میدان آزادی تفلیس

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 3391
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر تفلیس از بهترین مقاصد گردشگری گرجستان به حساب می آید که جاذبه های زیادی را در دل خود جای داده است. میدان آزادی تفلیس میدانی زیبا بوده که در انتهای خیابان روستاولی واقع گشته و نزد توریست ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. جالب است بدانید که این میدان در گذشته نام هایی از قبیل: یروان و لنین داشته که سرانجام هم زمان با پیروزی جمهوری گرجستان در سال 1981 نام آزادی را بر آن نهادند، در زبان گرجی هم آن را تاویسوپلِبیس می نامند.

میدان ازادی تفلیس

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

میدان آزادی تفلیس؛ سمبل پایتخت گرجستان

میدان آزادی تفلیس سمبلی از این شهر می باشد که به میدان لیبرتی نیز شهرت دارد. این میدان محل تلاقی خیابان های اصلی شهر به نام های خیابان لئونیدزه، خیابان پوشکینی، خیابان روستاولی و خیابان لسلیدزه می باشد. برخی از گردشگران تور تفلیس این میدان را به نام میدان آزادی گرجستان می شناسند.

معماری میدان آزادی تفلیس به سبک نئوکلاسیک و مدرن بنا شده و قدمت آن به اوایل قرن 19 باز می گردد، البته برخی شواهد و آثار نشان می دهد که این میدان در 2 قرن پیش ساخته شده است. در سال 1956 مجسمه لنین در این میدان قرار گرفت و تا سال 1991 باقی ماند و هنگام به اتمام رسیدن اتحاد جماهیر شوروی برداشته شد. اما امروزه در نقطه مرکزی میدان، مجسمه جرجیس بر روی ستونی بلند قرار گرفته که ارتفاع آن 35 متر بوده و از نقاط مختلف شهر قابل مشاهده است.

جرجیس از پیامبران بنی اسراعیل است که بعد از حضرت عیسی ظهور کرده و نزد مسیحیان بسیار مقدس است. مجسمه جرجیس در سال 2006 در میدان آزادی قرار گرفت. این مجسمه که طراحی آن را زوراب تسرتلی انجام داده، از ترکیبات طلا، برنز و سنگ گرانیت ساخته شده و تصویری از حضرت جرجیس را نشان می دهد که همراه با نیزه ای در حال جنگیدن با یک اژدها می باشد.

 

میدان اصلی تفلیس

 

جاذبه های گردشگری تفلیس - جاذبه های گردشگری که در سفر به تفلیس باید ببینید

میدان اصلی تفلیس؛میدان آزادی گرجستان

میدان آزادی تفلیس مکانی است که بسیاری از شادی ها و غم های کشور گرجستان در آن رقم خورده است و مردم این کشور خاطرات زیادی از آن دارند. رویدادهایی مانند: سرقت خونین از بانک جوزف استالین، انقلاب رز و تظاهرات حزب توده در میدان آزادی تفلیس رخ دادند. در سال 2005 جشن بزرگی به مناسبت شصتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در میدان آزادی تفلیس برگزار شد و حدود 100 هزار نفر در این مکان گرد هم آمدند، میهمان ویژه این مراسم جورج بوش بود که عده ای قصد ترور او را در سر داشتند ولی موفق نشدند. انقلاب رز یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ این کشور است که در پی آن جمع کثیری از مردم گرجستان در سال 2003 در این میدان تجمع کردند و این گردهمایی های پرتکرار باعث ایجاد تحولات سیاسی مهمی گشت. 

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

معرفی جاهای دیدنی اطراف میدان آزادی تفلیس

مکان هایی نظیر: موزه ملی گرجستان، کلیسای سیونی، پل صلح، پارک پوشکین، هتل مجلل کورتیارد ماریوت، ساختمان شهرداری تفلیس، و ساختمان شورای شهر در اطراف این میدان زیبا قرار گرفته است. همچنین در جوار این میدان، ایستگاه مترویی وجود دارد که گردشگران تور تفلیس می توانند از آن بهره ببرند و در سطح شهر جابجا شوند. شهرت میدان آزادی سبب شده که به تازگی تلویزیونی بسیار بزرگ در نبش میدان قرار دهند که شرکت های گوناگون بتوانند تبلیغات خود را از طریق آن انجام دهند. در شمال میدان آزادی تفلیس یک فواره زیبا و مجسمه ای از الکساندر پوشکین وجود دارد که توجه گردشگران تور تفلیس را به خود جلب کرده است.

میدان آزادی تفلیس مزین به ریسه ها و چراغ های رنگارنگی می باشد که به هنگام شب جلوه بسیار زیبایی دارد. این میدان تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار است و اغلب گردشگران تور گرجستان در سفر خود به این کشور، بازدید از این میدان معروف را از دست نمی دهند. 

 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر