آبشار آب سفید الیگودرز

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/04/25
بازدید: 1906
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده


استان لرستان به جاذبه ‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیبا و هیجان انگیزی که در آن وجود دارد مشهور است. اگر قصد دارید تا یک طبیعت خارق العاده و بکر را مشاهده کنید، می ‌توانید با سفر به این استان از جاذبه ‌های منحصر به فرد آن دیدن فرمایید و سفر لذت بخشی را تجربه کنید. 
افرادی که به استان لرستان سفر کرده اند، به خوبی می توانند گواهی دهند که این استان چه مناطق گردشگری بکر و خارق العاده ای را در دل خود که متاسفانه بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری موجود در این استان، آبشار آب سفید الیگودرز است که معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران است.
علت این لقب آن است که در وهله اول این آبشار زیبایی فوق العاده ای دارد و نکته دومی که باید به آن توجه داشت آن است که آبشار آب سفید، یکی از بلندترین آبشارهای کشور است.
این آبشار بسیار زیبا که در جنوب شرقی استان لرستان قرار دارد، در دامنه کوه های بلند زاگرس واقع شده است و شما می توانید از طریق جاده شهر الیگودرز به راحتی به این آبشار زیبا دسترسی پیدا کنید و از آن دیدن کنید.

 

آبشار آب سفید الگودرز


آبشار الیگودرز زیباترین آبشار ایران

بی شک آبشار آب سفید الیگودرز یکی از زیباترین و جذاب ترین آبشارهای ایران است. این آبشار بسیار بلند که ارتفاع آن ۷۰ متر است و تاج آن در فصل های پر آب در حدود ۸ متر است، در انتها به رودخانه رودبار استان لرستان پیوسته و سرانجام به دز می ریزد. در طول مسیر آب این آبشار از مناطق بسیار زیادی گذر می کند.
علت آن که نام این آبشار را آب سفید قرار دادند، این است که آب این آبشار زمانی که با هوا مخلوط شده و با سنگ های کناره کوه برخورد می کند، بر اثر این برخورد حباب های سفید رنگی تشکیل می‌ شود. وجود این حباب ها در آب آبشار سبب می ‌شود تا این آب به رنگ سفید دیده شده و به همین دلیل نام آن را آبشار آب سفید گذاشته اند.

 

آبشار الیگودرز


دیدنی های آبشار الیگودرز

اگر به واسطه تور لرستان یا تور طبیعت گردی به این منطقه بسیار زیبا از استان لرستان آمده‌ اید، علاوه بر آبشار آب سفید می توانید از پوشش گیاهی اطراف این آبشار زیبا که منظره چشم ‌نوازی را ایجاد کرده است، استفاده کنید.
 در طول مسیر می توانید چندین رودخانه با کناره های بسیار زیبا و روستاهای مختلفی را مشاهده کنید که هر یک از این بخش ها مناظر زیبا و مجذوب کننده ای دارد و خود به یک تور جداگانه برای تفریح و لذت بردن نیاز خواهد داشت.
آبشار آب سفید با مناظر زیبای کوهستانی و جنگلی خود یکی از بهترین جاذبه های طبیعی برای گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن از طبیعت استان لرستان است که تماشا آن به هر شخصی که عاشق طبیعت است، پیشنهاد می شود.
منطقه ای که آبشار آب سفید الیگودرز در آن واقع شده است جز مناطق ییلاقی در استان لرستان به حساب می آید و شما می توانید در آن کوه های بسیار بلند و درختان بلوط و گردو را تماشا کنید.
یکی دیگر از مناظری که در منطقه آبشار آب سفید می توانید به سراغ آن رفته و از آن دیدن کنید، سد پر آب خان است. وجود این سد دیدنی سبب شده تا شاهد ایجاد مناظر بسیار زیبایی در منطقه باشیم و همین طور باعث شده تا آب و هوای این منطقه دستخوش تغییرات بسیار زیادی شود.

 

باید ها و نباید های بازدید از آبشار الیگودرز


باید ها و نبایدهای بازدید از آبشار الیگودرز

یکی از مهمترین موضوعاتی که در هنگام سفر به آبشار آب سفید الیگودرز لازم است به آن توجه کنید، این است که بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل ‌های بهار و تابستان است، زیرا در این فصول، آب و هوا منطقه آبشار آب سفید بسیار خنک و دلچسب است.
مسئله دیگری که لازم است تا به آن توجه داشته باشید، این است که فصول سرد برای سفر به آبشار آب سفید الیگودرز مناسب نبوده و ممکن است سرمای بیش از اندازه منطقه، تجربه مسافرت شما را تحت تاثیر قرار دهد.
یکی از تفریحاتی که می توانید در هنگام بازدید از آبشار آب سفید انجام دهید، ثبت تصاویر زیبا خواهدد بود. این منطقه به قدری زیبا و چشم ‌نواز است که به راحتی می توانید تصاویر فوق العاده ای را در آن به ثبت رسانید.
اگر علاقه به کوهنوردی دارید، می توانید با سفر به این آبشار این فعالیت را نیز انجام دهید. البته نکته حائز اهمیت آن است که اگر قصد کوهنوردی در این منطقه را دارید، حتماً پیش از شروع کوهنوردی، با خود وسایل کاملی را به همراه داشته باشید و پس از آن فعالیت ‌های مد نظر خود را آغاز کنید.

 

آبشار آب پری - در سفر به نوشهر حتما از این آبشار بازدید کنید. 


خوشبختانه از آنجایی که این آبشار جزو جاذبه های طبیعی پر بازدید به حساب می ‌آید، امکانات رفاهی مختلفی را برای آن در نظر گرفته اند. از مهم ‌ترین این امکانات می‌ توان به وجود ۱۵۰ سکوی استراحت، غرفه مواد غذایی، نمازخانه و نمایشگاه اشاره کرد.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است امکانات رفاهی دیگری نظیر دریاچه مصنوعی، ماهیگیری، درمانگاه، تله کابین، پیست اسکی، پیست اسب سواری، دوچرخه سواری، باغ وحش، رستوران سنتی، کافی شاپ و... به این منطقه اضافه شود تا آبشار آب سفید را تبدیل به قطب گردشگری استان لرستان نماید.

 

آدرس آبشار آب سفید


آبشار آب سفید الیگودرز کجاست؟

آب سفید در منطقه ای به نام پیشکوه ذلقی در ۵۰ کیلومتری شهر الیگودرز واقع شده است و شما می توانید به راحتی به این مکان سفر کنید. برای دسترسی به این آبشار می توانید به شهر الیگودرز رفته و با استفاده از جاده آسفالت آن به سمت آبشار آب سفید حرکت کنید. 
فاصله شهر الیگودرز تا آبشار آب سفید نزدیک به ۷۵ کیلومتر است و جاده آن به صورت مستقیم شما را به نزدیکی این آبشار زیبا و هیجان انگیز می رساند. پس از آن نیز می ‌توانید با ۱۵ دقیقه پیاده روی از مسیر سنگ فرش شده، خود را به آبشار آب سفید رسانده و از این منطقه بسیار زیبا و چشم ‌نواز دیدن کنید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر