محله نیشانتاشی استانبول

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/11
بازدید: 3138
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر استانبول یکی از محبوب ترین شهر های کشور ترکیه به شمار می رود. خیابان های زیادی در این شهر وجود دارند که هر کدام جاذبه های خاص خود را دارا می باشند و به نوعی باعث جذب توریست های بسیاری می شوند. خیابان نیشان تاشی استانبول یکی از این خیابان ها می باشد.

معماری به کار رفته در ساختمان های خیابان نیشان تاشی بسیار چشمگیر و جذاب است و موضوع خوبی برای عکاسی به شمار می رود. در این خیابان فروشگاه های زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برند های مشهور را خریداری کنید یا از صرف غذا در رستوران های آن لذت ببرید. با ما همراه باشید تا بیشتر با این خیابان شگفت انگیز آشنا شویم.

خیابان نیشان تاشی استانبول

خیابان نیشان تاشی استانبول چه زیبایی هایی دارد؟

قرن 18 میلادی، آغاز توسعه و غربی شدن استانبول و خیابان نیشان تاشی بود. این خیابان در طی زمان منزلگاه شخصیت های مهم بسیاری بوده است و از این جهت، اهمیت بسیاری دارد. هر کدام از ساختمان های این خیابان داستان خود را دارند. قصر مکا که هم اکنون دو برند گوچی و امپریو آرمانی و هتل پارک حیات در آن قرار دارند در روزگاران دور، سال 1922 میلادی، توسط معمار مشهور جولیو مونگری برای منیر حنیم، دختر سلطان عبدالحمید عثمانی، طراحی و ساخته شده است.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

به عنوان یک حرکت جالب برای بیان تاریخ منطقه، از سنگ نوشته هایی نصب شده بر روی زمین استفاده شده تا جذابیت تاریخچه خیابان نیشان تاشی دوچندان شود. اگر به آثار هنری مدرن علاقه دارید، حتما سری به هتل صوفا در خیابان تسویکیه بزنید. این هتل پر از آثار هنری جذابی است که چشم را به خود خیره می کند. برخی از مشهور ترین گالری های هنری شهر نیز در این خیابان قرار دارند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

مسجد تسویکیه یکی از مثال های بارز معماری نئو باروک می باشد که توسط برادران بالیان طراحی شده است. ستون های سفید جلوی ساختمان بر زیبای و چشمگیری آن می افزایند و مسجد تسویکیه را به عنوان مدفن چندی از بزرگان تاریخی معرفی می کنند.

رستوران های خیابان نیشان تاشی

رستوران های نیشان تاشی استانبول

پیدا کردن رستوران خوب و با کیفیت در خیابان نیشان تاشی کاری آسان و لذت بخش است. به دلیل تردد زیاد گردشگران در این خیابان می توانید غذا هایی از ملیت های مختلف همچون مکزیکی، ایتالیایی، چینی و فرانسوی پیدا کنید. اگر هم به غذا های سنتی ترکیه علاقه مندید می توانید غذای یکی از چندین رستوران موجود را امتحان کنید و لذت ببرید.

دسر بخش فراموش نشدنی و دلچسب غذا می باشد. در خیابان نیشان تاشی می توانید با یک باقلوای سنتی یا کروسانت از خود پذیرایی کنید یا خود را مهمان یک از شکلات های فوق العاده شکلات فروشی گودیوا کنید و لذت ببرید. کافه های زیادی در این خیابان وجود دارند که گذراندن یک صبح دلچسب همراه با خانواده را به شما وعده می دهند؛ پس از آن ها غافل نشوید.

بهترین محله های استانبول - آشنایی با برترین محله هایی که در سفر به استانبول باید از آن‌ها دیدن کنید.

مراکز خرید نیشان تاشی استانبول

از آنجا که خیابان نیشان تاشی یکی از محبوب ترین خیابان های شهر استانبول در میان گردشگران میباشد، برند های معروف زیادی در این خیابان شعبه زده اند و مراکز خرید دارند. از برند های معروفی که در این خیابان شعبه دارند می توان به گوچی، لوئیس ویتون، هوگو باس، اسکادا، کنزو، پرادا و بسیاری دیگر اشاره کرد. 

در این خیابان مراکز خرده فروشی زیادی نیز وجود دارد؛ همچون مرکز خرید سیتی City’s Nisantasi در خیابان تسویکیه اگر به دنبال محصولات فصلی می گردید باید از خیابان تسویکیه دیدن کنید؛ چرا که برند های بسیاری مجموعه های خود را در این خیابان عرضه می کنند. طلا و جواهرات یکی دیگر از کالا های است که می توانید در خیابان نیشان تاشی پیدا کنید. برند های معروفی همچون تیفانی، کارتیر، گیلان و اورارت در این خیابان نمایندگی دارند و مجموعه ای از جواهرات زیبا و چشمگیر را در اختیار شما قرار می دهند.

اگر به دنبال کتاب های هنری با تیراژ محدود، عطر های فوق العاده یا اشیای عتیقه می گردید، خیابان نیشان تاشی شما را نامید نخواهد کرد.

مراکز خرید خیابان نیشان تاشی استانبول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 101 کاربر