موزه سنت ایرنه استانبول

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/18
بازدید: 1591
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

موزه سنت ایرنه استانبول در واقع یک کلیسا با قدمت تاریخی است. ایرنه یک کلیسای ارتودکس شرقی از بازمانده‌های کلیسا از دوره پادشاهی رومیان در ترکیه بوده و در زمان عثمانی این کلیسا تبدیل به مسجد نشد که در حال حاضر موزه سنت یک سالن کنسرت نیز دارد. این موزه در حیاط کاخ توپکاپی بوده و در نزدیکی موزه سنت ایرنه رستوران‌ها و هتل‌های مختلفی قرار دارند. در ادامه شما را بیشتر با این موزه شگفت‌انگیز آشنا خواهیم کرد.

موزه سنت ایرنه استانبول

درباره موزه سنت ایرنه استانبول

موزه سنت ایرنه به واسطه اینکه در حیاط کاخ توپکاپی استانبول واقع شده است، فضایی زیبا و دلنشین دارد. فضای داخل موزه پله‌های چوبی زیبایی داته که طبقات آن را به هم متصل می‌کند. بیرون موزه سنت فضایی پوشیده از درختان و گل گیاه است که بهترین مکان برای قدم زدن و لذت بردن از طبیعت محسوب می‌شود. زیبایی داخل و بیرون و همچنین شکوه نحوه ساخت موزه سنت ایرنه سبب شده تا گردشگران زیادی برای بازدید از آن راهی استانبول شوند.

موزه سنت ایرنه در قرن 4 و به دستور کنستانتی‌ها در استانبول ساخته شد و از ابتدای ساخت، کلیسای ایرنه محل عبادت مسیحیان زیادی بود. بعدها در زمان پادشاهی عثمانی‌ها، به دستور شاهان بسیاری از کلیساها تبدیل به مسجد شدند اما ایرنه از دسته محدود کلیساهایی بود که به مسجد تبدیل نشد و به همان شکل سابق به فعالیت خود ادامه داد. موزه سنت ایرنه در طول تاریخ از بلاهای مختلفی از شورش و آتش سوزی گرفته تا زلزله آسیب‌های فراوانی دید اما بازسازی شد و در حال حاضر یکی از زیباترین موزه‌های ترکیه به شمار می‌رود.

نمای بیرونی کلیسا و موزه سنت ایرنه استانبول

شرایط و ساعت بازدید از موزه سنت ایرنه استانبول

موزه سنت ایرنه در همه روزهای هفته به غیر از سه‌شنبه‌ها درهای خود را به روی بازدیدکنندگان می‌گشاید و از ساعت 9 صبح تا 5 عصر می‌توانید از این موزه زیبا دیدن کنید. برای بازدید از موزه سنت ایرنه باید مجوز مخصوص نیز دریافت کنید.

هزینه بازدید از موزه سنت ایرانه استانبول

هزینه بلیط موزه سنت ایرنه استانبول بسیار کم است و تنها با پرداخت 2000 لیر می‌توانید بلیط موزه را تهیه کنید. البته می‌توانید از طریق اینترنت نیز کارت ورود به موزه دریافت کنید و با تخفیف وارد موزه شوید. بلیط را می‌توانید در خود موزه و از گیشه بلیط تهیه کنید.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

راه های دسترسی به موزه سنت ایرنه استانبول

موزه سنت ایرنه استانبول در منطقه میدان سلطان احمد و حوالی مسجد ایاصوفیه واقع شده است. برای رفتن به موزه سنت ایرانه بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا در مسیریابی دچار مشکل نشوید. بهترین گزینه برای رسیدن به سنت ایرنه استفاده از خط 1T تراموا است. بعد از اینکه به میدان سلطان آباد رسیدید تنها 5 دقیقه پیاده‌روی تا موزه دارید.

نمای داخل موزه سنت

جاهای دیدنی اطراف موزه سنت ایرنه استانبول

مکان‌های دیدنی در محدوده موزه سنت ایرنه بسیار هستند. از جمله این مکان‌ها می‌توان مسجد ایاصوفیه که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و بسیار زیبا و باشکوه است، اشاره کرد. از دیگر مکان‌های دیدنی در اطراف موزه سنت ایرنه مسجد سلطان احمد است که با قدمتی 400 ساله و کاشی کاری‌های آبی رنگ، بسیار زیبا و معروف است. قصر توپکاپی که موزه ایرنه در آن واقع شده نیز از مکان‌های دیدنی و جذاب اطراف ایرنه است. کاخ دلما باغچه در قسمت آسیایی استانبول واقع شده که نمایی زیبا از اسکله بشیکتاش دارد. قلعه تاریخی روملی حصار که دیدی زیبا و محشر به دریای سیاه و مرمر دارد نیز یکی از جذابیت‌هایی است که در نزدیکی موزه سنت است.

هتل های نزدیکی موزه سنت ایرنه استانبول برای اقامت

  • هتل سلین: این هتل در گذشته محل زندگی ارتشیان عثمانی بوده است. این هتل 14 اتاق با امکاناتی نظیر مبلمان آنتیک ترکی، تخت‌ خواب‌های حکاکی شده و حمام‌هایی با کاشی‌های زیبا دارد.
  • هتل وایت هاوس: هتلی زیبا و که سبکی فرانسوی دارد. مبلمان های مخمل، بالکن‌های فرانسوی، پرده‌های لوکس که در هر 22 اتاق هتل به چشم می‌خورند. تراس‌های این هتل رو به دریا و مسجد آبی است.
  • هتل آجوا: این هتل 5 ستاره بوده و بسیار لوکس و مدرن طراحی شده است. 61 اتاق این هتل همگی دارای مبلمان‌های لوکس، فرش تبریز و حمام‌هایی با سنگ مرمر هستند. از امکانات خوب این هتل می‌توان به استخر شنا، مرکز تناسب اندام، ماساژ کامل بدن، اتاق بخار، اسکراب بدن، درمان‌های صورت، حمام ترکی و اینترنت رایگان اشاره کرد.

هتل آجوا

رستوران ها و غذاخوری های نزدیک به موزه سنت ایرنه استانبول

  • رستوران اصلان: رستوران اصلان یکی از رستوران‌های قدیمی در منطقه سلطان احمد است که انواع غذاهای گوشتی، ترکی، کوفته و انواع پلوها را سرو می‌کند.
  • رستوران گیریتلی: این رستوران به طبخ خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی شهرت دارد. رستوران گیریتلی در منطقه‌ای سرسبز و زیبا قرار دارد و مکانی خوب برای تجربه یک غذای لذیذ دریایی است.
  • رستوران کبابی گازیانتپ: این رستوران همان طور که از نامش پیداست خوشمزه‌ترین کباب‌های ترکی را طبخ می‌کند. همچنین قیمت غذاهای این رستوران بسیار مناسب و کم هستند.

موزه های استانبول - تاریخچه استانبول را در موزه های استانبول تماشا کنید.

کلام آخر...

معنای موزه سنت ایرنه "صلح الهی" است. این موزه در استانبول الان و قسطنطنیه قدیم واقع شده و در کاخ زیبای توپکاپی و نزدیک مسجد ایاصوفیه قرار گرفته است. برای ورود به این موزه باید ابتدا مجوز مخصوص دریافت کنید و بعد از تهیه بلیط از ساعت 9 صبح الی 17 عصر برای بازدید از آن با خط 1T تراموا راهی منطقه سلطان احمد شوید. اگر قصد اقامت در نزدیکی موزه سنت ایرنه را داشته باشید، می‌توانید به هتل‌های سیلن، آجوا و وایت هاوس مراجعه کنید. همچنین برای صرف وعده‌های غذایی می‌توانید به رستوران‌های خوب این منطقه از جمله اصلان، کبابی گازیانتپ و گیتریلتی رفته و غذاهای خوشمزه متنوعی را میل کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر