میدان اروپا باتومی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2508
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

معروفیت و مشهوریت میدان اروپا باتومی که میدان اصلی این شهر نیز بوده به قرار داشتن ساعت نجومی و بنای یادبود مدیا باتومی در آن برمی‌گردد. ساعت واقع شده در این میدان عریض وضعیت خورشید، ماه و سیارات دیگر را در معرض نمایش قرار می‌دهد. مدیا باتومی یک زن گرجی بوده که در افسانه یونانی به یاسون کمک نمود تا بتواند به دنبال پشم زرین برود. میدان اروپا یکی از زیباترین و چشم‌گیرترین مناطقی است که در باتومی می‌توانید مشاهده کنید. ساختمان‌های اطراف این میدان و معماری بسیار چشم‌نواز و منحصربه‌فرد آن باعث شده تا از جذابیت‌ها و جاذبه‌های باتومی به حساب آید.

میدان اروپا باتومی

آشنایی با میدان اروپا باتومی

میدان اروپا باتومی توسط ساختمان‌های قدیمی و همچنین مدرن احاطه گشته و یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین میدان‌های شهر باتومی به حساب می‌آید. این میدان دارای یک مجسمه بزرگ و فواره‌ای موزیکال بوده که نظر هر گردشگر و مسافر‌ی را به خود جلب می‌کند. لازم به ذکر است که این مجسمه مشهور توسط یک مجسمه‌ساز معروف به نام دیوید کمالادز ساخته شد و برای گرامیداشت خاطره مدیا باتومی این مجسمه در سال ۲۰۰۷ در میدان اروپا نصب گردید. یکی از نکات حائز اهمیت این است که بسیاری از کنسرت‌های معروف و مشهور در این میدان برگزار می‌شوند. میدان اروپا یکی از مناطق زیبا و بزرگ در مرکز شهر باتومی بوده که اطراف آن را ساختمان‌های بسیار زیبا و جذاب اروپایی احاطه کرده‌اند. نیمکت‌ها و صندلی‌های زیادی در اطراف میدان به چشم می‌خورند که برای استراحت و همچنین تماشای فواره بزرگ میدان تعبیه شده‌اند. 

سفری ارزان به کشوری اروپایی

از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که در اطراف میدان قابل مشاهده است عمارت ساعت نجومی نام داشته که گردشگران زیادی نیز از آن دیدن می‌نمایند. بهترین زمان برای بازدید از این مکان زیبا صبح زود یا بعدازظهر نزدیک به غروب آفتاب بوده که از بهترین زمان‌های بازدید به حساب می‌آید. از نکات بسیار مهمی که در میدان اروپا باتومی به چشم می‌خورد دوچرخه‌هایی هستند که در نزدیکی مجسمه مدیا برای اجاره قرار داده شده‌اند. همچنین مکان بسیار مناسبی برای قدم زدن و عکاسی برای ثبت خاطرات به یاد ماندنی در این میدان وجود دارد. به جرأت می‌توان گفت زیبا‌ترین قسمت این شهر از نظر معماری میدان نام داشته که نورپردازی چشم‌نواز و همچنین خیره‌کننده آن در شب باعث شده تا بازدیدکنندگان آن یک مکان بسیار لذت‌بخش و آرام را شاهد باشند.

میدان اروپا باتومی

جاذبه‌ های میدان اروپا

وجود برخی از آثار و بنا‌ها و همچنین بسیاری از جاذبه‌های منحصربه‌فرد در میدان اروپا باعث شده تا سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران قصد سفر به این میدان در شهر باتومی را داشته باشند. از این رو جاذبه‌هایی مانند تندیس مدیا و فواره نپتون و همچنین ساعت نجومی موجود در میدان اروپا از جاذبه‌هایی هستند که به سبب آن‌ها گردشگران زیادی به این شهر مسافرت می‌کنند. همچنین در اطراف میدان اروپا رستوران‌ها و کافه‌های جالبی وجود دارند که در زمان سفر به میدان اروپا می‌توانید به آن‌ها سری بزنید. 
در قسمت زیر برخی از جاذبه‌های میدان اروپا را که به واسطه آن‌ها این میدان شهرت بسیاری یافته را بررسی می‌کنیم؛ و اطلاعاتی هر چند مختصر در اختیار شما قرار می‌دهیم تا در زمان سفر به میدان اروپا باتومی آشنایی مختصری با جاذبه‌های موجود در این میدان داشته باشید.

میدان اروپا باتومی

تندیس مدیا

تندیس مدیا به عنوان یک مجسمه‌ بسیار زیبا و منحصربه‌فرد در شهر باتومی قرار دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت مدیا نام یک شاهزاده در داستان‌های یونانی است که اهل کشور گرجستان بود. در واقع زمانی‌که یاسون به دنبال یافتن پشم زرین به کولیخس که یکی از شهر‌های کشور گرجستان محسوب می‌شده سفر کرد، مدیا عاشق او شد. در اساطیر و داستان‌های یونانی چنین آمده که مدیا برای پیدا کردن پشم زرین به یاسون بسیار کمک نموده؛ سپس مدیا و یاسون به‌صورت مخفیانه با هم ازدواج می‌کنند و از این شهر می‌گریزند. 
آمده است که پس از مدتی یاسون با دختری به نام کرئون ازدواج کرده و مدیا را ر‌ها می‌کند. مدیا پس از این اتفاق به دلیل میزان حسادت و خشمی که از یاسون داشت اقدام به به قتل رساندن کرئون و دختر کرئون و همچنین فرزندان خود می‌نماید. مجسمه مدیا به عنوان یادبود این داستان یونانی در سال ۲۰۰۷ در میدان اروپا باتومی با حضور رئیس جمهور کشور گرجستان رونمایی گردید.

تندیس مدیا

برج ساعت نجومی

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر باتومی وجود برج ساعت نجومی در این شهر است. این ساعت نجومی به دست طراحان و همچنین مهندسان بسیار خبره و باتجربه ساخته شده که به عنوان یک اثر زیبای هنری و همچنین دیدنی روی ساختمان ملی گرجستان نصب گردید. تلفیق این ساعت بسیار منحصربه‌فرد با سبک تاریخی و همچنین نوع طراحی معماری ساختمان ملی گرجستان سبب گشته تا بسیار بی‌بدیل به نظر بیاید. 
در حقیقت بسیاری از گردشگران و مسافران برای تماشا و بازدید از این ساعت بی‌نظیر به این کشور سفر می‌کنند؛ تا بتوانند علاوه بر دیدن این ساعت خاص که به عنوان یک اثر هنری نیز شناخته می‌شود، عکس‌های بسیار باکیفیت و خاطره‌انگیزی را در کنار این ساعت منحصربه‌فرد برای خود به ثبت برسانند. یکی از نکات مهمی که در رابطه ساعت نجومی وجود دارد این است که این ساعت می‌تواند علاوه بر نشان دادن ساعات شبانه‌روز اطلاعاتی را در رابطه با نجوم مانند موقعیت قرارگیری خورشید و ماه و زمان طلوع آفتاب و غروب خورشید و همچنین نصف‌النهار را به نمایش بگذارد. همچنین زمانی‌که گردشگران و مسافرین اقدام به بازدید از این ساعت نجومی می‌کنند می‌توانند از وقت محلی نیز مطلع شوند. هنگامی‌که این ساعت یک ساعت به جلو حرکت می‌نماید شاهد شنیدن آهنگی بلند خواهید بود. در حقیقت این آهنگ بلند به این معنی است که یک ساعت گذشت و هروقت که صدای تک ملودی از ساعت نواخته می‌شود این معنا را می‌دهد که نیم ساعت به‌طور دقیق سپری شد.

برج ساعت نجومی

ورزشگاه‌های میدان اروپا

یکی از جاذبه‌های که سبب می‌شود تا بسیاری از گردشگران و مسافران از میدان اروپا باتومی بازدید کنند وجود ورزشگاه‌های میدان اروپا است. در حقیقت در این میدان مکان‌هایی را برای ورزش در نظر گرفته‌اند که سراسر از فضا‌های سبز پوشیده شده و محل بسیار مناسبی برای ساکنین شهر به حساب می‌آید؛ تا بتوانند به ورزش در این قسمت از میدان اروپا بپردازند. در حقیقت ورزشگاه‌های میدان اروپا باتومی یکی از دلایل شهرت این میدان به شمار می‌رود. 
لازم به ذکر است که در اطراف میدان اروپا‌ مکان‌هایی را تعبیه کرده‌اند که می‌توان به دوچرخه سواری در آن‌ها پرداخت؛ و می‌توان دوچرخه را از محل‌های مورد نظر اجاره نمود و برای ساعاتی این ورزش را انجام داد. همچنین به دلیل دیگر جاذبه‌هایی که میدان اروپا وجود دارند می‌توانید با استفاده از دوچرخه و رکاب زدن از فضای موجود نهایت لذت را ببرید و به تماشای همه جانبه این میدان زیبا بپردازید.

میدان اروپا

فواره نپتون

این فواره در میدان اروپا شهر باتومی واقع گردید. در حقیقت باتومی یک شهر بندری در گرجستان به حساب  می‌آید که به علت نزدیکی و همچنین مقرون به‌صرفه‌ بودن آن یک شهر ساحلی زیبا به شمار می‌رود. مجسمه یا فواره نپتون به عنوان فواره اصلی شهر باتومی شناخته می‌شود که در میدان اروپا نصب شد. در سال ۲۰۱۰ دقیقاً در مقابل تئاتر درامای باتومی مجسمه‌ای تحت عنوان مجسمه نپتون قرار گرفته که از پنج قسمت تشکیل می‌گردد. در مرکز و در اطراف این مجسمه چهار مجسمه کوچک‌تر طراحی شده که شبیه‌ساز فرشتگان است. 
لازم به ذکر بوده که این مجسمه شبیه‌سازی شده مجسمه‌ای در میدان مرکزی شهر بولونیا در ایتالیا است. در واقع فواره‌ نپتون یا مجسمه نپتون در سال ۲۰۱۱ به رنگ طلایی رنگ‌آمیزی گشت. مجسمه اصلی به واسطه مجسمه‌ساز مشهور به نام دیوید کلامادز ساخته شد. فواره نپتون یکی از جاذبه‌های بسیار مهم میدان اروپا محسوب می‌شود که یکی از دلایل مسافرت گردشگران و مسافران به این منطقه به حساب می‌آید.

میدان اروپا باتومی

سال تأسیس میدان اروپا

یکی از جاذبه‌های بسیار منحصربه‌فردی که در کشور گرجستان و در شهر باتومی قرار داشته و باعث شده تا بسیاری از گردشگران و مسافران اقدام به بازدید از این جاذبه زیبا نمایند میدان اروپا نام دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت میدان اروپا در سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر باتومی گرجستان بنا گردید. با توجه به جاذبه‌ها و ویژگی‌هایی که این میدان از آن‌ها برخوردار بوده به سرعت در میان گردشگران و مسافران محبوبیت زیادی به دست آورد.

رستوران ‌های اطراف میدان اروپا

مراکز تجاری بسیار مهمی در اطراف میدان اروپا قرار دارند که می‌توان به انواع رستوران‌ها و کافه‌های اشاره کرد. به جرأت می‌توان گفت بهترین غذا‌های کشور گرجستان در رستوران‌های اطراف میدان اروپا سرو می‌شوند. لازم به ذکر است که سود‌های بسیار زیادی نیز در اطراف میدان اروپا در حال فعالیت هستند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان مک دونالد را نام برد. در اطراف میدان اروپا می‌توانید ساندویچ‌های مک دونالد را با بهترین قیمت تهیه کنید و نوش‌جان فرمایید.

رستوران های اطراف میدان اروپا

رستوران مک دونالد

مک دونالد به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فست فود زنجیره‌ای شناخته می‌شود در سراسر دنیا دارای بیش از ۳۷ هزار شعبه در ۱۱۹ کشور است. این شرکت می‌تواند روزانه به بیش از ۶۴ میلیون نفر خدمات ارائه دهد. مک دونالد به عنوان بزرگ‌ترین فست فود زنجیره‌ای محصولاتی مانند همبرگر و چیزبرگر و همچنین سیب زمینی سرخ کرده را با بهترین کیفیت به مشتریان در اختیار مشتریان خود قرار خواهد داد. یک شعبه بسیار مشهور در میدان اروپا باتومی قرار دارد که به عنوان یک فست فود بسیار مشهور اقدام به خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگرانی می‌کند که برای بازدید از میدان اروپا به شهر باتومی سفر نموده‌اند.

رستوران وینلی

یکی از مهم‌ترین رستوران‌هایی که در میدان اروپا باتومی واقع شده رستوران وینلی نام دارد. این رستوران از نظر گردشگران و مسافران به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها به حساب می‌آید. چرا که انواع غذا‌های بین‌المللی و غذا‌های کشور گرجستان با بالاترین کیفیت در این رستوران موجود هستند. مسافران و گردشگران می‌توانند پس از سفر به میدان اروپا و بازدید از این جاذبه زیبا، به رستوران وینلی رفته و غذا‌های بسیار باکیفیت و خوش‌طعم این رستوران را تجربه نمایند.

رستوران وینلی

پیتزا باتومی

پیتزا فروشی در میدان اروپا قرار دارد که به بسیاری از توریست‌ها و گردشگران خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد. نکته مهم در رابطه با پیتزا فروشی باتومی این است که روی دیواره‌های آن عکس‌هایی از اکثر توریست‌های کشور‌های مختلف و همچنین دست خط‌هایی از آن‌ها به چشم می‌خورند. یکی از باکیفیت‌ترین پیتزا فروشی‌های میدان اروپا پیتزا باتومی بوده که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داد.

جاهای دیدنی باتومی - معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری ساحلی، با طبیعتی سرسبز و جذاب!

کافه ریدیو

در نزدیکی میدان اروپا واقع در باتومی یک کافه بسیار دنج با تنوع غذا‌های بین‌المللی زیادی مانند ایتالیایی و همچنین انواع نوشیدنی‌ها و فلافلی وجود دارند؛ که از نظر کیفیت و تنوع غذا و همچنین سرویس‌دهی و قیمت یکی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های موجود در شهر باتومی به حساب می‌آید. کافه ریدیو همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب اقدام خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران می‌کند.

کافه ریدیو

بهترین زمان بازدید از میدان اروپا

با توجه به این‌که شرایط آب و هوایی مطلوبی در میدان اروپا وجود دارد لذا بسیاری از گردشگران و مسافران می‌توانند در فصل‌های بهار و تابستان اقدام به مسافرت و بازدید از این جاذبه زیبا نمایند. همچنین لازم به ذکر است که انواع امکانات و تجهیزاتی که در اطراف میدان اروپا تعبیه شده‌اند سبب گردیده تا سفر به این منطقه بیش از پیش لذت‌بخش‌ به نظر آید؛ و مسافران و گردشگرانی که به میدان اروپا سفر می‌کنند خاطره بسیار منحصربه‌فردی را برای خود رقم بزنند. پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از میدان اروپا صبح زود یا قبل از ظهر اقدام کرده تا بتوانید تمامی جوانب میدان را مشاهده نموده و از دیدن انواع جاذبه‌های این میدان نهایت لذت را ببرید.

میدان اروپا

کلام پایانی

میدان اروپا باتومی در حقیقت یک میدان توریستی محسوب می‌شود که در اطراف آن ساختمان‌هایی با معماری‌های بسیار خاص و متفاوت به چشم می‌خورند. در واقع ریزه‌کاری‌های هنری زیادی در اطراف میدان اروپا و در ساختمان‌های موجود در این میدان وجود دارند که سبب جلب توجه بسیاری از گردشگران گردید. در مرکز این میدان یک مجسمه در ارتفاع بسیار بلندی نصب شده که یکی از جاذبه‌های مهم میدان اروپا به حساب می‌آید. در حقیقت میدان اروپا یکی از میدان‌های بسیار معروف و دیدنی شهر باتومی گرجستان بوده و وجود جاذبه‌هایی مانند ساعت نجومی، مجسمه مدیا و همچنین فواره نپتون سبب شهرت روزافزون این میدان در سراسر جهان شده است.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر