کاسه سلخ قشم

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/18
بازدید: 3798
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر شما عاشق سفر کردن و کشف جاهای دیدنی متفاوت و خاص هستید پیشنهاد می‌شود حتماً یک سفر به جزیره قشم بروید. جزیره قشم یکی از بزرگ‌ترین جزایر ایران و خلیج‌ فارس است که مکان‌های دیدنی بسیاری را شامل می‌شود. این جزیره آثار طبیعی، تاریخی، باستانی و فرهنگی بسیاری دارد. کاسه سلخ قشم یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره زیبای قشم است که سالانه بسیاری از افراد برای دیدن این روستا راهی قشم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به معرفی روستای کاسه سلخ و مکان‌های دیدنی، فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم این روستا بپردازیم.

کاسه سلخ قشم

تور قشم - محبوب ترین پکیج تور قشم؛ قیمت های باور نکردنی + خدمات عالی و آفر ویژه

آشنایی با کاسه سلخ قشم

روستای کاسه سلخ یکی از روستا‌های جزیره قشم است. این روستا جمعیتی بالغ بر 220 نفر دارد و از وسعت و پهنای زیادی برخوردار است. مردم این روستا امرار معاش خود را از طریق صید ماهی و فروش صنایع ‌دستی انجام می‌دهند. این روستا دارای مکان‌های دیدنی بسیاری است. علاوه‌ بر این مردم این روستا دارای فرهنگ و آداب خاصی هستند. این‌ امر باعث می‌شود تا این روستا به یکی از مکان‌های بسیار دیدنی در قشم تبدیل شود. پیشرفت صنعت گردشگری و توریست در روستای کاسه سلخ می‌تواند کمک بسیاری به رشد اقتصادی این روستا کند.

جاهای دیدنی روستای کاسه سلخ کدامند؟

روستای کاسه سلخ دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است. جاهای دیدنی روستای کاسه سلخ قشم می‌تواند تجریه‌ای متفاوت از دیدار شما به طبیعت را به ارمغان بیاورد. در این بخش از مطلب قصد داریم به معرفی برخی از جاهای دیدنی این روستا بپردازیم.

کوه‌های کاسه سلخ

یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای روستای کاسه سلخ کوه‌های آن است. این روستا هیچ نوع پوشش گیاهی ندارد. کوه‌ها و تپه‌های این روستا بر اثر انجماد گدازه‌های جوشیده از زمین تشکیل شده است. کوه‌های این منطقه هیچ شباهتی به کوه‌های محل زندگی شما ندارد و شکل آن‌ها کاملا فرق دارد. به طوری که با رفتن به این منطقه شما فکر می‌کنید به سیاره‌ای دیگر سفر کرده‌اید.

کوه کاسه سلخ

بهترین زمان سفر به قشم - اطلاع از بهترین زمان سفر به قشم بر اساس آب و هوا، خرید کردن و ... !

بام قشم در روستای کاسه سلخ

بام قشم یکی از فلات‌های دیدنی در جزیره قشم است که بخشی از ژئوپارک (ژئوپارک به مناطقی گفته می‌شود که پدیده‌های زمین ‌شناسی، باستان‌ شناسی و بوم شناسی در آن وجود دارد) قشم محسوب می‌شود. هر چه شما مسیری بالاتر را به بام قشم بروید منظره‌ای زیبا و شگفت‌انگیزتر را مشاهده خواهید کرد. بام قشم بین دو روستای طبل و سلخ قرار گرفته است.

چشمه های کاسه سلخ در قشم

همانطور که پیش‌تر بیان شد کاسه سلخ منطقه‌ای بیابانی و خالی از پوشش گیاهی است. با این حال روستای کاسه سلخ شامل چشمه‌های آب شیرین پراکنده زیادی می‌شود. علاوه‌ بر این یک چشمه گوگردی نیز در این روستا وجود داشته که آب این چشمه خاصیت درمانی دارد.

آدرس کاسه سلخ قشم

غار نمکی کاسه سلخ

غار نمکی سلخ که به آن غار نمکی قشم می‌گویند، از دیگر جاذبه‌های روستای کاسه سلخ است. این غار یکی از عمیق‌ترین غارهای موجود در دنیا بوده که عمقی 100 متری دارد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد دارید در سفر خود ماجراجویی داشته باشید پیشنهاد می‌شود حتما از غار نمکی کاسه سلخ دیدن کنید.

درباره فرهنگ مردم کاسه سلخ

فرهنگ مردمی که در روستای کاسه سلخ زندگی می‌کنند نیز می‌تواند موردی باشد که گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب کند. عده‌ای بعد از سفر به این روستا می‌گویند که فرهنگ و روش زندگی مردم این روستا به هندی‌ها شباهت زیادی دارد. 
اگر می‌خواهید بیشتر با آداب و رسوم مردم این منطقه آشنا شوید بهتر است در ایام نوروز از این روستا دیدن کنید. از جمله آیین و جشن‌هایی که مردم این روستا برگزار می‌کنند می‌توان به جشن‌های نوروز، تیرگان، رفع بیماری و رسم‌های زار و لوبن اشاره کرد. یکی از نکات جالب در مورد فرهنگ مردم این روستا و آیین‌هایی که در این منطقه برگزار می‌شود، همراه بودن تمام جشن‌ها و مراسم‌های آن‌ها با موسیقی است. این تلفیق می‌تواند یکی از راه‌های افزایش جذب توریست باشد و باعث پیشرفت منطقه گردد.
بسیار جالب است که بدانید صیادان این منطقه اوایل تابستان صیدی نمی‌کنند و غذاهای دریایی نیز طبخ نمی‌کنند. هدف آن‌ها از این کار، حمایت از آبریان و کمک به ادامه نسل و بقای آن‌ها است. این همه مهربانی و عطوفت را در کمتر جایی می‌توان مشاهده کرد!

جاهای دیدنی قشم - شما میتوانید برای دیدن جاهای دیدنی و معروف جزیره زیبای قشم بر روی لینک کلیک کنید.

آدرس کاسه سلخ قشم

چنانچه تصمیم دارید با یک تور آف خورده قشم به بازدید این روستا بروید، باید به جاده شهرک گورزین به سلخ رفته و مسیر خود را ادامه دهید تا به روستای طبل برسید. بعد از آنکه این روستا را پشت سر گذاشتید، می توانید روستای کاسه سلخ را مشاهده کنید.

جمع بندی

روستای کاسه سلخ با داشتن آداب و رسومی از دیار گذشته، گزینه‌ای بسیار عالی برای سفری دل‌انگیز خواهد بود. در این مقاله به معرفی روستای کاسه سلخ قشم و مکان‌های دیدنی آن پرداختیم و ویژگی‌های طبیعی این روستا و فرهنگ مردم آن را بررسی کردیم. اگر قصد دارید که به یک مکان بسیار دیدنی سفر کنید تا یک سفر به یاد ماندنی را در پیش داشته باشید، پیشنهاد ما به شما بازدید از روستای کاسه سلخ است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر