جنگل ناهارخوران گرگان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/04/28
بازدید: 2456
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جنگل ها همواره یکی از زیباترین مناظر طبیعی به حساب می ‌آیند و افراد با سفر به این مناطق سعی می ‌کنند تا خود را به طبیعت سپرده و از فضای پر هیاهوی شهری کمی آزاد و رها شوند. خوشبختانه کشور ما نیز دارای مناطق جنگلی بسیار زیبایی است. منطقه شمال ایران با وجود مساحت کم، دارای بخش بسیار زیادی از مناطق جنگلی بوده و همین موضوع سبب شده تا آب و هوای این منطقه، با دیگر بخش های ایران تفاوت اساسی داشته باشد. هر یک از این مناطق جنگلی شمال کشور با جلوه فوق العاده خود، افراد بسیار زیادی را جذب می کند. اگر شما نیز علاقه مند هستید تا سری به مناطق جنگلی کشور زده و از این مناطق بسیار زیبا بازدید کنید، جنگل ناهارخوران گرگان را از دست ندهید. این جنگل یکی از زیباترین و خاص ترین مناطق شمال کشور به حساب می آید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با جنگل ناهارخوران گرگان، بهشت گم شده استان گلستان بیشتر آشنا کنیم و در رابطه با این جنگل زیبا توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم پس با ما همراه باشید. 

 

جنگل ناهار خوران گلستان

 


ناهارخوران گرگان، معروف ترین جاذبه گرگان

بی شک جنگل ناهارخوران یکی معروف ترین جاذبه های منطقه شمال کشور به حساب می ‌آید و شما می توانید به راحتی به این جنگل بسیار زیبا سفر کنید. برای رسیدن به این جنگل در حد چند دقیقه رانندگی نیز کفایت خواهد کرد. جنگل ناهارخوران امروزه به شهر بسیار نزدیک شده است، اما در گذشته این منطقه فاصله بسیار زیادی تا شهر داشت، اما حالا با گسترش شهر شاهد همجوار شدن این جنگل با منطقه شهری هستیم. این منطقه بسیار زیبا در روزهای آخر هفته و در تعطیلات مقصد گردشگری بسیاری از مردم به خصوص ساکنین تهران به حساب می‌ آید و افراد برای بازدید و گردش در طبیعت به جنگل ناهارخوران رفته و روز خود را در آن سپری می ‌کنند. این جنگل از جمله جنگل ‌های هیرکانی ایران است که طبق بررسی ‌های صورت گرفته بیش از ۴۰ میلیون سال قدمت دارد. شما می توانید برای یک پیک نیک فوق العاده هیجان انگیز و جذاب به جنگل ناهارخوران سری زده و در آلاچیق های تعبیه شده در این جنگل، پیک نیک خود را برگزار کنید. از زیباترین جلوه های این جنگل زیبا می توان به رودخانه آن اشاره کرد که آب آن از رودخانه زیارت تامین می شود و باعث ایجاد حس و حال فوق ‌العاده ‌ای در جنگل ناهارخوران شده است. 

 

جنگل گلستان - عکس های بی نظیری از جنگل گلستان را می توانید در لینک مشاهده کنید.


جاذبه های جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهارخوران گرگان به خودی خود یک منطقه سرسبز و خوش آب و هوا به حساب می آید و برای بسیاری از مردم ضمن بازدید و بهره بردن از طبیعت زیبای این جنگل از جاذبه های اطراف جنگل ناهار خوران نیز دیدن می کنند. در این بخش قصد داریم تا به بررسی جاذبه های گردشگری نزدیک جنگل ناهارخوران گرگان پرداخته و شما را با جاذبه ‌های این منطقه آشنا کنیم تا در صورتی که شما نیز به گرگان سفر کرده و از جنگل ناهارخوران دیدن نمودید بتوانید با اطلاعات بیشتری در خصوص جاذبه های گردشگری اطراف این جنگل بی نظیر لذت سفر خود به این منطقه دو چندان کنید.  


پارک جنگلی النگدره: یکی از جاذبه ‌های بسیار زیبای اطراف منطقه ناهارخوران گرگان، پارک جنگلی النگدره است. این پارک جنگی بسیار زیبا در یک منطقه قشلاقی واقع شده است و از جنوب تا شمال امتداد پیدا کرده است. در نزدیکی این پارک جنگلی یک رودخانه و سه چشمه آب نیز قرار دارد. اگر به دنبال آن هستید تا به محلی رفته که دمای آن پایین تر از منطقه شهری و آب و هوای مطبوعی داشته باشد، پارک جنگلی النگدره بهترین گزینه برای شما به حساب می ‌آید زیرا در حداقل ترین شکل ممکن، این پارک ۱۰ درجه سانتی گراد نسبت به شهر دمای پایین تری دارد.
روستای زیارت: اگر به واسطه سفر با تور شمال به استان گلستان سفر کرده اید، حتما از روستای زیارت نیز بازدید کنید. این روستا که در ادامه جنگل ناهارخوران گرگان واقع شده است، یکی از مناطق فوق العاده جذاب و خوش آب و هوای استان گلستان به حساب می آید. آب و هوای این منطقه به قدری مطبوع و فوق ‌العاده است که امروزه شاهد آن هستیم که افراد بسیار زیادی به این منطقه آمده و در آن اقدام به ویلا سازی می ‌کنند. 

 

جنگل ناهار خوران گلستان

 


امکانات ناهارخوران گرگان

یکی از مهم ‌ترین تفریحات اکثر مردم در استان گلستان به خصوص مردم گرگان رفتن به جگرکی ها و خوردن این غذای خوشمزه است. شما می توانید در جنگل ناهارخوران گرگان نیز این غذای خوشمزه و فوق العاده را نوش جان کنید. از مهم ترین امکانات فعال در جنگل ناهارخوران می‌ توان به جگرکی ها و رستوران های مختلف و با کیفیت این منطقه اشاره کرد. دو رستوران اکبر جوجه و جگرکی مسعودی از مهم ترین رستوران های اطراف این منطقه به حساب می آیند که می توانید ناهار یا شام دل چسبی را در این دو رستوران میل کنید. از امکانات دیگر جنگل ناهارخوران گرگان می ‌توان به آلاچیق های تعبیه شده در این جنگل اشاره کرد که برای راحتی حال گردشگرانی که به این جنگل سفر می کنند ایجاد شده اند. شما می توانید به راحتی در این آلاچیق ها پیک نیک خود را برگزار کرده و در آن ها استراحت کنید. 


دسترسی به جنگل ناهارخوران

برای دسترسی به جنگل ناهارخوران گرگان لازم است تا در ابتدا وارد شهر گرگان شده و سپس به سمت بلوار ناهارخوران حرکت کنید. پس از ورود به این بلوار و در میانه راه می توانید جنگل ناهارخوران را مشاهده کرده، وارد آن شوید و از این طبیعت فوق العاده زیبا و بکر آن استفاده کنید. 

 

جنگل ناهار خوران گلستان


 حرف آخر
اگر تجربه سفر به منطقه جنگلی ناهارخوران گرگان را دارید، می توانید نظرات خود را با ما در رابطه با این منطقه بسیار زیبا در بخش دیدگاه‌ ها به اشتراک گذاشته و به افرادی که تا به حال به این منطقه سفر نکرده اند، کمک کنید تا سفر بسیار خوبی را تجربه کنند. اگر هم تجربه سفر به این منطقه را ندارید، می توانید سوالات خود را در رابطه با جنگل ناهارخوران گرگان با ما به اشتراک گذاشته تا بخش پشتیبانی لحظه آخر و یا سایر افرادی که به این منطقه آشنایی بیشتری دارند به سوالات ایجاد شده برای شما پاسخ دهند. 

 

بزرگترین جنگل جهان - آیا می دانید وسیع ترین جنگل دنیا چه نام دارد؟


 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 102 کاربر