روستاهای توریستی شمال

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/16
بازدید: 3192
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هر ایرانی حداقل برای یکبار هم که شده به شمال ایران سفر کرده؛ شمال مقصدیست که از تلفیق سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان تشکیل شده و مقصد پرطرفداری برای مسافران در تمام طول سال علی‌الخصوص تعطیلات میباشد. شمال علاوه بر شهرها و جاذبه های شناخته شده خود مناطق بکر فراوانی دارد که به علت نام آشنا نبودن آن ها کمتر دیده شده اند. در این مقاله قصد داریم به شما سه روستای بی نظیر در شمال را معرفی کنیم که با سفر به این مناطق و بازدید از جاذبه های بکر آن ها تجربه ای متفاوت از سفر به شمال را به تجربیات خود اضافه کنید.
 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. منطقه ییلاقی مازیچال

ویلا کلاردشت

 

پس از گذر از جاده چالوس زیبا و در منطقه نام آشنا کلاردشت و بر فراز ارتفاعات آن درست زمانی که اقیانوسی از ابر شما را در برگرفته و چشم اندازی از چالوس تا رامسر و دریای نیلگون خزر دیدگان شما را محصور خود نموده به روستای مازیچال رسیده اید. مازیچال منطقه ای بکر در کلاردشت میباشد که شاید تا کنون به این دشت رویایی سفر نکرده باشید.
نام مازیچال برگرفته از گویش مازندرانی درخت بلوط و گودال است، در این منطقه به وفوور میتوانید گودال ها و دره‌هایی مملو از درختان بلوط را ببینید. جاده ی جنگلی سرتاسر پوشیده شده از درختان بلوط منتهی به روستای مازیچال در بیشتر روزهای سال مه غلیظی در آن حکم فرماست به طوریکه حتی اثری از درختان بلند قامت در آن نمیابید، در این صورت بهتر است برای رسیدن به مازیچال از یک فرد محلی یا راه بلد درخواست کمک کنید.

منطقه ییلاقی مازیچال


منطقه ییلاقی مازیچال در فصل بهار به دشتی پوشیده از گل پیش پیشا یا همان پامچال و گل ونوشه یا بنفشه بدل میشود، دیدن این دشت پر گل و رنگارنگ تصویری دل انگیز در خاطر شما ثبت خواهد کرد. در فصل زمستان با بارش برف و کولاک جاده ای سپید و کلبه های تا نیمه در برف پوشیده شده منظره ای تازه و متفاوت از این روستا برای شما به ارمغان می‌آورد.
روستای زیبای ییلاقی مازیچال به علت شرایط جوی آن فقط در فصل تابستان قابل سکونت است و در فصل های دیگر خالی از سکنه میباشد و اهالی روستا نیز کلبه های خود را ترک میکنند. مازیچال مناسب سفرهای یک روزه و به صورت کمپی است. اگر هوا بارانی باشد میتوانید چالوس تا مازندارن را به همراه کرانه آبی کاسپین مشاهده کنید اما اگر بارانی باشد زیر پاهای شما را ابرها فرا میگیرد که این امکان برای شما فراهم میشود تا به جای تماشای دریای آبی خزر اقیانوسی بی نظیر از ابرها را به تماشا بنشینید.
اگر قصد سفر به مازیچال شگفت انگیز را دارید باید بدانید که محل اقامتی برای اسکان چند روزه خود در آنجا نخواهید یافت و باید در چادرهای مسافرتی اقامت داشته باشید مگر اینکه به کلاردشت بازگردید و اقدام به اجاره ویلا در کلاردشت کنید.

 

اجاره ویلا در رامسر

 

یکی از قشنگترین روستاهای شمال، جواهرده در شهر رامسر میباشد که مانند نگینی سبز در منطقه چشم نوازی میکند. برای رسیدن به بهشت ییلاقات ایران باید 27 کیلومتر به سمت جنوب غرب رامسر حرکت کنید تا به جنگل های زیبای سرسخت برسید و در میان آن از طبیعت بی نظیر جواهرده لذت ببرید.
جواهرده روستاییست با کوه‌های سربه فلک کشیده، جنگل های مه آلود، طبیعتی بی نظیر، آب و هوایی فوق العاده و با مردمان مهمان نواز و هنرمند به طوریکه در جای جای این منطقه میتوانید افرادی را ببینید که صنایع دستی خود و مرباها و ترشی های رنگارنگ دست ساز خود را برای فروش به مسافرین عرضه میکنند. 

علاوه بر جاذبه های بی نظیر جواهرده در مسیر این روستا دیدنی های دلفریبی مانند آبشارهای فصلی و دائمی نظیر آبشار صفارود، سلیمان، برشی و کوه کنین دیدن کنید که هرکدام برای شما منظره ای ناب را در مقابل دیدگانتان فراهم میکند و در کنار این آبشارها آلاچیق هایی برای استرحت مسافران تعبیه شده است که میتوانید ساعاتی را در آن ها بگذرانید، دریاچه قو منطقه ای دلفریب در مسیر جواهرده است که با توسعه برکه کوچک آن به یک دریاچه مصنوعی با هدف جذب گردشگر به خوبی توانسته منطقه ای جذاب برای گردشگران باشد. در اطراف دریاچه آلاچیق هایی ساخته شده است که میتوانید برای استراحت و صرف وعده غذایی در آن ها اتراق کنید و یا از قایق های پدالی دریاچه برای سپری کردن اوقاتی خوش استفاده کنید.
آب و هوا در منطقه ییلاقی جواهرده سرد و مه آلود است به طوریکه در روزهای ابری در این منطقه شما خود را در آغوش ابرها خواهید دید. در فصل تابستان مردم رامسر و مسافران آن از گرمای هوای رامسر دوری میکنند و به جواهرده پناه می‌آورند. 
اگر قصد اقامت در جواهرده را داشته باشید میتوانید از واحدهای اقامتی در آنجا استفاده کنید که بعضا گران هم هستند یا میتوانید به رامسر بازگردید و اقدام به اجاره ویلا در رامسر یا اجاره سوئیت در رامسر کنید.

 

اجاره ویلا در ماسال


 شاید نام ماسال را شنیده باشید که از توریستی ترین مقاصد در شمال میباشد. از این شهر دلفریب به عنوان بهشت گمشده گیلان زمین نیز یاد میشود. برای رسیدن به ماسال اگر مقصد را تهران قرار دهیم در حدود 6 ساعت باید رانندگی کنید و از پیچش های دلبرانه جاده کوهستانی تالش گذر کنید و مسیر را تا کیلومتر 60 ادامه دهید و در هر ثانیه محصور زیبایی های این مسیر شوید.
ییلاق ماسال سرزمینی است رویایی با چشم انداز وسیعی از دشت ها و تپه های سرسبز، سرزمین آبشارهای بلند و پر آب، غارهای کوچک و بزرگ و مکانی برای هم نشینی با ابرهاست.
علاوه بر ماسال ییلاقات آن نیز به زیباترین شکل در طبیعت خودنمایی میکنند. اولسبلنگاه ماسال ییلاقیست بس زیبا که در 25 کیلومتر پس از ماسال واقع شده که برای رسیدن به آن باید از پیچ های تند و تیز جاده با احتیاط عبور کنید تا منظره حیرت انگیز کلبه های چوبی پنهان شده در میان فضای مه آلود این طبیعت افسونگر شما را مجذوب خود نماید.

آب و هوا در ماسال در بیشتر روزهای سال بارانی و خنک است از همین رو بهترین زمان سفر به این بهشت زیبا از اواسط ماه اریبهشت تا پایان تابستان است با این حال دیدن منظره کم نظیر این منطقه در پاییز و زمستان هوس انگیز است و با رعایت احتیاط برای گذر از جاده و همراه داشتن تجهیزات زمستانی و لباس مناسب سفر به این مقصد را نیز میسر میکند.
برای اقامت در ماسال بیشتر مسافران ترجیح میدهند تجربه ای متفاوت از اقامتگاه داشته باشند و شب خود را درون کلبه چوبی های ماسال بگذرانند با این حال ویلاها و سوئیت های اجاره ای نیز در منطقه وجود دارد که در صورت تمایل میتوانید اقدام به اجاره ویلا در ماسال کنید و ما به شما سایت معتبر  اجاره اقامتگاه رنتی جا را پیشنهاد میکنیم که میزبان هوشمند شما نه  نه تنها در شمال بلکه در سرتاسر ایران است. با مراجعه به این سایت و صفحه اجاره ویلا در شمال در هر نقطه ای از شمال اقدام به اجاره ویلا و سوئیت با قیمت مناسب کنید و با پشتیبانی 24 ساعته رنتی جا از اقامت بی دغدغه خود لذت ببرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 104 کاربر