خیابان استقلال استانبول

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 4203
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استانبول بی‌شک یکی از پرشور و حرارت‌ترین شهرهای جهان است و زمانی که نام این شهر و کشور ترکیه به گوش ما می‌رسد، ناخودآگاه به یاد اتمسفر انرژیک درون آن می‌افتیم. همین شور و حرارت فوق‌العاده باعث شده تا سالانه مسافران بسیار زیادی از ایران به استانبول سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنند. یکی از زیباترین، شلوغ‌ترین و سرزنده‌ترین مکان‌ها در شهر استانبول، خیابان استقلال است. برای آن که از این خیابان بسیار زیبا بازدید کنید لازم است تا مسافت 1.4 کیلومتری آن را طی کرده و از کوچه و پس کوچه‌های فوق‌العاده جذاب آن دیدن کنید. گشت و گذار در خیابان استقلال استانبول یک روز کامل از شما زمان خواهد گرفت ولی مطمئن باشید که این خیابان به قدری فوق‌العاده و هیجان انگیز است که به هیچ عنوان متوجه گذر زمان نخواهید شد. در این خیابان خاص و فوق‌العاده علاوه بر مغازه‌های بسیار زیاد، جاذبه‌های تاریخی مختلفی نظیر کلیساها و مساجد دیدنی نیز قرار دارد که شما می‌توانید با مشاهده آن، عمق مذاهب را در قلب استانبول تماشا کنید.

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال شلوغ ترین خیابان استانبول

خیابان استقلال استانبول در حال حاضر یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر استانبول و حتی دنیا است که روزانه جمعیت میلیونی از آن عبور می‌کنند. در این خیابان شما می‌توانید مغازه‌های رنگارنگ هیجان انگیزی را مشاهده کرده و از این مغازه‌ها خرید کنید. قدمت این خیابان و ساختمان‌های موجود در آن به زمان‌های بسیار دور و به دوره حکمرانی عثمانی‌ها بر ترکیه باز می‌گردد. در دوره حکومت عثمانی، بزرگان، روشنفکران، دانشمندان و افراد ثروتمند در خیابان استقلال خانه داشته و زندگی می‌کردند. فضای اتمسفریک این خیابان به قدری است که شما را ناخودآگاه جذب خود می‌کند. بوی بلال و ذرت کبابی، صدای موسیقی زنده نوازندگان چیره دست درکنار حس و حال نوستالژیک، فضای اصلی این خیابان زیبا است. در این خیابان زیبا همواره تراموای نیز در حال رفت و آمد است که به حس نوستالوژی فضا کمک می‌کند و فضایی شبیه به کارت پستال را برای شما به وجود می‌آورد. اگر قصد دارید تا با استفاده از تور ترکیه به استانبول سفر کنید، حتما از خیابان استقلال دیدن کنید تا مجذوب زیبایی بی‌حد و حصر آن شوید. 

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

زیبایی خیابان استقلال در استانبول ترکیه

تاریخچه خیابان استقلال استانبول ترکیه

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه این خیابان انداخته و آن را معرفی کنیم، باید گفت که در زمان گذشته بزرگان حکومت، ساکنان اصلی این خیابان بودند. بعد از پایان جنگ ترکیه که در آن، این کشور به استقلال رسید، نام این خیابان نیز به استقلال تغییر کرد. در سال 1923 این تغییر نام صورت گرفت ولی بی‌توجهی به این منطقه باعث شد تا در دهه 1970 شرایط این خیابان بسیار نامطلوب شود. به همین دلیل دولت و شورای محلی استانبول تصمیم گرفتند تا برای احیای این خیابان قدیمی تلاش کنند، به همین دلیل میلیون‌ها دلار صرف زیبایی و جذابیت ظاهری این خیابان شد. تلاش‌های دولت و شورای محلی استانبول جواب داد و این خیابان امروزه تبدیل به یکی از جاذبه‌های توریستی استانبول شده است. 

تور ترکیه - تور ارزان ترکیه به مقصد توریستی ترین شهر های ترکیه

خیابان استقلال استانبول در دوران قدیم

دیدنی های خیابان استقلال استانبول

در خیابان استقلال استانبول شاهد دیدنی‌های بسیار زیادی هستیم. کلیساهای کمی در این خیابان وجود دارد ولی بزرگ‌ترین و بهترین کلیسا واقع شده در خیابان استقلال، کلیسا سنت آنتونی پادوا است. معماری صورت گرفته در این کلیسا از نوع نئو گوتیک بوده و جذابیت و گیرایی فوق‌العاده‌ای به این مکان داده است. این کلیسا محل اصلی عبادت مسیحیانی است که در کشور ترکیه در حال زندگی هستند. از دیگر کلیساهای واقع شده در این خیابان می‌توان به کلیسای ارمنی گریگوری، کلیسا کاتولیک رومی، کلیسا اردتکس یونانی، خانه مولوی گالاتا، کلیسا یادبود کریمه، کنیسه یهودی، کلیسای واقع بر پشت بام اردتکس روسی و... اشاره کرد که از جمله مهمترین عبادتگاه‌هایی است که در این خیابان وجود دارند و می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

کلیسا سنت آنتونی پادوا

سایر جاذبه های گردشگری خیابان استقلال

از دیگر مکان‌های دیدنی در خیابان استقلال استانبول، می‌توان به بناهای تاریخی موجود در آن اشاره کرد. ایستگاه ترموای واقع در این خیابان، قدیمی‌ترین ایستگاه ساخته شده در جهان است که از سال 1875 فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز همچنان فعال است. یکی از بهترین مراکز آموزشی شهر استانبول، دبیرستان آلمانی ازل آلمن استانبول می‌باشد که در نزدیکی تونل کاراکوی خیابان استقلال واقع شده است.
از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی واقع شده در خیابان استقلال استانبول، می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • میدان تقسیم
  • مجسمه استقلال
  • موزه پرا
  • حمام تاریخی گالاتاسرای
  • موزه هنرهای معاصر استانبول 
  • موزه معصومیت
  • برج گالاتا

موارد گفته شده تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی هیجان‌انگیز در خیابان استقلال استانبول است که با مشاهده آنها، می‌توانید به عمق تاریخ سفر کرده و سری به گذشته شهر استانبول زنید.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

موزه معصومیت و مجسمه استقلال

تفریحات خیابان استقلال استانبول

شما می‌توانید در خیابان استقلال استانبول تفریحات مختلفی را تجربه کنید. اولین تفریحی که در این خیابان وجود دارد و شما برای تجربه آن نیازی به پرداخت پول ندارید، بازدید از گرافیتی‌های دیوارها است. در کوچه و پس کوچه‌های خیابان استقلال شما می‌توانید گرافیتی‌های بسیار زیادی را بر روی دیوارها مشاهده کنید. نقاشی‌های خیابانی یکی از مهمترین المان‌های پس کوچه‌های خیابان استقلال است که بازدید از آن ها را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

موزه درویشان مسلمان

یکی دیگر از بخش‌های تفریحی خیابان استقلال استانبول، موزه درویشان مسلمان است. در این موزه که در واقع یکی از خانه‌های درویشان قدیم شهر استانبول است، شما می‌توانید لباس‌ها، وسایل، کتاب ها و... را مشاهده کنید. در این موزه علاوه بر موارد گفته شده رقص چرخان درویشان نیز انجام می‌شود تا این فرهنگ همچنان زنده و پابرجا باقی‌بماند.

موزه های استانبول - تاریخچه استانبول را در موزه های استانبول تماشا کنید.

شب گردی و موزه درویشان مسلمان

شب گردی در خیابان استقلال

شب گردی یکی دیگر از تفریحاتی است که در خیابان استقلال در استانبول می‌توانید آن را تجربه کنید. در واقع باید گفت که این منطقه از شهر به هیچ عنوان آرام نمی‌گیرد و همواره جنب و جوش و شب زنده داری‌ها را می‌توانید در این خیابان مشاهده کنید. اگر شب‌ها به منطقه بیوگلو آمده و از خیابان استقلال بازدید کنید، می‌توانید جشن‌های خیابانی، کافه‌ها، رستوران‌ها و... را مشاهده کنید. در این خیابان یک ساختمان قدیمی از قرن 19 نیز وجود دارد که در آن می‌توانید یک دید 360 درجه از شهر استانبول را مشاهده کنید. 

خیابان استقلال بهشت عکاسان

اگر علاقه‌مند به عکاسی باشید، در خیابان استقلال نیز می‌توانید تصاویر فوق العاده‌ای را ثبت و ضبط کنید. برای عکاسان مبتدی و حرفه‌ای که علاقه‌مند هستند تا انرژی موجود در استانبول را تصویربرداری کنند، عکاسی از خیابان استقلال بهترین گزینه خواهد بود. فعالیت‌های روزمره مردم در این خیابان می‌تواند باعث شود تا بتوانید نگاه عمیقی به سبک زندگی مردم ترکیه انداخته و از آن بازدید کنید. از دیگر بخش‌های جذاب در خیابان استقلال می‌توان به خیابان فرانسوی اشاره کرد. این خیابان که در درون خیابان استقلال واقع شده است، با فرم رنگارنگ و کوچه‌های تنگ و باریک خود جلوه خارق العاده‌ای به این منطقه داده است. خیابان فرانسوی برای افرادی که به عکاسی علاقه‌مند هستند، مثل یک بهشت می‌ماند و سوژه بسیار خوبی برای عکاسان حرفه‌ای است.

برای دسترسی به خیابان فرانسوی در استانبول می‌توانید به ایستگاه تراموای گالاتاسرای رفته و وارد خیابان ینی چراشی شوید، پس از 300 متر پیاده روی وارد خیابان فرانسوی با دکوراسیون رنگارنگ آن خواهید شد. 

مجسمه استقلال و خیابان استقالال

مجسمه استقلال ترکیه

در خیابان استقلال شما می‌توانید از مجسمه استقلال نیز بازدید کنید. در این مجسمه که در میدان تقسیم استانبول قرار دارد و ساخت آن به سال 1928 بر می‌گردد، شما می‌توانید رشادت‌های مردم ترکیه برای رسیدن به استقلال را مشاهده کنید. در روزهای آخر هفته، اوج شلوغی و بازدید از مجسمه استقلال است که طبق آمارهای منتشر شده، نزدیک به 3 میلیون نفر به تماشا این مجسمه می‌آیند.

کلیساهای خیابان استقلال استانبول

در خیابان استقلال استانبول، کلیساهای کمی را می‌توانید پیدا کنید اما این امر باعث نشده تا بهترین و بزرگترین کلیسا در این منطقه وجود نداشته باشد! کلیسا سنت آنتونی به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین کلیسا بشمار می‌رود که در معماری آن از سبک نئوگوتیک استفاده شده است. اگر علاقه زیادی به بناهای مذهبی دارید، کلیسا سنت آنتونی می‌تواند بهترین گزینه برای همه افراد مسلمان مذهبی باشد. از دیگر کلیساهایی که در خیابان استقلال استانبول می‌توانید بازدید کنید:

  • کلیسای ارمنی گریگوری
  • کلیسای کاتولیک رومی
  • کلیسای ارتدکس یونانی
  • خانه مولوی گالاتا
  • کلیسای یادبود کریمه
  • کنیسه یهودی
  • مسجد قدیمی و زیرزمینی بام ارتدکس روسی

خرید در خیابان استقلال استانبول

یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید در خیابان استقلال ترکیه انجام دهید، خرید کردن است. در این خیابان شما می‌توانید اجناس مختلفی مثل لباس، وسایل دکوراسیون منزل، البسه و لوازم ورزشی، عطر و... را خریداری کنید. اجناسی که در این خیابان به فروش می‌رسد به قدری درجه یک و با کیفیت هستند که می‌توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید.
در این خیابان عمده مغازه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برندهای معتبر ترک و یا جهانی هستند و به هیچ عنوان نمی‌توانید در مورد قیمت چانه زنی کنید و به دنبال تخفیف باشید، زیرا تمامی قیمت ها به علت اصل بودن و کیفیت بالای محصولات مقطوع هستند. علاوه بر مغازه‌های برند در خیابان استقلال، شما می‌توانید به سراغ مغازه داران محلی نیز رفته و از آن‌ها اجناس مورد نظر خود را خریداری کنید.
از جمله برندهای مشهور که در خیابان استقلال استانبول شعبه دارند و شما می توانید از اجناس آن ها دیدن کنید، عبارتند از:

  • کوتون
  • اچ اند ام
  • آدیداس
  • زارا
  • سفورا
  • گپ
  • ال سی وایکیکی
  • منگو 

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

پاساژهای خیابان استقلال

در این خیابان شما می‌توانید به سراغ پاساژ بسیار مشهور چیچک یا گل نیز رفته و این پاساژهای زیبا را مشاهده کنید. این پاساژ در واقع یک مکان تاریخی محسوب می‌شود که در آن کافه و رستوران‌های بسیار زیادی واقع شده است. پاساژ چیچک در گذشته یک سالن تئاتر بوده که بر اثر آتش سوزی نابود شد و بعد از انقلاب روسیه در سال 1319، زنان روسی که پیش از انقلاب جز ثروتمندان بودند، در این مکان‌ها رو به گل‌فروشی آوردند و از آن پس نام این محل به پاساژ گل تغییر کرد. 

مراکز خرید خیابان استقلال استانبول 

رستوران های خیابان استقلال استانبول

در خیابان استقلال استانبول شما می‌توانید با انواع رستوران‌ها و کافه‌ها مواجه شوید. در این رستوران‌ها شما می‌توانید انواع غذاها را تجربه کرده و حتی اگر به غذاهای سنتی ترکیه علاقه‌مند هستید، به سراغ رستوران‌های سنتی رفته و از آن‌ها بازدید کنید. به صورت کلی گزینه‌های بسیار زیادی برای تفریح و خوشگذرانی در خیابان استقلال وجود دارد ولی بازدید از رستوران‌ها یکی از کارهای هیجان انگیزی است که می‌توانید در خیابان استقلال انجام دهید. شما می‌توانید غذاها و خوراکی‌های مختلفی را در این خیابان تجربه کنید، از ذرت‌های کبابی گرفته تا صدف‌های پر شده و نان و شیرینی‌های خوشمزه همگی حق انتخاب شما را برای لذت بردن از یک سفر به یاد ماندنی افزایش می‌دهند. این خوراکی‌ها در هر لحظه در این خیابان در حال پخت هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با قیمت مقرون به صرفه‌ای به صورت داغ و تازه سفارش داده و میل کنید. 

بهترین رستوران های استانبول - بهترین رستوران ها در استانبول برای صرف غذایی لذیذ

انواع کافه ها و رستوران های خیابان استقلال ترکیه

اگر به دنبال کافه‌های با کیفیت هستید، باز هم خیابان استقلال بهترین مکان برای شما است، زیرا در آن کافه‌های با کیفیت و درجه یکی موجود است. اگر بخواهیم به بهترین کافه‌های خیابان استقلال استانبول نگاهی انداخته و به اسامی آن‌ها اشاره کنیم، می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • کافه مانداباتماز
  • کافه اسمر
  • کافه مادو
  • کافه اربن
  • کافه رستوران کافکا نارگیل

از بهترین رستوران‌هایی که در خیابان استانبول واقع شده‌اند نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران استانبول 1942: یک رستوران گران قیمت با غذاهای اروپایی
  • رستوران فیچین: یک رستوران با غذاهای ترکی و اروپایی
  • رستوران لادس: یک رستوران ارزان قیمت
  • رستوران مزه درخت لیمو: یک رستوران اقتصادی و مقرون به صرفه
  • رستوران 360 استانبول: یک رستوران لوکس با انواع غذاهای مختلف
  • پیتزا پرا
  • مدینتلیار سفرسی: رستوران غذاهای سنتی ترکیه 

رستوران های خیابان استقلال استانبول

هتل های خیابان استقلال استانبول

در این خیابان هتل‌های زیادی نیز وجود دارد که با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید دسترسی سریعی به خیابان استقلال داشته باشید. از جمله مهمترین هتل‌های نزدیک به خیابان استقلال استانبول، می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هتل نوبل 22
  • هتل تام سوئیت
  • هتل آمیرا
  • هتل ویت
  • هتل آداهان استانبول

بی‌شک در تور استانبول، محل اقامت یک پارامتر بسیار مهم است که باید به آن توجه داشت و اگر شما قصد دارید تا یک هتل با کیفیت و درجه یک را در نزدیکی خیابان استقلال استانبول رزرو کنید تا دسترسی سریعی به این خیابان داشته باشید، می‌توانید از هتل‌های گفته شده یکی را انتخاب کرده و فرآیند رزرو آن را پیش از سفر به استانبول انجام دهید. عموما هتل‌های استانبول همگی درجه یک و با کیفیت می‌باشند و تفاوت زیادی از نظر ارائه خدمات و سطح کیفی با یکدیگر ندارند.

رزرو هتل در استانبول - رزرو آنلاین و آنی هتل‌های استانبول با تضمین بهترین قیمت | برای رزرو هتل و آگاهی از قیمت‌ها کلیک کنید

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر