جنگل الیمستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 3426
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده


جنگل الیمستان یکی از مناطق توریستی شهرستان آمل است که در طول سال تعداد زیادی از افراد در قالب تور شمال به این منطقه سفر می‌کنند تا از طبیعت زیبای آن از نزدیک لذت ببرند. این جنگل محل رویش گیاه الیما است. این گیاه معمولاً در اردیبهشت رشد کرده و سرسبزی خود را سرتاسر این جنگل پهن می کند. نام گذاری جنگل به این نام نیز به دلیل وجود همین گیاه است.
 اگر دوست داشته باشید در کنار مسافرت خود به شمال از یک جای بکر، به دور از دغدغه ها دیدن کنید و ساعات لذت بخشی را همراه با آرامش بگذرانید، تور طبیعت گردی جنگل الیمستان را هرگز از دست ندهید. هر گوشه از این جنگل، زیبایی خاصی را به شما نشان می دهد که می تواند برایتان بسیار هیجان انگیز و دلربا باشد. از درختان سر به فلک کشیده آن گرفته تا قلعه الیمستان که یکی از جاذبه های بسیار دیدنی این روستا است. اگر دوست داشته باشید با ما در این مقاله سفری به جنگل الیمستان را تجربه کنید، قوه تخیل خود را به کار گرفته و با ما تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

الیمستان


جنگل الیمستان بهشتی مه‌آلود در آمل

جنگل الیمستان جز یکی از جنگل های رویایی و مه آلود کشور ما شناخته شده است که درختان زیبا و بلند قامت آن زبان زد بسیاری از گردشگران ایرانی است. جالب است بدانید در هنگام ورود به این جنگل با منظره زیبای قله دماوند همراه با درختان سرسبز رو به‌ رو می شوید که مطمئنا با دیدن این منظره مات و مبهوت این جنگل خواهید شد و گویی یک تصویر نقاشی شده روبه روی شما قرار گرفته است. پیشنهاد ما به شما این است حتما برنامه کمپینگ جنگل الیمستان را در سفر خود به آمل داشته باشید و ساعات خوشی را در این منطقه برای سفر خود رقم بزنید.

 

جنگال الیمستان

دیدنی ها و جاذبه های جنگل الیمستان

با رفتن به این جنگل، دیدنی های متفاوتی را با چشمان خود خواهید دید که مطمئنا پس از آن دوستان خود را هم برای رفتن به این جنگل تشویق خواهید کرد. این جنگل فضای بسیار مناسبی برای قدم زدن و لذت بردن از زیبایی های نهفته داخل آن است. 
شما می توانید به راحتی به داخل جنگل رفته و ساعاتی را در آن قدم بزنید و از هوای تازه آن لذت ببرید. بعد از چند ساعتی قدم زدن، به دشت ها و مراتع سرسبز و زیبای جنگل الیمستان می رسید. در این زمان بهترین کار آن است که بساط پیک نیک خود را برپا کرده و خاطره خوشی برای خود رقم بزنید. 

 

آلوده ترین جنگل دنیا - چرا جنگل سرخ را آلوده ترین جنگل دنیا می نامند؟


عکاسی از این جنگل را از دست ندهید.
زیبایی این جنگل فرصت مناسبی را برای علاقه مندان به عکاسی فراهم خواهد آورد تا از تک تک لحظاتی که برای گردش به این جنگل آمده اند بتوانند عکس هایی زیبا و ماندگار را به ثبت برسانند.
اگر کمی دقت کنید و به جنگل و اطراف آن با دقت بیشتری نگاه کنید، مطمئنا اسب هایی را خواهید دید که در این طبیعت زیبا زندگی کرده و زیبایی مناظر را دو چندان کرده اند. این اسب ها هم می‌ توانند سوژه بسیار خوبی برای عکاسی شما باشند.

 

جنگل الیمستان


کوهنوردی در الیمستان

در کنار درختان قد کشیده الیمستان، منطقه کوهی آن سوژه بسیار خوبی برای کوهنوردان شده است. در فصل بهار و تابستان کوهنوردان زیادی برای فتح قله آن به جنگل الیمستان سفر می کنند که در طی مسیر با منظره های بسیار زیبایی رو به رو می شوند و با طی کردن آن خستگی مسیر را فراموش می کنند. 
زیبایی های شگفت انگیز جنگل الیمستان آنها را برای رسیدن به مقصد نهایی تشویق می‌کند. یکی از این زیبایی ها دیدن قله دماوند است که رسیدن به هدف را برای کوهنوردان لذت بخش خواهد نمود.
اگر از جمله افراد علاقه مند به کوهنوردی هستید و از تجهیزات مناسبی برای این منظور برخوردار هستید و به دنبال یک کوهنوردی جذاب در منطقه ای بکر و سر سبز می گردید مطمئنا کوهنوردی در کوه های اطراف جنگل الیمستان می تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد.

 

کمپ در جنگل الیمستان


دیدن جای پای رستم در مسیر کوهنوردی

یکی دیگر از دیدنی های مسیر رسیدن به قله، بازدید از نقش پای رستم است. در مسیر انتهایی قله، دو حفره‌ به عمق ۱۰ متر وجود دارد که به این حفره نقش پای رستم می گویند. این در حالی است که این حفره ها در واقع اثرات بر جای مانده از دو شهاب سنگ بزرگ هستند. 
مردمان قدیم افسانه ای بومی در ذهن خود پروراندند و دو گودال را به جای زانوهای رستم تشبیه کردند که در این منطقه زانو زده تا آب دریا را بنوشد. این افسانه باور نکردنی بیشتر گردشگران را برای دیدن این منطقه به آنجا می کشاند. 
مطمئنا شما هم دلتان می خواهد این دو گودال را از نزدیک مشاهده کنید، از این رو پیشنهاد می کنیم که برای براورده کردن این خواسته یکی از انواع مختلف تور شمال ارائه شده توسط لحظه آخر را انتخاب نموده و به واسطه آنها به این منطقه زیبا سفری داشته باشید.


در کنار کوهنوردی زیارت امامزاده قاسم را از دست ندهید
اگر از میان درختان و دشت ها گذر کنید، دشت انتهایی به مقبره امامزاده قاسم ختم می شود که زیارتگاه ارزشمندی برای محلی ها و کوهنوردان عزیز می باشد. مسافرینی که به این منطقه سفر می کنند این فرصت را خواهند داشت تا در کنار بهره بردن از لذت کوه نوردی و توفیق زیارت امامزاده برنامه کمپینگ خود را به همراه خانواده و دوستان خود در این منطقه در نظر گرفته و ساعات خوشی را در این بخش از السیمان سپری کنند. 

 

آب و هوای جنگل الیمستان

 

آب و هوای جنگل الیمستان

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری این منطقه، تنوع آب و هوایی آن است. در طول مسیر الیمستان با انواع آب و هواها رو به رو خواهید شد. بخشی از این مسیر دارای هوایی مطبوع بهاری است و بخشی دیگر گرم و شرجی بوده و منطقه ای دیگر با وزش باد هوای خنک و مطلوبی را شامل می شود. 
جنگل الیمستان در فصل های بهار و تابستان با مه غلیظی رو به‌ رو است که در مراتع و قسمت کوهستانی این منطقه دارای آب و هوای کوهستانی است. به طور کلی، در هر چهار فصل از سال این جنگل دارای زیبایی های خاص خودش است و هر کدام از این ماه ها فرشی از رنگ های دیدنی را در دامنه کوه و جنگل الیمستان پهن می کند.

 

چگونه به جنگل الیمستان بریم؟

 چگونه به جنگل الیمستان برویم؟

این جنگل در ۵۲ کیلومتری شهرستان آمل قرار دارد و برای رفتن به آن دو راه وجود دارد. راه اول باید از آمل به کیلومتر ۲۲ و راه دوم از تهران به کیلومتر ۱۴۰ جاده هراز بروید. در راه با دیدن تابلوی امامزاده قاسم یا امامزاده لهاش به جاده فرعی سمت راست بپیچید. 
در راه ممکن است با دوراهی خاصی روبه رو شوید که باید به سمت چپ رفته و راه خود را ادامه دهید. بعد از این که حدود ۷ کیلومتر رانندگی کردید، وارد جاده آسفالت بسیار باریک و پر پیچ و خم می شوید. بعد از گذراندن روستای لهاش وارد مسیر خاکی خواهید شد که در طی این مسیر باید هفت کیلومتر رانندگی کنید تا به روستای الیمستان برسید. در این روستا باید ماشین خود را پاک کنید و برای رسیدن به جنگل از روستا بگذرید تا به آن برسید.

 

نکات ضروری برای گردشگران الیمستان

نکات ضروری برای گردشگران الیمستان

اگر تصمیم دارید در سفر خود از جنگل الیمستان دیدن کنید یا برای آخر هفته این مکان دیدنی را در نظر گرفته اید، حتما کفش مناسب برای پیاده روی داشته باشید. برای سفر خود یک کوله بردارید و در کوله، غذای کافی، لباس فصل، چراغ قوه و قطب نما قرار دهید. توصیه می شود برداشتن یک دوربین عکاسی را فراموش نکنید.
اگر قصد دارید به داخل جنگل بروید و از اسرار آن با خبر باشید. حتماً یکی از اهالی محلی آنجا را با خود همراه کنید تا در شرایط مه آلود جنگل گم نشوید. توصیه می شود در جنگل آتش روشن نکنید و اگر هم مجبور به این کار شدید حتما از خاموش شدن آن در هنگام خروج از جنگ مطمئن شوید.

 

جنگل زیبای الیمستان

امکانات جنگل الیمستان


همانطور که گفتیم جنگل الیمستان یک طبیعت بکر است که امکانات خاصی برای تفریح در آن وجود ندارد. هم چنین در روستای الیمستان جایی برای اقامت چند روزه نخواهد بود. شما می ‌توانید از خانه های محلی، هتل ها و مهمانسراهای اطراف این منطقه به جهت اقامت یک یا چند روزه استفاده کنید. همچنین این فرصت را خواهید داشت تا با برقرار کردن یک کمپینگ در طبیعت، تجربه زندگی در طبیعت به شکل واقعی را برای خود به دست آورید. 

 

بهترین زمان سفر به الیمستان

بهترین فصل برای رفتن به جنگل

برای این که زیباترین ظاهر جنگل را ببینید، بهترین فصل برای رفتن به آن اواسط بهار و اوایل پاییز است. در این دو فصل چهره منحصر به فردی از جنگل منتظر شماست.  اما زیبایی جنگل در فصل زمستان هم می تواند هر گردشگری را وسوسه کند. بهتر است برای کوهنوردی در این فصل وسایل مورد نیاز را همراه خود داشته باشید.
مطمئنا دیدن جنگلی پر از درختان سر سبز و سر به فلک کشیده احساس شادابی و نشاط بی نظیری را برای شما و سایر نفراتی که با آنها در قالب یک تور طبیعت گردی به این منطقه آمده اید به همراه خواهد داشت. چنین احساس بی نظیری در بسیاری از مناطق  به خصوص شهر های صنعتی به نوعی دست نیافتنی و دور از ذهن به نظر خواهد رسید.
کلام آخر
اگر از زیبایی منحصر به فرد جنگل الیمستان خوشتان آمد، برای این که دوستانتان هم با این جنگل بیشتر آشنا شوند و از وجود یکی از بهترین طبیعت های بکر شمال با خبر شوند، این مقاله را با آنها به اشتراک گذارید. همچنین اگر تا به حال به جنگل الیمستان سفری داشته اید که در آن تجاربی کسب کرده اید که فکر می کنید برای سایر علاقه مندان به بازدید از این جنگل مفید خواهد بود می توانید آنرا از طریق نظرات همین بخش با سایر افرادی که به فکر سفر به این منطقه هستند به اشتراک گذارید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر