بلوار باکو

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/10
بازدید: 1737
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بلوار باکو یکی از زیبا ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری و توریستی کشور آذربایجان به حساب می آید و افرادی که قصد دارند تا یک سفر فوق العاده، هیجان انگیز و... به کشورهای اطراف ایران داشته باشند می توانند در زمان سفر به کشور آذربایجان، سری به این بلوار زیبا و خاص زده و از آن بازدید کنند.
در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به بلوار ساحلی باکو انداخته و توضیحات کاملی را در رابطه با این مکان به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این جاذبه توریستی کشور آذربایجان آشنا کنیم.

 

بلوار ساحلی باکو

 

بلوار ساحلی باکو

در بخش اول اگر بخواهیم شما را با بلوار ساحلی باکو آشنا کنیم، باید گفت که این بلوار ساحلی یکی از معروف ترین و محبوب ترین تفرجگاه ها و پارک هایی است که در اطراف دریای خزر واقع شده است. از نظر موقعیت مکانی این بلوار در شهر باکو که پایتخت کشور جمهوری آذربایجان است قرار دارد و شما می توانید در جنوب شهر زیبای باکو به سراغ این بلوار خاص و جذاب رفته و از آن بازدید کنید.
یکی از نکات جالب و فوق العاده ای که در رابطه با این بلوار باید بدانید این است که قدمت و تاریخچه این مکان به بیش از ۱۱۰ سال پیش باز می گردد و در واقع می توان گفت بلوار ساحلی باکو بیش از یک قرن سابقه و تاریخچه دارد. بلوار باکو در حدود ۳ کیلومتر و ۷۵۰ متر طول داشته و از میدان پرچم باکو شروع شده و تا میدان آزادی این شهر زیبا و خاص ادامه دارد. یکی از فرآیندهای بسیار مهم در بلوار ساحلی باکو، بحث انجام خدمات پاکسازی و تمیز نگه داشتن اطراف این منطقه و همچنین ساحل دریای خزر است. 
در همین راستا یک شرکت هلندی اقدام به اخذ مجوزهای لازم برای انجام خدمات مربوط به این فرآیندها را در کشور آذربایجان کرده است. اگر قصد دارید تا به شهر زیبای باکو سفر کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً بازدید از این بلوار ساحلی جذاب و خاص را در برنامه خود قرار دهید، چرا که بازدید از این بلوار، تجربه فراموش نشدنی برای هر توریست و گردشگر به حساب می آید.

 

بلوار باکو

 

پارک بلوار باکو

یکی از بخش های جذاب بلوار باکو، پارکی است که در این بلوار قرار دارد و در واقع می توان گفت که این پارک به عنوان یک پارک ملی و تفرجگاه شناخته می شود. همین موضوع باعث محبوبیت فوق العاده آن شده است. نکته ای که باید بدانید این است که افراد بسیار زیادی در طول سال برای بازدید از این پارک زیبا و خاص به سراغ بلوار باکو و در این مکان حضور پیدا می  کنند.

بهترین زمان بازدید از پارک باکو

در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر قصد دارید تا در یک زمان مناسب از این پارک زیبا و خاص بازدید کنید، پیشنهاد ما این است که در روزهای خلوت تر به سراغ این مجموعه جذاب بروید. 
در بین روزهای هفته، شنبه، یکشنبه و سه شنبه به عنوان شلوغ ترین زمان های این پارک به حساب می آید و همچنین در حد فاصل ساعت ۱۲ تا ۸ شب شاهد جمعیت بسیار زیادی در پارک بلوار باکو هستیم و به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا یک بازدید لذت بخش از پارک بلوار باکو داشته باشید، روزهای پنجشنبه، جمعه و همچنین دوشنبه را انتخاب کنید، چرا که در این زمان افراد بسیار کمی در پارک هستند و به همین دلیل این زمان ها بهترین وقت برای بازدید از این مجموعه است.
پارک بلوار باکو در آدرس 92 Neftchilar Ave, Baku واقع شده و شما می توانید در هر روز هفته به صورت ۲۴ ساعته و هر زمان که علاقه مند بودید، به سراغ این مکان بروید.

 

پارک بلوار باکو

 

مرکز خرید بلوار باکو

دولت آذربایجان و مدیران شهر باکو همواره تلاش خود را کردند تا در اطراف این بلوار مشهور، جاذبه های مختلفی را به وجود بیاورند. یکی از دغدغه های افراد در هنگام مسافرت، بازدید از مراکز خرید و فروشگاه های شهر مقصد است. در همین راستا شاهد افتتاح یک مرکز خرید حرفه ای و درجه یک در بلوار باکو هستیم.  این مجموعه که به نام مرکز خرید پارک بلوار باکو شهر شهرت دارد، با تنوع محصولات خود محبوبیت بسیار زیادی در بین توریست ها و گردشگران دارد و شما می توانید محصولات مختلفی مثل لباس، کفش، جواهرات، اقلام خوراکی و... را از این مرکز خرید حرفه ای و درجه یک خریداری کنید.
یکی از نکات جالبی که باید بدانید این است که اکثر برندهای مشهور حوزه مد و فشن در کشور آذربایجان شعبه خود را در این مرکز خرید افتتاح کرده اند که از مهم ترین آن ها می توان به آدیداس، نایک، پینک و... اشاره کرد.
همچنین باید به این مسئله نیز توجه داشته باشید که شما می توانید برای میل کردن غذا به سراغ رستوران زیتون این مرکز خرید رفته و از غذاهای مختلف که در این مکان سرو می شود را امتحان کنید. نکته جالبی که در رابطه با رستوران زیتون بدانید این است که این مجموعه ویو و منظر فوق العاده رو به دریای خزر نیز دارد. از دیگر امکانات موجود در این مرکز خرید می توان به پارکینگ، بوفه، اقامتگاه، بخش تفریحی برای کودکان و بزرگسالان و... اشاره کرد.

 

مرکز خرید بلوار باکو

 

جاذبه های اطراف بلوار ساحلی باکو

پس از بازدید از این بلوار ساحلی زیبا و خاص، شما می توانید به سراغ جاذبه های توریستی و گردشگری بروید که در اطراف این مکان واقع شده است. اگر بخواهیم مهم ترین جاذبه های توریستی و گردشگری اطراف بلوار ساحلی باکو را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • برج های شعله ای باکو 
  • مینی ونیز باکو 
  • موزه فرش باکو 
  • ایچری شهر 
  • قصر شیروان شاه 
  • کافه تریا هارد راک 
  • رستوران شام بلوار 
  • کافه یوشی سوشی

هر یک از جاذبه های توریستی و گردشگری اطراف بلوار باکو دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند و نکته مهم این است که شما می توانید با توجه به سلیقه خود به سراغ هر یک از این مکان ها بروید.
به عنوان مثال اگر قصد خرید را دارید پیشنهاد ما این است که به سراغ مرکز خریدهای مختلفی که در اطراف این بلوار قرار دارند رفته و از آن ها دیدن کنید و یا در صورتی که به بازدید از آثار تاریخی و دیدنی شهر باکو علاقه مند هستید، می توانید از بین جاذبه های توریستی موجود در اطراف بلوار ساحلی باکو به سراغ این شهر بروید.
یکی از موضوعات جالب و جذابی که باید به آن اشاره کرد این است که بسیاری از افراد که قصد بازدید از شهر باکو را دارند، معمولاً هتل و اقامتگاه خود را در نزدیکی این بلوار ساحلی زیبا و خاص رزرو می کنند، چرا که در وهله اول نزدیکی به دریا خزر باعث شده تا این بلوار و مناطق اطراف آن شرایط فوق العاده ای داشته باشد. 
از سوی دیگر پس از اقامت در هتل های اطراف این منطقه، هر زمان که علاقه مند بودید می توانید به راحتی به سراغ جاذبه های توریستی و گردشگری مختلف این شهر نیز رفته و از آن ها بازدید کنید.

 

برج های شعله ای باکو 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر