موزه هنر مدرن استانبول

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1783
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

موزه‌ها مراکزی هستند که می‌توانند نقش موثری در افزایش آگاهی افراد داشته باشند. اگر شما نیز علاقه‌ای به دانستن فرهنگ و آداب و رسوم کشور ترکیه دارید، بازدید از موزه هنر مدرن استانبول گزینه‌ای عالی است. این موزه با توجه به فرهنگ شهر استانبول و کشور ترکیه ساخته و بنا شده که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افزایش آگاهی افراد باشد.

موزه هنر مدرن استانبول

تاریخچه موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن جهت افزایش و آگاهی از فرهنگ و هنر کشور ترکیه در شهر دیدنی استانبول در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد. امروزه گردشگران زیادی از جمله گردشگران داخلی و بین‌المللی بازدید از آن را در لیست مراکز گردشگری خود قرار می‌دهند. موزه هنر مدرن آثار مختلفی را از هنرمندان خارجی و داخلی جمع آوری کرده و همه آن‌ها را به نمایش گذاشته است. این موزه اولین موزه‌ هنر معاصر در کشور ترکیه بوده که در منطقه‌ای خاص از شهر استانبول یعنی اغلو ساخته و بنا شده است. نکته قابل توجه این است که مسئولین این کتابخانه به دنبال تغییر مکان این موزه و انتقال آثار آن به مکانی دیگر هستند.

کتابخانه موزه هنر مدرن استانبول

بازدید از کتابخانه موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول یا İstanbul Modern موزه‌ای است که منابع بسیار مهم و خاص در زمینه‌های هنر زیبا و معاصر را داشته و در اختیار محققان قرار می‌دهد. این موزه خاص دارای یک کتابخانه بسیار بزرگ بوده که نسخه‌ها و کتاب‌های مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. کتابخانه این موزه امروزه ۱۱ هزار نسخه کتاب به زبان‌های ترکی، انگلیسی و دیگر زبان‌ها داشته که از تمامی آن‌ها مراقبت می‌کند.

کتابخانه موزه هنر مدرن به دلیل بزرگی خود جزو کتابخانه‌های مطرح موجود در کشور ترکیه به حساب می‌آید. امروزه نیز این کتابخانه در تلاش است که وسعت خود را افزایش دهد. برای توسعه دادن آن مسئولین کتابخانه راهکارهای مختلفی از جمله همکاری و رد و بدل کردن کتاب، مجلات و کاتالوگ با دیگر اشخاص و گالری‌ها اشاره کرد که از آن‌ها استفاده کرده‌اند. اما این مجموعه بیشترین تمرکز خود را روی چه موضوعاتی قرار داده است؟ این کتابخانه بیشترین تمرکز خود را روی موضوعات مختلف قرار می‌دهد. از جمله این موضوعات شامل تاریخ هنر معاصر، عکاسی، سینما، معماری، ویدئو، رسانه جدید، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و مدیریت هنری می‌شوند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

سالن پخش فیلم در موزه استانبول مدرن

موزه هنر مدرن استانبول علاوه‌بر داشتن یک کتابخانه بسیار بزرگ، دارای یک سالن پخش فیلم است. این سالن روزهای شنبه، یک شنبه و پنج شنبه فعالیت کرده و حداقل دو فیلم مستقل از یکدیگر را پخش می‌کند. فیلم‌هایی که برای کشورهای ترک یا خارج هستند و افراد می‌توانند با دیدن آن‌ها روز خود را تکمیل کنند. این موزه هر ماه از طریق برنامه‌های «دیداری با کارگردانان» و «ما هم هستیم» با کارگردانان، فیلم سازان ترک معاصر، بازیگران و تهیه کنندگان در مورد هویت‌های بصری، ایده‌های آن‌ها در خصوص خلق یک فیلم و همچنین در مورد هنر و فرهنگ معاصر کشور ترک به گفت‌وگو می‌پردازند. تمامی این گفت‌وگوها در مقابل مخاطبان موزه صورت می‌گیرد.

اگر شما عاشق فیلم‌های خارجی بوده و به دنبال دیدن فیلم‌های خارجی هستید که جایزه اسکار دریافت کرده‌اند، ماه ژانویه را برای بازدید از موزه انتخاب کنید. هر سال در ماه ژانویه این سالن اقدام به پخش فیلم‌های مختلف می‌کند. نکته قابل توجه این است که اگر شما می‌خواهید هر کدام از این فیلم‌ها را تماشا کنید، باید از قبل برای خود بلیط تهیه نمایید.

سالن پخش فیلم در موزه استانبول مدرن

نمایشگاه های موزه هنر مدرن استانبول

نمایشگاه‌های مختلفی در زمان‌های مختلف به صورت دوره‌ای در موزه هنر مدرن استانبول برگزار می‌شوند. هر کدام از این نمایشگاه‌ها با عنوان‌های گوناگونی بوده که می توانند آثار مختلفی را به نمایش بگذارند. نمایشگاه‌هایی با آثار هنری بین‌المللی، عکاسی، معماری و هنرهای تجسمی که مربوط به کشور ترکیه و دیگر کشورها است. قرار دادن آثار بین‌المللی از دیگر کشورها در کنار آثار ترکی باعث شده تا فرهنگ ترکیه‌ای به فرهنگ دیگر ملت‌ها نزدیک‌تر شود.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

آخرین نمایشگاه گذشته در موزه

موزه هنر مدرن عنوان های مختلفی را جهت نمایشگاه‌های خود انتخاب می‌کنید. آخرین نمایشگاهی که در موزه هنر مدرن برگزار شد با عنوان «تفکر از طریق ساخت؛ سیستم‌های نرم» بود.

سوژه نمایشگاه آینده در موزه

«تفکر از طریق ساخت؛ تنوع در عمل» عنوان دیگری بوده که موزه هنر مدرن برای نمایشگاه بعدی خود انتخاب کرده است. این نمایشگاه قرار است در تاریخ ۱۲ مارس برگزار شود.

آخرین نمایشگاه گذشته در موزه

روزها و ساعات کاری موزه هنر مدرن استانبول

اگر می‌خواهید به موزه استانبول مدرن مراجعه کنید حواستان به روز دوشنبه باشد. این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل بوده و در دیگر روزها در زمان‌های خاصی باز است. به عنوان مثال این موزه در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر فعالیت می‌کند. این در حالی است که در روز یک شنبه از ساعت ۱۱ صبح الی ۶ عصر فعالیت داشته و در روز پنج شنبه ۱۰ صبح تا ۸ شب است.

همچنین شما برای ورود به این موزه باید مقداری هزینه بپردازید. بهای آزاد ۳۲ لیر و برای افراد بالای ۶۵ سال و دبیران، افراد بازنشسته ۱۸ لیر و گروه‌های ۱۰ نفره به بالا باید مبلغی در حدود ۲۵ لیر پرداخت کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موزه این است که هزینه ورود این موزه در روز پنج شنبه برای گردشگران خارجی رایگان است.

ساعات کاری موزه هنر مدرن

دسترسی و آدرس موزه هنر مدرن استانبول

برای رفتن و بازدید از موزه هنر مدرن قرار نیست راه بسیار سختی را طی کنید؛ چرا که دسترسی به این موزه بسیار راحت و آسان است. شما می‌توانید هم از طریق اتوبوس‌های شهری و هم با استفاده از ماشین شخصی به این موزه مراجعه کنید. این موزه در نزدیکی ایستگاه مترو شیش خانه قرار گرفته است که شما می‌توانید پس از پیاده شدن از آن با ۵ دقیقه پیاده‌روی به موزه برسید.

آدرس دقیق این موزه در زیر آمده است:

Asmalımescit Mahallesi Meşrutiyet Caddesi, No: 99 34430, Beyoğlu İstanbul

سخن پایانی

اگر بخواهیم جاذبه‌ای ارزشمند از کشور ترکیه را به شما معرفی کنیم، بدون شک موزه هنر مدرن استانبول است؛ چرا که با گشت‌وگذار و بازدید از آن می‌توانید با هنر، فرهنگ و آداب و رسوم کشور ترکیه در محیطی خاص آشنا شوید. اگر قصد دارید به کشور ترکیه سفری داشته باشید حتما سفر به شهر استانبول و بازدید از این موزه جذاب را نیز در لیست خود قرار دهید.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر