توچال

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 14629
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

رشته کوه های  البرز در شمالی ترین نقطه تهران قرار گرفته اند، نام یکی از قله های محبوب این رشته کوه، توچال می باشد. به تور کلی کوهستان ها مکان مناسبی برای افراد علاقمند به محیط های آرام و دوری از شلوغی شهر ها هستند، توچال نیز از این قائده مستثنا نیست، امروزه این قله مورد توجه کوهنوردان حرفه ای و آماتور  و همچنین گردشگران تور تهران قرار گرفته است، محبوبیت روز افزون توچال سبب شده است که مجموعه تفریحی، ورزشی توچال شکل گیرد .

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. مجموعه توچال
  2. امکانات و جاذبه های تفریحی مجموعه توچال
    1. در خوش آب و هوا ترین منطقه پایتخت، پیاده روی کنید
    2. آخر هفته ای آرام با خانواده در بوستان سلامتی توچال 
    3. آموزش در باشگاه تیراندازی توچال
    4. بوستان سلامتی 2 توچال
    5. زیپ لاین توچال، مهیج ترین تفریح هوایی
    6. اتاق فرار توچال، یک بازی گروهی بدون محدودیت سنی
    7. بام تهران، معروف ترین پاتوق پایتخت نشینان
    8. اگر ترس از ارتفاع ندارید بانجی جامپینگ توچال را تجربه کنید
    9. در باشگاه تنیس توچال، آخر هفته خوبی را تجربه کنید
    10. ایستگاه اول تله کابین توچال
    11. سورتمه توچال، طولانی ترین سورتمه ایران
    12. اگر از ارتفاع نمی ترسید بگ جامپ توچال بهترین گزینه است
    13. طولانی ترین تله کابین پیوسته جهان
    14. تله سیژ چشمه توچال
    15. پیست اسکی توچال، معروف ترین جاذبه تفریحی توچال
    16. با اسنوموبیل با سرعت بالا رو برف لیز بخورید
    17. هتل توچال، محل اقامت ورزشکاران
  3. کوهنوردی در توچال، تجربه بی بدیل برای کوهنوردان
    1. لوازم مورد نیاز برای کوهنوردی در توچال
  4. بهترین زمان مراجعه به مجموعه تفریحی توچال
  5. آدرس مجموعه تفریحی توچال

 

توچال تهران

مجموعه توچال

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تهران، قله توچال می باشد که با ارتفاعی نزدیک به 4 هزار متر در میان رشته کوه البرز قرار گرفته است، جاذبه های گردشگری موجود در مجموعه توچال، نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده، همچنین تماشای شهر زیبا و پیشرفته ی تهران بر فراز قله توچال، محبوبیت این قله را دو چندان کرده است. 

جالب است بدانید که این کوه به دلیل وجود دریاچه یخ در نزدیکی قله به عنوان توچال شناخته می شود، کلمه توچال به معنای دریاچه کوچک و یا چاله آب می باشد.

امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیاد موجود در این مجموعه باعث توسعه صنعت گردشگری در پایتخت شده است.

مجموعه توچال

امکانات و جاذبه های تفریحی مجموعه توچال

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد با توجه روز افزون افراد به این مکان گردشگری، بخش های تفریحی بسیاری به آن اضافه شده است. گردشگران پیش از رسیدن به ابتدای مسیر کوهنوردی از کنار چندین جاذبه تفریحی عبور می کنند، سایر امکانات مجموعه توچال در مسیر کوه پیمایی و ایستگاه های مختلف آن قرار گرفته است. گردشگران تور تهران نیز می توانند برای تفریح توچال را انتخاب کنند و روزی پرهیجانی را در این مجتمع گردشگری بگذرانند.

در این بخش به بررسی هریک از امکانات تفریحی و رفاهی توچال خواهیم پرداخت.

در خوش آب و هوا ترین منطقه پایتخت، پیاده روی کنید

آب و هوای بسیار مناسب این منطقه سبب شده است که روزانه افراد بسیاری برای پیاده روی و ورزش به مجموعه توچال مراجعه کنند، مسیر پیاده روی توچال طولی در حدود 2 هزار متر داشته، در این مسیر که به عنوان مسیر سلامتی شناخته می شود، جاذبه های تفریحی متنوع دیگری نیز وجود داشته که عبارت اند از بوستان سلامتی 1 و 2، بام تهران، آبشار و در نهایت ایستگاه یک. 

در مسیر پیاده روی چندین پله سنگی وجود دارد که افراد با بالا رفتن از آن ها می توانند از غار موجود در کنار آبشار این منطقه بازدید کنند.

بوستان سلامتی

آخر هفته ای آرام با خانواده در بوستان سلامتی توچال 

بوستان سلامتی با مساحتی بالغ بر 3 هزار متر مربع مکان مناسبی برای تفریح و گذراندن وقت با خانواده و دوستان می باشد، این بوستان دارای امکاناتی نظیر آلاچیق، نیمکت و فضای سبز است. نورپردازی های انجام شده در این بوستان، شب ها منظره ای زیبا در پایتخت خلق می کند.

آموزش در باشگاه تیراندازی توچال

این باشگاه با مساحتی در حدود 1500 متر مربع و دارای دو بخش تیراندازی با کمان و دارت نیز می باشد. باشگاه تیراندازی توچال در مسیر سلامتی، درست روبروی بوستان سلامتی 1، تاسیس شده است. در این باشگاه دوره های آموزش تیراندازی برگزار می گردد، همچنین باشگاه توچال برگزار کننده مسابقات تیراندازی حرفه ای بوده که تیراندازان بسیاری از نقاط مختلف در آن شرکت می کنند.

ساعت کاری این باشگاه از 9 صبح تا 12 شب می باشد، برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02122421508 تماس حاصل فرمائید.

بوستان سلامتی 2 توچال

این بوستان مکان تفریحی دیگری در مسیر سلامت بوده که مساحتی در حدود 2500 مترمربع دارد.

زیپ لاین توچال، مهیج ترین تفریح هوایی

 همانطور که در مقاله مهیج ترین تفریحات هوایی به آن اشاره شد، زیپ لاین یکی از دلهره آورین ترین تفریحات هوایی بوده که امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. زیپ لاین توچال نیز یکی از زیپ لاین های معروف تهران بوده که در بوستان سلامتی 2 قرار گرفته، طول این زیپ لاین 200 متر و ارتفاع آن از سطح زمین 60 متر می باشد .

زیپ لاین تهران - هم اکنون در 4 نقطه از پایتخت کشورمان امکان پرداختن به این ورزش هیجان انگیز وجود دارد که در لینک می توانید از آن ها اطلاع پیدا کنید. 

ساعت کاری زیپ لاین توچال

از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا ساعت 10 شب ادامه می یابد، لازم به ذکر است که استفاده از زیپ لاین برای افراد زیر 12 سال ممنوع است.

قیمت بلیط زیپ لاین

35,000

 

کیوب کلاب توچال

 

اتاق فرار توچال، یک بازی گروهی بدون محدودیت سنی

امروزه اتاق های فرار به یکی از تفریحات محبوب در بین جوانان و بزرگسالان تبدیل شده اند، مجموعه تفریحی توچال نیز دارای اتاق فرار بوده که به نام کیوب کلاب فعالیت می کند. در این تفریح افراد به صورت گروهی وارد اتاقی می شوند که درب خروج آن بسته است و برای خروج از اتاق لازم است معما ها را حل کرده و با استفاده از هوش خود راه خروج را بیابند.

این مجموعه دارای 2 اتاق فرار با داستان ها و سناریو های متفاوت می باشد، لازم به ذکر است که قیمت بلیط اتاق فرار با توجه به تعداد افراد هر گروه متفاوت بوده و در حدود 50,000 تا 90,000 تومان می باشد.

ساعت کاری مجموعه کیوب کلاب از 10 صبح تا 12 شب است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02126708015 تماس حاصل فرمائید.

بام تهران، معروف ترین پاتوق پایتخت نشینان

آخرین جاذبه تفریحی در مسیر سلامت را می توان محوطه ای باز با نمای شهر تهران دانست که به بام تهران مشهور است. بام تهران یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری پایتخت محسوب می شود، امروزه در این بخش از مجموعه توچال رستوران ها و کافی شاپ های متنوعی وجود دارد، همچنین برای این بخش از مجموعه امکانات رفاهی مختلفی در نظر گرفته شده است که عبارت اند از ماشین برقی برای عبور راحت از مسیر سلامتی، باجه خرید بلیط، بوفه، سرویس بهداشتی و خودپرداز.

اتاق فرار توچال، یک بازی گروهی بدون محدودیت سنی

بام تهران - پارکی که در آن تهران زیر پای شماست! تفریح و ورزش در کنار یکدیگر

اگر ترس از ارتفاع ندارید بانجی جامپینگ توچال را تجربه کنید

 بانجی جامپبنگ یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات در دنیا بوده که هر شخصی دل و جرعت پرداختن به آن را ندارد، در این ورزش شخص با طناب از سکویی با ارتفاع بیش از 25 متر به پایین می پرد و چندین ثانیه به سرعت به سمت زمین سقوط می کند. بانجی جامپینگ توچال که در محوطه بام تهران قرار گرفته، یکی از معروف ترین بانجی جامپینگ های موجود در ایران می باشد، ارتفاع سکوی پرش این بانجی جامپینگ 32 متر بوده و وزن افرادی که قصد دارند از آن به پایین بپرند باید حداکثر 80 کیلوگرم باشد، همچنین پرداختن به این تفریح برای افراد زیر 14 سال، زنان باردار و افرادی که دارای بیماری های قلبی می باشند، ممنوع است.

بانجی جامپینگ توچال - برای دیدن قیمت و عکس های بیشتر از  بانجی جامپینگ توچال میتوانید بر روی لینک کلیک کنید . 

قیمت بلیط بانجی جامپینگ توچال 180,000  تومان می باشد.

در باشگاه تنیس توچال، آخر هفته خوبی را تجربه کنید

 در محوطه بام تهران بخش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها آکادمی تنیس توچال می باشد. افراد با عضویت در این باشگاه می توانند در دوره های آموزشی ورزش تنیس شرکت کرده و به انجام این ورزش بپردازند.

بام تهران

ایستگاه اول تله کابین توچال

این ایستگاه درست در انتهای مسیر پیاده روی، بعد از بام تهران قرار گرفته است، افرادی که قصد دارند با تله کابین به بالای کوه بروند لازم است در این ایستگاه سوار تله کابین شده و در ایستگاه مورد نظر خود، پیاده شوند، همچنین مسیر بالا رفتن از کوه در این ایستگاه آغاز می شود. 

در محوطه این ایستگاه، یک سینمای 5 بعدی وجود دارد که تماشای فیلم درون آن خالی از لطف نیست.

سورتمه توچال، طولانی ترین سورتمه ایران

کمتر کسی را می توان یافت که نام سورتمه توچال را نشنیده باشد، این سورتمه با طولی در حدود 1420 متر، به عنوان طولانی ترین سورتمه کشور ایران شناخته می شود. سورتمه توچال در سال 1394 با هدف افزایش گردشگران این مجموعه تاسیس شده است.

هزینه بلیت این وسیله تفریحی 30,000 تومان بوده و ساعت دسترسی به آن از 6 بعد از ظهر تا 2 صبح می باشد، لازم به ذکر است که ساعت کاری این مجموعه در دو روز آخر هفته (پنج شنبه و جمعه) تغییر کرده و از ساعت 9 صبح تا 2 شب است.

سورتمه توچال - مجموعه توریستی گردشگری توچال یکی از جاذبه های قدیمی و مهیج شمال شهر تهران است.

اگر از ارتفاع نمی ترسید بگ جامپ توچال بهترین گزینه است

در این تفریح که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، افراد از ارتفاع بر روی تشک های بادی می پرند، باشگاه بگ جامپ توچال به تازگی فعالیت خود را آغاز نموده. 

ساعت کاری این باشگاه از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد، همچنین لازم است بدانید که پرداختن به بگ جامپ برای افراد زیر 14 سال و زنان باردار ممنوع می باشد.

قیمت بلیط بگ جامپ 25,000 تومان است.

طولانی ترین تله کابین پیوسته جهان

 معروف ترین جاذبه گردشگری توچال، تله کابین بوده که طولی بیش از 7500 متر دارد، طول بسیار زیاد مسیر این تله کابین سبب شده که آن را به عنوان یکی از طولانی ترین تله کابین های پیوسته جهان بشناسند. ساخت تله کابین توچال توسط بهمن باتمانقلیچ، در سال 1353 آغاز و پس ازگذشت 4 سال، در سال 1357 پایان یافت و افتتاح شد. دو شرکت دوپل مایر و پوما در ساخت این تله کابین با بهمن باتمانقلیچ همکاری کرده اند.

این تله کابین در مجموع دارای 7 خط بوده که 3 خط آن، خطوط اصلی تله کابین، 3 خط برای تله سیژ و یک خط برای تله اسکی مورد استفاده قرار میگرد.

3 خط اصلی تله کابین توچال 6 ایستگاه را به یکدیگر متصل می کند.

ایستگاه یک توسط خط 1 به ایستگاه دو، ایستگاه سه توسط خط 2 به ایستگاه پنج و ایستگاه 6 توسط خط 3 به ایستگاه هفت متصل می شود، طول این سه مسیر به ترتیب 1500، 2985 و 2935 متر می باشد.

 

تله کابین توچال

 

ساعت کاری مجموعه توچال در روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 4 و 30 دقیقه بعد از ظهر بوده و در روز های پنج شنبه و جمعه از 7 صبح تا 5 بعد از ظهر می باشد.

لازم به ذکر است که ساعات ابتدایی و انتهایی فعالیت این مجموعه برای ورود و خروج اسکی بازان بوده و افراد عادی باید قبل از این افراد به پایین کوه بازگردند.

تله کابین توچال در روز های دوشنبه تعطیل می باشد.

 

تله کابین توچال - یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین کشور و حتی دنیا

 

قیمت بلیط بلیط رفت و برگشت برای هر ایستگاه متفاوت بوده و به شرح زیر است:

ایستگاه یک به دو: 20,000 تومان

ایستگاه یک به پنج: 40,000 تومان

ایستگاه یک به هفت: 60,000 تومان

تله سیژ چشمه توچال

 همانطور که در بالا به آن اشاره شد، تله کابین توچال دارای 3 خط مخصوص تله سیژ می باشد، بجز این 3 تله سیژ، یک تله سیژ دیگر برای رسیدن گردشگران به رستوران چشمه نیز وجود دارد. افراد با استفاده از تله سیژ می توانند از ایستگاه 1 به رستوران چشمه بروند.

تله سیژ مانند تله کابین افراد را به بالای کوه برده با این تفاوت که تله سیژ کابین ندارد و تنها از یک نیمکت و چندین حفاظ فلزی تشکیل شده است. 

ساعت کاری تله سیژ از 6 بعد از ظهر تا 2 صبح می باشد، لازم به ذکر است که در روز های پنج شنبه و جمعه، تله سیژ توچال فعالیت خود را در ساعت 7 صبح آغار می کند.

قیمت بلیط تله سیژ برای رفت و برگشت 16,000 تومان است.

 

تله سیژ چشمه توچال

 

تله سیژ توچال - یک امکان تفریحی برای حمل و نقل و عبور از مسیرهای خطرناک و با ارتفاع و شیب بالا

پیست اسکی توچال، معروف ترین جاذبه تفریحی توچال

اصلی ترین جاذبه تفریحی مجموعه توچال، پیست اسکی موجود در ایستگاه 7 تله کابین بوده که به عنوان یکی از مرتفع ترین پیست های اسکی موجود در کشور شناخته می شود، این پیست به دلیل نزدیکی به شهر تهران و دسترسی مناسبی که دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. 

طول پیست اسکی توچال در حدود 1200 متر بوده و درست از پایین قله توچال ( ارتفاع 3850 متری) آغاز شده و تا هتل توچال ( ارتفاع 3500 متری) ادامه می یابد.

تله سیژ توچال

این پیست مجهز به تله سیژ و تله اسکی می باشد، 3 خط تله سیژ که پیش تر به آن اشاره شد در ایستگاه 7 برای رسیدن اسکی بازان به ابتدای مسیر اسکی، مورد استفاده قرار می گیرد.

ارتفاع بسیار زیاد قله توچال سبب شده است که این پیست به عنوان اولین پیست برفگیر در ایران شناخته شود، به صورتی که برخی اوقات پیست اسکی تا 8 ماه در یک سال فعالیت خود را ادامه می دهد. در این پیست چندین مربی حرفه ای آماده آموزش به علاقمندان ورزش اسکی می باشند.

قیمت بلیط ورود به پیست اسکی توچال 98,000 تومان است.

پیست اسکی توچال - بزرگترین پیست اسکی برفگیر کشور

با اسنوموبیل با سرعت بالا رو برف لیز بخورید

ایستگاه هفت توچال بجر اسکی، دارای جاذبه های تفریحی بسیاری می باشد، یکی از هیجان انگیز ترین آن ها اسنوموبیل سواری در پیست اسکی است. اسنوموبیل وسیله ای است که با استفاده از آن می توانید با سرعت بسیار زیاد بر روی برف حرکت کنید. گردشگران می توانند از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا 3 بعد از ظهر به انجام این تفریح بپردازند، لازم به ذکر است که هزینه استفاده از اسنوموبیل 90,000 تومان می باشد.

هتل توچال، محل اقامت ورزشکاران

در ایستگاه 7 توچال هتلی برای اقامت اسکی بازان، کوهنوردان و گردشگران وجود دارد. این هتل که در سال 1381 ساخته شده است در مجموع دارای 27 اتاق می باشد، لازم به ذکر است که نمای بیرونی ساختمان این هتل را با چوب ترئین کرده اند. 

جهت رزرو اتاق ها و هرگونه سوال در رابطه با هتل توچال، با شماره 02122418000 تماس حاصل فرمایید.

اسکی توچال

کوهنوردی در توچال، تجربه بی بدیل برای کوهنوردان

تعداد بالای جاذبه های تفریحی مجموعه توچال سبب شده است که دلیل اصلی از ساخت این مجموعه فراموش شود، هدف از ساخت این مجموعه بهبود وضعیت کوهنوردان و توسعه این ورزش می باشد، روزانه افراد بسیاری برای بالا رفتن از کوه و فتح قله توچال به این مجموعه مراجعه می کنند. کوه توچال دارای مسیر مناسبی برای کوهنوردی بوده اما لازم است بدانید که در زمان هایی که وضعیت آب و هوایی منطقه برفی بوده و یا بر روی کوه برف نشسته است، برای رسیدن به ایستگاه های پایانی نیاز به تجهیزات خاص خواهید داشت، به عنوان مثال رسیدن به ایستگاه 3 تقریبا برای تمام افراد امکان پذیر بوده، بالا رفتن از ایستگاه 3 به 5 نیاز به تجهیزات کوهنوری دارد، اما صعود از ایستگاه 5 به 7 و از 7 به 8 برای هر شخص مقدور نبوده و تنها کوهنوردان حرفه با تجهیزات مناسب امکان عبور از مسیر آن را خواهند داشت. در شرایطی که برق ر روی کوه نباریده باشد بالا رفتن تا ایستگاه 5 برای تمامی افراد امکان پذیر می باشد .

لازم به ذکر است که صعود به قله توچال از مسیر های دیگری مانند دربند، درکه، پارک جمشیدیه و دارآباد امکان پذیر بوده اما معروف ترین مسیر آن از مجموعه توچال واقع در محله ولنجک تهران می باشد. هر کدام از ایستگاه های توچال دارای امکانات رفاهی مناسبی می باشد به عنوان مثال در ایستگاه پنج، امکاناتی مانند رستوران، کافی شاپ و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد.

 

درکه - مکانی برای تفریح و کوهنوردی از ییلاق های خوش آب و هوا در پای کوه های البرز تهران

لوازم مورد نیاز برای کوهنوردی در توچال

به طور کلی برای بالا رفتن از کوه لازم است موارد زیر را به همراه داشته باشید، همراه داشتن این وسایل برخی خطرات کوهنوردی را کاهش داده و سبب می شود که با آرامش خاطر به این ورزش بپردازید.

  • کوله پشتی : در ابتدا لازم است یک کوله پشتی راحت و جادار تهیه کنید تا تمام وسایلتان به راحتی درون آن جا شود.
  • لباس گرم : اگر به صورت تفریحی این ورزش می پردازید تنها کافی است لباس گرم (بادگیر، دستکش، کلاه، کاپشن) به همراه داشته باشید، اما اگر قصد رسیدن به قله را دارید لازم است لباس مخصوص کوهنوردی را تهیه کنید.
  • عینک آفتابی : در فصل های برفی که تمام سطح کوهستان از برف پوشیده شده است، برف باعث بازتاب نور خورشید شده و احتمالا چشمانتان را اذیت خواهد کرد، پس عینک مناسب را فراموش نکنید.
  • آب آشامیدنی : در میانه مسیر کوهنوری مغازه ای برای تهیه آب وجود ندارد، پس بهتر است خودتان آب به همراه داشته باشید.
  • قطب نما: بهترین وسیله برای شناسایی مسیر در زمان هایی که در راه گم شده اید، قطب نما می باشد.
  • دارو : اگر بیماری خاصی دارید دارو های خود را به همراه داشته باشید، همچنین لازم است برخی از دارو های عمومی مانند مسکن ها را به همراه خود ببرید.
  • غذا : در میانه راه ممکن است به دلیل سختی مسیر احساس ضعف و گشنگی به کوهنوردان دست دهد، همچنین ممکن است در زمان هایی که شرایط آب و هوایی نامساعد می شود در راه گیر کنید، پس بهتر است غذای مقوی و مناسب به همراه خود داشته باشید.
  • لوازم کمک های اولیه : برخی اوقات ممکن از در مسیر کوهنوردی دچار آسیب شوید، به همین دلیل لوازم مورد نیاز برای پانسمان فراموش نشود.
  • سایر لوازم مورد نیاز عبارت اند از: تلفن همراه، فندک، چراغ قوه، عصا کوهنوردی، کرم ضد آفتاب و کیسه زباله.

پیشت اسکس توچال

بهترین زمان مراجعه به مجموعه تفریحی توچال

این منطقه کوهستانی بوده و در بیشتر اوقات سال، وضعیت آب و هوای آن معتدل و مرطوب می باشد، اما لازم است بدانید که در تمام طول سال می توان به این مجموعه مراجعه کرد و از امکانات آن استفاده نمود.

افرادی که در زمان های برفی و بارانی برای بالا رفتن از کوه به این مجموعه مراجعه می کنند لازم است لوازم ایمی و تجهیزات کوهنوردی مناسبی به همراه داشته باشند، توصیه می شود کوهنوردان مبتدی فصل های برفی و بارانی را برای صعود خود به قله انتخاب نکنند و یا به همراه راهنما اقدام به بالا رفتن از کوه کنند.

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، ایستگاه هفتم توچال (پیست اسکی) در شرایط مناسب حدود 8 ماه از سال را فعال است، این بدان معناست که این ایستگاه 8 ماه از سال را برفی بوده و مناسب افراد عادی و بدون تجهیزات نمی باشد.

افراد عادی که به صورت تفریحی قصد بالا رفتن از کوه را دارند بهتر از فصل تابستان را برای کوهنوری انتخاب کنند. در این فصل آب و هوای توچال مناسب بوده و مسیر کوهنوری برفی نمی باشد.

در پایان لازم است بدانید که میانگین بارش باران در این منطقه 429 میلی متر است.

 

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

آدرس مجموعه تفریحی توچال

تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه توچال و بام تهران

افرادی که با خودرو شخصی قصد مراجعه به این مجموعه را دارند لازم است خیابان ولنجک را تا انتها بالا آمده تا به پارکیگ مجموعه برسند. همچنین برای رسیدن به مجموعه توچال می توان از وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس استفاده نمایید.
به طور کلی بازدید از توچال و تفریح در این مجموعه می تواند گزینه بسیار مناسبی برای گردشگرانی که به کوهنوردی و فعالیت های ورزشی علاقمندند باشد، فرار از هوای آلوده سطح شهر و پناه بردن به دل طبیعت یکی از بهترین تجربه هاییست که گردشگران و ساکنین شهر تهران می توانند با رفتن به توچال تجربه کنند، آیا شما تجربه ای از رفتن به این مجموعه دارید؟ می توانید تجربیات، انتقادات و نظرات خود در رابطه با توچال را با ما در میان بگزارید.

در این مقاله قصد داشتیم که گردشگران تور داخلی را با مجموعه تفریحی توچال و بخش های مختلف آن آشنا سازیم تا در سفر خود به پایتخت، به این مجموعه مراجعه کرده و از امکانات ورزشی و تفریحی آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که قیمت های ذکر شده در این مقاله مربوط به تاریخ 22 فروردین 1398 بوده و ممکن است در آینده دچار تغییر شود.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 105 کاربر