خیابان بغداد استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/05
بازدید: 5730
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استانبول یکی از شهر های زنده دنیا است که سفر به آن و تجربه گشت زدن در خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد آن می تواند تجربه منحصر به فردی برای هر فردی باشد. این شهر زیبا، از دو بخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده است. شاید با شنیدن این دو نام فکر کنید که بین این دو قسمت تفاوت چشمگیری از نظر ساختمان ها یا خدمات شهری و از این دست مسائل وجود دارد، اما در واقع اینگونه نیست و این دو بخش چنین تفاوت هایی ندارند. در بخش آسیایی ساختمان های زیبا و خیابان های لوکس بی نظیر وجود دارد که اگر آن ها را ببینید، دوست دارید ساعت ها در آن خیابان ها قدم بزنید. 

یکی از دیدنی ترین، قدیمی ترین و لوکس ترین خیابان های بخش آسیایی، خیابان بغداد استانبول است. این خیابان دست کمی از خیابان استقلال که در بخش اروپایی واقع شده است ندارد. اگر از قدم زدن در خیابان های لوکس و شیک لذت می برید، زمانی که با تور ترکیه به این کشور سفر کردید، پرسه زدن در خیابان بغداد را فراموش نکنید. در ادامه قصد داریم به معرفی این خیابان و تاریخچه قدمت آن بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید آشنایی بیشتری با این خیابان داشته باشید، از این رو پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید. 

خیابان بغداد

معرفی خيابان بغداد در استانبول

یکی از خیابان های قدیمی شهر استانبول، خیابان بغداد است. این خیابان حدود 400 سال قدمت دارد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، خیابان بغداد در بخش آسیایی این شهر واقع شده است و طول آن 14 کیلومتر است. اغلب فروشگاه های بزرگ که بیشتر به فروش عمده مشغولند، در بخش آسیایی فعالیت دارند. این خیابان موازی دریای مرمره ساخته شده است و در آن کافه ها، رستوران ها و بوتیک هایی قرار دارند که می توانند یک روز کامل وقت شما را به خود اختصاص دهند. علاوه بر این ها، در این خیابان مراسم های جالبی نیز در بعضی روز های خاص برگزار می شود که می تواند موجبات سرگرمی شما را فراهم کند.

خیابان بغداد از شرق به کادیکوی و از غرب به مال تپ می رسد که هر دو از محله های مشهور استانبول هستند. بسیاری از خرده فروشان و دستفروشان در برخی از روز های هفته در این خیابان محصولاتشان را به فروش می رسانند. مانند الان، در گذشته نیز این مسیر اهداف تجاری و بازرگانی داشته است. اگر آخر هفته ها و روز های تابستان به این خیابان سر بزنید، مردم زیادی را خواهید دید که برای خرید های لوکس به آن وارد شده اند و یا در حال لذت بردن از مناظر و دیدنی های آن هستند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

خیابان بغداد در استانبول ترکیه

جاهای دیدنی خیابان بغداد استانبول

در خیابان بغداد، بوتیک های برند های مختلف اروپایی و کافه رستوران های مدرن وجود دارد. جشن های عمومی و رویداد های فرهنگی مهمی نیز در این خیابان برگزار می شود که برخی از آن ها سنتی است و نظر گردشگران را به خود جلب می کند. خیابان بغداد پر است از چنار های سر به فلک کشیده، از طرف دیگر، این خیابان به دریای مرمره متصل است و همچنین عصر های دلپذیری دارد که ترکیب این سه مورد، گردشگران زیادی را به آنجا می کشاند.   

  • پاشاباغچه: فروشگاه بزرگی است که در خیابان بغداد قرار دارد و در آن لوازم دکوری، کریستالی و شیشه ای وجود دارند. 
  • فروشگاه گیلان: در این فروشگاه جواهرآلات و زیورآلات خاص و دستساز به فروش می رسد که خیلی از آن ها بی نظیر و منحصر به فرد هستند. علاوه بر این محصولات برند های بین المللی نیز در این فروشگاه به فروش می رسد. 
  • فروشگاه بیمن: Beymen یکی از برندهای ترکی مشهور است که پوشاک با کیفیت و لاکچری تولید می کند. علاوه بر محصولات خود بیمن، محصولات برند های مختلف پوشاک که در سراسر جهان محبوب هستند نیز در این فروشگاه به مشتریان ارائه می شود. 
  • کتابفروشی D&R: یکی از کتابفروشی های بی نظیر استانبول در این خیابان قرار دارد. اگر اهل کتابخوانی هستید، حتما یک سر به این کتابفروشی بزنید، این بازدید می تواند شما را با فضاهای فرنگی استانبول نیز آشنا کند. 

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

خیابان بغداد در استانبول

آدرس خیابان بغداد استانبول

از آنجا که خیابان بغداد در استانبول بسیار مشهور است، کار سختی برای رسیدن به آن جا ندارید. خیابان بغداد و محله هایی که در اطراف آن قرار دارند به راحتی قابل دسترس هستند و شما می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و اتوبوس های دریایی کادیکوی و بوستانچی خود را به این خیابان برسانید. یک قطار شهری در شمال خیابان قرار گرفته است که دسترسی به دیگر نقاط شهر و از دیگر نقاط شهر به خیابان بغداد را آسان می سازد. اگر در میدان تکسیم هتل رزرو کرده اید، می توانید با استفاده از دلموش میدان تکسیم، یا کشتی های اسکله کادیکوی، خود را به این خیابان برسانید. قیمت هر دوی این ها هفت لیر است ولی اگر می خواهید از اسکله کادیکوی خود را به این خیابان برسانید، باید از میدان تکسیم تا آنجا دو ایستگاه مترو سوار شوید. 

راهنمای سفر به استانبول - همه آنچه درباره سفر به استانبول باید بدانید

فروش گل در خیابان بغداد

هتل های خیابان بغداد استانبول

در این خیابان تعداد مناسبی هتل های 5 ستاره و بوتیک هتل قرار دارد که با توجه به بودجه خود می توانید آن ها را رزرو کنید. از جمله هتل های خوب این خیابان، هتل هیلتون گزایاتاگی و هتل ویندهام گرند کالامیش مارینا هستند که هر دوی آن ها پنج ستاره هستند. هتل ویندهام در کنار پارک کالامیش قرار دارد و بسیار شیک و مدرن است. چشم انداز این هتل به سمت دریا است. این هتل دارای دو استخر روباز و یک استخر آب گرم سربسته است و سالن بدنسازی ای مجهز به جدید ترین امکانات در آن در نظر گرفته شده است. 

در اتاق های این هتل، تلویزیون صفحه تخت، پخش کننده آیپاد، چای ساز و قهوه ساز و 2 بطری آب به صورت رایگان قرار دارد. در این هتل ها هم، مانند اغلب هتل های پنج ستاره تعدادی رستوران و کافه قرار دارد. هتل ویندهام با خیابان بغداد 10 دقیقه و با فرودگاه سبیحا گوکجن استانبول 30 کیلومتر فاصله دارد. اگر قبل از خواندن این مقاله تور استانبول خود را ثبت کردید و هتل های میدان تکسیم را رزرو کردید، نگران دسترسی به این خیابان نباشید، چرا که همانطور که در بالا اشاره کردیم دسترسی به این خیابان از میدان تکسیم دشوار و پر هزینه نیست. 

رزرو هتل در استانبول - رزرو آنلاین و آنی هتل‌های استانبول با تضمین بهترین قیمت | برای رزرو هتل و آگاهی از قیمت‌ها کلیک کنید

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر