معرفی کامل شهر قمصر کاشان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/03/10
بازدید: 2941
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قمصر در تقسیمات استانی زیر مجموعه شهرستان کاشان می باشد، اما از لحاظ جغرافیایی و همچنین محدوده سیاسی و اداری در استان اصفهان قرار دارد. قمصر دره ای بسیار خوش آب و هوا و سرسبز می باشد. طول تقریبی این دره ۹ کیلومتر و عرض آن ۴ کیلومتر است. در این منطقه شما می توانید درختان متنوع و همچنین درختچه های گل محمدی را ببینید. قمصر که روزگاری جاده ابریشم از آن عبور می کرده، نامش «قم سر» بوده و یکی از راه های رسیدن به سیلک از این منطقه بوده است. عرقیات گیاهی و گلاب قمصر از شهرت خاصی برخوردار می باشد که حتی این شهر که به خارج از کشور نیز رسیده است. به دلیل این شهرت، قمصر را میتوان پایتخت گل و گلاب نامگذاری کرد. شما می توانید برای دیدن این منطقه زیبا و همچنین جشن گلاب گیری آن، در فصل بهار و اردیبهشت ماه به این منطقه با خیالی آسوده سفر کنید، زیرا شهرداری قمصر امکانات مناسبی را برای مسافرین در نظر گرفته است.

عکس قمصر کاشان

 

قمصر کاشان کجاست؟

قمصر در ۲۵ کیلومتری جنوب کاشان و از سوی دیگر در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز قرار دارد. این منطقه در شمال غرب استان اصفهان و همچنین در جنوب شهرستان کاشان قرار گرفته است.
قمصر کاشان در فاصله ۲۴۴ کیلومتری تهران قرار دارد که این مسیر را می توان در ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه طی کرد. و برای انتخاب بهترین مسیر، به شما پیشنهاد می کنیم که از اتوبان تهران - قم، برای مسیر خود استفاده کنید، بعد از اتمام این مسیر، میتوانید از اتوبان قم - کاشان، به سمت کاشان رفته تا به قمصر برسید.

جاهای دیدنی کاشان - لیستی از بهترین و محبوب ترین مکان های دیدنی کاشان را در این لینک می توانید مشاهده کنید.

گلاب گیری قمصر کاشان

بهترین زمان برای سفر به قمصر کاشان، در تاریخ ۱۵ الی ۲۵ اردیبهشت ماه می باشد که در این تاریخ می توانید در جشنواره گلاب گیری قمصر شرکت کنید. جشنواره گلابگیری که امروزه بسیاری از رسومات مذهبی در آن یافت می شود، هدف مهم گردشگران و مسافران برای سفر به کاشان و قمصر شده است. گردشگران همچنین می‌توانند از این منطقه سرسبز با گلهای فراوان لذت یک سفر آرامش بخش و مطلوب را داشته باشند.

گلاب گیری کاشان - مراسم گلاب گیری کاشان را کی و کجا ببینیم؟

جاهای دیدنی قمصر کاشان

در قمصر کاشان می توان حجم انبوهی از گل های محمدی را مشاهده کرد که یکی از جاذبه های دیدنی و زیبای این منطقه به شمار می‌رود که در پی آن جشنواره گلاب گیری برپا می‌شود. جدا از مراسم گلاب گیری قمصر، قمصر جاذبه‌های دیدنی و تاریخی نیز دارد که در ادامه مطلب شما را با آنها آشنا می کنیم.

  • موزه گلاب قمصر کاشان

در این موزه که در قمصر کاشان قرار دارد، شما می توانید با تاریخ دو هزار ساله، طرز تهیه و فرایند سنت گلاب گیری آشنا شوید. در این بنای قاجاری می توانید، اشیا و اسنادی که مختص به گلاب گیری هستند را مشاهده کنید.

جاهای دیدنی قمصر کاشان

  • سرای خاتون قمصر کاشان

سرای خاتون قمصر یکی از مکان های دیدنی و جذابی است که با معماری مدرن اما سبک اسلامی ساخته شده است. این بنا که با الگو برداری از خانه پیرنیا ساخته شده، دارای گچ بری های دیدنی و آینه کاری های شاه چراغ و عالی قاپو است.

  • خانه حاج مانده علی و احسانی ها

عمارت حاج محمد علی احسانی ها یکی از دیدنی های قمصر محسوب می شود. این عمارت یک خانه اعیانی است، که این خانه ها دارای قدمتی ۲۰۰ ساله هستند و شکوه زیبایی خاصی دارند.

  • باغ پرندگان

قمصر دارای یک باغ پرندگان به وسعت ۱۰ هزار هکتار می باشد. در این باغ مجهز، از ۱۷ کشور متفاوت دنیا پرندگانی را در این باغ گرد آورده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند از بوی گل محمدی گرفته تا نوای زیبای پرندگان، از قمصر و باغ پرندگانش لذت ببرند.

حمام فین - یکی از مشهور ترین و جالب ترین مکان های دیدنی کاشان

سوغات قمصر کاشان

وقتی صحبت از کاشان و قمصر به میان می آید، بدون تردید می توان گفت که سوغات این شهر گلاب است. کسانی که برای بازدید و سفر به قمصر می روند، بدون شک گلاب این منطقه را تهیه می کنند.
اما این موضوع را باید در نظر گرفت که تنها گلاب سوغات این شهر نیست. شما می توانید از قمصر، به عنوان سوغات، آلو بخارا و گوجه سبز را نیز تهیه کنید. قمصر دارای یک سوغات بسیار خوشمزه و منحصر به فرد می باشد که «جزقند» نام دارد و دسته شیرینی جات قرار می گیرد.

آب و هوای کاشان - اطلاع از وضعیت آب و هوای کاشان و بهترین زمان سفر به این منطقه

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر