چهار راه استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/28
بازدید: 8032
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چهار راه استانبول، یکی از چهار راه های قدیمی و مشهور شهر تهران به حساب می آید که در واقع از آن به عنوان یکی از مهم ترین جاهای دیدنی تهران نیز نام می برند. افراد زیادی روزانه به چهار راه استانبول و خیابان های اطراف آن رفت و آمد می کنند. چهار راه استانبول قبل از انقلاب به نام چهار راه اسلامبول نیز در بین مردم شناخته می شد. امروزه در اطراف این منطقه مراکز کنسولی و تجاری بسیار زیاد و مهمی واقع شده اند که از مهم ترین آن ها می توان به سفارت بریتانیا، سفارت آلمان و سفارت ترکیه اشاره کرد. به جز سفارت خانه های گفته شده که در چهار راه استانبول قرار دارند، در خیابان های دیگر این منطقه می توانید سفارت خانه های روسیه، فرانسه و... را نیز مشاهده کنید. از مهم ترین مراکز خرید و تجاری این چهار راه می توان به پاساژ فردوسی، کوچه برلن و... اشاره کرد. پیش از وقوع حادثه پلاسکو، پاساژ پلاسکو نیز از مهم ترین مراکز تجاری چهار راه استانبول به حساب می آمد و تعداد بسیار زیادی از شهروندان تهرانی به واسطه وجود این پاساژ، به این منطقه می آمدند. پس از حادثه ساختمان پلاسکو اما بخشی از مکان های تجاری منطقه چهار راه استانبول دچار آسیب شد و افراد بسیار زیادی در این حادثه دلخراش متضرر شدند. با وجود بروز حادثه پلاسکو اما این منطقه هنوز جایگاه اصلی و حیاتی خود را داشته و از آن، به عنوان یکی از مناطق مهم و استراتژیک شهر تهران یاد می شود. 

چهاراه استانبول

چهار راه استانبول کجاست؟

این چهار راه بسیار مشهور شهر تهران، در تقاطع خیابان جمهوری و خیابان فردوسی قرار دارد و در شمال غربی آن سفارت انگلستان، در بخش جنوب شرقی آن نیز دو سفارت خانه کشورهای آلمان و ترکیه واقع شده است و در منتهی الیه شرقی چهار راه استانبول نیز شاهد آن هستیم که میدان بهارستان در این نقطه قرار دارد. نام این چهار راه از شهر استانبول که پایتخت ترکیه به حساب می آید، گرفته شده است و علت آن نیز وجود سفارت خانه این کشور در جنوب شرقی این چهار راه می باشد. اگر قصد دارید تا به یکی از نقاط مهم شهر تهران رفته و از آن بازدید کنید، به هیچ عنوان چهار راه استانبول را فراموش نکنید، زیرا این نقطه از شهر تهران هم از نظر تاریخی و هم از نظر تجاری یکی از بخش‌ های بسیار مهم کلان شهر تهران است و شما می توانید در اطراف آن جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را مشاهده کنید، جاذبه هایی که از پاساژ های گوناگون گرفته تا کافه ها، رستوران ها، موزه ها، سفارتخانه ها و... را شامل می شود. در این منطقه همین طور کلیساها، کنیسه ها و مساجد مختلفی نیز وجود دارد که نشان از آزادی مذاهب در شهر تهران می باشد. 

شناخت شهر تهران - همه ی آنچه که باید درباره پایتخت ایران بدانید

معرفی چهار راه استانبول تهران

چهار راه استانبول بی تردید یکی از پر تردد ترین نقاط شهر تهران به حساب می ‌آید. اگر بخواهیم نگاهی به معماری این منطقه انداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم باید گفت که ساختمان‌ های منطقه چهار راه استانبول با معماری دوره پهلوی ساخته شده است و شما می توانید ساختمان های این منطقه را با شیروانی های رنگی بسیار زیبا آن مشاهده کنید. بهره مندی ساختمان های چهار راه استانبول از معماری خاص دوران پهلوی سبب شده تا این چهار راه جلوه و زیبایی فوق العاده ای از نظر تاریخی داشته باشد. در بخش غربی این چهار راه شما می ‌توانید مراکز خرید و فروش ارز و همچنین کافه نادری را مشاهده کنید. به دلیل وجود سفارت خانه های مختلفی در این چهار راه، عمده تجارت انجام شده در این منطقه خرید و فروش ارز به حساب می ‌آید و صرافی‌ های بسیار زیادی در اطراف این چهار راه قرار دارند. از مهم ترین جاذبه های گردشگری و بخش های دیدنی بسیار مهم چهار راه استانبول می ‌توان به موزه جواهرات ملی در ضلع جنوبی این چهار راه اشاره کرد. شما با بازدید از این موزه فوق العاده خاص می توانید در دل تاریخ کشور ایران سفر کرده و با انواع جواهرات سلطنتی ایران دوره های مختلف تاریخ ایران آشنا شوید. 

چهاراه استانبول

راه های دسترسی به چهار راه استانبول

اگر به واسطه شرکت در تور تهران به کلان شهر تهران سفر کرده اید، حتماً سری به چهار راه استانبول زده و از این مکان بازدید کنید. برای رسیدن به چهار راه استانبول می توانید در ایستگاه سعدی که در خط یک مترو تهران قرار دارد، پیاده شده و پس از خارج شدن از ایستگاه، با ۱۰ دقیقه پیاده روی به خیابان جمهوری و بعد از آن به خیابان ولیعصر رسیده و از چهار راه استانبول دیدن کنید. مسیر دیگری که می تواند شما را به چهار راه استانبول رسانده تا شما بتوانید از این منطقه تاریخی شهر تهران دیدن کنید، استفاده از اتوبوس های درون شهری است. شما می توانید سوار اتوبوس های مختلفی مثل میدان بهارستان - میدان جمهوری یا میدان بهارستان - میدان ولیعصر، شده و در چهار راه استانبول از اتوبوس پیاده شده و وارد این منطقه شوید. راه دیگری که برای رسیدن به چهار راه استانبول وجود دارد، استفاده از تاکسی های میدان امام خمینی (ره) است که شما را به چهار راه استانبول می ‌رسانند. به دلیل موقعیت استراتژیک و خاص این منطقه روش های بسیار زیادی برای رسیدن به این چهار راه وجود دارد. 

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

نقشه چهار راه استانبول

چهار راه استانبول از بخش ‌های بسیار مهم شهر تهران به حساب می آید و به همین دلیل در این منطقه می ‌توانیم شاهد اماکن مختلفی باشیم. چهار راه استانبول روی نقشه در مرکز شهر تهران واقع شده است و در اطراف آن بخش ‌های بسیار زیادی قرار دارد که از مهم ترین آنها می توان به مجموعه سینمایی چهارسو، موزه جواهرات ملی، سفارت بریتانیا، سفارت آلمان ،سفارت ترکیه ،پاساژ فردوسی، کلیسای ارمنی ها، بیمارستان‌ نجمیه، کافه نادری، بیمارستان بانک ملی و... اشاره کرد. پیشنهاد می ‌کنیم تا پیش از بازدید از منطقه چهار راه استانبول، حتماً نقشه ای از این منطقه را مشاهده کرده و بخش هایی که می خواهید از آن بازدید کنید را بر روی نقشه مشخص کنید، تا پس از ورود به این منطقه دچار مشکل نشوید.

نقشه چهار راه استانبول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 101 کاربر