شیطان کوه

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/04/25
بازدید: 1036
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده


استان گیلان یکی  از شهرهای شمالی کشورمان است که میزبانی بی نظیرش از مهمانان داخلی و خارجی، زبانزد خاص و عام است. زمانی که با تور شمال سفری چند روزه ترتیب می دهید و بار و بندیل تان را می بندید، به مقاصد گردشگری مختلفی فکر می کنید. شاید دوست داشته باشید روزتان را کنار دریا بگذرانید یا اینکه به جنگل های سرسبز شمالی بروید که قدم زدن در آن می تواند حال و هوایتان را تازه کند. 
اما در این میان هستند افرادی که به دنبال تنوع اند و دوست دارند پا در مسیری گذارند که قبلاً تجربه اش نکرده اند. شیطان کوه یکی از همین موقعیت هاست. در این مقاله قصد داریم تا به اختصار درباره این کوه زیبا سر به فلک کشیده و مرموز حرف بزنیم و ببینیم چگونه می توانیم از زیبایی های بکر این ناحیه بیشترین استفاده را ببریم.

 

شیطان کوه لاهیجان


شیطان کوه لاهیجان، معروف ترین جاذبه دیدنی شهر

 زمانی که به لاهیجان سفر می کنید با جاذبه های گردشگری متفاوتی رو به رو خواهید شد. با کمی پرس و جو از اهالی آنجا متوجه خواهید شد که جاهای زیادی هست که باید قبل از ترک محل، به آن ها سر بزنید و از دیدنشان حیرت زده شوید. در کنار همه این مناطق جذاب و دیدنی، کوهی خودنمایی می کند که به آن شیطان کوه می گویند. 
در ایام قدیم، اهالی منطقه آن را به اسم شاه نشین کوه می شناختند اما در حال حاضر واژه شیطان کوه به گونه ای در میان اهالی و حتی ایرانیان جا افتاده که حتی برخی ها نام مغازه شان را هم با این اسم مزین کرده اند. این کوه در شرق لاهیجان واقع شده و برکه ای به عرض 200 متر و طول 70 متر در آن دیده می شود.
 این برکه در ایام قدیم به عنوان آب انبار مورد استفاده قرار می گرفته است اما در حال حاضر منبعی است که آب آبشار مصنوعی ساخته شده در دل کوه را با جان و دل تامین می کند. ارتفاع این کوه به 60 متر می رسد و در امتداد کوه های البرز خوش نشسته است.  شاید باورتان نشود اما زمانی که از دور این کوه را به نظاره می نشینید چیزی جز سرسبزی و طراوات نخواهید دید.
این ناحیه به خاطر وجود تله کابین، رستوران و شهر بازی به یکی از اماکن گردشگری محبوب در لاهیجان بدل گشته است و بازدید از آن می تواند تجربه شگفت انگیزی برایتان به همراه داشته باشد. افسانه های زیادی درباره علت نامگذاری این کوه وجود دارد. برخی ها می گویند در دل این کوه غاری وجود داشته که با عبور باد از آن صداهای مهیب و ترسناکی به گوش می رسیده است. 
بعضی ها نظر دیگری دارند و معتقدند اسم این کوه قبلاً شاه نشین کوه بوده و به همین خاطر فقط شاهان محلی اجازه بازدید از آن را داشتند. خیلی ها هم فکر می کنند در دل این کوه مرموز گنجینه ای نهفته است که مار بزرگی از آن محافظت می کند. 
دلیل نامگذاری این کوه هر چه که باشد زیاد مهم نیست. طبیعت بکر و آب و هوای مطبوعی که این ناحیه دارد می تواند خود علت کافی برای جذب مسافران و گردشگران باشد و تجربه ای شگرف در زندگی شان بر جای گذارد.

 

تفریحات شیطان کوه

 

امکانات و تفریحات شیطان کوه 

در مجموعه شیطان کوه لاهیجان امکانات و تفریحات بسیاری برای گردشگران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که برخی از آن ها را در ادامه این بخش از مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.


استخر شیطان کوه
استخری بزرگ به وسعت 17 کیلومتر در پایین دست شیطان کوه به دستور شاه عباس ساخته شد که  طول حاشیه آن به دو کیلومتر هم می رسد. این استخر جزیره ای زیبا در دل خود دارد که با یک پل به حاشیه جنوبی متصل شده است.
 آبشار شیطان کوه
 نوای پرندگان، صدای شرشر آب و همخوانی بی نظیر رنگ ها، هوش از سر هر انسانی می برد. در کنار همه این جاذبه های منحصر به فرد، آبشاری از دل کوه جاری می شود که دیدنش می تواند تا مدت ها انرژی تان را شارژ کند. در کنار این آبشار یک راه پلکانی گنجانده شده است که شما را تا رسیدن به نوک کوه یاری می کند.
تله کابین
 زیبایی های طبیعی شیطان کوه با وجود امکانات رفاهی که در کنار آن ساخته شده ، تکمیل گشته است. زمانی که به این ناحیه سرسبز و بی نظیر قدم می گذارید باید انتظار یک تجربه شگفت انگیز را هم داشته باشید. اگر عاشق ارتفاعید و از دیدن بلندی های لاهیجان به وجد می آیید باید تله کابین سواری را هم به برنامه گردشگری تان اضافه کنید. تله کابین شیطان کوه دو ایستگاه دارد، ایستگاه اول به بام سبز و دومی به تاج خروس منتهی می شود.  این تله کابین طول 1550 متری دارد و در هر ساعت تقریباً میزبان هزار نفر است. 
بام سبز
در طول چند سال اخیر امکانات متعددی به شیطان کوه اضافه شده که بر منحصر به فرد بودنش افزوده است. یکی از این تغییرات، احداث فضایی در بالای کوه است که به خاطر مشرف بودن به شهر و سرسبز بودن بی نظیرش، آن را بام سبز می خوانند. زمانی که از روزمرگی ها خسته می شوید، زمانی که دوست دارید جایی خلوت کنید و نظاره گر زیبایی های شهر لاهیجان در شب باشید، بار و بندیل تان را ببندید و خودتان را به بام سبز برسانید. شاید دیدن ستاره های درخشان، نور خانه های گرم اهالی منطقه و چشیدن طعم هوای تازه بتواند روح و روانتان را تازه تر کند.

 

بهترین زمان سفر به لاهیجان


چگونه به شیطان کوه برویم؟

هر موقع از سال که تصمیم به سفر گرفتید می توانید سری به این ناحیه سرسبز بزنید، اما به نظر می رسد بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز باشد. از آنجایی که شیطان کوه در شرق لاهیجان واقع شده است می توانید از همه نقاط این شهر، کوه را به راحتی پیدا کنید. 
اگر در رشت هستید و می خواهید سری به این کوه بزنید کافیست تاکسی بگیرید یا از خودروی شخصی تان استفاده کنید. از تهران و با خودروی شخصی تان هم می توانید بعد از عبور از شهرهای کرج، قزوین و رودبار به رشت برسید و سپس به شرق لاهیجان بروید. 

 

تله کابین لاهیجان - مهیج ترین تفریح لاهیجان را بشناسید.


 دیدن زیبایی های طبیعت هر انسانی را فارغ از سن و سالش به وجد می آورد. انسان در دامان طبیعت زندگی دوباره می گیرد و عشق در رگ هایش جاری می شود. اگر تجربه سفر به لاهیجان و بازدید از شیطان کوه را داشته اید خوشحال می شویم تجربیات تان را با ما در بخش نظرات در میان گذارید. قطعاً چنین تجربیاتی می تواند چراغ راه دیگران باشد و تجربه بهتر و البته لذت بخش تری برایشان فراهم آورد. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر