سالن اپرای دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/29
بازدید: 2032
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در سالیان طولانی هیچکس نتوانسته از حضور در شهری مدرن و گردشگرپذیری، همچون دبی دوری کند. شهر دبی را می‌توان شهری کویری و گرم در امارات دانست که به سبب جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و... به یکی از قطب‌های گردشگری جهان تبدیل شده است. اگر قصد دارید از هر اتفاقی بهترین آن را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما سالن اپرای دبی است که بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین سالن اپرا در خاورمیانه محسوب می‌شود.

سالن اپرای دبی

معرفی سالن اپرای دبی

اگر تفریح مورد نظر شما، حضور در برنامه‌های نمایشی نظیر کنسرت، تئاتر و... است می‌توانید با مراجعه به سالن اپرای دبی به هدف خود دست پیدا کنید. این مکان از اولین سالن‌های احداث شده در این منطقه بوده و با بنا کردن این سالن، کمک شایانی به صنعت هنر و موسیقی در این چندسال شده است. فضای داخلی و خارجی این سالن از جذابیت ظاهری و معماری بی‌نظیری برخوردار بوده و به همین دلیل بسیاری از افراد مایل به حضور در برنامه‌های آن هستند. همچنین جهت حضور در برنامه‌های این سالن، نگران کمبود صندلی نباشید! چرا که این سالن ظرفیت ۲۰۰۰ نفر را داشته و با آغوشی باز پذیرای شما عزیزان است.

تور ارزان دبی - ارزان ترین تور دبی در بازار با آفر های ویژه و جذاب در لحظه آخر

معماری سالن اپرای دبی

اگر شما نیز برای فضای داخلی و سبک معماری یک مکان اهمیت و ارزش زیادی قائل می‌شوید، می‌توانید سالن چشم نواز اپرا را انتخاب کنید که در نوع خود، شاهکاری هنری محسوب می‌شود. نمای کلی این سالن به کشتی مانند شده است. این کشتی که شبیه ساز جهازات یا جهاز است، در اقیانوس هند، دریای سرخ و خلیج فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد. توضیحات این وسیله حمل و نقل دریایی، به این تعاریف خلاصه نشده و حتماً می‌بایست بیشتر در مورد آن مطالعه نمود. لازم به ذکر است که سازنده این ساختمان تاریخی جینوس روستوک بوده که این فرد به عنوان مطرح‌ترین طراح در خاورمیانه در حال فعالیت است. این طراح به قدری ماهر بوده و‌ ایده‌های متنوعی در سر می‌پرورانده است که به عنوان سازنده بنا‌های مهم و تاریخی در قاره‌هایی چون آفریقا، اروپا و آسیا شهرت دارد.

سالن اپرای دبی

بخش های مختلف معماری سالن اپرای دبی

اگر بخواهیم در بخش داخلی سالن اپرا کمی دقیق‌تر شویم، لازم به ذکر است طراحی آن آنقدر خارق‌العاده و چشم‌نواز است که قدرت و جذبه خاصی را به سالن اجرای هنر‌های نمایشی القا می‌کند. این سالن نیز همانند سالن‌های مشابه دیگر، دارای بخش‌های مختلفی است. در واقع ابعاد این سالن ۲۰۰۰ متر بوده و از قسمت‌های آن می‌توان به اتاق تمرین هنرمندان، سالن پروسینیوم آرچ، سالن کنسرت‌های آکوستیک و... اشاره نمود. از مهم‌ترین نکته نیز غافل نشویم که در بخش پشت این سالن، رستورانی دلباز و مجلل رو به روی برج خلیفه قرار دارد. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که این رستوران ظرفیت بی‌شماری داشته و نیاز به هیچگونه نگرانی جهت کمبود مکان و صندلی نیست.

سالن اپرای دبی

تفریحات و برنامه های اپرای دبی

از آنجا که سالن‌های اپرا جهت ارائه هنر‌های نمایشی هستند، شما می‌توانید در صورت علاقه به چنین مکان‌هایی مراجعه کنید. سالن اپرای دبی نیز به منظور ارائه خدمات مشابه با سالن‌های دیگر، نمایش‌هایی همچون تئاتر، اپرا، ارکستر، کنسرت (راک، پاپ و جاز)، نمایش مد و فشن، اجرا‌های باله، موزیکال و تئاتر، خانوادگی و کمدی را به عموم ارائه می‌دهد. همچنین جالب است بدانید گاهاً برنامه‌های این سالن تغییر نموده و برنامه‌های مفرح دیگری جایگزین آن می‌شود که حضور در آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

امکانات سالن اپرای دبی (امکانات رفاهی و…)

پرسنل حاضر در این سالن، به فکر ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن به شما عزیزان هستند. به همین سبب شما می‌توانید با حضور در سالن اپرای دبی، از امکانات ذیل بهره‌مند شوید.

  • سرویس بهداشتی برای خانم‌ها، آقایان و معلولان
  • صندلی‌های مدرن و استاندارد
  • صندلی مخصوص معلولان
  • پله برقی
  • آسانسور مجهز و بزرگ
  • پارکینگ شبانه روزی

سالن اپرای دبی

 نکات بازدید از سالن اپرای دبی

با ورود ۳۰ دقیقه زودتر به سالن مورد نظر، می‌توانید از ایجاد احساساتی همانند اضطراب، استرس و... دوری نموده و با آرامی به تماشای اجرای مورد علاقه خود بپردازید. اگر با وسیله حمل و نقل شخصی به این مکان مراجعه نموده‌اید، می‌توانید با پرداخت مبلغی اندک از امکاناتی نظیر پارکینگ طبقاتی بهره‌مند شوید. همچنین لازم به ذکر است که جهت ورود، بلیط تهیه خود را به همراه داشته باشید و در زمان لازم به مامور مربوطه ارائه دهید.                                                                                       
نکته حائز اهمیت در حضور به موقع این است که اگر برنامه آغاز شده باشد و شما بعد از آن به محل برسید، حق ورود به سالن را نخواهید داشت. اگر قصد دارید با خانواده یا دوستانتان به این سالن اجرا مراجعه کنید، لازم است بدانید برای خریداری بلیط شما تنها حق خرید ۱۰ بلیط به صورت آنلاین را دارید. اگر تعداد نفرات شما بیشتر از ۱۰ نفر است، باید برای مابقی افراد به صورت حضوری بلیط تهیه کنید.

هزینه ورود به سالن اپرای دبی

اگر قصد خرید بلیط جهت حضور در برنامه مورد نظر خود را دارید، می‌توانید با دو روش آنلاین (برخط) یا حضوری بلیط خود را تهیه نمایید. از آنجا که تعداد و تنوع برنامه‌های موجود در این سالن، بی‌شمار است توصیه می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر از جمله هزینه‌های اجرا، مدت زمان اجرا و... به سایت مرتبط با آن مراجعه کنید.

سالن اپرای دبی

راه های دسترسی به سالن اپرای دبی

به منظور دسترسی راحت افراد به سالن اپرا، این بنا در مرکز شهر احداث شده است. شما عزیزان نیز جهت حضور در برنامه مورد نظر می‌توانید با انتخاب یکی از روش‌های حمل و نقل نظیر اتومبیل شخصی، تاکسی، مترو یا اتوبوس، خود را به سالن مربوطه برسانید.
آدرس:
Sheikh Mohammed Bin Rashid, Near Burj Khalifa, Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emirate

تفریحات دبی - کارهایی که در دبی باید تجربه کرد!

بایدها و نبایدهای ورود به سالن اپرای دبی

  • قطعاً با آگاهی به برخی نکات، شما می‌توانید با آرامش خاطر و امنیت در برنامه مورد نظر خود شرکت نموده و بی‌نهایت لذت ببرید.
  • اگر بلیط شما مخدوش شده یا صدمه‌ای به وارد شده باشد، مورد تأیید ماموران حاضر در سالن نیست.
  • شما فقط می‌توانید یکبار بلیطی را جهت حضور در یک برنامه خریداری کنید و امکان تعویض آن بلیط برای سایر برنامه‌ها وجود ندارد.
  • در سالن اپرا بخشی جهت ‌اشیاء گمشده وجود دارد، که شما می‌توانید با حضور در آنجا در صورت گم نمودن بلیط خود، مراجعه کنید.
  • هنگام خرید بلیط محدوده سنی مجاز افراد جهت حضور در آن برنامه به شما بیان می‌شود. شایسته است شروط سنی را رعایت فرمائید.
  • به اعمال خود واقف باشید، چرا که در صورت مشاهده آزار و اذیت، فرد خطاکار از سالن اخراج می‌شود.
  • به همراه داشتن سلاح‌های سرد و گرم به داخل سالن ممنوع است.
  • ترجیحاً کمی زودتر از زمان موعود، در سالن حضور داشته باشید.
  • از صفحه نمایش به هیچ عنوان نباید فیلم‌برداری کنید! در صورت مشاهده این عمل با فرد خاطی به شدت برخورد می‌شود.
  • اگر قصد خریداری غذا و نوشیدنی خارج از سالن اپرا را دارید، لازم به ذکر است نمی‌توانید با آن‌ها وارد صحنه نمایش شوید.

سالن اپرای دبی

سخن پایانی

شما نیز می‌توانید همانند سایر افراد، یک روز را به حضور و دیدن نمایش‌های سالن اپرا اختصاص دهید. مطمئن باشید از این مراجعه خاطره خوشی در ذهن شما باقی می‌ماند؛ چه بسا برای حضور در این مکان به دفعات بیشتر نیز راغب می‌شوید. برنامه‌های دایر در این سالن آنقدر جذاب و متنوع هستند که قطعاً یکی از آن‌ها می‌تواند شما را سرگرم کرده و لحظات خوشی را برایتان ثبت کند. پرسنل این مجموعه، در تلاش بوده تا بهترین اجرا‌ها، خدمات، امکانات رفاهی و... را برای شما عزیزان فراهم کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر