آبشار ویسادار

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/09
بازدید: 2397
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا از روزمرگی زندگی در شهرهای بزرگ خسته شده‌‌اید؟ آیا می‌خواهید به مکانی سفر کنید که حال‌ و هوای شما را به طور کامل تغییر دهد؟ سفر به روستاهای شمال ایران یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گردش و تفریح خواهد بود. رضوانشهر گیلان یکی از مکان‌های مهم در کشور ما بوده که آبشاری به نام ویسادار در آن وجود دارد. این آبشار به دلیل شکل خاصی که دیواره‌های صخره‌ای اطراف آن دارند به یک آبشار منحصر‌به‌فرد در کشور ما تبدیل شده است.

ابشار ویسادار

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار ویسادار در استان گیلان در مسیر رودخانه لمیر در رضوانشهر و روستای پره‌سر واقع شده که از کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرد. این آبشار از مقاصد بکر گیلان است و همواره گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب خود می‌کند. این آبشار در میان جنگل‌های پلمبرا واقع شده و برای رسیدن به آن باید مسیر کوتاهی را در این جنگل پیاده‌روی کرد.
آبشار ویسادار در گیلان و در شهرستان رضوانشهر واقع شده است و با ارتفاع حدود 15 متر سومین آبشار بلند استان زیبای گیلان است . این آبشار در 16 کیلومتری شهر پره و بین هشتپر تالش و رضوانشهر واقع شده است . پس از طی کردن مسافت 30 کیلومتری بعد از تالش میتوانید به این آبشار دسترسی داشته باشید . از سمت شرقی این آبشار شما میتوانید از طریق بندر انزلی و از سمت جنوبی از طریق ماسال و صومعه سرا و در نهایت از غرب ، این آبشار زیبا به شهر خلخال متصل میشود. شهرستان رضوانشهر با شهر رشت حدود 60 کیلومتر فاصله دارد و میتوانید اگر شما هم با  تور رشت سفر میکنید یک سر به رضوانشهر و این آبشار زیبا بزنید .

آبشار ویسادار کجاست؟

معرفی آبشار ویسادار

آبشار ویسادار به عنوان سومین آبشار مرتفع گیلان حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد. شکل دیواره این آبشار بسیار زیبا بوده و نظیر آن بسیار محدود است. زمانی که از بالای این آبشار به سمت پایین نگاه می‌کنید انگار که آب آن درونی گودال سرازیر شده و صخره‌های دیواره این آبشار به صورت لایه‌لایه و بسیار زیبا هستند. صدای جریان آب و طبیعت بکر که در اطراف این آبشار وجود دارد موجب آرامش بسیاری از گردشگران شده است.

معنای ویسادار چیست؟

ویسادار یک واژه تالشی و به معنای سایه درخت بید است. بسیاری معتقدند که علت نام‌گذاری این آبشار به دلیل وجود درختان بید در مسیر رسیدن به این آبشار می‌تواند باشد.

معنای ویسادار چیست؟

بهترین زمان برای بازدید از آبشار ویسادار

به دلیل وجود آب و هوای معتدل خزری در رضوانشهر بهترین زمان برای بازدید از آبشار ویسادار ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، شهریور و اوایل مهر است. به‌طور کلی می‌توان گفت که  اگر قصد سفر به این آبشار زیبا را  با تور گیلان دارید، در فصل بهار و تابستان به این منطقه بروید. بسیاری از افراد به دلیل طبیعت اطراف این آبشار علاقه زیادی به سفر در فصل پاییز به این مکان دارند. باید گفت به علت بارش‌های فراوان و صعب العبور بودن مسیر این منطقه بهتر است این فصل را برای سفر خود انتخاب نکنید.

مسیرهای آبشار ویسادار

برای رسیدن به آبشار ویسادار باید به مبدا خود توجه کنید. از شهرهای مختلف مسیرهای گوناگونی برای رسیدن به آبشار ویسادار وجود دارند. با لحظه آخر همراه باشید تا چند مسیر را برای شما معرفی کنیم.

  • سفر از رشت

برای رسیدن به آبشار ویسادار و روستای پره‌سر می‌توانید از رشت به آستارا رفته و پس از عبور از بندر انزلی مسیر خود را به سمت رضوانشهر ادامه دهید. فاصله رضوانشهر تا پره‌سر حدود ۱۷ کیلومتر است.

  • سفر از تهران

از سمت تهران برای رسیدن به آبشار ویسادار باید از مسیر قزوین رشت را انتخاب کرد. قبل از رسیدن به رشت باید مسیر خود را به فومن تغییر دهید و از فومن به صومعه‌سرا رفته و به پره‌سر بروید.

  • سفر از جاده ویسادار

از جاده ویسادار تا آبشار حدود ۸۸ کیلومتر مسافت را باید طی کنید. این جاده از میان جنگل عبور می‌کند. در جاده ویسادار باید ۲۰ دقیقه میاده‌روی کنید تا به مقصد اصلی برسید.

بهترین زمان بازدید از آبشار ویسادار

جاذبه های گردشگری اطراف آبشار ویسادار  

آبشار آسیابگا : در اطراف آبشار ویسادار آبشار دیگری به اسم آبشار آسیابگا وجود دارد که بر روی رودخانه شفارو قرار دارد و راه دسترسی به این آبشار از سمت رضوانشهر است . بازدیدکنندگان محترم که قصد صعود به قلعه سبلان را دارند میتوانند از این آبشار زیبا دیدن کنند .

جنگل گیسوم : یکی از بهترین مناطق در نزدیکی آبشار ویسادار است که با 80 هکتار مساحت در استان گیلان واقع شده است و شما میتوانید در آن با خانواده چند ساعتی از طبیعت بکر لذت ببرید . 

قلعه لیسار : این قلعه به دوره سلجوقیان مربوط میشود و موقعیت مکانی آن در شهرستان تالش است. روستای لیسار در سال 1382 به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است. این قلعه در ارتفاع 80 متری از زمین واقع شده است.

اقامت در آبشار ویسادار

برای اقامت آبشار ویسادار می‌توانید به شهرها و روستاهای اطراف آن بروید. فاصله آبشار ویسادار تا رشت ۶۰ کیلومتر بوده و تقریبا دو ساعت طول می‌کشد تا شما از رشت به این منطقه برسید. می‌توانید در یکی از هتل‌های رشت مانند هتل شبستان، صبوری، پامچال و غیره اقامت کنید. بسیاری از گردشگران در طبیعت این منطقه به صورت گروهی کمپ زده و در آن اقامت می‌کنند.

 

اقامت در آبشار ویسادار


وسایل مورد نیاز در آبشار ویسادار

بازدید از دل طبیعت همیشه نیازمند وسایل مختلفی است. چنانچه قصد بازدید از آبشار ویسادار را داشته باشید باید برخی از وسایل ضروری را به همراه خود ببرید. از جمله وسایل موردنیاز برای رفتن به آبشار ویسادار کفش پیاده‌روی، آب شرب، زیرانداز، چراغ‌قوه، یک غذای سبک و بادگیر است.

سخن پایانی
سفر به گیلان یکی از سفرهای بسیار جذاب برای هر گردشگر است. این شهر با جاذبه‌های طبیعی خود مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار گرفته و برای رفتن به این شهر می‌توانید از تورهای داخلی هم استفاده کنید. اگر به گیلان رفتید بازدید از آبشار ویسادار را فراموش نکنید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر