پل پونت دس آرتس

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/28
بازدید: 1272
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همان طور که می دانید، پاریس به شهر عشاق شهرت دارد که تعداد مکان های رمانتیک آن، دلیلی برای انتخاب این نام می باشد. در این بخش از سایت لحظه آخر می خواهیم یکی از مکان های عاشقانه این شهر را که از جاهای دیدنی پاریس می باشد به شما معرفی نماییم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. داستان رمانتیک پل پونت دس آرتس

 

 

پل پونت دس آرتس یا پل هنر، مکانی رمانتیک بوده که به پل عشاق معروف شده است. این پل بر روی رودخانه سن قرار گرفته و چشم انداز بسیار زیبایی را به نمایش گذاشته است. بر روی این پل، زوج های عاشقی دیده می شوند که برای پایدار کردن عشقشان به این مکان آمده اند. این زوج های عاشق برای ابدی کردن عشقِ میانشان، همراه با یک قفل به این مکان می آیند و ضمن اینکه حرف اول نام هایشان را بر روی آن حک می کنند، قفل ها را به نرده های پل وصل می کنند. این پل دارای نرده هایی است که حفره های مفتولی آن ها برای نصب قفل مناسب می باشد.

 

 

داستان رمانتیک پل پونت دس آرتس

در کشور صربستان و شهر ویرجینیا دختر به نام نادا عاشق و دلباخته پسری به نام رلیا می شود و بعد از مدتی با یکدیگر نامزد می کنند. نزدیک مراسم ازدواجشان، یک ماموریت کاری به رلیا محول می شود و او راهی یونان می گردد. رلیا در سفری که داشت، عاشق دختر دیگری می شود و نامزدی خود را با نادا به هم می زند. نادا در غم این اتفاق تلخ اشک های فراوانی ریخت و در نهایت جان سپرد. دوستان نادا برای زنده نگه داشتن نام او و عشق پاکی که به رلیا داشت، اسم آن ها را همراه با پیام های عاشقانه ای که بینشان رد و بدل شده بود بر روی قفل هایی نوشتند و آن قفل ها را به نرده های پلی در درون شهر آویختند؛ بعد از گذشت مدتی نام این پل را "پل قرار" گذاشتند.

این داستان عاشقانه رفته رفته در اقصی نقاط دنیا مطرح شد و سبب شد که امروزه مشابه این پل را در کشورهای کره جنوبی، آلمان، روسیه، فرانسه، چک، ایتالیا، نیویورک، چین و غیره مشاهده نماییم. پل هنر اولین پل فلزی پاریس است که در سال 1804 توسط Louis-Alexandre de Cessart بنا شد. این پل در طول جنگ های رخ داده آسیب های چشمگیری را متحمل شد ولی چند مرتبه مورد بازسازی قرار گرفت و آخرین مرتبه در سال 1948 میلادی مرمت شد. نصب قفل های عشق بر روی پل هنر از سال 2008 توسطی زوجی جوان آغاز شد؛ این کار آن قدر مورد توجه قرار گرفت که تا سال 2012 نرده های پل مملو از قفل هایی بودند که بر روی هم نصب شده بودند.

 

 

بر اساس شمارشی که در سال 2014 انجام شد، تعداد 700 هزار قفل بر روی این پل نصب شده بود که وزن پل را تا حدود 93 تُن بالا برده بود و این تعداد هر روز در حال افزایش بود. در همان سال بخشی از پل عشاق پاریس به دلیل ازدیاد تعداد قفل ها و سنگینیِ حاصل از آن ها، فرو ریخت و همین امر دلیلی شد که در سال 2015 به معاون شهردار پاریس دستور داده شود که قفل ها را از روی پل بردارند.

با اعلام این خبر، افراد زیادی دست به اعتراض زدند و گفتند این قفل ها نشانه عشق است و باید تا ابد بر روی نرده های پل باقی بماند، اما از طرفی اهالی محلی بر این عقیده بودند که برای جلوگیری از فرو ریختن پل باید قفل ها را از روی آن بردارند. برخی از حامیان محیط زیست نیز عقیده داشتند که پرتاب کردن کلید این قفل ها سبب آلودگی رودخانه سن می شود و خطرات زیست محیطی را به دنبال دارد. سرانجام در ژوئن سال 2015 این قفل ها توسط مامورین شهرداری از پل جدا شدند.

 

 

اگرچه جذابیت های پل پونت دس آرتس با وجود قفل های رنگی بر روی نرده هایش بسیار بیشتر بود ولی امروزه نیز آثار هنری و نقاشی های زیبایی را بر جایِ قفل ها نصب کرده اند که شکل و شمایل هنری به آن بخشیده است. گردشگران تور پاریس با بازدید از این مکان می توانند شاهد برگزاری نمایشگاه های هنری و یا نواختن موسیقی زنده باشند و ایام خاطره انگیزی را برای خود ثبت کنند.

 

 

از آن جایی که این پل زیبا در نزدیکی موزه لوور پاریس و برج ایفل قرار دارد، پیدا کردن آن بسیار آسان می باشد. بازدید از مشهورترین پل قفل های عشق جهان رایگان بوده و بسیار خاطره انگیز می شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر