دره گلهای ارمنستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/17
بازدید: 2064
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دره گلهای ارمنستان در فاصله 55‌ کیلومتری از شمال غرب ایروان قرار دارد. آب ‌و هوا این منطقه سرد و کوهستانی است و همین موضوع موجب محبوبیت ورزش اسکی و راه ‌اندازی پیست‌های اسکی در این شهر شده است. این منطقه هرساله گردشگران بسیاری را برای ورزش‌هایی نظیر اسکی جذب می‌کند. از جمله زیبایی‌های این منطقه، طبیعت بکر، کوهستان‌ها، دره‌ها، رودخانه‌های آن است که آن را تبدیل به یک مقصد پرطرفدار برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و کوهنوردی کرده است. این منطقه بهترین گزینه برای کوهنوردی، پیاده‌روی، کمپینگ است. یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های دره گلها ارمنستان، آبشار گلها (Ghala Waterfall) است و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این جاهای دیدنی ایروان امکانات بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها میتوان به تله کابین چشمه‌های آب گرم، هتل‌های مجلل، آثار باستانی و غیره اشاره کرد. با ما همراه باشید تا در ادامه به بیان مطالب بیش‌تری در مورد دره گلهای ارمنستان بپردازیم.

دره گلهای ارمنستان

معرفی دره گلهای ارمنستان

دره گلهای ارمنستان منطقه‌ای کوچک در استان کوتایک است. این منطقه، کوچک و دلنشین بوده و دارای آب و هوایی بسیار مطلوب می‌باشد. این ناحیه توریستی هرساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. ویژگی‌های منحصر به‌ فرد دره گلها ارمنستان سبب شده است که هر فصل این منطقه زیبایی‌های خاص خود را داشته باشد و گردشگران مجذوب آن شوند. شما می‌توانید در هر فصلی از زیبایی‌های این منطقه سرسبز کوهستانی لذت ببرید.

دره گلها ارمنستان

دره گلهای ارمنستان در فصل ها

همانطورکه پیش از این اشاره کردیم، هر فصل این منطقه دریچه‌ای جدید از جاذبه‌های طبیعی زیبا را برای شما باز می‌کند. شما با هر سلیقه‌ای که داشته باشید، از بودن در این منطقه بسیار لذت خواهید برد. همچنین در دره گلهای ارمنستان اوقات خوشی را برای خود به ارمغان می‌آورید. اگر از آن دسته افرادی هستید که آب و هوای معتدل را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در فصل بهار و تابستان به این منطقه زیبا سفر کنید. همچنین اگر عاشق فصل زمستان هستید، پیشنهاد ما این است که پیست اسکی ارمنستان را فراموش نکنید.

سفر به پایتخت زیبای ارمنستان!

زیبایی گلها در دره گلها

دره گلهای ارمنستان در بهار

همان‌طور که پیش ‌از این اشاره کردیم، دره گلهای ارمنستان دارای طبیعت و سرسبزی بی‌نظیری است. در فصل بهار گل‌های این منطقه رنگ و لعابی تازه گرفته و طبیعتی سرشار از گل‌های رنگارنگ را برای شما به ارمغان می‌آورند. بیش‌تر گردشگران، فصل بهار را برای بازدید از این منطقه انتخاب می‌کنند. آنچه سبب جذابیت این منطقه دنج و زیبا در این فصل شده است، عطر گل‌های بهاری و فضایی سرشار از آرامش و دور از هیاهو است. هوای خنک این ناحیه، در این فصل شما را سرحال کرده و حال شما را خوش می‌کند. همچنین با تنفس در این هوا ریه‌های خود را سرشار از هوا تمیز و اکسیژن فراوان می‌کنید. زیبایی‌های این منطقه در فصل بهار به حدی است که نمیتوان آن را توصیف کرد.

دره گلها در بهار

دره گلهای ارمنستان در تابستان

یکی دیگر از بهترین فصل‌ها برای سفر به این منطقه فصل تابستان است. فصل تابستان سردی بهار را نداشته و هوایی معتدل و رو به گرم دارد. در این فصل سرسبزی و طراوت کل منطقه را فرا می‌گیرد. تابستان یکی از بهترین فصول برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. درصورتیکه می‌خواهید از هیاهوی شهر دور شوید و مدتی را ریلکس کنید، این جاذبه گردشگری منطقه بسیار مناسبی برای شما می‌باشد. دره گل‌های ارمنستان در اواخر فصل تابستان از جذابیت بسیاری برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که با ورود به آن گویا به بهشت وارد می‌شوید. دره گل‌های یا زاخکازور (تساخکازور) ارمنستان یک منطقه گردشگری به‌حساب می‌آید که برای دوستداران طبیعت در فصل تابستان بهترین گزینه خواهد بود. زاخکازور در زبان محلی مردم ارمنستان  به معنای دره گل‌ها است که در این فصل تابستان بسیاری دیدنی خواهد شد.

زیبایی دره گلها در پاییز و تابستان

 دره گلهای ارمنستان در پاییز

با فرا رسیدن فصل پاییز، این منطقه رنگ‌های صورتی، قرمز و رنگارنگ خود را از دست‌داده و رنگ‌های زرد و نارنجی جایگزین رنگ‌های بهاری می‌شود. ترکیب رنگ زرد و نارنجی در این منطقه چشم اندازی بی‌نظیر را برای دره گلهای ارمنستان ایجاد کرده‌ است. اگر قصد دارید در پاییز از این منطقه دیدن کنید، لباس گرم را فراموش نکنید زیرا در فصل پاییز، هوا این منطقه کوهستانی کمی سرد می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق فصل پاییز می‌باشید، این منطقه می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برایتان فراهم کند.

 دره گلهای ارمنستان در زمستان

پس از فصل بهار ، زمستان پرطرفدارترین فصل در میان توریست های مختلف است. آنچه در این فصل بسیار جذاب است، طبیعت پوشیده شده از برف در این منطقه است. وجود پیست اسکی در دره گلهای ارمنستان سبب جذب گردشگران بسیار در این منطقه شده است. موقعیت خوب جغرافیایی، این منطقه را به‌عنوان تفریحگاه اسکی در دنیا معرفی کرده است. در فصل زمستان برای بازدید از دره گل‌های ارمنستان می‌توانید تور ارزان ارمنستان را انتخاب کنید. در واقع دره گل‌ها یک اقامتگاه اصلی برای علاقه‌مندان به ورزش اسکی محسوب می‌شود. وجود پیست بسیار مجهز اسکی در دره گل‌ها سالانه گردشگران زیادی را به ارمنستان دعوت می‌کند. از نظر موقعیت جغرافیایی، فصل زمستان سبب شهرت بسیار این جاذبه گردشگری در دنیا شده است.

دره گلها در زمستان

تفریحات دره گلهای ارمنستان

این مجموعه علاوه ‌بر پیست اسکی، تفریحات دیگری نظیر تله کابین، کافه، رستوران و استراحتگاه‌های زیبا نیز دارد. استراحتگاه‌های آرام و زیبا فرصتی برای ریلکس کردن و استراحت را برای گردشگران فراهم کرده ‌است. همچنین گردشگران می‌توانند از تفریحات شبانه و دیسکو‌ها در این شهر لذت ببرند و روز خود را با شادی به اتمام رسانند. چشمه‌های آب گرم، چهار خط تله کابین، بزرگ‌ترین مرکز ورزشی ارمنستان و چندین آثار قدیمی و تاریخی و موزه، از سایر امکانات دره گل‌ها به‌حساب می‌آیند. طبیعت دره گل‌ها از نظر زیبایی بسیار سرسبزو چشم‌نواز بوده و همین موضوع آن را یک تفرجگاه بی‌نظیر برای تمام فصول تبدیل کرده است.

تفریحات دره گلها

سخن آخر...

اگر به‌دنبال سفری هیجان‌انگیز و به یادماندنی هستید بی‌شک دره گل‌های ارمنستان یک مقصدی بی‌نظیر به‌حساب می‌آید که سالانه بسیاری از افراد به بازدید از این منطقه خوش آب‌وهوا سفر می‌کنند. این جاذبه گردشگری یک تنگه واقعی از گل‌ها و طبیعت زیبا بوده که تنها یک ساعت با ایروان فاصله دارد. این شهر کوچک زیبا، در دره‌ای شگفت‌انگیز، در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده که جذابیت‌های بی‌شماری را در معرض نمایش قرار داده است. ارمنستان از جمله کشور‌هایی با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. در این مقاله سعی کردیم در مورد دره گلهای ارمنستان به بیان مطالبی بپردازیم. درصورتیکه به این کشور سفر کردید، حتما از این جاذبه طبیعی و طبیعت بی‌نظیر دیدن کنید و نظر خود را با مخاطبان عزیز لحظه آخر درمیان بگذارید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. mmmad mmmad 1402/05/17
    2 نفر پسندیدند
    کاش دقیق مشخص بود که چه تفریحاتی تو دره گلها هست که ببینیم اصلا می ارزه تا اونجا بریم یا نه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
بیشتر بخوانید
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر