دریاچه الیمالات

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/04/26
بازدید: 3947
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در کشور ما دریاچه های بسیار زیادی وجود دارد که عموم این دریاچه ‌ها به قدری معروف و جذاب هستند که هر ساله جمعیت بسیار زیادی برای بازدید به این مکان ‌ها سفر می ‌کنند.
شما می توانید در هر یک از این دریاچه ها، زیبایی ها و مناظر فوق العاده را تماشا کرده و از جاذبه های گردشگری این مکان ها بهره مند شوید. 
یکی از زیبا ترین دریاچه های ایران، دریاچه مشهور الیمالات است. زیبایی این دریاچه باعث شده تا گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران و دنیا جذب این دریاچه خارق العاده شده و تمام سعی خود را کنند تا در بازه های زمانی مختلف به این دریاچه زیبا سفر کنند.

 

دریاچه الیمالات


الیمالات، دریاچه ای در قلب طبیعت

این دریاچه بسیار زیبا در شهرستان نور استان مازندران واقع شده است. منطقه نور از سمت شمال با دریای خزر هم مرز بوده و آب و هوای متناسب با دریای خزر دارد و همین آب و هوای خاص بر جذابیت های دریاچه الیمالات افزوده است.
اگر بخواهیم نگاهی به جغرافیای منطقه انداخته و دریاچه الیمالات را از نظر جغرافیایی بررسی کنیم، باید گفت که دریاچه الیمالات در بخش چمستان در شهرستان نور واقع شده است. این دریاچه جذاب در ۸ کیلومتری مسیر نور به چمستان و در جنوب روستای کارگر کلاه قرار گرفته است. فاصله این دریاچه بسیار زیبا با جاده در حدود ۳ کیلومتر می باشد.
وجود این دریاچه بسیار زیبا و قرارگیری آن در بین جنگل باعث شده تا حس و حالی شبیه به مناطق استوایی در این منطقه شکل گیرد. بخشی از مسیر دسترسی به این دریاچه سد خاکی از میان درختان و جنگل می گذرد و همین مسئله باعث شده تا شاهد چشم‌ اندازها و مناظر بی ‌نظیری در این منطقه باشیم.

 

دریاچه الیمالات دیدنی ها


دیدنی ها و تفریحات دریاچه الیمالات نور

علاوه بر خود دریاچه الیمالات نور که زیبایی فوق العاده زیادی دارد و در اطراف آن شاهد جنگل ‌های جذابی هستیم، شما می ‌توانید در اطراف این دریاچه جاذبه های گردشگری دیگری را نیز مشاهده کنید که گذراندن وقت در هر یک از این جاذبه ها، می تواند حس و حال فوق العاده را برای شما به ارمغان آورد.
شما پیش از آن که به دیگر جاذبه های گردشگری اطراف الیمالات سر بزنید و از این مکان ها بازدید کنید، می توانید تفریحات مختلفی نظیر ماهیگیری، عکاسی، پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری را در دریاچه الیمالات نور تجربه کنید. در ادامه  قصد داریم تا به بررسی دیدنی ‌های اطراف منطقه الیمالات پرداخته و این مکان های دیدنی را به شما معرفی کنیم. 

لاویج

یکی از روستاهای اطراف دریاچه الیمالات، روستای لاویج نام دارد که فاصله آن تا دریاچه الیمالات نور ۵۰ دقیقه بوده و راه آن یک مسیر پر پیچ و خم است. برای افرادی که عاشق برگزاری تور طبیعت گردی هستند، روستای لاویج یک مکان فوق العاده به حساب می آید.
این روستای بسیار زیبا، به آب گرم خود مشهور است و در مسیر آن شاهد آبشار جذابی به اسم حرام او هستیم که جذابیت بصری فوق العاده ای دارد.
گردشگران بسیار زیادی هر ساله به این منطقه سفر می‌ کنند تا از آب گرم این روستا برای مداوای بیماری های پوستی و پا درد های خود استفاده کنند. از مهمترین سوغاتی های روستای لاویج می ‌توان به عسل آن اشاره کرد که بهترین نوع عسل در ایران است.

 

شفاف ترین دریاچه جهان - آیا می دانید شفاف ترین دریاچه جهان در کجا واقع شده است؟


جنگل واز
یکی از جنگل های بسیار زیبای اطراف دریاچه الیمالات، جنگل واز است که زیبایی فوق ‌العاده ‌ای دارد. اگر به دنبال یک جنگل بکر و بسیار زیبا می گردید، بهترین گزینه برای شما بازدید از جنگل واز خواهد بود.

 

آدرس دریاچه الیمالات

 

همه چیز در رابطه با سفر به دریاچه الیمالات نور

برای آن که از دریاچه الیمالات بازدید کنید، لازم است تا وقت بسیار خوبی را به بازدید از این منطقه اختصاص دهید، زیرا در وهله اول این دریاچه به تنهایی مکان فوق العاده ای برای کمپینگ و پیک نیک به شمار می رود و از سوی دیگر، شاهد جاذبه ‌های گردشگری بسیار زیبایی در اطراف این دریاچه جذاب هستیم که بازدید از همه آنها در یک زمان کم امکان پذیر نخواهد بود.
برای اقامت و اسکان در این منطقه می‌ توانید ویلاها و سوئیت های مختلفی را در بخش چمستان اجاره کرده و سپس به بازدید از دریاچه الیمالات پرداخته و از زیبایی های این منطقه بهره مند شوید.
اگر قرار است شب را در دریاچه الیمالات نور باشید، بهتر است به همراه خود چراغ قوه، پاور بانک، کرم های ضد حساسیت، پتو، زیر انداز، چادر، آلاچیق، کفش ورزشی و لباس گرم به همراه داشته باشید.
اگر علاقه به ماهیگیری نیز دارید، می ‌توانید با خود چوب ماهیگیری به همراه آورده و ماهی‌ های کپور و قزل آلا را از دریاچه الیمالات صید کنید. شما می ‌توانید از رستوران های اطراف دریاچه، غذاهای محلی این منطقه را نیز سفارش داده و آن ها را نوش جان کنید.

 

دریاچه الیمالات


مسیر دسترسی به اطلاعات بازدید از دریاچه الیمالات نور

اگر به واسطه تور شمال به شهرستان نور و بخش چمستان سفر کرده ‌اید، می‌ توانید به ‌راحتی به دریاچه الیمالات نیز سری زده و از این مکان زیبا بازدید کنید. دریاچه فوق ‌العاده در ۸ کیلومتری جاده نور به چمستان و در روستای کارگر کلاه واقع شده است.
همان طور که گفته شد این دریاچه در دل جنگل قرار دارد و برای آن که بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید، لازم است تا پس از پارک اتومبیل خود مسیر ۵ دقیقه ای را پیاده روی کرده و سپس از بلندی به سمت پایین جنگل حرکت کنید تا به دریاچه رسیده و از زیبایی های الیمالات دیدن کنید.
خوشبختانه به تازگی شاهد امکانات رفاهی مختلفی در این منطقه از جمله رستوران، فروشگاه، سرویس بهداشتی، آلاچیق ،سوئیت، کافی شاپ و... هستیم که این امکانات رفاهی به راحتی حال گردشگران کمک کرده و به توریست ها این امکان را می دهد تا گردشگران بتوانند تمامی نیازهای خود را در همین منطقه برطرف کنند.
برای بازدید از این دریاچه، مبلغی به عنوان ورودی گرفته می شود که بسیار اندک است و هر کسی از عهده آن بر می آید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که در این منطقه ممکن است با مشکل پشه ها مواجه شوید و به همین دلیل اگر حساسیت دارید، بهتر است به همراه خود کرم و اسپری های مخصوصی را آورده تا از حساسیت نیش حشرات در امان باشید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر