پل پونت دس آرتس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/04/18
بازدید: 1537

پاریس به شهر عشاق شهرت دارد زیرا تعداد زیادی مکان رمانتیک در این شهر پیدا می‌شود. پل پونت دس آرتس یا پل هنر را باید یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های رمانتیک این شهر دانست. این جاذبه که روی رودخانه سن قرار دارد، به پل عشاق نیز مشهور است. بر روی این پل، زوج‌های عاشقی دیده می‌شوند که برای ابدی کردن عشق‌شان با یک قفل به این مکان می‌آیند که حرف اول اسم‌هایشان روی آن حک شده است. آنها  قفل‌ها را به نرده‌های پل وصل می‌نمایند. اما چرا این سازه به پل عشاق معروف شده است؟

پل پونت دس آرتس

معرفی پل پونت دس آرتس

پل هنر، اولین پل فلزی پاریس است که در سال 1804 توسط Louis-Alexandre de Cessart بنا شد. این پل در طول جنگ‌های رخ داده آسیب‌های چشمگیری را متحمل شد و به همین دلیل چند مرتبه مورد بازسازی قرار گرفت. این سازه آخرین مرتبه در سال 1948 میلادی مرمت شد.

نصب قفل‌های عشق بر روی پل هنر از سال 2008 توسطی زوجی جوان آغاز شد. این کار آن قدر مورد توجه قرار گرفت که تا سال 2012 نرده های پل مملو از قفل‌های عشاق بودند. بر اساس شمارشی سال 2014 ، تعداد 700 هزار قفل بر روی این پل نصب شده بود. این قفل‌ها 93 تن به وزن پل اضافه کرده بودند. در همان سال بخشی از پل عشاق پاریس به دلیل ازدیاد تعداد قفل‌ها و سنگینیِ حاصل از آنها، فرو ریخت و همین امر دلیلی شد که در سال 2015 قفل ها را از روی پل بردارند.

با اعلام این خبر، افراد زیادی دست به اعتراض زدند و گفتند این قفل‌ها نشانه عشق است و باید تا ابد بر روی نرده‌های پل باقی بماند. از طرفی اهالی محلی بر این عقیده بودند که برای جلوگیری از فرو ریختن پل باید قفل‌ها را از روی آن بردارند. برخی از حامیان محیط زیست نیز عقیده داشتند که پرتاب کردن کلید این قفل‌ها سبب آلودگی رودخانه سن می‌شود و خطرات زیست محیطی را به دنبال دارد. سرانجام در ژوئن سال 2015 این قفل‌ها توسط مامورین شهرداری از پل جدا شدند.

اگرچه جذابیت‌های پل پونت دس آرتس با وجود قفل‌های رنگی بر روی نرده‌هایش بسیار بیشتر بود ولی امروزه نیز آثار هنری و نقاشی‌های زیبایی را بر جایِ قفل‌ها نصب کرده‌اند که شکل و شمایل هنری به آن بخشیده است. گردشگران تور پاریس با بازدید از این مکان می‌توانند شاهد برگزاری نمایشگاه‌های هنری و یا نواختن موسیقی زنده باشند و ایام خاطره‌انگیزی را برای خود ثبت کنند. از آنجایی که این پل زیبا در نزدیکی موزه لوور پاریس و برج ایفل قرار دارد، پیدا کردن آن بسیار آسان است. بازدید از مشهورترین پل قفل‌های عشق جهان رایگان بوده و بسیار خاطره انگیز می‌شود.

معرفی پل پونت دس آرتس

تاریخچه پل پونت دس آرتس

پل عشاق در سال 1802 تا 1804، یعنی در زمان حکومت ناپلئون بناپارت، برای عبور عابران روی رودخانه سن ساخته شد. لویی الکساندر دو سزار و ژاک دیلون در ابتدای امر این پل فلزی را طراحی کردند. در سال 1975 وزارت فرهنگ فرانسه این پل را به‌عنوان یک بنای تاریخی ثبت ملی کرد. در سال 1976 نقص‌هایی روی پل پیدا شده که دلیلش بمب باران‌‌های جنگ جهانی بود. بنابراین در سال 1977 پل پونت دس آرتس را برای گردش بستند. در سال 1979 یک بارج به پل عشاق برخورد کرد و باعث شد 60 متر ریزش کند. سازه‌ای که در حال حاضر مشاهده می‌شود در سال 1981 تا 1984 ساخته شد. لوئیس آرتچه به عنوان کسی نقشه جدید پل را کشید، سعی کرد ظاهر قدیمی پل را حفظ کند اما ساختار جدیدی روی آن پیاده نماید. پل جدید را در سال 1984 افتتاح کردند.

تاریخچه پل پونت دس آرتس

مشخصات پل پونت دس آرتس

پونت دس آرتس Passerelle des Arts بر روی رودخانه سن، اولین پل فلزی پاریس است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات ظاهری این سازه را مشاهده نمایید.

طرح

قوس

مواد

فولاد

طول کل 

 155 متر (509 فوت) 

عرض

11 متر (36 فوت)

کلیسای نوتر دام - از معروف ترین جاذبه های گردشگری و بزرگ ترین کلیسای های پاریس

داستان رمانتیک پل پونت دس آرتس

در کشور صربستان و شهر ویرجینیا دختر به نام نادا عاشق و دلباخته پسری به نام رلیا می‌شود و بعد از مدتی با یکدیگر نامزد می‌کنند. نزدیک مراسم ازدواجشان، یک مأموریت کاری به رلیا محول می‌شود و او به یونان سفر می‌کند. رلیا در سفری که داشت، عاشق دختر دیگری می‌شود و نامزدی خود را با نادا به هم می‌زند. نادا در غم این اتفاق تلخ اشک‌های فراوانی ریخت و در نهایت جان سپرد. دوستان نادا برای زنده نگه داشتن نام او و عشق پاکی که به رلیا داشت، اسم آنها را همراه با پیام‌های عاشقانه‌ای که بینشان رد و بدل شده بود بر روی قفل‌هایی نوشتند و آن قفل‌ها را به نرده‌های پلی در درون شهر آویختند. بعد از گذشت مدتی نام این سازه را «پل قرار» گذاشتند. این داستان عاشقانه رفته رفته در اقصی نقاط دنیا مطرح شد و سبب شد که امروزه مشابه این پل را در کشورهای کره جنوبی، آلمان، روسیه، فرانسه، چک، ایتالیا، نیویورک، چین و … مشاهده نماییم.

داستان رمانتیک پل پونت دس آرتس

آدرس و مسیر دسترسی به پل عشاق پاریس

پل عشاق روی رود سن قرار گرفته و برای رسیدن به آن می‌توانید از خطوط مترو شماره 1 و 7 استفاده کنید. شما باید در ایستگاه Palais Royal Musee du Louvre پیاده شوید و پس از 4 دقیقه پیاده‌روی خود را به پونت دس آرتس برسانید.

جاهای دیدنی پاریس - معرفی 51 جای دیدنی پاریس که در سفر خود حتما باید از آن‌ها دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری اطراف پل پونت دس آرتس

در اطراف پل عشاق جاذبه‌های گردشگری زیادی برای بازدید وجود دارد که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاصله تا رودخانه سن 155 متر
  • فاصله تا هرم لوور 179 متر
  • فاصله تا موزه لوور پاریس 301 متر
  • فاصله تا پل نئوف 322 متر

هتل های اطراف پل عشاق

همچنین اگر تصمیم دارید در طول سفرتان به پاریس در نزدیکی پل پونت دس آرتس اقامت کنید، می‌توانید یکی از هتل‌های زیر را برای ماندن انتخاب نمایید:

  • هتل گولدن تولیپ واشینگتون اوپرا
  • هتل نامشخص پاریس
  • هتل رنسانس وندوم پاریس
  • هتل نووتل پاریس سنتر ایفل

دیزنی‌لند پاریس - دیزنی‌لند پاریس یکی از جاهایی است که در سفر به پاریس باید از آن دیدن کنید.

چرا باید از پل پونت دس آرتس بازدید کنیم؟

در این مطلب درباره پل عشاق که مردم آن را با نام‌های پل هنر و پونت دس آرتس نیز می‌شناسند، صحبت کردیم و تاریخچه و معروف شدنش به پل عشق را نیز بررسی نمودیم. بازدید از این پل هم به خاطر روایت عاشقانه‌اش جذاب است و اگرچه دیگر قفل‌هایی که نام عشاق رویشان حک شده، در این سازه وجود ندارد اما باز هم عشاق قدم زدن روی این پل را دوست دارند. بنابراین توصیه می‌شود در طول سفر به پاریس حتما از این سازه زیبا و تاریخی دیدن کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر