌های منحصر به فردی که در شمال و به خصوص استان گیلان وجود دارد، آبشاری جلوه‌گری می‌کند که زیبایی‌های آن شهره خاص و عام است. این آبشار، آبشار لونک نام دارد و در 25 کیلومتری سیاهکل به دیلمان، در پارک جنگلی لونک واقع شده است. فاصله تهران تا آبشار لونک در سیاهکل، حدود 353 کیلومتر است. یعنی برای رسیدن به این ناحیه سرسبز باید 5 ساعت در راه باشید. فاصله این آبشار از رشت یک ساعت و از سیاهکل نیز نیم ساعت می‌باشد. 

 

گیلان - با این استان تماشایی بیشتر آشنا شوید.

 

جاذبه‌های اطراف آبشار لونک

آبشار لونک سیاهکل یکی از زیباترین آبشارهای دوقلوی ایران محسوب می‌شود که زیبایی بی‌نظیری دارد و چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود جذب می‌کند. پهنای این دو آبشار در فصولی که بارندگی داشته باشیم، به 20 متر هم می رسد و آب آن به رودخانه شمرود می‌ریزد. زمانی که با تور شمال به این خطه سفر می‌کنید، باید خودتان را برای دیدن جاذبه‌های متنوعی که در آن قرار گرفته است آماده کنید. در کنار مسیر رویایی و درختان سر به فلک کشیده کنار آبشار، جاذبه‌های دیگری هم انتظار شما را می‌کشد. 

اگر به سمت دیلمان بروید و 6 کیلومتری از آن دور شوید به یک دشت پر از شقایق خواهید رسید که زیبایی‌های آن با کلمات و واژه‌ها قابل وصف نیست. برای دیدن دشت سوسن چلچراغ نیز باید یک ساعت از دیلمان دور شوید. همین دو دشت به تنهایی برای جذب هر مسافری کافی خواهند بود. یادتان باشد خرداد ماه بهترین زمان برای سفر به این ناحیه است، زیرا دشت پر از گل‌های شقایق و سوسن چلچراغ می‌شود و چشم هر بیننده ای را می‌نوازد. حالا که مسیرتان به سمت سیاهکل افتاده است، می‌توانید در 5 کیلومتری آن ،کاروانسرایی به نام تی تی کاروانسرا را پیدا کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این اثر تاریخی از دوره کیاییان برای ما به یادگار مانده است و  از سنگ و ساروج ساخته شده و گنبد آجری بی‌نظیری دارد. 

 

دشت شقایق

 

منطقه جنگلی لونک که آبشار لونک درون آن قرار دارد، خود از مکان‌های دیدنی این آبشار محسوب می‌شود. در این پارک جنگلی امکانات رفاهی خوبی نظیر سرویس بهداشتی، منقل، آب آشامیدنی، آلاچیق و رستوران دارد. پوشش گیاهی این منطقه شامل درختانی مانند ممرز، توسکا، راش و انجیری می‌باشد.

 

منطقه جنگلی لونک

 

بهترین زمان بازدید از آبشار لونک

بهار که از راه می‌رسد، طبیعت نیز جان دوباره‌ای به خود می‌گیرد. انگار همه چیز در فصل بهار دست به دست هم می‌دهند تا مناظر بی‌نظیری خلق کنند و انسان‌ها را با زیبایی‌هایشان مسحور نمایند. برای اینکه بتوانید زیبایی آبشار لونک و جاذبه‌های دیگری که در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند، را ببینید و درک کنید، بهتر است فصل بهار را برای سفر به این ناحیه انتخاب نمایید. در فصل بهار برف‌ها آب می‌شوند و آبشار پر از آب شده و می‌خروشد. تابستان نیز فرصت بی‌نظیری برای سفر به این ناحیه خواهد بود، زیرا مناطق نزدیک آبشار رخت سبز بر تن می‌پوشند و روح و روانتان را صیقل می‌دهند. برای آن‌هایی که اهل ماجراجویی هستند، زمستان هم می‌تواند فرصتی برای سفر باشد، هر چند در آن وقت سال دیگر خبری از درختان سرسبز و سر به فلک کشیده نخواهد بود.

 

لونک

 

دسترسی به آبشار لونک

اگر قصد دارید تا از تهران به آبشار لونک در سیاهکل سر بزنید، بهترین کار این است که اتوبان کرج را انتخاب کنید، تا نزدیکی رشت به راهتان ادامه دهید و سپس مسیرتان را به سمت سیاهکل تغییر دهید. حالا می‌توانید وارد مسیر رشت و دیلمان شوید. کافی است 21 کیلومتر به سمت جلو حرکت کنید تا آبشار و جنگل لونک را با چشمان خود ببینید.

 

آبشار شوی - بزرگترین آبشار ایران و خاورمیانه را بشناسید. 


 حرف آخر
سفر به شمال تجربه‌های منحصر به فردی در اختیار شما قرار می‌دهد. همه آن هایی که به این خطه سرسبز سفر کرده‌اند این حرف را تایید می‌کنند. در میان همه جاذبه‌هایی که در این ناحیه وجود دارد، آبشاری خودنمایی می‌کند که به آن آبشار لونک می‌گویند. در این مقاله تلاش کردیم به طور مختصر به بررسی آبشار لونک سیاهکل و جاذبه‌های آن بپردازیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر